Stránka 1 z 2

Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: úte 27. lis 2018 15:03:41
od Miroslav8
Radovan píše: Obchvaty měst, protihlukové zdi a valy, trojskla, zelené pásy, respirační choroby, psychické problémy způsobené neustálým hlukem a vibracemi, rakovina, atd. atd., to vše je daň placená námi všemi za spalovací automobilismus.


Nedá mi to :lol:

Takže ve světě Elektrovozů, nebudou:

1. obchvaty potřeba - auta budou asi létat ?
2. protihlukové zdi a valy, trojskla - znovu elektroauta asi budou létat a to dokonce v prostoru bez vzduchu aby nevznikl ani aerodynamický hluk?
3. psychické problémy způsobené neustálým hlukem a vibracemi - elektroauta budou růžová s nakreslenými květinkami aby působily příznivě na psychiku lidí?

No dobře :lol: :lol:

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: úte 27. lis 2018 16:38:55
od Radovan
Reálná elektromobilita je tady již minimálně 6 let. Vaše otázky a argumenty jsou z roku 2010 a dříve. Nejdříve si přečtěte vše, co je k dispozici, a pak se už nebudete muset ptát jako Marťan. A ne, reálný kapitalismus tady opravdu není.

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: úte 27. lis 2018 17:22:38
od Miroslav8
Radovan píše:Reálná elektromobilita je tady již minimálně 6 let. Vaše otázky a argumenty jsou z roku 2010 a dříve. Nejdříve si přečtěte vše, co je k dispozici, a pak se už nebudete muset ptát jako Marťan. A ne, reálný kapitalismus tady opravdu není.


A kde se dočtu o tom jak EV nevytváří během své jízdy hluk? :lol:

O jaké to budově stále píšete že je vybavena FV k dobíjení EV kde parkujete?

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: úte 27. lis 2018 17:29:50
od Radovan
Třeba když se tím reálně projedete. Nebo si přečtete, že jsou paka, co osazují do elektroaut umělý hluk, aby je chodci a cyklisti slyšeli.

Celý areál VŠB-TUO a samozřejmě můj dům a stovky dalších.

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: úte 27. lis 2018 19:17:54
od Martin TM3 LR
Muzete me Miroslave rict proc sem lezete?

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: stř 28. lis 2018 8:40:16
od Miroslav8
Radovan píše:Třeba když se tím reálně projedete. Nebo si přečtete, že jsou paka, co osazují do elektroaut umělý hluk, aby je chodci a cyklisti slyšeli.
Celý areál VŠB-TUO a samozřejmě můj dům a stovky dalších.


Radovane Radovane.... problém je ale to, že hluk motoru je při vyšších rychlostech jen minoritní záležitostí. Majoritní zdroj hluku u VŠECH automobilů je hluk pneumatik a aerodynamický hluk. Takže s myšlenkou tichých vozů jste zcela mimo míso.

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: stř 28. lis 2018 9:39:11
od Martin TM3 LR
Tak určitě - :D :D :D :D :D

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: stř 28. lis 2018 10:03:15
od bert
Miroslav8 píše:
Radovan píše:Reálná elektromobilita je tady již minimálně 6 let. Vaše otázky a argumenty jsou z roku 2010 a dříve. Nejdříve si přečtěte vše, co je k dispozici, a pak se už nebudete muset ptát jako Marťan. A ne, reálný kapitalismus tady opravdu není.


A kde se dočtu o tom jak EV nevytváří během své jízdy hluk? :lol:

O jaké to budově stále píšete že je vybavena FV k dobíjení EV kde parkujete?

Hluk z pneumatík samozrejme ide, no hódne závisí, čo je obuté. Terenáky s drapákmi by nemali na asfalt ani púšťat. No pri vyššej rýchlosti rastie úmerne aj zvuk spalováku, ktorý musí auto udržovať v pohybe. Pomer hluku spalováku k elektro autu je výrazný. Odporúčam vlastnú skúsenosť.
Spotreba elektroauta nie je nijako dramatická a nabíjanie je zvládnutelné hoci kde. Ja s ročným nájazdom v priemere 10000km, nabíjam väčšinou doma z batérie, ktorá sa priebežne dobíja z FV a ťahá aj celý dom. Nájde sa snád tak 5 rýchlonabíjaní v roku, pri dlhšej ceste. Ročne na jazdenie spotrebujem +- 1,5MWh. To nie je ani 1/3 spotreby domu. Ak by som elektrinou ohrieval TÚV, prípadne kúril, bola by spotreba domu oveľa väčšia. Ak by som nekŕmil elektrinou dom, prejazdím na FV celý rok, vrátane zimy. Tu je moja nabíjačka:
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=15&t=114&p=374#p374

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: stř 28. lis 2018 11:17:15
od Miroslav8
bert píše:Hluk z pneumatík samozrejme ide, no hódne závisí, čo je obuté. Terenáky s drapákmi by nemali na asfalt ani púšťat. No pri vyššej rýchlosti rastie úmerne aj zvuk spalováku, ktorý musí auto udržovať v pohybe. Pomer hluku spalováku k elektro autu je výrazný. Odporúčam vlastnú skúsenosť.


To souhlasím, platí to hlavně když sedíte uvnitř. Jakmile ale okolo vás projede EV a běžné auto rychlostí 90km/h tak budete muset hodně přemýšlet které auto je které protože rozdíl bude minimální.

https://www.youtube.com/watch?v=QpnJhQU_m0A

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 29. lis 2018 10:12:29
od Radovan
Nesmysl. Stačí porovnat oba vozy objektivně při jízdě na tzv. tichém asfaltu. Máme takových míst v Ostravě čím dál více. Rychlost nerozhoduje. Pohon ano.

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 29. lis 2018 10:15:21
od petr.balas
Miroslav8 píše:
bert píše:Hluk z pneumatík samozrejme ide, no hódne závisí, čo je obuté. Terenáky s drapákmi by nemali na asfalt ani púšťat. No pri vyššej rýchlosti rastie úmerne aj zvuk spalováku, ktorý musí auto udržovať v pohybe. Pomer hluku spalováku k elektro autu je výrazný. Odporúčam vlastnú skúsenosť.


To souhlasím, platí to hlavně když sedíte uvnitř. Jakmile ale okolo vás projede EV a běžné auto rychlostí 90km/h tak budete muset hodně přemýšlet které auto je které protože rozdíl bude minimální.

https://www.youtube.com/watch?v=QpnJhQU_m0A


Pokud ty dvě auta projedou okolo vás bez akcelerace, s minimálním plynem tak to asi bude i pravda. Jakmile budou obě auta akcelerovat (výjezd z křižovatky, předjíždění, ...) tak rozdíl v hlučnosti rozhodně poznáte :-).

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 29. lis 2018 11:18:13
od dracekvo
No, tak elektromobil nebude tak hlučný jako auto se spalovacím motorem. Na tom se teda schodnem.
Ale rozhodně nebude elektroauto tak tiché, aby se mohli obchvaty stavět bez hlukovejch zábran.

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 29. lis 2018 11:32:08
od petr.balas
dracekvo píše:No, tak elektromobil nebude tak hlučný jako auto se spalovacím motorem. Na tom se teda schodnem.
Ale rozhodně nebude elektroauto tak tiché, aby se mohli obchvaty stavět bez hlukovejch zábran.


Všude určitě ne ale rozhodně budou místa, kde by elektromobily + tichý asfalt mohly být alternativou k hlukové zábraně.

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 29. lis 2018 11:46:55
od C-zero
Já budu rád, když ty zapáchající auta, autobusy, kamiony vypadnou z města a nahradí se Elektovozidly, snad ještě CNG, nebo vodík....
Zrovna dnes jsem stál v koloně a předemnou byl čoud, a věřte mě, bylo to hodně nepříjemné...
A je taky jasné, že EV bude v městě méně hlučné než současný stav...

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 29. lis 2018 18:48:22
od mp1
toľko prekáračiek som dávno nečítal.
lenže ak vezmem svoje životné skúsenosti, tak o NEhluku auta mám skúsenosť z roku 1956, keď si ľudiasťažovali, že š440 (spartak) ich pri vychádzaní z krčmy ohrozila, lebo ju/ho nepočuli! neboli to slopkovia, tí potrebujú sprevádzanie. ak vezmeme smrad spaľovákov - v prahe autá smrdeli (nie benzínom/naftou už okolo 1980, vždy som volil tankovať inde (ďaleko pred/za prahou). a "protihlukové" steny? rekonštruovali železnicu (Ba- Za) a v okolí niekde majú a niekde nie tie steny. kto býva bližšie, ten si sťažuje, že hluk sa šíri aj iným spôsobom a naviac stena tieni od jesene do jari slnko.

a k tomu ČO BUDE - regulácia nákladiakov znamená, že bude musieť železničná nákladná doprava kompletne prebudovať, aby tovar od objednávky prepravy po valoženie v cieľovej stanici "cez republiku" netrval viac ako tri dni a nie (minimálne) tri TÝŽDNE, tak ako v mojej mladosti. takže "miestna preprava", niečo ako klasickíé okolo komína ostane na dnes už jestvujúcich elektronákladiakoch. a ešte zmeniť potťrebu ťahačov v poľnohospodárstve - oranie ála lokomobila, mlátenie mláťačkou, prehodnotiť prvo i druhovýrobu, ...

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: čtv 06. pro 2018 17:53:52
od alien5
C-zero píše:Já budu rád, když ty zapáchající auta, autobusy, kamiony vypadnou z města a nahradí se Elektovozidly, snad ještě CNG, nebo vodík....
Zrovna dnes jsem stál v koloně a předemnou byl čoud, a věřte mě, bylo to hodně nepříjemné...
A je taky jasné, že EV bude v městě méně hlučné než současný stav...


Ano to je fakt pokud jedu za CNG autobusem necitim absolutne nic , pokud za dieselem tak hnus i pri vypnuti ventilace stejne to nasaje sracky.
Dalsi vec je ze starsi auta TDI a pod, maji rozbyte vstriky olej ve spalovacim prostoru , majitele vyndavaji filtry atd.. tak pokud takove hovado jede tak je za nim dymovnice doslova ! Cely zadek auta ma cerny od nafty a spalin a ulici zamori kdy presahne limity nejmene 50x nechapu jak takove humusy muzou na silnici a ze policie nic nedela.

Hlucnost asi urcite pri vetsi rychlosti rekneme nad 100km, bude srovnatelna takze vsude mimo dalnici urcite je rozdil slyset ze EV je tissi.
Hodne zalezi na nekolika vecech : tip pneu a hlavne po jakem povrchu se jede smes zivice ma nekolik "kategorii" a vetsina silnic je delana na cenu ne na kvalitu tudis auta vice hucej. Pri kvalitni smesy zivice je hlucnost minimalni ovsem te je zde velice malo.
Kolik procent silnic jsou dalnice ? jake useky jsou tudis hlucne pro lidi v okoli ? Mesta okoli a okresky jsou EV mene hlucne.
Takze je vice aspektu hlucnosti aut u EV se provozem nezvysuje hlucnost a emise jako u spalovaku Ev skoro vubec neprodukuje prach ze desticek a tak dale atak dale...

Jinak vysvetlovat trolum je ztrata casu chlapi nemaji praktickou zkusenost jenom maji potrebu se vyzvracet blbostma jako : "auta budou asi létat ?"

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Napsal: pát 07. pro 2018 7:50:15
od Dave
Tak elektroauto sice nema vyfuk ale myslim si, ze hlavnim zdrojem hluku je akusticky hluk od pneumatik. Tam asi zalezi na velikosti a vaze auta. Jiny hluk bude vydavat tesla x a jiny treba citroen c zero. A protihlukove steny jsou kvuli vsem automobilum a hlavne proti kamionum. Dalnice dela velky randal z toho jak se jednotlive zdroje hluku nascitaji. Tzn pokud tam pojede par aut hluk je maly a pokud jsou tam stovky aut tak hluk se zvedne. Proto v nemecku maji kolem vesnic v noci rychlostni omezeni aby hluk neobtezoval. I kdyz jsem taregistroval ze pry v rakousku uvazuji pro elektromobily vyssi rychlostni prumer na techto omezenich. I kdyz to se mi zda padle na hlavu.

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Napsal: pát 07. pro 2018 7:56:45
od Miroslav8
Přesně tak.
Největší složkou hluku v rychlostech > 50km/hod je (od nehjhlučnějšího):
1. pneumatiky
2. aerodynamický hluk
3. motor

Dával jsem sem ukázkové video kde to bylo pěkně slyšet.

Bohužel ale jedinci jako pan Radovan toto přes své růžové brýle nevidí, neslyší a nikdy svůj omyl nepřiznají.

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Napsal: pát 07. pro 2018 8:06:15
od Dave
Je alespon pravda ze u elektra nehrozi ze by nekdo vytunil vyfuk a otravoval by to hlukem vytaceneho motoru.

Ale i v americe museli upgratovat posledni modely v8. Je tam tlacitko ktere snizi hluk vyfuku. Pokud totiz mate za souseda cliveka co ma talhle hlucny auto a rano kazdy den s tim jede do prace tak to se uz nikdy nevyspite. Ty elektra jsou alespon pri pomalych rychlostech ve meste nehlucny. Ale kdyz tesla vali 200 tak od pneumatik ma stejny hluk jako kazdy jiny auto

Re: Hluk EV versus spalovací auta

Napsal: sob 08. pro 2018 15:01:38
od Jan Čapek
Já jsem pochopitelně velký fanda elektromobility, ale zase zůstaňme realističtí a srovnávejme srovnatelné. Pochopitelně elektromobil bude průměrně tišší než vozidlo se spalovacím nebo vznětovým motorem podobného zaměření. Ale kde se nejčastěji staví protihlukové zábrany - na hodně vytížených víceproudových silnicích, příp. na dálnicích. Můj subjektivní názor: Podle mě rozdíl mezi průjezdem 100 elektromobilů nebo 100 moderních aut se spalovákem zde bude v rámci hluku minimální - pakliže nebudou stát všichni v zácpě. Klíčovou roli zde bude opravdu hrát použitý povrch, příp. pneumatiky aut a jejich aerodynamika.

Přečtěte si např. mojí starou recenzi oktávky na CNG (viewtopic.php?f=23&t=99). Motor toho auta byl znatelně slyšet prakticky pouze do rychlosti cca 25km/h a při akceleraci - jak zevnitř, tak zvenku. V ostatních případech ostatní zdroje hluku zcela převládaly. Velkou pomocí bylo, že CNG v tomto případě citelně zklidnilo projev použitého 1.4TSI. Ale potom jsem s podobným motorem (bez CNG) jezdil v Superbu a situace nebyla o moc horší. Když pak člověk jede v "běžném" elektromobilu, hluk od kol rozhodně není na nule i v interiéru.

Takže můj pohled na věc je: nedělejme z elektromobilů zase spásu na vše, byť jejich přínos uprostřed měst při rychlostech do těch 50km/h a neustálých změn rychlostí jízdy je zcela neoddiskutovatelný. Sem by ale např. diesly dávno neměli vůbec jezdit....

Dřív nebo později nám tady pravděpodobně zbudou v osobní dopravě pouze elektromobily (doufám 8-) ) ale to neznamená, že tím odpadne nutnost řešit spoustu věcí jako nyní.