Stránka 3 z 4

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: ned 09. pro 2018 16:06:58
od Josef
Vždycky se najdou lidé kteří se přijdou na diskusní fórum pohádat, nemá smysl na to reagovat, to je stejné jako kdybych chodit na forum s auty Škoda, a snažil jsem jim vnutit, že Mercedes je lepší.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pát 26. črc 2019 22:41:24
od stejk

Kód: Vybrat vše

deník Het Belang van Limburg (HBvL) otiskl článek, který popisuje negativum v podobě nadměrného zatěžování silniční sítě. Elektromobily zvyšují opotřebení vrchní vrstvy silnic rychleji, protože mají v průměru vyšší hmotnost a rychlejší nástup akcelerace. Ani jedno z toho životnosti silnic stavěné pro lehčí a pozvolněji akcelerující konvenční auta neprospívá.

HBvL vychází ze závěrů Technické univerzity v Delftu, která dokázala měřitelné následky v podobě obroušení či zdeformování povrchu silničních komunikací.
:lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/rozmach-elektromobilu-provazi-dalsi-negativum-doplatime-na-nej-vsichni/

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: sob 27. črc 2019 9:22:34
od Josef
Co k tomu dodat. Ano, ještě by se dala udělat studie, která prokáže, že prudké rozjezdy EV aut ničí více pneumatiky a tedy další výroba nových zatěžuje více životní prostředí :lol: :lol:

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: sob 27. črc 2019 15:29:33
od Honzi
Asi u nich nejezdí žadná nákladní auta a těžká SUV.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: sob 27. črc 2019 17:35:15
od stejk

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: stř 31. črc 2019 18:42:17
od Radovan
Ropáci všech zemí, spojte se. Tomu chlapci vůbec nedochází, že například ona Zvonařka uvnitř Brna, kde končí všechny dálkové busy, je průser sám o sobě. Jezdí tam pravidelně přestárlé naftové autobusy dnes a denně. Popojíždějí v kolonách, stojí a vytápějí se za puštěných motorů atp. K tomu celá oblast směrem nahoru je jedno velké parkoviště takřka denně. Když vezmu pravidelné veletrhy, kam už se lze dostat z dálnice rovnou tunely (nechtějte vědět radost lidí, co bydlí nedaleko jejich výdechů a větracích šachet), ale většina jede přes město plus chybící okruh, tak je opravdu centrum Brna smradlavá díra čistě jen z automobilové spalovací dopravy.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: stř 14. srp 2019 12:21:48
od stejk

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: stř 14. srp 2019 19:08:11
od Josef
Tak Norové začali řešit elektromobilitu v 90-tých letech, takže jsou úplně jinde než všichni ostatní, zvláště úplně jinde než my a na rozdíl od nás vše bezproblému zadotodují díky ropě.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pon 19. srp 2019 8:55:56
od stejk

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: sob 26. říj 2019 8:16:32
od stejk

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: čtv 02. led 2020 18:35:43
od dracekvo
Tak jsem si dělal vyúčtování a v letošním roce uspořeno 25 tis jen za palivo v porovnání s autem na konvenční palivo. Oproti mému plynovému autu úspora jen 15 tis za najetých 12 800 km.
Ale vzhledem k tomu, že tam je zralý na kompletní repas celý podvozek, tak mě aspoň zatím nic nenutí do toho jít, protože s druhým autem jezdím jen málo.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: čtv 02. led 2020 22:16:14
od Josef
Já uspořil 95000 ročně oproti předchozímu autu za benzín a parkování, nájezd 25 tis. za rok.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pát 03. led 2020 0:16:03
od Radovan
Kdybych 82 tisíc km ujel mým bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 196.800,- Kč! Já ale zaplatil jen 6.987,- Kč, 28x méně……
Manžel najela elektrikou už 36 tis. km. Úspora jen na palivu oproti její bývalé Seat Ibiza je 86.400,- Kč.
Celkem za oba úspora 283.200,- Kč jen na palivu.
Manželčina ojetina, 3 roky a 14 tis. km, stála 280 tis. Kč. Už se nám zaplatila. A to nepočítáme úspory na servisu a povinném ručení a nyní i dálničních známkách.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pát 03. led 2020 8:25:42
od Josef
Samozřejmě to bude čím dál méně o úsporách. Za rok někdo napíše: měl jsem Octávku, jezdil jsem za 2 Kč kilometr, po 4 letech jsem ji prodal se ztrátou 300 tis. s nájezdem 150 tis. Kč, tedy celkový náklad 4 Kč na kilometr. Teď jezdím Teslou 3, spotřebu mám 18 kWh/100 km, tedy jezdím za 1,2 Kč, prodám ji za 4 roky se ztrátou 600 tis. tedy celkový náklad 5,20 Kč na kilometr. Sice nic neušetřím, ale mám z toho dobrý pocit :)

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pát 03. led 2020 10:19:18
od Martin TM3 LR
Jezdim s Teslou 3 za 1,2 ? Asi nerozumim vypoctu :-)

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pát 03. led 2020 12:22:23
od Josef
18 x 6,60 Kč při nabíjení na Supercharger. Někdo bude nabíjet doma za 2,20 Kč, jiný v Německu za 0.35 Eur, spořílkové na paušálu ČEZ atp. Každý to může mít jinak.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pon 03. srp 2020 20:27:07
od stejk
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-hamp-svihlikova-prima-partie.A200803_105716_automoto_fdv
Paní Švihlíková si není jistá, ale v nadpisu článku použijí slovo "likviduje". Podle toho pak vypadá i ta diskuze pod článkem.
„Nejsem si vůbec jistá, jestli ta změna je obecně příznivá, a už vůbec si nejsem jistá, že je příznivá pro Českou republiku,"

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: sob 08. srp 2020 13:21:53
od Radovan
Spotřebitelé nechtěli a nechtějí elektromobily, to je nesmysl. Spotřebitelé chtějí čistý vzduch bez smradu, kraválu a vibrací. A bylo jim víceméně jedno, jak se toho dosáhne. Třeba i lepšími spalovacími motory, benzínem místo nafty, plynem místo benzínu, hybridními pohony. Spalovací automobilky to jako už před lety nabídly, nechávaly si za to platit a nosit se na rukou v záři reflektorů. Pak se zjistilo, že jen podváděly a zasírají vzduch možná ještě více, než předtím. Ve zkratce Dýzlgejt, vyšetřování, soudy, pokuty, vězení. Takže výsledkem je to, že se občané a politici naštvali a zvolili do parlamentu a komise EU tvrďáky, kteří se nezakecají a jdou po podvodnících. V Česku brečíme, protože jsme hodně závislí na automotive, ale i my jsme přispívali a pro podvodníky radostně vyráběli. Takže si to holt vyžereme s nimi. A kromě pár malosériovek typu Kaipan jediné plně elektrické auto v ČR v roce 2020 vyrábí sériově masově korejský Asiat Hyundai, Konu. V tom je celý náš problém, ani TPCA, ani VW/Škoda nedělají nic. Hybridy nepočítám, s těmi měli přijít před 5 lety. No a VW/Škoda proto, protože se u nás vyrábí i věci pro části koncernu jako třeba Seaty. Opět jen spalovací. Takže závěrem zopakuji, už 12 let se ví, co a jak. Namísto produkce čistších vozidel evropské automobilky podváděly platnou legislativu a nyní mají portfolio i dodavatelské řetězce nastaveny jen na smradlavé spalováky a brečí. 12 let promrhaly, čistější vzduch ani méně hluku nedodaly.

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: úte 24. lis 2020 11:46:12
od Jan Čapek
Nový radní pro dopravu ve středočeským kraji do toho skočil po hlavě. :oops:

Jako mého starosty si ho hodně vážím, protože v občanském sektoru dokáže opravdu makat a jsou za ním vidět výsledky. Věřím, že si argumentaci, kterou v komentářích dostal, podrobně prostuduje a zkoriguje svoje znalosti o této problematice.


Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Napsal: pon 28. pro 2020 13:52:45
od cavendish
Ať si to každý spočítá, myslím, že nová slovenská aplikace na srovnání nákladů provozu elektromobilu a spalovacího auta je pro normální lidi ideální a měli by se o ní dozvědět, i když ve skutečnosti neříká nic nového.

https://elektromobilne.cz/srovnani-naklady-provoz-elektromobilu/

Než jsem na ni narazil, tak jsem si spočítal v Excelu, že budu muset najet minimálně 15 000 km ročně s dotací, teď je to bez diskuze, aspoň dokud EU zase nějaké peníze nepošle (nebo oni je asi poslali, ale vláda je rozdala jinde). Neumím si spočítat náklady na servis, dejme tomu, že to mají správně, nejsou tam ideální auta, ale je jich tam dost.

Když to shrnu - každý si teď může spočítat, jestli se mu elektromobil vyplatí, pro většinu lidí to není otázka přesvědčení jako pro nás, normální člověk bude uvažovat, jak Volkswagen předpokládá - jestli se vyplatí nové auto pořídit na elektriku nebo benzín, ekologie není v rozhodování tak důležitá. I proto nedávají do ID silnou rekuperaci, chtějí nenásilný přechod na elektromobil a nevyděsit hausfrau nějakou novinkou.

Kdyby byla v článku nějaká chyba, dejte mi prosím vědět.