Hlučnost aut
Moderátor: Josef
Hlučnost aut
Často se diskutuje ohledně vnitřní hlučnosti aut a možná bude pro řadu lidí překvapení, že je za jízdy řada benzínových nebo dieselových aut uvnitř tišší, než vychvalované BEV.
https://www.autobild.de/artikel/laerm-i ... =40&now=86
https://insideevs.com/hyundai-kona-elec ... 17c-video/
https://www.autobild.de/artikel/laerm-i ... =40&now=86
https://insideevs.com/hyundai-kona-elec ... 17c-video/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Hlučnost aut
S hlučností a vibracemi spalovacích aut versus aut pouze na elektřinu mám následující zkušenost:
Za ty dva měsíce, co jezdím elektromobilem jsem jel spalovákem jen asi 3x a pokaždé jsem měl pocit, že motor má takový nějaký nezdravý zvuk, jako kdyby snad někde byl od koroze načnutý výfuk:-) A to nemluvím o vibracích, kde hlavně na neutrál při stání na křižovatce mi vždy připadalo, že mi vibrace od motoru projíždějí celým tělem:-( Je fakt, že nejmladší z těch aut ve kterém jsem jel je manželky Opel Meriva benzín 1.4 turbo z roku 2011, najeto 100tisíc km. Ale i tak mi přijde, že jsem dřív ten hluk a vibrace od motoru zase tak moc intenzivně nevnímal. No uvidím, teď budu mít mého miláčka 14dní v servisu, tak mi snad půjčí novější náhradní auto značky Renault a zkusím porovnat, jestli se za těch 6 let ohledně hlučnosti a vibrací spalovacích aut něco zlepšilo:-)
Za ty dva měsíce, co jezdím elektromobilem jsem jel spalovákem jen asi 3x a pokaždé jsem měl pocit, že motor má takový nějaký nezdravý zvuk, jako kdyby snad někde byl od koroze načnutý výfuk:-) A to nemluvím o vibracích, kde hlavně na neutrál při stání na křižovatce mi vždy připadalo, že mi vibrace od motoru projíždějí celým tělem:-( Je fakt, že nejmladší z těch aut ve kterém jsem jel je manželky Opel Meriva benzín 1.4 turbo z roku 2011, najeto 100tisíc km. Ale i tak mi přijde, že jsem dřív ten hluk a vibrace od motoru zase tak moc intenzivně nevnímal. No uvidím, teď budu mít mého miláčka 14dní v servisu, tak mi snad půjčí novější náhradní auto značky Renault a zkusím porovnat, jestli se za těch 6 let ohledně hlučnosti a vibrací spalovacích aut něco zlepšilo:-)
Naposledy upravil(a) e-Kája dne pát 01. úno 2019 14:34:47, celkem upraveno 1 x.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Hlučnost aut
Jedna věc je hluk, druhá věc jsou vibrace, samozřejmě je potřeba porovnávat prémiová auta, např. auto za půl milionu bude mít úplně jiné vibrace než auto za dva miliony.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Hlučnost aut
Myslím ale že se jedná o princip. Proč se snažit velmi nákladně tlumit hluk a vibrace (a to hlavně pro kabinu auta a ne pro venkovní okolí), když vůbec nemusí ani vznikat, žejo ...
Re: Hlučnost aut
práve opačne - F500e museli prepracovať oveľa viac - v spaľováku sa s hlukom od motora počíta ako s pozitívom, v elektroaute treba vymeniť sklá, doplniť ďalšie tlmiace vrstvy, obklady, koberčeky, tvarovanie plechov, ... https://www.adandp.media/articles/5-thi ... -fiat-500e
Re: Hlučnost aut
Má zkušenost:
Vnitřní hluk - po půl roce pravidelného ježdění v BEV sedám do ropáku, a nemohu se zbavit pocitu strachu. Strachu zda zvuk fosilního motoru není nějaký divný. Jestli to co slyším je v pořádku. Mozek, zřejmě v pudu sebezáchovy, mi stále nutil představu, že u každého zvuku to tak být nemá a organizmus se tak cítil v ohrožení. Stačilo půl roku, abych zcela zapoměl devatenáct let fosilních zkušeností. Tak návykové BEV je. Po přesednutí z fosilu zpět do BEV .... ááááh ... jak by řekl náš oblíbený youtuber Bjørn Nyland "yes, ohhhh yes".
Vnější hluk - lidi vůz slyší i s vyplým systém AVAS. Slyší aerodynamický hluk, a také slyší valivý pohyb tj. hučení pneumatik. A musím souhlasit s tím co říká Lukáš Hataš z Asociace pro elektromobilitu
Vnitřní hluk - po půl roce pravidelného ježdění v BEV sedám do ropáku, a nemohu se zbavit pocitu strachu. Strachu zda zvuk fosilního motoru není nějaký divný. Jestli to co slyším je v pořádku. Mozek, zřejmě v pudu sebezáchovy, mi stále nutil představu, že u každého zvuku to tak být nemá a organizmus se tak cítil v ohrožení. Stačilo půl roku, abych zcela zapoměl devatenáct let fosilních zkušeností. Tak návykové BEV je. Po přesednutí z fosilu zpět do BEV .... ááááh ... jak by řekl náš oblíbený youtuber Bjørn Nyland "yes, ohhhh yes".
Vnější hluk - lidi vůz slyší i s vyplým systém AVAS. Slyší aerodynamický hluk, a také slyší valivý pohyb tj. hučení pneumatik. A musím souhlasit s tím co říká Lukáš Hataš z Asociace pro elektromobilitu
Re: Hlučnost aut
Zvuk od motoru se dá vyřešit odhlučněním – já jsem to už tak udělal)) Materiály jsem kupoval zde [smazáno adminem] .
ADMIN EDIT: Nepovolená reklama.
ADMIN EDIT: Nepovolená reklama.
Naposledy upravil(a) Jan Čapek dne pát 05. čer 2020 15:29:45, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Nepovolená reklama.
Důvod: Nepovolená reklama.
Re: Hlučnost aut
Ví někdo, kde mam sehnat nejlevnější tlumicí materiál v česku? [upraveno ADMINEM]
Re: Hlučnost aut
Ahoj
nejlevnejsi = netlumici
jinak jsem se asi po 1/4 roce svezl ve svym Volvu a mel jsem stejny pocit jako psal kolega nahore, myslel jsem ze to rachta az priliz ze tomu motoru a vozu neco je... tehle pocit jsem mel az do 130-150, pak neutralni a teprve od 180 do 250 pri doslapnuti plynu mel motor to prave "huuuu ja jedu". Tak nevim asi je to v nizkych rychlotech porouchane.
nejlevnejsi = netlumici
jinak jsem se asi po 1/4 roce svezl ve svym Volvu a mel jsem stejny pocit jako psal kolega nahore, myslel jsem ze to rachta az priliz ze tomu motoru a vozu neco je... tehle pocit jsem mel az do 130-150, pak neutralni a teprve od 180 do 250 pri doslapnuti plynu mel motor to prave "huuuu ja jedu". Tak nevim asi je to v nizkych rychlotech porouchane.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Hlučnost aut
No ono uprimne, to co je v Teslach (alespon pod prahem, ktery se musi vyrvat kvuli vyfoceni VINka na evidencce/technicke) taky neni zadny zazrak odhlucnovaci technologie - takovy nic moc hadr na podlahu.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hlučnost aut
A poradili byste nějaký pohlcovač hluku, mám sice zkušenost s Rockwollem, ale je to stejně slabota.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Hlučnost aut
Za davnych skolnich let jsem na odhlucneni pocitace kupoval neco, o cem prodejce tvrdil, ze se pouziva prave na odhlucneni lepsich aut primo v automobilkach. Vypadalo to jako hodne mekke linoleum a na nem cca 1-2cm neceho jako ridky filc. Cele to bylo fakt tezke a fungovalo to super (stale bezici pocitac na koleji). Ale jak se to jmenuje, netusim. Uz je to pres 20 let. Treba nekdo bude znat.
Re: Hlučnost aut
Radovan píše:A poradili byste nějaký pohlcovač hluku, mám sice zkušenost s Rockwollem, ale je to stejně slabota.
Na odhlučnění a izolace auta je nejlepší samolepící Armaflex...
Re: Hlučnost aut
- Není lepší nechat to profíkům? koukal jsem, že třeba na https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/ to mají celkem levné.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Hlučnost aut
Zdenek123 píše:- Není lepší nechat to profíkům? koukal jsem, že třeba na https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/ to mají celkem levné.
Dělali jste už Citigo IV? A kolik by to tak případně stálo?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault