Trvdí článek
https://vtm.zive.cz/clanky/kanadane-maj ... fault.aspx
stránka společnosti
https://www.gbatteries.com/
co vy na to?
Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
Je to několikrát do roka, tyhle převratné články. Zatím nejdelší článkovou kapacitu má HE3DA. Nemyslím bateriové, ale novinové články
Šli na to kluci z druhé strany, zřejmě inspirace Ioniqem, který má sice malou baterku 28 kWh, ale velmi slušné dojezdy právě díky řídícímu SW nabíjení a vybíjení.
Jinak o poměrech v Rusku nejlépe vypovídá, že tři Rusové se prosazují ve start-upu v Kanadě.....
Šli na to kluci z druhé strany, zřejmě inspirace Ioniqem, který má sice malou baterku 28 kWh, ale velmi slušné dojezdy právě díky řídícímu SW nabíjení a vybíjení.
Jinak o poměrech v Rusku nejlépe vypovídá, že tři Rusové se prosazují ve start-upu v Kanadě.....
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
Napadají mě Lithio-titanátové baterie LTO, které na anodě neobsahují grafit, ale přímo nanokrystaly lithium titanátu...Grafit se při vysokých proudech ohřívá a znemožnuje klasickým Li-on bateriím vysokých nabíjecích proudů...Zato LTO baterie které grafit neobsahují, dokáží absorbovat energii až 10krát rychleji oproti klasickým Li-on bateriím.
Čili 60kwh baterie při napětí 800V a proudech 400A je možno nabít na 100% za 5-10 minut.Velká nevýhoda těchto baterií je jejich nízká objemová kapacita, zhruba poloviční oproti Li-on baterie.
Čili 60kwh baterie při napětí 800V a proudech 400A je možno nabít na 100% za 5-10 minut.Velká nevýhoda těchto baterií je jejich nízká objemová kapacita, zhruba poloviční oproti Li-on baterie.
Re: Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
Hliník vzduch článek má sice vysokou kapacitu energie,ale jedná se o primární článek tudíž ne o akumulátor. Po vybití se musí celý článek z recyklovat a udělat nový, nemyslím si že by to bylo ekonomicky a možná i ekologicky výhodnější.
Do budoucna nejspíš budou nové typy akumulátorů které budou mít vyšší energickou kapacitu. Na těchto nových akumulátorech se už několik let pracuje a je otázka času kdy se komerčně prosadí. Nejspíš to bude technologie lithium-síra, a nebo hliník-ion akumulátor který má až 5x vyšší kapacitu oproti standardní lithium-ion technologie..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aluminium-ion_battery
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lithium ... ur_battery
Do budoucna nejspíš budou nové typy akumulátorů které budou mít vyšší energickou kapacitu. Na těchto nových akumulátorech se už několik let pracuje a je otázka času kdy se komerčně prosadí. Nejspíš to bude technologie lithium-síra, a nebo hliník-ion akumulátor který má až 5x vyšší kapacitu oproti standardní lithium-ion technologie..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aluminium-ion_battery
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lithium ... ur_battery
Re: Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
další z řady revolučních
https://vtm.zive.cz/clanky/baterie-bude-v-budoucnu-mozne-diky-svetlu-nabijet-neuveritelne-rychle/sc-870-a-201021/
https://vtm.zive.cz/clanky/baterie-bude-v-budoucnu-mozne-diky-svetlu-nabijet-neuveritelne-rychle/sc-870-a-201021/
Nabíjení lze zrychlit o dva řády bez poškozování baterie
...
světlo ovlivňuje poškozování elektrod a tím pádem otevírá bránu k rychlejšímu nabíjení. Pro prototyp byly vytvořeny speciální Li-Ion články, které měly průhledné desky u katody. Testováním verze bez průhledného okna se ukázalo, že původní hypotéza byla potvrzena a bílé světlo interaguje s běžným materiálem pro katodu - LiMn2O4 (LMO)
...
Hlavní reakční složkou je mangan, který při absorpci fotonů mění svůj stav z trojvalenčního na čtyřvalenční, což zapříčiní to, že se ionty lithia z katody přesouvají rychleji. Důležitou informací je, že ani při takto zrychleném nabíjení nedochází k vyšší degradaci baterie.
Re: Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
http://www.osel.cz/10862-nova-zahrivaci-li-ion-baterie-se-nabije-pro-jizdu-elektromobilu-za-10-minut.html
Kód: Vybrat vše
Chao-Yang Wang z americké Pennsylvania State University a jeho spolupracovníci obešli problém s tvorbou vrstvy kovového lithia tak, že se jejich nová baterie ohřívá. Nabíjí po dobu několika minut za zvýšené teploty 60 °C, zatímco její vybíjení probíhá za nižší teploty. ...
pro její design použili samoohřívací strukturu z niklu. Díky této struktuře se baterie zahřeje za méně než 30 sekund. Důkladné experimenty ukázaly, že lithium-iontová baterie předehřátá na 60 °C vydrží bez problémů fungovat po 1 700 cyklů brutálně intenzivního nabíjení. Stejná baterie za běžné teploty přitom vydrží pouhých 60 cyklů.
Re: Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování
C-zero píše:Nejspíš to bude technologie lithium-síra
https://www.fonetech.cz/nahodny-objev-noveho-materialu-by-mohl-zpusobit-revoluci-v-oblasti-elektromobilu/
https://www.businesswire.com/news/home/20230614275002/en/Lyten-Opens-First-Automated-Battery-Pilot-Line-in-the-U.S.-to-Produce-Lithium-Sulfur-BatteriesLyten používá 3D grafen k výrobě lithium-sirné