Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Moderátor: Josef

dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod dracekvo » čtv 06. pro 2018 20:08:50

Já si to spočítal a nevyplatí se mi tvrdnout u rychlonabíječky i kdyby byla zdarma.
Když si vemu, že měsíčně projezdím 300 Kč, tak semi nevyplatí to vůbec řešit. A kdybych to chtěl finančně řešit, tak mě líp vyjde zůstat 2h měsíčně přesčas, než strávit nevím kolik hodin za měsíc čekáním rychlonabíječky.
A to nemluvím o tom, že stojany jsou věčně zablokovaný spalovákama a v zimě bych tam každej den půl hodiny mrznul.

Nehledě na to, že v létě nahodím rozebranou elektrárnu a budu od jara do podzimka jezdit zdarma :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » čtv 06. pro 2018 20:11:30

Radovane proc porad takhle nenavistne a scestne? Najezd 200km na rozvazkovou sluzbu je az az. Pri nabirani zasilek v centrale se auto nabije na dalsich 150km.

Porad tady plivete kolem sebe. Proc? Mate nejakou deviaci?

Muj syn ma rozvozy jidel pro firmy a pizzy z pizzerie. Koupili jsme pouzite citroen C zera s dojezdem cca 100km.

Vsichni jsou nadseny, radi s tim jezdi. Zadne razeni tadne mackani spojky. Popojizdeni v kolone bezva.

Ekonomika. Auto setri oproti dieselu co tam jezdily cca 3kc/km.

Auta ojete staly 180t + dph
Rocni najezd cca 50t km
Navratnost cca 14mesicu.

Ano koupili jsme chademo nabijecku 10kw za cca 70t kc aby se auta pres den nabily, jenom s nocnim a pomaly nabijenim by cca
300km za den nezvladly.

Pro dovoz surovin mame Nissan NV 200 dodavku.

Vsechno je super. Tyhle auta nam bohate staci pro danny ucel a aura nam setri na dalsi generace aut co prijdou.

Ja sam mam jedno c zero v praze. Super. Parkuji kde chci po meste a kolem prahy ok.
Mesicne cca 3000km me stoji 450kc za CEZ chip. Nemam moznost dobijet pres noc.

Nema to tadnou chybu uz v tom jedeme cela rodina. Samozrejme na dovolene a dluhe cesty mame zatim diesely ale uz do nich nedame ani korunu. Az prijde T3 staci jednoducha verze tak pujdeme do nich a nebo uz se vylihlo hodne dobrych elektroaut.

Nepliveme kolem. Makake. Fandime si.

Skuste to taky. Svet bude lepsi a i Vam bude lip. Pujcte si nejaky na vikend a povozte se.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 06. pro 2018 20:50:21

Dave píše:Radovane proc porad takhle nenavistne a scestne? Najezd 200km na rozvazkovou sluzbu je az az. Pri nabirani zasilek v centrale se auto nabije na dalsich 150km.

Porad tady plivete kolem sebe. Proc? Mate nejakou deviaci?

Muj syn ma rozvozy jidel pro firmy a pizzy z pizzerie. Koupili jsme pouzite citroen C zera s dojezdem cca 100km.

Vsichni jsou nadseny, radi s tim jezdi. Zadne razeni tadne mackani spojky. Popojizdeni v kolone bezva.

Ekonomika. Auto setri oproti dieselu co tam jezdily cca 3kc/km.

Auta ojete staly 180t + dph
Rocni najezd cca 50t km
Navratnost cca 14mesicu.

Ano koupili jsme chademo nabijecku 10kw za cca 70t kc aby se auta pres den nabily, jenom s nocnim a pomaly nabijenim by cca
300km za den nezvladly.

Pro dovoz surovin mame Nissan NV 200 dodavku.

Vsechno je super. Tyhle auta nam bohate staci pro danny ucel a aura nam setri na dalsi generace aut co prijdou.

Ja sam mam jedno c zero v praze. Super. Parkuji kde chci po meste a kolem prahy ok.
Mesicne cca 3000km me stoji 450kc za CEZ chip. Nemam moznost dobijet pres noc.

Nema to tadnou chybu uz v tom jedeme cela rodina. Samozrejme na dovolene a dluhe cesty mame zatim diesely ale uz do nich nedame ani korunu. Az prijde T3 staci jednoducha verze tak pujdeme do nich a nebo uz se vylihlo hodne dobrych elektroaut.

Nepliveme kolem. Makake. Fandime si.

Skuste to taky. Svet bude lepsi a i Vam bude lip. Pujcte si nejaky na vikend a povozte se.


Asi sis spletl Radovana s kralem Miroslavem :-):-)

To Miroslav sem furt leze a mele sracky.
Nemuzete ho uz nekdo vykopnout?
Ja uz za 10 tejdnu usetril jen na podelany nafte 32tis a dojel jsem vsude uplne stejne jako s GLE tak tady nemel hovadiny Miro ju.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » čtv 06. pro 2018 21:55:16

Přesně tak, ten Miroslav8 je v podstatě tragéd. Nic o tom neví, ale chodí na Elektroforum, aby tady řešil svoje bludy. Ignorujte ho, je to v podstatě troll.

U Dave je vidět, že když se chce, všechno jde. A samozřejmě že mu v podnikání elektromobilita přináší nemalé úspory a výdělek. Šel do toho naplno, včetně koupě pomalejších rychlonabíječek, aby mohl využívat klasické červené pětikolíky i u aut, která jsou primárně závisláci na rychlonabíječkách a mají mizernou palubní nabíječku. V podstatě jsou určena bez rychlonabíječky na okolo komína a pak skoro 5 hodin na 230V 16A s příslušným silným kabelem.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » pát 07. pro 2018 0:09:34

System a co si poridit na co at si rozhodne sam. Vcetne toho ze si treba neporidi nic. To je legitimni. Kdyz chce nekdo jezdit na oslovi tak taky dobre. Jeho rozhodnuti.

Me jenom vadi kdyz karavana nekam jde. Treba tezce, treba s chybama a stradanim a odrikanim a chybami kterymi se uci.

To jsme skoro my vsichni co zacali odspodu za levnejsi penize a tahneme to nahoru.

A bavi nas to a jedeme.

Nekdo si koupil Teslu X a nestrada a neresi nase kazdodenni problemy. Taky jeho cesta. To je taky fajn.

Nekdo ma spalovak a vyhovuje mu to. Proc ne.

Akorat me stve ze nekdo kdo tu cestu ani naznakem neskzsil tak jenom prudi a buzeruje. Ma nejaky mindrak.

Ale proc ne?

Karavana jde dal a psi stekaji. Jejich vec a jejich problem. Nas problem to neni.

Takze hura na elektriku. Co na tom usetrime tak do toho zase radi vrazime.

Za svuj zivot jsem dal do aut a oprav docela velky prachy. Bohuzel doba a nebyla cesta. Ted je a je to fajn. Ty elektricky mrchy i kdyz jezdi kolem komina jsou generatory co generuji penize, nepotrebujou udrzbu a jsou hravy. Prvni auto za cely zivot co se vyplati.

Zkratka je to zabava. Tak at kojoti vyjou. My zitra zase vyrazime.
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » pát 07. pro 2018 7:14:27

Radovan píše:Přesně tak, ten Miroslav8 je v podstatě tragéd. Nic o tom neví, ale chodí na Elektroforum, aby tady řešil svoje bludy. Ignorujte ho, je to v podstatě troll.

U Dave je vidět, že když se chce, všechno jde. A samozřejmě že mu v podnikání elektromobilita přináší nemalé úspory a výdělek. Šel do toho naplno, včetně koupě pomalejších rychlonabíječek, aby mohl využívat klasické červené pětikolíky i u aut, která jsou primárně závisláci na rychlonabíječkách a mají mizernou palubní nabíječku. V podstatě jsou určena bez rychlonabíječky na okolo komína a pak skoro 5 hodin na 230V 16A s příslušným silným kabelem.


Radovane jediný kdo tu utíká od faktů jste Vy. Vy se tu oháníte věcmi jako že na EV nebude potřeba protihlukové stěny jelikož to jsou tichá auta. Já jsem Vám předložil fakta a Vy od tématu utečete. Takto je to s dalšími argumenty. Žijete ve svém vysněném světě a jakékoli jiné argumenty odmítáte.
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » pát 07. pro 2018 7:22:05

Dave píše:Radovane proc porad takhle nenavistne a scestne? Najezd 200km na rozvazkovou sluzbu je az az. Pri nabirani zasilek v centrale se auto nabije na dalsich 150km.

Porad tady plivete kolem sebe. Proc? Mate nejakou deviaci?

Muj syn ma rozvozy jidel pro firmy a pizzy z pizzerie. Koupili jsme pouzite citroen C zera s dojezdem cca 100km.

Vsichni jsou nadseny, radi s tim jezdi. Zadne razeni tadne mackani spojky. Popojizdeni v kolone bezva.

Ekonomika. Auto setri oproti dieselu co tam jezdily cca 3kc/km.

Auta ojete staly 180t + dph
Rocni najezd cca 50t km
Navratnost cca 14mesicu.

Ano koupili jsme chademo nabijecku 10kw za cca 70t kc aby se auta pres den nabily, jenom s nocnim a pomaly nabijenim by cca
300km za den nezvladly.

Pro dovoz surovin mame Nissan NV 200 dodavku.

Vsechno je super. Tyhle auta nam bohate staci pro danny ucel a aura nam setri na dalsi generace aut co prijdou.

Ja sam mam jedno c zero v praze. Super. Parkuji kde chci po meste a kolem prahy ok.
Mesicne cca 3000km me stoji 450kc za CEZ chip. Nemam moznost dobijet pres noc.

Nema to tadnou chybu uz v tom jedeme cela rodina. Samozrejme na dovolene a dluhe cesty mame zatim diesely ale uz do nich nedame ani korunu. Az prijde T3 staci jednoducha verze tak pujdeme do nich a nebo uz se vylihlo hodne dobrych elektroaut.

Nepliveme kolem. Makake. Fandime si.

Skuste to taky. Svet bude lepsi a i Vam bude lip. Pujcte si nejaky na vikend a povozte se.


Když by jste si pořádně přečetl co jsem napsal, mohl jste si ušetřit 20 vět co jste napsal :lol:
Psal jsem že nepočítám Poštu - samozřejmě že i další podobné služby rozvozu něčeho po měste.

Poolová auta ale nejsou jen PIZZA-MANi.
Poolové auto je když potřebuju sednou v Paze do auta, dojet do Brna, po dálnici 140km/hod. V Brně zaparkovat kdekoli podle zákazníka a během hodiny jet zpět do Prahy. Když je moje cena 2500Kč/hod, tak bych Vám moc poděkoval za každý prostoj kvůli nabíjení EV. To by se opravdu vyplatilo.
Miroslav8
Příspěvky: 25
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » pát 07. pro 2018 7:44:44

JInak EV neodmítám - jak už jsem několikrát psal. Co mi v Evropě chybí jsou elektroskůtry - například v Číně jsou jich po městech doslova miliony. Proč u nás tento trend není?
EV jsou dále výborné na popojíždění po městě.

Nicméně musí tam být nějaký smysl. Bohužel ekologický význam v současné době v ČR není - přímé emise jsou nulové, nicméně většina energie je z uhelných elektráren.
Argumenty že je to pro firmy levnější jsou podobné argumenty jako předvádí Radovan s hlukem.
Mám zaměstnance který mě stojí 1500Kč/hod. Tento zaměstnanec bude někde čekat 20 minut než se mu dobije auto. Jeho čekání mě díky EV připraví o 500Kč. To se opravdu vyplatí... :roll:
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » pát 07. pro 2018 7:55:37

Sel bych k vam delat za 1500kc na hodinu i kdyby pulka byly odvody a pulka mzda.

Pokud je to 1500kc za 8hodin prace tak pul hodiny nabijeni je cca 100kc. Pokud je to nejaky cestak tak stejne stavi nekde na obed. Ale mate pravdu treba damejidlo rozvazeli malymi vw. Vsichni si stezovali kolik casu stravi na nabijeckach. To bylo ale i vinou firmy. Auta pres noc nenabijeli. Zamestnanci je parkovali pred fomem a pak jeli na nabijecku. Dojezd auta cca 100-150km taky nic moc takze za den treba 2x nabijet. Ale pokud by meli uz aura s dojezdem 200-250km a nabijeli by pres noc tak s jednim polednim obedovym nabijenim uz by to zvladli. Na zimu nasazuji CNG.
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » pát 07. pro 2018 8:18:53

Radovane pokud je vase cena 2500kc/ hod a jezdite do Brna na otocku 140km/hod tak proc si nekoupite Teslu se 100kW baterkou. Do Brna a zpatky to date bez nabijeni a jeste po ceste to za vas vezme asistent a muzete se venovat praci na notebooku ci si vyrizovat telefony. Elektroauto ma pro kazdeho vzdy nejakou moznost. V americe jsou takovych lidi statisice a vzdalenosti jeste vetsi a funguje to. Mam par kamaradu co tesly maji. Zrychleni 0-100 za 3 sec. Dojezd 500km. Rychlonabijeni mezi brnem a prahou teslasupercharger luxusni. Pokud rano vyrazite z domova plne nabity tak ani po ceste nabijet nemusite. Proc si porad hledate aby to neslo? Nejste teda nejak tupy a omezeny? Kdyz najedete medicne 5t km tak oproti treba porsche panamere usetrite za provozni naklady pres 20t kc. Nekdo kdo zase jezdi do prace 50km tam a 50km zpet a nema 2500kc na hodinu jako vy tak si koupi levny malobaterkac. Jo a mam dva znamy co fakt brno nedelaji autem a honi cas a maji vrtulniky. Ty kdyz budou s vami diskutovat stejne jak vy diskutujete tady s lidma tak vas prohlasi za bobecka a socku co jezdi autem do brna misto aby letali vrtulnikem. Nechapete ue kazdy clovek a jeho potreby jsou jine? Nekdo ma casu dost a nevadi mu do brna a zpatky s nabijenim. Nekdo cas nema tak ma vrtulnik. Kazdemu jeho co chce.
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » pát 07. pro 2018 8:22:04

Sorry ne Radovan ale Miroslav 8. Tomu to je urcene.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod dracekvo » pát 07. pro 2018 8:34:33

Sorry, ale v tomto se musím zastat Miroslava.
Oni to nejsou jen cesty do brna, ale klidně Berlín, Slovensko a tak.
Rozumnej člověk argument pochopí, kdo to nechce pochopit, tak okamžitě začne argumentovat že cestu do Brna lze řešit autem za 3 miliony na který v čr ani neexistuje servis ....

A jako zaměstnanec bych v tomto případě poslal firmu s elektromobilem do háje. I kdyby to byla ta nejlepší tesla co existuje.
Já tam chci dojet, udelat práci a ještě se v rozumnou hodinu vrátit domů. Né že cestou budu někde ještě hledat nabíječku a trávit tam čas nabíjením a domu místo sedmé večer přijedu až v osm.

Jak už tu bylo psáno. Jsou extrémní odpůrci elektra, pak jsou normální lidi a pak jsou sebemrskači, kteří nejsou ochotni připustit, že elektromobil není řešení pro každého.
Mě upřímně vadí obě strany, protože elektromobilitu nepovažuju za tak hurá věc. Spíše to beru jako zajímavou novinku, která s akceptací určitých omezení technologie funguje a dokáže šetřit peníze. Ale nikdy nikoho nepřesvědčuju o tom, že je to tak nejlepší možnost pro každého, protože tím jezdím a vím jak je to na prd.
Třeba si vzpomenu, že chci po práci někam dojet, ale nemůžu, protože v zimě mám baterku tak akorát na to, abych se vrátil domů a platit 10kč/1min nabíjení se mi nechce. Takže dojedu domu a vemu spalovák, nebo tam prostě nejedu.
A třeba řada lidí tyto problémy řešit nechce. A už vůbec tyto problémy řešit nechce, pokud si koupí auto s cenovkou 900 tis. Od toho většina populace očekává, že auto bude sloužit jim, né oni jemu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » pát 07. pro 2018 8:51:05

Ale ano kazdy at si to resi jak chce. Zvlaste Brno je extrem. To taky misto v 7 vecer muzete se spalovakem i s elektrem prijet az po desaty kdyz tam bude bouracka a zacpa.

A auto za 3 mega jako jiny auto spalovaci ta 3 mega. To je stejny srovnani.

Porad se tu neco pomeruje co se pomerovat nemusi.

Ja sel jinou cestou nez mych par znamych co maji extremni najezd a koupili teslu a leasing v podstate financuji z uspory na naklad auta. Tzn preskocili ztreba z Porsche Panamery ve full ta 3 mega do Tesly X za 3 mega. S extremnim najezdem kolem 100t rocne setri skoro 5kc/km a usetri 500t rocne. Navic maji vic mista pouzivaji i pro rodinu 7 mist a odpocivaji pri rizeni kde za ne taha asistent. Jeste jsou trochu zeleny a prihrivaji se na Tesle jako ze jsou in.
Ta Panamera je za 4 roky motorove pri 400t davno na odpis, motory nic nevydrzi a servis je extremne drahy. Tesla naskace za 8 let v pohode 800t takze se nemzsi resit po 4 letech prodat se ztratou panameru a zase novy auto. No a pak jsou tzv socky treba i jako ja. Kolem komina c zero, vyhledove NV 200 40kw camper, dlouhy cesty octavka - ma uz najeto 540t km a do nedavna Porsche 911 carrera - uz sla z domu. Kazdy at si dela co chce jak chce. Ale tady porad nekdo argumentuje proti nekomu nejak ze sveho hlediska a to je spatne.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 07. pro 2018 9:28:19

Miroslave - stale jste neodpovedel na jednoduchou otazku, proc na toto forum chodite?
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Dave » pát 07. pro 2018 9:37:59

Aby nam vysvetlil ze ma 2500kc na hodinu.
Ze plati zamestnancum 1500kc na hodinu.
Ze specha a do Brna jezdi na otocku 140km/hod a hlava mu nebere ze jsou elektroauta co umi vic nez 400km.

Ma nejaky mindrak, tak sem chodi.
Znam haldu lidi co elektro nechteji maji CNG nebo spalovak a na tadny fora kydat proti elektru nechodi a jezdi si jak chteji. Ani o nich neslysime.

Jeste ze sem nechodi vrtulnikari a nenadavaji nam vsem ze jsme eebilove kdyz jezdime po silnicich a v zacpach vsichni.

V postate asi nemocny clovek. V elektru nikdy nejel, zkusenosti s tim nema ale na fora rad chodi. Asi nejaky duchodce co ma dost casu a rad sere lidi.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 07. pro 2018 9:41:13

Dave píše:Aby nam vysvetlil ze ma 2500kc na hodinu.
Ze plati zamestnancum 1500kc na hodinu.
Ze specha a do Brna jezdi na otocku 140km/hod a hlava mu nebere ze jsou elektroauta co umi vic nez 400km.

Ma nejaky mindrak, tak sem chodi.
Znam haldu lidi co elektro nechteji maji CNG nebo spalovak a na tadny fora kydat proti elektru nechodi a jezdi si jak chteji. Ani o nich neslysime.

Jeste ze sem nechodi vrtulnikari a nenadavaji nam vsem ze jsme eebilove kdyz jezdime po silnicich a v zacpach vsichni.

V postate asi nemocny clovek. V elektru nikdy nejel, zkusenosti s tim nema ale na fora rad chodi. Asi nejaky duchodce co ma dost casu a rad sere lidi.


:D :D :D :D
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » pát 07. pro 2018 14:18:55

Rád bych s Vámi dámy a pánové probíral, proč to nejde, ale za 45 minut nám začíná na VŠB-TUO sraz lidí, kteří ukazují jak to jde https://www.asep.cz/akce-asep . Tak pokud máte elektrokáru, koloběžkou počínaje a náklaďákem konče (vlastně dnes už i letadýlkem), jste zváni.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Příspěvekod Jan Čapek » ned 09. pro 2018 10:45:48

Do tohoto vlákna byly přesunuty příspěvky z původního tématu "Stačí současná výroba ČR pro elektromobily?" (viewtopic.php?f=16&t=210), které s uvedeným tématem nesouvisí.
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Příspěvekod Jan Čapek » ned 09. pro 2018 11:50:13

Já mám stejný postoj jako dracekvo. Podle mě zde máme dva až příliš vyhrazené tábory - jeden obhajuje elektromobilitu a druhý argumentuje proti - ok. Nicméně i já mám pocit, že oba tábory svou argumentaci občas přehání.

Je škoda, že Miroslav8 nevidí přínos elektromobility na dopad životního prostředí v porovnání s ropným průmyslem i když již dostal spoustu relevantních informacích. Z mého pohledu na to nejsou třeba studie, aby si to člověk nedal v hlavě dohromady. Dále prostě pro jeho potřeby současné elektro vozy a související infrastruktura nestačí, ok. Ale nevím, proč se často v těchto diskuzích vždy na straně odpůrců elektra předpokládá, že se v této věci dalších desítky let nezmění a nedostatek infrastruktury nebo krátký dojezd aut bude trvat věčně... A přesto, rozvoj jen za poslední tři roky mění zcela parametry k této diskuzi!

Na druhou stranu zde slyším i podle mě přehnané názory z druhé strany - i když budou jezdit všechna auta na elektro, stále bude dost věcí, které bude třeba řešit - ano i elektroauta generují hluk, mají nároky na dopravní, nabíjecí infrastrukturu atd. Každý opravdu nemá takové podmínky jako Radovan, resp. pro majoritu lidí nebude primární priorita snížit svůj dopad na okolní prostředí ale bude chtít prostě dál jezdit do práce a půjde tou nejsnadnější/nejlevnější cestou. Ale v tomto přesně zúřaduje ekonomika, která může chování lidí mnohem lépe u elektromobility ovlivňovat ku prospěchu všech.

Co vidím já do budoucna jako správný vývoj je předpokládám zřejmé, ale upřímně budu rád, když zde dál bude probíhat podobná výměna názorů, která může dát podklady pro svůj názor o vhodném směru i u ostatních. Nicméně zůstaňme profesionální, neurážejme a respektujme názor ostatních.

Zatím nevidím důvod, abych zde někoho bannoval. Na toho, kdo již nechce slyšet argumentaci protistrany jednoduše není třeba reagovat.
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů

Příspěvekod alien5 » ned 09. pro 2018 13:58:31

Naprostej souhlas jane. Hlavne se nema cenu hadat s nekym z obou taboru pokud je zatvrzeli odpurce.
Z vlastni zkusenosti vim ze tech je mizive procento a je ztrata casu diskutovat.
Obcas me pobavi oba zastanci jake maji argumentace prehnane lzive nerealisticke a ignorujici zakladni fakta.
Dam priklad absurdnich prikladu :
EV se musi 3 hodiny vyhrivat ze site nez se s nim muze vyjet.
Nejvetsi naklady spalovaku jsou omackane plechy od otevirani dveri na parkovisti.
Baterie vydrzi 3 roky pak se musi menit.
Elektrina se vyrabi ze 100 % z uhli do EV.
Tady pan tvrdi ze vetsina elektriny se vyrabi z uhli ani si nezjisti ze je to u nas zhruba 40% a jeste se s ni rafinuje ropa..
Atd.. atd...
Proto se neucastnim diskuzi a jen se usmivam nad neznalosti ingnoranci a hospodakyma recma.