Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Moderátor: Josef
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Andrej tady nikdy nedovolí elektromobilitu, má svůj Agrofert zpracující řepku na biopaliva...proto jsme v Evropě v Elektromobilitě krok zpět...můj názor..
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Nejsem agrofil a ani nikdy nebudu.
Jen to je asi pisálkovsky opět vytržené z kontextu. Jsem rozhodně zástánce toho, že by nástup elektromobilů měl být regulován samotným trhem. Né nějakejma "ekologickejma" nařízeníma z bruselu.
Jen to je asi pisálkovsky opět vytržené z kontextu. Jsem rozhodně zástánce toho, že by nástup elektromobilů měl být regulován samotným trhem. Né nějakejma "ekologickejma" nařízeníma z bruselu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Země žlutá to na pohled.
Já jsem zastáncem jádra. Babišovi bylo poradci vysvětleno, že jeden blok prostě potavit musí. A měl by s přípravou začít hned. Zároveň Babišovi bylo vysvětleno, že výstavba velkého výkonu (5000MW) by jeho podnikání uškodila, taky i jiným miliardářum, třeba Tkáč, který pálí a pálit uhlí bude. Proto musí Babišův pověřenec musí lidi mého ražení označit za fanatika:
16:56 "Za třetí předpokládám, že tady vedle toho bude fungovat i plyn, protože z jedné elektrárny vyrobíte nějakých 8 TWh,7, 7.5, možná 9 TWh (za rok) podle výkonu. A Vám bude chybět 35 TWh. To znamená, že to všechno nebudete dělat jádrem. Znova opakuju, tady nikdo není fanatikem typu: Postavíme 5.000MW v jaderných elektrárnách. Takhle ta hra není. Ta diskuze je o tom, že musíme postavit minimálně jeden blok, možná o kousek víc, na pokrytí základního zatížení."
https://video.aktualne.cz/dvtv/nemci-se-pomalu-probouzeji-ze-sna-odstavenim-jadra-zvysi-emi/r~e209155a56f411e993a6ac1f6b220ee8/
Já jsem zastáncem jádra. Babišovi bylo poradci vysvětleno, že jeden blok prostě potavit musí. A měl by s přípravou začít hned. Zároveň Babišovi bylo vysvětleno, že výstavba velkého výkonu (5000MW) by jeho podnikání uškodila, taky i jiným miliardářum, třeba Tkáč, který pálí a pálit uhlí bude. Proto musí Babišův pověřenec musí lidi mého ražení označit za fanatika:
16:56 "Za třetí předpokládám, že tady vedle toho bude fungovat i plyn, protože z jedné elektrárny vyrobíte nějakých 8 TWh,7, 7.5, možná 9 TWh (za rok) podle výkonu. A Vám bude chybět 35 TWh. To znamená, že to všechno nebudete dělat jádrem. Znova opakuju, tady nikdo není fanatikem typu: Postavíme 5.000MW v jaderných elektrárnách. Takhle ta hra není. Ta diskuze je o tom, že musíme postavit minimálně jeden blok, možná o kousek víc, na pokrytí základního zatížení."
https://video.aktualne.cz/dvtv/nemci-se-pomalu-probouzeji-ze-sna-odstavenim-jadra-zvysi-emi/r~e209155a56f411e993a6ac1f6b220ee8/
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Podle mě nic potřeba stavět není. Přebytek 15TW vyvážíme ročně a to postačí na nabíjení několika stovek tisíc EV, více jich v ČR v dohledné době 15-20 let nebude. Lidí co si budou kupovat EV v bazarech za 200 tis. mají tak malé nájezdy, že to nabíjení je srovnatelné se spotřebou kuchyňského sporáku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Tady vidím shodu. Pro rozšíření elektromobilů opravdu není potřeba stavět.Josef píše:Podle mě nic potřeba stavět není.
Chápu. Jenže argumentace přebytkem je ... nevím jaké nejlepší slovo použít, asi nešťasná. Z argumentační praxe se mi osvědčilo moc s přebytkama neoperovat.Josef píše:Přebytek 15TW vyvážíme ročně a to postačí na nabíjení několika stovek tisíc EV,
To je otázka. Gravimetrická a volumetrická hustota energie v bateriích nadále roste. A s případným materiálem Li-S může vzrůst skokově, možná násobně, kde el. vůz bude chtít (a dovolit) opravdu většina. A komerční aplikace Li-S může přijít v horizontu 5let, masově za 8let, jenže výstavba atomovky je cca na 15let.Josef píše:více jich v ČR v dohledné době 15-20 let nebude
S tím souhlasím. Ovšem ve chvíli kdy se začneme bavit o počtech kusů v milionech a víc, tak musíme od tohoto tvrzení upustit a přejít na průměrné hodnoty. Víme, že v EU je na jeden vůz průměr 14 až 15 tisíc km. Pak už musíme pracovat s nějakým rozumným pravděpodobnostním rozdělením nabíjení v čase. Ideálně do nočních hodin. Tím ale vzroste základní zatížení. Mrkněte na grafJosef píše:Lidí co si budou kupovat EV v bazarech za 200 tis. mají tak malé nájezdy
23.10.2017 základní zatížení cca 9300 MW. Z toho červená plocha z uhlí cca 5000MW. A jde o to nahradit tu červenou plochu modrou barvou. Potíž s uhlím je v tom, že objem ve výrobě je příliš už nyní vysoký.
1) živostnost Dukovan končí 2035. Při jisté sadě opatření lze protáhnout o 10 let. Zdroj, který je tak levný, že bude vždy preferován ve výrobě, nemusí být výkonově regulován, je schopen dodávat ve dne v noci... Potřebujeme tedy jiný zdroj, který nahradí tento končící. Když píšu slovo potřebujeme, tak tím myslím to, že nechceme pálit uhlí, plyn, nebo stavět vodní, místo objemu výroby produkované v Dukovanech.
Takže z mého pohledu potřebujeme minimálně jeden blok, který z části nahradí dosluhující Dukovany. Výstavba bloku trvá cca 15 let. 9let papírování, 6 samotná výstavba. Je možné zkrátit výstavbu, to asi ano. Existují bloky s menším výkonem, kde by samotná výstavba by mohla trvat třeba jen 3léta, ale my potřebujeme nahradit Dukovany. takže 9+6 let.
2) docházející uhlí. nejsou prolomeny limity těžby (naštěstí), známe objem uhlí, které jsou v těch několika dolech k dispozici, víme že dostupný objem bude s časem postupně klesat, až definitivně dojde cca za 15let. Až tato chvíle nastane, je několik možností jak řešit: převážet uhlí z Polska, to je časově a ekonomicky náročné, takže zde prostor nevím, s tím převozem objemů může být prostě problém. Zřejmě ekonomicky lepší ty elektrárny zavřít.
Z toho mě vychází začít s přípravou výstavby jádra tak cca v objemu 5000 MW nyní hned. Neodkládat. A podle mne kdo nechce výstavbu toho objemu, tak nepřímo schvaluje prolomení limitů těžby uhlí za 15let.
Kde dělám v úvaze chybu?
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
V tom že přemýšlíte centralizovaně a řešíte problém za podniky. Je jejich věc, kde vezmou elektřinu a dnes mají spoustu možností jak se stát hodně soběstačnými. Tak ať to dělají. A všichni ostatní, domácnosti, školy, instituce, úřady a XY dalších budov mohou být také. Je to otázka snižování spotřeby, zateplování, FVE a případně větrných turbín, někde malých vodních FVE
Zdaleka nejsme na tom tak dobře v domácích FVE jako Německo, ke z 16 mil. domů v roce 2017 mělo 1,5 milionu FVE, ale jen 50 tisíc z nich má akumulaci, tedy baterii. Ostatní využívají své vyrobené elektřiny z 30-50%. Takže potenciál samozásobení obrovský, a to se bavíme jen o rodinných domech. teď si to vztáhněte na ČR a zjistíte (i u nás jsou k dispozici odhady potenciálu střech pouze RD, pohybující se velmi vysoko), že nemusíme budovat jaderku, doku nemáme osazeny výrobnami místa přímé spotřeby, o akumulaci do baterií a vody nemluvě. To je nejčistší zdroj na 2-3 desítky let bez zásahu a se směšnými náklady oproti jádru.
Jediný problém, vlastně dva. Nezávislí energeticky z velké míry soběstační občané a nulový prostor pro stranickou korupci.
Zdaleka nejsme na tom tak dobře v domácích FVE jako Německo, ke z 16 mil. domů v roce 2017 mělo 1,5 milionu FVE, ale jen 50 tisíc z nich má akumulaci, tedy baterii. Ostatní využívají své vyrobené elektřiny z 30-50%. Takže potenciál samozásobení obrovský, a to se bavíme jen o rodinných domech. teď si to vztáhněte na ČR a zjistíte (i u nás jsou k dispozici odhady potenciálu střech pouze RD, pohybující se velmi vysoko), že nemusíme budovat jaderku, doku nemáme osazeny výrobnami místa přímé spotřeby, o akumulaci do baterií a vody nemluvě. To je nejčistší zdroj na 2-3 desítky let bez zásahu a se směšnými náklady oproti jádru.
Jediný problém, vlastně dva. Nezávislí energeticky z velké míry soběstační občané a nulový prostor pro stranickou korupci.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Ano, a uvědomuji si, že přemýšlím centralizovaně. Problém řeším, protože mi tak lidé argumentují proti elektromobilům. Jenže průmysl sám o sobě nebude chtít snižovat svůji spotřebu, aby mohl být zachován v chodu. Kdyby došlo k energitické hrozbě nedostatku, pak se obávám, že elektromobil bude první místo kde bude směřovat ukazováček všech, což nechci.
Má osobní preference zdrojů je v pořadí: geotermální, FVE s akumulací, voda, jádro... dlouho nic...lokální biomasa, vzduch a plyn ... nic
FVE s akumulací, a lokální spotřeba z FVE s akumulací je ideál, a bude stále více růst s růstem gr. a vol. hustoty energie. Jenže já nedokáži odhadnout zda hustota vzroste tak, aby mohla být masově nasazována (myslím bez Zelená úsporám) bez pobídek nebo nucení, ale protože je toprostě výhodné. To mne vede k problému, který spočívá v mé neschopnosti odhadnout míru úspor. Objem spotřeby domácností z celkové spotřeby státu je cca 20procent. A né všichni lidé bydlí v rod. domcích (bytovky). Takže je pro mne těžké stanovit objem úspor. FVE s akumulací by se muselo nasazovat u průmyslu, stavebnictví, v zemědelství, tedy u největších spotřebitelů.
Vodní zdroje Češi stavět nechtějí. škoda.
Pak zde máme zimní období, kde objem slunných dnů je malý, a nepředpokládám, že budou preferovány amorfní panely s vyšší absorbcí difůzního záření. Tedy v zimním období potřeba a význam centrálního zdroje roste.
Já bych byl samozřejmě rád, aby potřeba nebylo uhlí vůbec a jádro jelo jen minimum, ale mám obavu... a rád bych masové rozšíření elektro vozů, a tak mi jádro nyní sedí jako nejlepší volba. i přes míru korupce s výstavbou spojenou.
Má osobní preference zdrojů je v pořadí: geotermální, FVE s akumulací, voda, jádro... dlouho nic...lokální biomasa, vzduch a plyn ... nic
FVE s akumulací, a lokální spotřeba z FVE s akumulací je ideál, a bude stále více růst s růstem gr. a vol. hustoty energie. Jenže já nedokáži odhadnout zda hustota vzroste tak, aby mohla být masově nasazována (myslím bez Zelená úsporám) bez pobídek nebo nucení, ale protože je toprostě výhodné. To mne vede k problému, který spočívá v mé neschopnosti odhadnout míru úspor. Objem spotřeby domácností z celkové spotřeby státu je cca 20procent. A né všichni lidé bydlí v rod. domcích (bytovky). Takže je pro mne těžké stanovit objem úspor. FVE s akumulací by se muselo nasazovat u průmyslu, stavebnictví, v zemědelství, tedy u největších spotřebitelů.
Vodní zdroje Češi stavět nechtějí. škoda.
Pak zde máme zimní období, kde objem slunných dnů je malý, a nepředpokládám, že budou preferovány amorfní panely s vyšší absorbcí difůzního záření. Tedy v zimním období potřeba a význam centrálního zdroje roste.
Já bych byl samozřejmě rád, aby potřeba nebylo uhlí vůbec a jádro jelo jen minimum, ale mám obavu... a rád bych masové rozšíření elektro vozů, a tak mi jádro nyní sedí jako nejlepší volba. i přes míru korupce s výstavbou spojenou.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Protože argumentace lidí je od základu chybná, tak nemůžete dělat argumenty proti nim.
Opět zopakuji že vozový park má průměrné stáří 15 let, to je doba obnovy. Aby se všechna osobní auta nahradila, bude se psát rok 2034. Jenže nebudou nahrazována elektromobily, nýbrž dlouhou dobu opět spalováky. Protože BEV se vyrábí ve směšných počtech, i ta Škoda počítá s 2 tisíci letos, 30 tisící ve 2020. eGolf se dělá denně 76 BEV a 2000 spalováků.
BEV navíc nijak do spotřeby elektřiny nezasáhnou vzhledem ke stávajícím zdrojům, protože s nimi budou budovány OZE zdroje pro budovy a pro mobilitu zároveň, to vše s akumulací. Spotřeba budov z centrální sítě bude tedy klesat. Jak u bydlení, tak institucí, tak továren.
Máme nadbytek elektřiny, proto nízký tarif. Opotřebováváme elektrárny naprosto zbytečně, jaderné, uhelné i plynové. I to veřejné osvětlení už Čína řeší lampami s FVE nahoře a baterií v zemi, kde je chráněna proti výkyvům počasí. Jsou samostatné a soběstačné, bez kabeláže. My musíme jít tímto směrem a decentralizovat co to půjde.
Paneláky neřešte, mají dost místa na panely i akumulaci na stěnách i střechách. Tady využili jen střechu https://mapy.cz/zakladni?x=18.1679215&y ... id=9098462 Zdeňka Štěpánka 1787/1, Ostrava, a mají tam přes 120 FV panelů, k tomu tepelná čerpadla, využívají Trombeho stěny krytých pavlačových balkonů, prostě jde to už dávno. A to na východní straně mají jen obrovský bilboard a jižní stranu mohli osadit klidně dalšími panely místo zábradlí nebo jako stříšky proti letnímu přehřívání a to na 8 patrech.
Jak brutální máme rezervy je hezky vidět na Domě s pečovatelskou službou na ulici Průběžné v Ostravě https://mapy.cz/zakladni?x=18.1612546&y ... ase=ophoto, ti lidi jsou tam pořád, střechy šikmé na všechny 4 světové strany, ideální na soběstačnost včetně přebytků na elektřinu i ohřev vody a co tam vidíme, kulové. Berou elektřinu i teplou vodu i topení z pár kilometrů vzdálené uhelné elektrárny a teplárny Třebovice. To je přístup na zabití.
Kde to nepůjde nebo bude požadavek na vysoký příkon a stabilitu, tam si holt budou muset zaplatit elektrárnu sami. Ale ne aby se tu stavěla atomka s vysokou kapacitou z daní nás všech pro potřeby pár desítek firem, kde to jinak nejde, a pár desítek tisíc firem, kde se jim jednoduše nechce (máme prý 400 tisíc firem). A k tomu udržovala přenesová síť, která při decentralizaci bude také méně zatěžována a "ničena". A o tom to je.
Opět zopakuji že vozový park má průměrné stáří 15 let, to je doba obnovy. Aby se všechna osobní auta nahradila, bude se psát rok 2034. Jenže nebudou nahrazována elektromobily, nýbrž dlouhou dobu opět spalováky. Protože BEV se vyrábí ve směšných počtech, i ta Škoda počítá s 2 tisíci letos, 30 tisící ve 2020. eGolf se dělá denně 76 BEV a 2000 spalováků.
BEV navíc nijak do spotřeby elektřiny nezasáhnou vzhledem ke stávajícím zdrojům, protože s nimi budou budovány OZE zdroje pro budovy a pro mobilitu zároveň, to vše s akumulací. Spotřeba budov z centrální sítě bude tedy klesat. Jak u bydlení, tak institucí, tak továren.
Máme nadbytek elektřiny, proto nízký tarif. Opotřebováváme elektrárny naprosto zbytečně, jaderné, uhelné i plynové. I to veřejné osvětlení už Čína řeší lampami s FVE nahoře a baterií v zemi, kde je chráněna proti výkyvům počasí. Jsou samostatné a soběstačné, bez kabeláže. My musíme jít tímto směrem a decentralizovat co to půjde.
Paneláky neřešte, mají dost místa na panely i akumulaci na stěnách i střechách. Tady využili jen střechu https://mapy.cz/zakladni?x=18.1679215&y ... id=9098462 Zdeňka Štěpánka 1787/1, Ostrava, a mají tam přes 120 FV panelů, k tomu tepelná čerpadla, využívají Trombeho stěny krytých pavlačových balkonů, prostě jde to už dávno. A to na východní straně mají jen obrovský bilboard a jižní stranu mohli osadit klidně dalšími panely místo zábradlí nebo jako stříšky proti letnímu přehřívání a to na 8 patrech.
Jak brutální máme rezervy je hezky vidět na Domě s pečovatelskou službou na ulici Průběžné v Ostravě https://mapy.cz/zakladni?x=18.1612546&y ... ase=ophoto, ti lidi jsou tam pořád, střechy šikmé na všechny 4 světové strany, ideální na soběstačnost včetně přebytků na elektřinu i ohřev vody a co tam vidíme, kulové. Berou elektřinu i teplou vodu i topení z pár kilometrů vzdálené uhelné elektrárny a teplárny Třebovice. To je přístup na zabití.
Kde to nepůjde nebo bude požadavek na vysoký příkon a stabilitu, tam si holt budou muset zaplatit elektrárnu sami. Ale ne aby se tu stavěla atomka s vysokou kapacitou z daní nás všech pro potřeby pár desítek firem, kde to jinak nejde, a pár desítek tisíc firem, kde se jim jednoduše nechce (máme prý 400 tisíc firem). A k tomu udržovala přenesová síť, která při decentralizaci bude také méně zatěžována a "ničena". A o tom to je.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
to je všechno sice pěkné ale FVE i s akumulací je prostě 2-3 měsíce v roce nedostačující...a pokud by mělo ještě nabíjet EV tak už vůbec
OZE fandím...taky si myslím že je nejvyšší čas postavit další zdroj (zřejmě JE) aby minimálně nahradilo do 15 let uhelné elektrárny
OZE fandím...taky si myslím že je nejvyšší čas postavit další zdroj (zřejmě JE) aby minimálně nahradilo do 15 let uhelné elektrárny
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Ale to je naprosto v pořádku. Proto tu máme normu na nové pasivní domy, kde ty 2-3 měsíce překlenete libovolným způsobem. Nejjednodušší je krbová vložka na vytápění a ohřev vody, můžete u toho mít i termočlánek na výrobu elektřiny. Sice mála elektřiny, ale přeci jen. Ostatně když řešíte nový dům, zapomeňte na 230V. Vyrábějte elektřinu rovnou bez přeměny z FVE a dodávejte svým spotřebičům. Schválně se doma podívejte, co vše už dnes má trafo, aby těch 230V snížilo krutě dolů. A že nejsou tyto věci běžně v obchodech? Nov běžných ne, ale nakupujte v potřebách pro karavanisty a loďaře a najednou to jde a funguje.
Dokonce i stav, kdy se elektrárna nechává jen jako záloha a jede oněch 2-3 měsíce je lepší, než vyplácat peníze do nové jaderky. A na nahrazení uhelek zapomeňte. To už nám ty politické svině slibovaly s dostavbou Temelína. jenže přišla EU a nabídla dotace na odsíření a ekologizaci uhelek. A tím nasypala politickým sviním do koryt prachy k rozdělování. A bylo vymalováno. Dnes nám tu jede Temelín zcela zbytečně, celou jeho roční výrobu prodáváme ven. Vlastně prodáváme zdraví našich občanů, protože dávno mohlo 15 TWh elektřiny plynout z něj a ne z uhelek, které měly být zavřené. To je další argument pro decentralizaci, aby o tom nerozhodovali zkorumpovaní politici a byrokrati.
Dokonce i stav, kdy se elektrárna nechává jen jako záloha a jede oněch 2-3 měsíce je lepší, než vyplácat peníze do nové jaderky. A na nahrazení uhelek zapomeňte. To už nám ty politické svině slibovaly s dostavbou Temelína. jenže přišla EU a nabídla dotace na odsíření a ekologizaci uhelek. A tím nasypala politickým sviním do koryt prachy k rozdělování. A bylo vymalováno. Dnes nám tu jede Temelín zcela zbytečně, celou jeho roční výrobu prodáváme ven. Vlastně prodáváme zdraví našich občanů, protože dávno mohlo 15 TWh elektřiny plynout z něj a ne z uhelek, které měly být zavřené. To je další argument pro decentralizaci, aby o tom nerozhodovali zkorumpovaní politici a byrokrati.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/ODA-Chceme-chranit-ovzdusi-ale-ne-za-cenu-zniceni-prumyslu-582738 Na to jsem narazil náhodou dnes.český předseda vlády počátkem května na okraj summitu EU: "Česko dělá maximum, aby ochránilo naši planetu, ale nemůže to být způsobem, že zničíme náš průmysl. Elektroauta jsou jednoznačně krokem k začátku konce automobilového průmyslu," prohlásil Andrej Babiš.
Chápu, že u DC/DC konverze budou v součtu nejnižší ztráty a smysl to rozhodně má. Jen se člověk musí připravit na, jak to napsat.. No všichni členové domácnosti musí vědět, proč tomu tak je. A současně musí chápat proč je to pro rodinu výhodné. Jinak je možné, že může docházet k sociálnímu pnutí v rámci rodiny.Vyrábějte elektřinu rovnou bez přeměny z FVE a dodávejte svým spotřebičům..
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
jak jsem už psal asi jinde...až bude k mání DC nabíječka na zeď do garáže (stačí třeba i 6kW ) za rozumnou cenu ... okamžitě jdu do ní a hned to bude dávat větší smysl
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
C-zero píše:Andrej tady nikdy nedovolí elektromobilitu, má svůj Agrofert zpracující řepku na biopaliva...proto jsme v Evropě v Elektromobilitě krok zpět...můj názor..
https://www.novinky.cz/veda-skoly/50569 ... alivo.html
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
nechci se vůbec zastávat Babiše, ale s tou řepkou to není tak černobílé jak se všude píše
na MEŘO jde cca 1/3 ze sklizně, zbytek je potravinářský průmysl...a z té třetiny co jde na MEŘO Agrofert vyrábí necelou polovinu, zbytek konkurence a něco je taky z dovozu
řepky je na polích tolik protože má největší výnos z toho co se u nás pěstuje a národní dotace jsou vCR jedny z nejmenších
ty biopaliva gen2 se mi moc líbí, škoda že budou reálné až někdy za 10 let, teď je tu takového dřeva že nikdo neví co s tím a za 10-15 let ho bude zase nedostatek
na MEŘO jde cca 1/3 ze sklizně, zbytek je potravinářský průmysl...a z té třetiny co jde na MEŘO Agrofert vyrábí necelou polovinu, zbytek konkurence a něco je taky z dovozu
řepky je na polích tolik protože má největší výnos z toho co se u nás pěstuje a národní dotace jsou vCR jedny z nejmenších
ty biopaliva gen2 se mi moc líbí, škoda že budou reálné až někdy za 10 let, teď je tu takového dřeva že nikdo neví co s tím a za 10-15 let ho bude zase nedostatek
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
https://www.e15.cz/domaci/klicove-jednani-ma-termin-jdu-lobbovat-u-sefa-volkswagenu-za-ceskou-gigafactory-rekl-babis-1383264#
Herbert Diess přijede jednat o stavbě továrny na baterie do elektromobilů, takzvané gigafactory. „Mám s ním schůzku 1. října, kdy sem přijede. Lobbujeme, aby gigafactory na výrobu elektrobaterií vznikla v Prunéřově," řekl premiér Andrej Babiš
Babiš ve čtvrtek uvedl, že chce konkrétně prosadit, aby se stavělo v Prunéřově.... investice za zhruba padesát miliard korun
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Když něco tenhle humanoidní šmejd prosazuje, tak má na tom osobní zájem....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Když už jsme u této otevřené diskuze, jsem tady fakt jediný, kterému vadí jakékoliv odebrání osobní svobody ve výběru a diktáty čehokoliv od kohokoliv?
I když mám elektroauto tak mi prostě vadí nadiktované nucené ukončení výroby spalovacích aut, emisní povolenky, debilní limity i pokuty automobilkám zprůměrované na CO2. Chci si svobodně vybrat jestli si koupím 8mi válcový benzín a nebo 6ti válcovou naftu. Proč mi musí někdo říkat co si za svoje 3x zdaněný peníze mohu koupit?
Evropa se za šílený ceny snaží snížit produkci CO2 a v Číně i Indii (i v USA) se na to z vysoka kálí. Jaký to má vliv na celou planetu? I kdyby Evropa snížila emise na 0? Akorát to společně s migrací a sociální politikou povede k likvidaci střední třídy v celé evropě... Samostatnou kapitolou je zrušení jádra, kdy solární panely a celá "ekologická výroba elektrické energie" prostě bez jádra nemůže postačovat.
Chápu samozřejmě nutnost chovat se ekologicky a zodpovědně, ale v globálním měřítku a do nějakého bodu zlomu. Firmu stojí snížení emisí o 50% 1mil, o dalších 10% dalších 10mil a o dalších 10% pak už 100mil. Je to exponencionální růst a je potřeba najít nějaký vhodný bod kdy dál už se to prostě nevyplatí a nemá to ani cenu.
I když mám elektroauto tak mi prostě vadí nadiktované nucené ukončení výroby spalovacích aut, emisní povolenky, debilní limity i pokuty automobilkám zprůměrované na CO2. Chci si svobodně vybrat jestli si koupím 8mi válcový benzín a nebo 6ti válcovou naftu. Proč mi musí někdo říkat co si za svoje 3x zdaněný peníze mohu koupit?
Evropa se za šílený ceny snaží snížit produkci CO2 a v Číně i Indii (i v USA) se na to z vysoka kálí. Jaký to má vliv na celou planetu? I kdyby Evropa snížila emise na 0? Akorát to společně s migrací a sociální politikou povede k likvidaci střední třídy v celé evropě... Samostatnou kapitolou je zrušení jádra, kdy solární panely a celá "ekologická výroba elektrické energie" prostě bez jádra nemůže postačovat.
Chápu samozřejmě nutnost chovat se ekologicky a zodpovědně, ale v globálním měřítku a do nějakého bodu zlomu. Firmu stojí snížení emisí o 50% 1mil, o dalších 10% dalších 10mil a o dalších 10% pak už 100mil. Je to exponencionální růst a je potřeba najít nějaký vhodný bod kdy dál už se to prostě nevyplatí a nemá to ani cenu.
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
jedna vec je osobná sloboda (ale aj tá má limity)
druhá je "verejné blaho - ktoré má chrániť štát.
rovnako ako štát reguluje (monopolom) lieh a tabak, má regulovať slobodnú súťaž v produkcii škodlivých látok (splodiny horenia).
je chyba, že eko teroristi sa nechali obalamutiť a spolupracovali pri takých regulatívoch ako je určovanie splodín. napríklad pre ľudské zdravie je obsah co2 irelevantný, oproti tomu polietavý prach (PM) 2.5 je nebezpečný tým, že sa bez prekážok dostane až do krvi. podobne no2, nox.
o všetkom čo som napísal sa dá pochybovať, pretože štát vznikol presunutím práva na osobnú obranu a nie ako nástroj nadvlády;
únia nezakazuje spaľováky, aj tie limity nie sú príčinou, pretože (neviem či tuná, alebo nahybride) bol odkaz na článok, ktorý popisoval aké dlhé sú termíny od myšlienky po hotový výrobok v automobilovom priemysle a tak rouzhodnutie o konci spaľovákov malo padnúť v dytrojte, turíne, vlkohrade pred viac ako dvadsať rokmi (
druhá je "verejné blaho - ktoré má chrániť štát.
rovnako ako štát reguluje (monopolom) lieh a tabak, má regulovať slobodnú súťaž v produkcii škodlivých látok (splodiny horenia).
je chyba, že eko teroristi sa nechali obalamutiť a spolupracovali pri takých regulatívoch ako je určovanie splodín. napríklad pre ľudské zdravie je obsah co2 irelevantný, oproti tomu polietavý prach (PM) 2.5 je nebezpečný tým, že sa bez prekážok dostane až do krvi. podobne no2, nox.
o všetkom čo som napísal sa dá pochybovať, pretože štát vznikol presunutím práva na osobnú obranu a nie ako nástroj nadvlády;
únia nezakazuje spaľováky, aj tie limity nie sú príčinou, pretože (neviem či tuná, alebo nahybride) bol odkaz na článok, ktorý popisoval aké dlhé sú termíny od myšlienky po hotový výrobok v automobilovom priemysle a tak rouzhodnutie o konci spaľovákov malo padnúť v dytrojte, turíne, vlkohrade pred viac ako dvadsať rokmi (
Re: Česko ochráníme před nesmysly z EU, třeba před elektromobily, říká Babiš.
Nechápu, že se chlapi něčemu takovému divíte, vždyť "všichni" přijali i to, že stát kontroluje kdo kam jde na záchod, kdo může jít do kina či divadla nebo do restaurace.....
Audi Q4 Sportback e-tron 50