Výměna SPZ za sérii EL

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod cernymotyl » úte 01. čer 2021 18:30:33

Těšení má taky svoje kouzlo 8-)
SPZ už mám objednané na můj VIN.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod garmont » stř 02. čer 2021 9:37:35

S tou značkou je to fakt komedie - nechápu proč jich nemůžou mít pár "skladem" - budu přihlašovat nové auto a řekli mi tady v Ostravě že pokud chci jezdit tak to mám přihlásit na normální a za 3 týdny až tabulky dorazí zajít vyměnit...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Lama » stř 02. čer 2021 9:46:18

Ale za 800,- :D
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod petr.balas » stř 02. čer 2021 9:47:51

Jen bacha, za ty normální na chvilku ale zaplatíte poplatek, ty EL budou zadarmo.
Alespoň takto to bylo u mě cca před 2 roky. Resp. nejprve mi ty normální dali omylem zadarmo, ale pak je chtěli doplatit.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Citigo e IV » stř 02. čer 2021 10:53:17

cernymotyl píše:Těšení má taky svoje kouzlo 8-)
SPZ už mám objednané na můj VIN.


Já nevím okud jste , ale před hodinou jsem přišel z přepisu v Jablonci , kupoval jsem jetého elektroskutra s normální značkou a když jsem chtěl EL značku, tak m i řekli že ji mají skladem , jen jsem musel skočit pro původní RZ a na počkání jsem měl přepis a EL značku a dokonce jsem neplatil ani poplatek za přepis, protože vydávali EL značku, tak jsem to měl jako nový.
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod cernymotyl » stř 02. čer 2021 12:39:27

V Tanvaldě nemají ani značky pro elektroskutra. Kolega tam byl. Teď už s tím nic neudělám. Je to spíš poučení pro ostatní.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod garmont » stř 02. čer 2021 15:00:14

Lama píše:Ale za 800,- :D

No řekli mi že klasická značka 800,- a potom ta výměna za EL 50,- Ale protože to je úplně nové auto tak bych těch 800 platil tak jak tak za první přihlášení ne?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Citigo e IV » stř 02. čer 2021 15:33:48

cernymotyl píše:V Tanvaldě nemají ani značky pro elektroskutra. Kolega tam byl. Teď už s tím nic neudělám. Je to spíš poučení pro ostatní.


Taky z Jizerek? :D Jsem zvědav jak budete spokojen a jízdou na sněhu.
Já jsem si před rokem a pul , když jsem objednával citigo tak jsem si zjistil předem VIN a značku objednal s předstihem a je vidět, ža vlastně ani vin nepotřebují, stačí tam zajít a ujistit se jeslli je mají. Asi už se v Jablonci poučili, jen já jsem od nich už vzal 6x značku EL
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod cernymotyl » stř 02. čer 2021 15:59:19

Nevím jak je to s přihlášením nového auta na normální značky, ale za EL pro EV nechtějí nic.
Pro mě je to ale jako když něco nabízejí ve slevě, ale nemají to.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod cernymotyl » stř 02. čer 2021 16:01:13

Citigo e IV píše:
cernymotyl píše:V Tanvaldě nemají ani značky pro elektroskutra. Kolega tam byl. Teď už s tím nic neudělám. Je to spíš poučení pro ostatní.


Taky z Jizerek? :D Jsem zvědav jak budete spokojen a jízdou na sněhu.
Já jsem si před rokem a pul , když jsem objednával citigo tak jsem si zjistil předem VIN a značku objednal s předstihem a je vidět, ža vlastně ani vin nepotřebují, stačí tam zajít a ujistit se jeslli je mají. Asi už se v Jablonci poučili, jen já jsem od nich už vzal 6x značku EL

V Jbc už jsou asi naučený.
Myslíte, že budu mít na sněhu problémy k vůli váze auta?
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Lama » čtv 03. čer 2021 11:29:57

garmont píše:
Lama píše:Ale za 800,- :D

No řekli mi že klasická značka 800,- a potom ta výměna za EL 50,- Ale protože to je úplně nové auto tak bych těch 800 platil tak jak tak za první přihlášení ne?

Musím říct, že je to ale opravdu na každém úřadě jinak a dokonce i na stejném úřadě se to časem mění....
Žádných 50,- za výměnu se přeci neplatilo, bylo to zcela zdarma. Možná, ale když nechcete čekat na EL, pak zaplatíte 800 a pak ještě 50.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod garmont » čtv 03. čer 2021 16:07:57

Podle mě je těch 50,- za nový malý TP když bude jiná spz...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Citigo e IV » pát 04. čer 2021 11:32:29

cernymotyl píše:
Citigo e IV píše:
cernymotyl píše:V Tanvaldě nemají ani značky pro elektroskutra. Kolega tam byl. Teď už s tím nic neudělám. Je to spíš poučení pro ostatní.


Taky z Jizerek? :D Jsem zvědav jak budete spokojen a jízdou na sněhu.
Já jsem si před rokem a pul , když jsem objednával citigo tak jsem si zjistil předem VIN a značku objednal s předstihem a je vidět, ža vlastně ani vin nepotřebují, stačí tam zajít a ujistit se jeslli je mají. Asi už se v Jablonci poučili, jen já jsem od nich už vzal 6x značku EL

V Jbc už jsou asi naučený.
Myslíte, že budu mít na sněhu problémy k vůli váze auta?


Právě, že to je težký na zadek kvůli baterkám, kolega z Jablonce Ioniqa moc nechválil, ale myslím že Kona 39 na tom bude výrazně lépe jak kona 64.
Se podívejte na štítek u dveří jaké tam jsou tlaky na nápravy. Třeba sesterské Niro co mám má v hybridu o 100 Kg na přední nápravě víc jak na zadní. PHEV co jsem si koupil po něm má o 100 Kg na zadní nápravě víc, váhy má 50/50 a v zimě je možná trochu horší trakci ,ale protože má pneu 16" místo 18" tak to tak hrozný není.
Ionig má dokonce o 100 Kg ne předku méně a to s baterkou jen 28 kWh.
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod cernymotyl » pát 04. čer 2021 15:28:17

Tak dám do frunku pytel písku, jako se dřív vozilo v zadním kufru Žigulíků. :)

Na Koně 39 mám doporučený tlak 2,5 baru v předu i vzadu. Maximální přípustná technická hmotnost 2020 kg. (Asi o 100 kg víc než s motorem 1.6 TGDI.) Přední náprava 1100, zadní 1120 kg.
Naposledy upravil(a) cernymotyl dne pát 04. čer 2021 15:39:19, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Lama » pát 04. čer 2021 15:37:38

cernymotyl píše:Tak dám do frunku pytel písku, jako se dřív vozilo v zadním kufru Žigulíků. :)

Na Koně 39 mám doporučený tlak 2,5 baru v předu i vzadu.

Já jezdím od 2,8 do 3,2 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Marek71 » pát 04. čer 2021 18:19:04

K čemu je to dobré mít pneu přehuštěné na vyšší tlak než je doporučení výrobce? Mě to vždy nafoukají na správný tlak při přezouvání, pak to jenom občas zkontroluji na palubním počítači, jestli se to moc navzájem neliší a případně dofouknu. Je fakt, že s teplotou to, samozřejmě, trochu kolísá.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod e-LUKY » pát 04. čer 2021 19:44:13

To se dřív dělalo na EKO jízdách, že se přehustili pneu aby to mělo menší valivý odpor a byla menší spotřeba.
Jako dobrý ale při vyšších rychlostech auto špatně sedělo na vozovce nehledě na špatný kontakt při prudkém brzdění a pod.
Jinak ty EKO jízdy se jezdili v malých rychlostech, takže co jsem výše popsal se moc stát nemohlo.
Já hustím podle předpisu výrobce, max o 0,1 baru víc, nemám žádný problém, pneu se sjíždí rovnoměrně a ani při vyšších rychlostech nemám problém se teď se spotřebou dostat pod 18 kWh/100km.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Lama » sob 05. čer 2021 8:59:43

Marek71 píše:K čemu je to dobré mít pneu přehuštěné na vyšší tlak než je doporučení výrobce? Mě to vždy nafoukají na správný tlak při přezouvání, pak to jenom občas zkontroluji na palubním počítači, jestli se to moc navzájem neliší a případně dofouknu. Je fakt, že s teplotou to, samozřejmě, trochu kolísá.

Nejde o přehuštění. Naopak hodně lidí jezdí na podhuštěných. Tlak se má kontrolovat při studených pneu! Běžně tlak při provozu stoupne o 2-3 i více. Pokud jedete po dálnici a z jedné strany praží slunce, pak vidíte i rozdíly obou stran. Rozdíl před a při jízdě je někdy až 0,5.
Je rozhodně lepší hustit o něco více, než méně, pokud nejezdíte někde v bahnu. Navíc každá desetinka udělá hodně na spotřebě. Někteří tesláci hustí až na 4. Osobně co jezdím elektrem, tak hustím o něco více. Většinou všechny moje pneu byly v minulosti sjeté při krajích, nikoliv na středu, tehdy jsem hustil méně. Takže zkušenosti za 40 let a několik hodně stovek tisíc ujetých km.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Marek71 » sob 05. čer 2021 16:01:25

No tak pokud výrobce doporučuje tlak 2,5 a vy hustite na 2,8-3,2 tak to považuji za přehuštené. Já se spoléhám na to, že výrobce ví, co doporučuje a držím se toho. Ale chápu, že víc nahuštěné pneu snižují spotřebu, ale zas to asi bude mít negativní vliv na jízdní vlastnosti. Jinak by asi sám výrobce doporučil vyšší tlak, pokud by byla nižší spotřeba a zároveň dobré jízdní vlastnosti.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna SPZ za sérii EL

Příspěvekod Lama » sob 05. čer 2021 18:07:14

Marek71 píše:No tak pokud výrobce doporučuje tlak 2,5 a vy hustite na 2,8-3,2 tak to považuji za přehuštené. Já se spoléhám na to, že výrobce ví, co doporučuje a držím se toho. Ale chápu, že víc nahuštěné pneu snižují spotřebu, ale zas to asi bude mít negativní vliv na jízdní vlastnosti. Jinak by asi sám výrobce doporučil vyšší tlak, pokud by byla nižší spotřeba a zároveň dobré jízdní vlastnosti.

Ve studené garáži mají pneu ráno 5-8 stupňů, tlak má 2,5. Vyjedete, jezdíte a odpoledne má tlak běžně 2,8 a při rychlejší jízdě po dálnici a za svitu slunce je na jedné straně i kolem třech. Takto je to ale správně. tlak se má kontrolovat před jízdou a během jízdy je pak větší s čímž je počítáno. Horší je když máte 2,2 - 2,3 a jízdou vám to pak vyleze na těch 2,5 - to je špatně.
Nicméně toto téma je o SPZ, tak nemá cenu to zde více rozebírat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)