Provoz domu z EV

Moderátor: Josef

Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Provoz domu z EV

Příspěvekod Vembloud » čtv 22. lis 2018 0:21:25

Zdravím, uvažuji o pořízení EV a rád bych sem tam využil možnost zajistit v nouzových apod. Případech El spotřebu domu z EV, je toto technický možné a které EV to podporují?
Diky
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Provoz domu z EV

Příspěvekod dracekvo » čtv 22. lis 2018 7:59:29

Nevím které EV toto přímo podporují, ale i z mého Ion je možné nouzově napájet dům (v omezené míře).
Stačí si koupit měnič napětí z 12V na 230V.
Podle specifikace má třeba Imiev inverotr z hlavní baterie na 12V 80A. Což je 960 wattů. Odečteme něco na provoz auta při zapnutém klíčku + ztráty v DC/AC meniči a odhadem bych mohl bezpečně napájet dům cca 600W.
Takže osvětlení + lednice v pohodě. Na vaření na sporáku by to nebylo.
Akorát problém těhle malých měničů je, že nejsou schopný rozběhnout kompresor v lednici. Lednice spolehlivě startujou čínské měniče zhruba od 1500W. Lépe měnič 2000W.
Já mám značkový Voltcraft 1200W a ten mi lednici nebo mrazák v pohodě rozběhl. Pokud se náhodou sešel najednou start mrazáku s lednici, tak vypadl na přetížení.

Stejně tak by šlo nejspíš použít jakékoliv EV.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz domu z EV

Příspěvekod Radovan » čtv 22. lis 2018 8:14:50

Ano, možné to je, máme ale z výstav a akcí zkušenost, že se měnič dost přehřívá, kabely a zásuvka v autě taky. Dodávat do domu umí Leafy, ale chce to od nich originál krabici a konektor CHAdeMO, což už je od 40 tisíc navrch. Také Tesla to umí, ale jen s Tesla systémem FVE, Powerwall, SW. Umí to čínská auta, například BYD6. Tam je dokonce na autě zásuvka na připojení spotřebiče přímo. Měl by to umět jako standard terénní Bollinger. Při průměrné spotřebě domku kolem +-10 kWh denně to ale chce mít baterku 30+, aby mohla ukládat i vydávat elektřinu smysluplně.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Provoz domu z EV

Příspěvekod E-Ryc » čtv 22. lis 2018 9:13:49

Podle tohohle clanku to z Tesel (aut, PowerWall tak samozrejme pouzit jde) umel jen prvni Roadster. Teda pokud se nebavime o sosani pres 12V menic.
https://electrek.co/2018/07/05/tesla-vehicle-to-grid-technology-v2g-elon-musk/
Po diskuzi na hybridu jsem zkousel docela dlouho hledat, ale zadnou znamku o tom, ze by auta umela neco ala V2G jsem nenasel. Takze si spis myslim, ze v tom zminovanem videu majitel splalacal dohromady dve veci.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Provoz domu z EV

Příspěvekod dracekvo » čtv 22. lis 2018 12:03:08

Radovan:
jaký měnič? DC/DC v autě, nebo měnič DC/AC?
Samozřejmě nelze používat zásuvku v autě, ta je dobrá tak maximálně pro nabíjení notebooku. Měnič se musí připojit rovnou na baterii, nejlépe očkama přímo pod šroub nebo pořádné krokosvorky.

Od doby co nešla u známého elektrika cca 2 dni v kuse si udělal takto zálohu domu. Sice se spalovákem, ale princip je stejnej.

A z mé zkušenosti s ostrovní VFE, tak dům je schopný přežívat v nouzovém režimu zhruba s 4 kWh za den. Necelou 1kWh veme samotný měnič. Další kWh lednice a zbytek světla a různá okolní spotřeba.
Taky samotné auto při zapnutém klíčku má nějakou svojí spotřebu.
Nepřišel sem na to, jak vypnout třeba denní svícení. Jedině vytáhnout pojistku. S tím by si musel člověk pohrát a zjistit, jaké všechny pojistky odpojit, aby auto bralo samo o sobě co nejméně.
Jestli se dobře pamatuju, tak podle diagnostiky to bylo něco okolo 1A. Což při napětí baterie 360V bude cca 360W, to je docela velká volnoběžná spotřeba.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz domu z EV

Příspěvekod Radovan » čtv 22. lis 2018 14:00:23

Úplně ten nejprimitivnější https://www.autokelly.cz/Product/DO-CF10833/4091424, v podstatě šlo o to mít energii pro děti na palubě pro tablety, notebook atp., později na výstavách pro notebook a displej.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000