Ceny starších elektromobilů
Moderátor: Josef
Ceny starších elektromobilů
Tak jsem dnes nakouknul na sauto a ceny jsou tam více než optimistické.
Čekal bych snahu lidí prodat starý elektromobil dokud to má ještě nějakou cenu. Protože pokud vemu jestli si koupit teď ojetýho IONa za 250 tis nebo nebo leafa za 350 tis. No to je snad lepší si počkat na citigo za 430 který bude fungl nový, bude mít dojezd 250 km místo 130. Volba myslím jasná.
Kdy si myslíte, že to začně padat a kam to spadne?
Já očekávám pád trojčat hluboko pod 150 tis u ročníků do 2013 a ročníku 2016 pod 200 tis. Nejstarší leaf taky musí jít někam k 200 tis.
Ostatní malobaterkáče taky očekávám že musí zlevnit aspoň o 100 tis.
Čekal bych snahu lidí prodat starý elektromobil dokud to má ještě nějakou cenu. Protože pokud vemu jestli si koupit teď ojetýho IONa za 250 tis nebo nebo leafa za 350 tis. No to je snad lepší si počkat na citigo za 430 který bude fungl nový, bude mít dojezd 250 km místo 130. Volba myslím jasná.
Kdy si myslíte, že to začně padat a kam to spadne?
Já očekávám pád trojčat hluboko pod 150 tis u ročníků do 2013 a ročníku 2016 pod 200 tis. Nejstarší leaf taky musí jít někam k 200 tis.
Ostatní malobaterkáče taky očekávám že musí zlevnit aspoň o 100 tis.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Ceny starších elektromobilů
Pokud vím tak nové Citigo se bude prodávat za 430t pro prvních 500 zájemců. Pak bude cena zhruba o 100t dražší. Z dnešního pohledu se zdá být Citigo za velmi výhodnou cenu, ale jedná se jenom o městské a meziměstské autíčko.Dálkové cesty bych s takovým autem nechtěl jezdit.
Necháme se překvapit po roce 2020 co nám výrobci automobilů nabídnou a jaké budou možnosti..
Necháme se překvapit po roce 2020 co nám výrobci automobilů nabídnou a jaké budou možnosti..
Re: Ceny starších elektromobilů
Já to pochopil tak, že prvních 500 dostane roční nabíjení od ČEZ zadáčo. Ale o té ceně +100 tis nic nevím. Pokud to tak bude, tak je cena opět out of reality.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Ceny starších elektromobilů
Zdravím,
jsem tu nový, elektromobil zatím nemám, to ale plánuji v příštích 12 měsících změnit - pravděpodobně půjde o výše zmiňované citogo. Prosím C-zero o doložení tvrzení, že cena 430tis. je jen pro prvních 500 kupců - já jsem nic takového nenašel ...
Jinak osobně očekávám, že elektroojetiny dosáhnou příští rok cen, za který se už dnes prodávají na norským trhu - viz. https://www.finn.no/car/used/search.htm ... m=1&sort=2
1 NOK = 2,7 CZK
jsem tu nový, elektromobil zatím nemám, to ale plánuji v příštích 12 měsících změnit - pravděpodobně půjde o výše zmiňované citogo. Prosím C-zero o doložení tvrzení, že cena 430tis. je jen pro prvních 500 kupců - já jsem nic takového nenašel ...
Jinak osobně očekávám, že elektroojetiny dosáhnou příští rok cen, za který se už dnes prodávají na norským trhu - viz. https://www.finn.no/car/used/search.htm ... m=1&sort=2
1 NOK = 2,7 CZK
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Re: Ceny starších elektromobilů
C-zero píše:Pokud vím tak nové Citigo se bude prodávat za 430t pro prvních 500 zájemců. Pak bude cena zhruba o 100t dražší.
Tahle věc koluje po internetu, ale není to pravda, pokud nezměnili prohlášení na začátku prodeje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ceny starších elektromobilů
Onehda byl na bazoši Ion za 155tis (měl najeto 100tis ale baterky prý ještě ok). Já taky doufám že ty ceny klesnou (bral bych ještě jedno EV) otázka je zda tím jak se to více rozšíří a lidi zjistí že ten provoz je výhodný, tak může nastat situace kdy se zvedne zájem o ojeté EV a ty ceny zase tak klesat nebudou...
.
.
Re: Ceny starších elektromobilů
U nás je prakticky všechno dražší než na západ od nás, čím to je netuším. Jezdím často do Španělska a vždy kroutím hlavou, za jaké ceny u nás nakupujeme v obchodech, tam je řada věcí, které nakupuji u nás klidně o 30-40% levnější a vůbec se nejedná o jejich krajovou specialitu, ale drogerie, nápoje apod. Co se týká aut je to podobné, stačí porovnat Německo nebo to uváděné Norsko, za tyhle ceny tady ty auta nejsou. Když otevřu např. tipcars.cz tak nejlevnější EV auto stojí 250 tis. - malinké C-zero, v Norsku jsou malé auta k dispozici od 100 tis. (plus bude nutné počítat platbu DPH), v Německu od 150 tis.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ceny starších elektromobilů
Tak nevím, jestli má cenu i kdyby nové CityGo iV, s nějakým tím paketem jste aspoň na 450kKč.
Jestli už není lepší vzít 3-4 roky ojeté BMW i3, které bude ještě mít i záruku na rok, dva - a máte auto co nejen jízdně, ale i vůbec je jinde.
I když vím, že dojezdem je i3 na polovině toho co s CityGo, tam ale zase bude o něco delší rychlonabíjení…
Takže záleží jestli trváte na novém (CityGo iV), nebo ojeté (Leaf, i3, Zoe, iOn)
Jestli už není lepší vzít 3-4 roky ojeté BMW i3, které bude ještě mít i záruku na rok, dva - a máte auto co nejen jízdně, ale i vůbec je jinde.
I když vím, že dojezdem je i3 na polovině toho co s CityGo, tam ale zase bude o něco delší rychlonabíjení…
Takže záleží jestli trváte na novém (CityGo iV), nebo ojeté (Leaf, i3, Zoe, iOn)
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Re: Ceny starších elektromobilů
Po mých zkušenostech je pouze jen dojezd a cena o co tu běží. 200+ už je použitelných, ale dojezd pod 200 alespoň pro mě skýtá řadu omezení.
Já bych byl s dojezdem 250 km schopen bez nabíjení odjezdit 99% jízd. Klidně i Praha a zpět bez nabíjení. Mám to tam 70km. Stejně tak řada dalších cest se pohybuje do 200 km a jen vyjímečně nad 200, což by vyřešila jedna půlhodinová zastávka na nabíječce. Protože bydlím téměř ve středu ČR. Kdežto z autem co má dojezd 150 už by to bylo nutné nabíjet víckrát.
A to že auto není s top výbavou mi neva. Však jezdím IONem a kdyby měl pořádný dojezd tak s ním klidně jezdím všude.
Já bych byl s dojezdem 250 km schopen bez nabíjení odjezdit 99% jízd. Klidně i Praha a zpět bez nabíjení. Mám to tam 70km. Stejně tak řada dalších cest se pohybuje do 200 km a jen vyjímečně nad 200, což by vyřešila jedna půlhodinová zastávka na nabíječce. Protože bydlím téměř ve středu ČR. Kdežto z autem co má dojezd 150 už by to bylo nutné nabíjet víckrát.
A to že auto není s top výbavou mi neva. Však jezdím IONem a kdyby měl pořádný dojezd tak s ním klidně jezdím všude.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Ceny starších elektromobilů
Předem se omlouvám pokud zde šířím nějakou nepravdu, ale vycházím z německého ADAC kde jsou více objektivní,
než plátky u nás. Píšou tam že základní cena Citigo bude 20950 EUR. Což je zhruba 530t. Kč a po odečtení dotace v Německu vychází Citigo na 16950 EUR což je zmíněných 430t. Kč ale pozor jedná se o dotaci v Německu u nás žádná dotace na Citigo není a ani nebude.
Jak všichni víme naše vláda elektromobilitu nepodporuje jenom oni kecá. Však i náš premiér podporující biosložky přidávané do benzínu a do nafty, sám řekl že pro fyzické osoby žádné dotace na elektromobilitu nebudou... Vše je podporované proruským prezidentem který je na straně ruské ropy.. proto pokud se něco ve vládě nezmění bude elektromobilita v České republice stále na mrtvém bodě. Pracuji dlouhodobě v Rakousku a vidím jaké jsou tady pokroky, musím bohužel konstatovat že jsme ne jeden rok pozadu ale více let pozadu v elektromobilitě... Proto i Tesla nemá zájem otevřít v naší republice nějakou oficiální prodejnu..
Abych se vrátil k těm ojetým elektro autům, tak mezi norskem a Českou republikou je velký extrém. Norsko jako bohatá země podporující elektromobilitu, má samozřejmě mnoho malých elektromobilů kterých se chce zbavit a prodává je pod cenou... V České republice kde elektromobilita není nijak podporovaná a naopak je kritizovaná, nemají lidi zájem kupovat nové elektroauta natož ojeté starší.. proto si myslím ty ceny u nás budou stále vysoké...
https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/ ... tigo-e-iv/
než plátky u nás. Píšou tam že základní cena Citigo bude 20950 EUR. Což je zhruba 530t. Kč a po odečtení dotace v Německu vychází Citigo na 16950 EUR což je zmíněných 430t. Kč ale pozor jedná se o dotaci v Německu u nás žádná dotace na Citigo není a ani nebude.
Jak všichni víme naše vláda elektromobilitu nepodporuje jenom oni kecá. Však i náš premiér podporující biosložky přidávané do benzínu a do nafty, sám řekl že pro fyzické osoby žádné dotace na elektromobilitu nebudou... Vše je podporované proruským prezidentem který je na straně ruské ropy.. proto pokud se něco ve vládě nezmění bude elektromobilita v České republice stále na mrtvém bodě. Pracuji dlouhodobě v Rakousku a vidím jaké jsou tady pokroky, musím bohužel konstatovat že jsme ne jeden rok pozadu ale více let pozadu v elektromobilitě... Proto i Tesla nemá zájem otevřít v naší republice nějakou oficiální prodejnu..
Abych se vrátil k těm ojetým elektro autům, tak mezi norskem a Českou republikou je velký extrém. Norsko jako bohatá země podporující elektromobilitu, má samozřejmě mnoho malých elektromobilů kterých se chce zbavit a prodává je pod cenou... V České republice kde elektromobilita není nijak podporovaná a naopak je kritizovaná, nemají lidi zájem kupovat nové elektroauta natož ojeté starší.. proto si myslím ty ceny u nás budou stále vysoké...
https://www.adac.de/der-adac/motorwelt/ ... tigo-e-iv/
Re: Ceny starších elektromobilů
Nevím co kdo a proč šíří, ale zde je oficiální ceník výrobce pro Čr cena již od 429.000,- Kč
https://az749841.vo.msecnd.net/sitescsc ... 70ea9f.pdf
a odkaz přímo na stránky
https://www.skoda-auto.cz/modely/nove-c ... citigoe-iv
P.S. A jaká je cena v Německu mne asi úplně nazajímá, vyjma momentu, kdy bude zajímavější než v Čr
https://az749841.vo.msecnd.net/sitescsc ... 70ea9f.pdf
a odkaz přímo na stránky
https://www.skoda-auto.cz/modely/nove-c ... citigoe-iv
P.S. A jaká je cena v Německu mne asi úplně nazajímá, vyjma momentu, kdy bude zajímavější než v Čr
Re: Ceny starších elektromobilů
Jako to CITIGO je určitě za dobrou price a upřímně jsem do poslední chvíle nevěřil, že to za ty peníze nakonec fakt bude. Kdo teď uvažuje o malém EV, tak to asi nebude špatná volba. Nicméně ještě se uvidí jak to bude fungovat v reálu, pokud nějak rozumně (hlavně DC nabíjení), tak je to podle mě skutečně bod zlomu, kdy už nemá žádný smysl kupovat spalovací verzi.
Nicméně nemám úplně pocit, že by ty výrazněji klesající ceny byl nějaký obecný trend, ostatní nová EV jsou stále výrazně vysoko a to CITIGO je v tom poměrně výjimečné.
A u těch nejlevnějších ojetin osobně také žádný extra propad nečekám, protože i když to najede třeba o 30% méně než když to bylo nové, tak pořád to jezdí za 0,30Kč/km a má minimální náklady na údržbu.
Nicméně nemám úplně pocit, že by ty výrazněji klesající ceny byl nějaký obecný trend, ostatní nová EV jsou stále výrazně vysoko a to CITIGO je v tom poměrně výjimečné.
A u těch nejlevnějších ojetin osobně také žádný extra propad nečekám, protože i když to najede třeba o 30% méně než když to bylo nové, tak pořád to jezdí za 0,30Kč/km a má minimální náklady na údržbu.
Re: Ceny starších elektromobilů
Teď jsem dostal zprávu od svého slovenského kamaráda že každý kdo si koupí na Slovensku elektromobil, dostane státní podporu 25 až 35 procent z ceny maximálně však 8000EUR (cca do 200t.kč)
https://www.teslamagazin.sk/skoda-citigo-e-cena/
https://www.teslamagazin.sk/skoda-citigo-e-cena/
Re: Ceny starších elektromobilů
C-zero píše:Předem se omlouvám pokud zde šířím nějakou nepravdu, ale vycházím z německého ADAC kde jsou více objektivní,
než plátky u nás.
Není to o objektivitě, ale o cenách stanovených pro ČR. Prvních 500 bude mít jedinou výhodu, zdarma na rok nabíjení u ČEZ, neboli dárek v podobě 550,- Kč x 12 měsíců.
C-zero píše:....u u nás žádná dotace na Citigo není a ani nebude.
Já myslím, že bude, je to v většině zemí EU, jde jen o to, kdy to bude získávat voliče a teď ta doba rozhodně není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ceny starších elektromobilů
Pokud bude skutečně na Slovensku dotace 8000 eur a aut tam má stát 16000, tak začnu organizovat pro ČR nákupy eCitiGo přes moje slovenské kolegy. Koupí si ho oni a pronajmou do ČR. Protože to je 50% ceny a elektrické auto za 210 tisíc.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ceny starších elektromobilů
Radovan píše:Pokud bude skutečně na Slovensku dotace 8000 eur a aut tam má stát 16000, tak začnu organizovat pro ČR nákupy eCitiGo přes moje slovenské kolegy. Koupí si ho oni a pronajmou do ČR. Protože to je 50% ceny a elektrické auto za 210 tisíc.
Business plán hezký, ale obávám se, že dotace bude 25 - 35% z pořizovací ceny vozu a v maximální výší 8.000 ale pokud se mýlím tak se hlásím o jeden kousek za "rozumnou cenu pronájmu na 6 let"
Re: Ceny starších elektromobilů
Jaká je vlastně nutná doba elektromobil vlastnit po pořízení přes dotaci?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ceny starších elektromobilů
Minule to bylo 3 roky a podpora 5 tisíc byla rozložena do 3 splátek. Stát to kontroloval přes registr vozidel.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Ceny starších elektromobilů
Takže za 3 roky by se třeba dali sehnat ojetiny za zajímavou cenu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Ceny starších elektromobilů
na slovensku nová vlna dotácií obmedzuje držbu na dva roky, teda 1/2020+2
ako som písal inde, predajcovia už k cenovej ponuke dopísali "využite 8k€ ..."
ako som písal inde, predajcovia už k cenovej ponuke dopísali "využite 8k€ ..."