Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Moderátor: Josef
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
2 mp1:
Ano, moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. Nicméně to neznamená, že mi bude někdo diktovat co si můžu koupit k osobní přepravě, nebo se pletu?
Pokud u Vás v SK stát chrání veřejné blaho, tak jste o 500 let dopředu před zbytkem světa.... Ten "stát" by tu měl být PRO LIDI a ne LIDI PRO STÁT! Mám pocit, že se tomu říká zastupitelská demokracie nebo tak nějak
Zrovna včera jsem myslím někde slyšel, že se osobní automobily se na celkovém množství CO2 podílejí asi 2%? Za cenu jakých investic, omezení a navýšení cen se dostaneme na 1% přičemž o 500km vpravo vesele uvedou další 4 neodsířený uhelný elektrárny aby do EU dodávaly elektřinu se ziskem?
Toto je debata, která nemá řešení a už určitě ne z "naší" úrovně. Já jsem zkrátka zastánce volného trhu a s co možná nejmenšími zásahy vlád a úřadů, zrušení jakýchkoliv dotací a ohýbání trhu dle potřeb těch kterým se to zrovna hodí. Trh si poradí - viz. Tesla. Všichni říkali že to nejde než se našel jeden blbec, který ukázal že to jde
Ve finále to dopadne tak, že s klesající spotřebou benzinu a nafty na úkor elektřiny (a tím nižším výběrem DPH a spotřební daně) bude muset zákonitě dojít ke zdanění BEV ať už za kus nějakou paušální daní a nebo - a to vidím jako pravděpodobnější podle ujetých km/rok.
Ano, moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. Nicméně to neznamená, že mi bude někdo diktovat co si můžu koupit k osobní přepravě, nebo se pletu?
Pokud u Vás v SK stát chrání veřejné blaho, tak jste o 500 let dopředu před zbytkem světa.... Ten "stát" by tu měl být PRO LIDI a ne LIDI PRO STÁT! Mám pocit, že se tomu říká zastupitelská demokracie nebo tak nějak
Zrovna včera jsem myslím někde slyšel, že se osobní automobily se na celkovém množství CO2 podílejí asi 2%? Za cenu jakých investic, omezení a navýšení cen se dostaneme na 1% přičemž o 500km vpravo vesele uvedou další 4 neodsířený uhelný elektrárny aby do EU dodávaly elektřinu se ziskem?
Toto je debata, která nemá řešení a už určitě ne z "naší" úrovně. Já jsem zkrátka zastánce volného trhu a s co možná nejmenšími zásahy vlád a úřadů, zrušení jakýchkoliv dotací a ohýbání trhu dle potřeb těch kterým se to zrovna hodí. Trh si poradí - viz. Tesla. Všichni říkali že to nejde než se našel jeden blbec, který ukázal že to jde
Ve finále to dopadne tak, že s klesající spotřebou benzinu a nafty na úkor elektřiny (a tím nižším výběrem DPH a spotřební daně) bude muset zákonitě dojít ke zdanění BEV ať už za kus nějakou paušální daní a nebo - a to vidím jako pravděpodobnější podle ujetých km/rok.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
nechcel som rýpať, popredu nie sme ani náhodou, ... ale fakt ti nik nediktuje čo si smieš kúpiť. realita je/bude taká, že iné nebude a fertik. a ver, že je to rozhodnutie automobiliek, nie byrokratov.
o neodsíárenej elektrárni - veď toto je vec minulosti - niekde ešte také jestvuje, bude jestvovať? npredsa o kyselých dažďoch už nepočuť.
a zdraženie elektriny bude ako výsledok tých miliárd dotácií, ktoré sa budú splácať.
a k slobode jednotlivca - neobmedzuje ju sloboda iného, ale napr samovražda je trestný čin, ničenie vlastného majetku minimálne priestupok, ... tak to vysvetľoval jeden obhajca ľudských práv v časoch, keď bol múr v mosteckej (alebo kde).
o neodsíárenej elektrárni - veď toto je vec minulosti - niekde ešte také jestvuje, bude jestvovať? npredsa o kyselých dažďoch už nepočuť.
a zdraženie elektriny bude ako výsledok tých miliárd dotácií, ktoré sa budú splácať.
a k slobode jednotlivca - neobmedzuje ju sloboda iného, ale napr samovražda je trestný čin, ničenie vlastného majetku minimálne priestupok, ... tak to vysvetľoval jeden obhajca ľudských práv v časoch, keď bol múr v mosteckej (alebo kde).
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Ano, máš samozřejmě pravdu. Přesně proto spustili třeba v Anglii starou uhelnou elektrárnu... )))
Proč mám platit v elektřině kterou si doma svítím, peru, vařím (a ve valné většině si ji i vyrobím na střeše) nějaký dotace na elektromobily pro někoho? Co je mi potom? Mě někdo dává dotace na benzín (naftu, plyn)? Proč mám nakupovat elektřinu za 5Kč/1KWh a tu samou jim prodávat za 0,6Kč/1KWh když mám přebytek? Veškerý dotace jsou zlo který akorát ničí a ohýbají volný trh.
Rozhodnutí automobilek to zcela nepochybně také nebude, jsem si takřka jist, že kdyby jim nikdo nediktoval kolik CO2 musí jejich flotila v součtu mít, tak se nadále vyrábí "hloupé" - jednoduché víceválcové motory s mnohem vyšší účinností bez ekokurvítek typu DPF, vstřikování močoviny, 4 turbodmychadel a neustále vyšších tlaků na vstřikovačích.
A nejde jen o naftová auta, bohužel. Nafta mi třeba osobně smrdí a už bych jí nechtěl, s BEV jsem maximálně spokojený (i když k tomu mám ještě 15let starý 8V 4.8l benzin+LPG). Vadí a bude mi vždy vadit eurobuzerace a diktování nesmyslů od "odborníků" odtržených od reality! Jsem proti omezování osobní svobody v cestování, nákupech zboží, vlastnictví zbraní i ochrany osobní a domovní svobody. Takže pravičák jak řemen
Proč mám platit v elektřině kterou si doma svítím, peru, vařím (a ve valné většině si ji i vyrobím na střeše) nějaký dotace na elektromobily pro někoho? Co je mi potom? Mě někdo dává dotace na benzín (naftu, plyn)? Proč mám nakupovat elektřinu za 5Kč/1KWh a tu samou jim prodávat za 0,6Kč/1KWh když mám přebytek? Veškerý dotace jsou zlo který akorát ničí a ohýbají volný trh.
Rozhodnutí automobilek to zcela nepochybně také nebude, jsem si takřka jist, že kdyby jim nikdo nediktoval kolik CO2 musí jejich flotila v součtu mít, tak se nadále vyrábí "hloupé" - jednoduché víceválcové motory s mnohem vyšší účinností bez ekokurvítek typu DPF, vstřikování močoviny, 4 turbodmychadel a neustále vyšších tlaků na vstřikovačích.
A nejde jen o naftová auta, bohužel. Nafta mi třeba osobně smrdí a už bych jí nechtěl, s BEV jsem maximálně spokojený (i když k tomu mám ještě 15let starý 8V 4.8l benzin+LPG). Vadí a bude mi vždy vadit eurobuzerace a diktování nesmyslů od "odborníků" odtržených od reality! Jsem proti omezování osobní svobody v cestování, nákupech zboží, vlastnictví zbraní i ochrany osobní a domovní svobody. Takže pravičák jak řemen
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
na odľahčenie
sk minister čohosi + životné prostredie sa dal počuť, žebv záujme "zmeny klímy" opúšťa mantru co2 a prechádza na "vodu".
mňa to vrcholne poavilo, také sme tu mali už za radičovej a vrcholný odborník narobil problémy kdeakej dedine. za penieze únie (teda jeho) stavali kdeaké hrádzky a teraz to musia udržiavať.
a k tomu veľko obsahovému motoru - v tom článku napísal, že automobilky vyrobia "posledné" a číslované, podpísané skvosty. tak si odkladaj, budú to investičné
ps - na Ostrovoch už uhlie komplet vyťažili, spaľujú drevo vozené z kanady.
sk minister čohosi + životné prostredie sa dal počuť, žebv záujme "zmeny klímy" opúšťa mantru co2 a prechádza na "vodu".
mňa to vrcholne poavilo, také sme tu mali už za radičovej a vrcholný odborník narobil problémy kdeakej dedine. za penieze únie (teda jeho) stavali kdeaké hrádzky a teraz to musia udržiavať.
a k tomu veľko obsahovému motoru - v tom článku napísal, že automobilky vyrobia "posledné" a číslované, podpísané skvosty. tak si odkladaj, budú to investičné
ps - na Ostrovoch už uhlie komplet vyťažili, spaľujú drevo vozené z kanady.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Uvědomte si jednu věc. Občané EU zvolili opakovaně do parlamentu EU zelené politiky a jejich požadavek je čisté ovzduší, voda atd. Nepřemýšlejí, prostě zvolený zástupce to má zařidit. A on to zařídil a vymyslel 15 letý plán přechodu. Automobilky na to zyvsoka a současně podváděly v emisích a tvrdily, jak je snižují. Výsledkem byl dýzlgejt a nasraní občani i politici. Tak se přitvrdilo a zároveň začala docházet ona 15 letá lhůta, kterou lidově řečeno ropáci prosrali. Mezitím je předhonili Američani, přesněji Tesla, a Korejci, Hyundai s Kia. A máme tu výsledek, kvičící prasata co si dělají do vlastního hnízda a hnízd ostatních a ráda by v tom pokračovala. Takže Sorry jako, kdyby podvodníci nezaměstnávali takovou masu lidí, tak už neexistují.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
vůz pochází od prodejce osobních automobilů Agrotec. Tedy firmy, která patří do Babišova holdingu Agrofert.
„Možná jste viděli na instagramu, že jsem si pořídil nové auto. Elektroauto. Poprvé v životě. A musím tedy sklonit obrovskou poklonu Škodě Auto. To auto je skvělé, moc jsem si to užil celý víkend. Akorát jsem ho musel nabíjet, no a na jedno nabití dojedu jenom 400 kilometrů. Ale je to strašně fajn auto, vymakané a obrovská gratulace, že Češi umí vyrobit takové skvělé auto,“
„Možná jste viděli na instagramu, že jsem si pořídil nové auto. Elektroauto. Poprvé v životě. A musím tedy sklonit obrovskou poklonu Škodě Auto. To auto je skvělé, moc jsem si to užil celý víkend. Akorát jsem ho musel nabíjet, no a na jedno nabití dojedu jenom 400 kilometrů. Ale je to strašně fajn auto, vymakané a obrovská gratulace, že Češi umí vyrobit takové skvělé auto,“
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
dracekvo píše:Nejsem agrofil a ani nikdy nebudu.
Jen to je asi pisálkovsky opět vytržené z kontextu. Jsem rozhodně zástánce toho, že by nástup elektromobilů měl být regulován samotným trhem. Né nějakejma "ekologickejma" nařízeníma z bruselu.
Regulace trhem? Cožpak ona skutečně existuje,když dnes onen trh řídí nadnárodní korporace a světové banky? To ty dotace jsou jen zrníčkem v písku. Osobně jsem také proti nim a když už, tak ne dotace, ale veřejné přispívání toho kdo chce a má na to a ne direktivou. . Ta vládní má jen sledovat, zda toho někdo nezneužije a hezky takové držet na uzdě formou daní a poplatků. A hospodaření státu řídit jen formou daní a úlevTakže jaképak kopy úředníků a předpisů a soudů. To Vše je jen panoptické divadlo odvádějící skutečné problémy.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Ono těch nesmyslů je opravdu dost - víme všichni. A pokud jde o ony elektromobily - sám zastávám názor že je třeba onu ekologičnost řešit jinak.Třeba hybridy (nečoudění ve městech a osadách), a kotrolovanou a řízenou spotřebou vpodstatě kyslíku což je dáno dobou provozu (motohodiny) či ujetých km. A lidé si pak zvyknou nerajcat zbytečně, což jim jen prospěje na zdraví. A naučit se konečně využívat víc onu veřejnou dopravu, pochopitelně po jejím zkvalitnění,. Já osobně na delší cesty vlakem se spacím a restauračním vozem. Jen to cenově i estetikou zpřístupnit všem.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Jste tu zřejmě nový a nepolíbený. Takže průser zvaný veřejná doprava a její znepřístupňování nepoužitelností známe všichni, spousta lidí, jen si to nechtějí přiznat, je automobilisty z donucení. Jet do práce 20 minut včetně kolony autem nebo 50 minut s 2 nenavazujícími přestupy na knap je fakt 5x týdně 2x denně vopruz.
Dálková doprava to řeší vlaky díky konkurenci, zkuste si trasu do Budějic z Prahy a porovnejte s Ostrava-Praha nebo Ostrava-Brno. Tam, kde nejezdí jen vlaky objednávané politruky a byrokrady, ale skutečně se soutěží, je to super.
A ano, trh tady opravdu není. Blbeček mi bude furt dokola omílat, že kolega dostal 200 tisíc na BEV jako podnikatel před 4 lety a že je ta podpora EV šíleně drahá, ale že spalovací Škoda, TPCA nebo Hyundai dostaly za 30 let desítky miliard, to mu jaksi uteklo. To se nám to dělá spalováky za hubičku, když nám továrny platí daňová poplatníci https://moravskoslezsky.denik.cz/podnik ... enize.html
Dálková doprava to řeší vlaky díky konkurenci, zkuste si trasu do Budějic z Prahy a porovnejte s Ostrava-Praha nebo Ostrava-Brno. Tam, kde nejezdí jen vlaky objednávané politruky a byrokrady, ale skutečně se soutěží, je to super.
A ano, trh tady opravdu není. Blbeček mi bude furt dokola omílat, že kolega dostal 200 tisíc na BEV jako podnikatel před 4 lety a že je ta podpora EV šíleně drahá, ale že spalovací Škoda, TPCA nebo Hyundai dostaly za 30 let desítky miliard, to mu jaksi uteklo. To se nám to dělá spalováky za hubičku, když nám továrny platí daňová poplatníci https://moravskoslezsky.denik.cz/podnik ... enize.html
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Ano, typický Čech koupí plugin hybrid do firmy, tedy ideálně v Praze aby nemusel platit 50 tis. parkovné ročně a ten kdo s tím jezdí tak to nenabíjí, proč taky nabíjet firemní auto a zdržovat se někde 2 hodiny denně nabíjením, zvláště když parkuje na ulici. No a případně bydlí-li v domku to za své nabíjet nebude už vůbec.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Radovan píše:...ale že spalovací Škoda, TPCA nebo Hyundai dostaly za 30 let desítky miliard, to mu jaksi uteklo.
Nebojte, úplně stejně se zadotují fabriky na elektroauta (ostatně, ten Hyundai už je vyrábí), pokud teda je u nás někdo postaví. Koukněte na Slovensko a Volvo u Košic. Vsadím se, že tam bylo pobídek až-až. Ale třeba i na baterkárny půjdou pobídky.
Je to investice a myslím, že to dobře víte. Ty peníze se vrátí na odvodech, DPH a pod. Pokud by pobídka nebyla, fabrika se postaví (a vydělává) jinde.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Lidem začnou dávat smysl dotace na FVE a tepelná čerpadla. Je zajímavé, jak se cenou el. energie najednou začala lidem kolem mě dávat smysl BEV + FVE + TČ ( tepelné čerpadlo). Hučím do nich léta a najednou začínají padat objednávky na Konu jedna za druhou
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Tak je logické, že FVE a případně TČ dává smysl až teď když energie letí nahoru. Když to byli za hubičku, tak nebyl moc důvod to řešit.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Zapomněl jste na to BEV. Najednou lidé jsou schopni utratit 1,5 mil. Kč za to, aby ušetřili což v některých případech nemá návratnost (dle věku investora).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Že by v ČR byl v poslední době nějaký boom EV, se mi nezdá. Alespoň teda podle statistik prodejů.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Podle mě přibylo spousta aut z Německa, především BMW i3, teď je potkávávám na každém kroku. Kolega v práci koupil FVE + TČ, druhý kolega objednal Konu a chce FVE, další kolega FVE + TČ a objednal Konu. Tedy 3 lidi z 10 členného týmu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Josef píše:Nechápu, že se chlapi něčemu takovému divíte, vždyť "všichni" přijali i to, že stát kontroluje kdo kam jde na záchod, kdo může jít do kina či divadla nebo do restaurace.....
Jo jo. Byrokracie je totiž stále tím nejlehčím způsobem jak přijít bezpracně k penězům. Jen je třeba mít tu moc to zařídit. A přes ono medialní zpitomění normálně pracujících občanů je to snadné.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Josef píše:Podle mě přibylo spousta aut z Německa, především BMW i3, teď je potkávávám na každém kroku. Kolega v práci koupil FVE + TČ, druhý kolega objednal Konu a chce FVE, další kolega FVE + TČ a objednal Konu. Tedy 3 lidi z 10 členného týmu.
To je možné, že z vašeho okolí máte takové zkušenosti. Já píču o tom, že v globálu v ČR takový velký boom EV nenastal, podle statistik prodejů a registrací. U nás ve vesnici (1200 lidí) poslední dobou přibyl jeden PHEV - RAV4.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
SDA statistiky uvádí pouze u nových aut dělení dle paliva vyjma Tesly, myslím, že se daleko více dováží BEV použitých než se kupuje nových. Například je vidět, že dovezených Tesel je o 60% více než koupených nových.
Audi Q4 Sportback e-tron 50