Kdo má vyšší spotřebu el. energie, České dráhy (lokomotivy) nebo Unipetrol (rafinerie)?
NEJVĚTŠÍ PLÁTCI SOLÁRNÍ DANĚ V ČR V ROCE 2013
1. České dráhy 682 milionů Kč
2. Unipetrol 641,5 milionu Kč
3. ArcelorMittal Ostrava 577 milionů Kč
ČD, ale jen o kousek.
Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
Moderátor: Josef
Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
Mě na jiném fóru říkal jeden člověk, že ČD neplatí za kW, ale od nějakého paušálu. Jeslti za ujetý km, to už si nepamatuju.
Každopádně z toho vyplynulo, že ČD kašlou na nějakou rekuperaci. Kdežto třeba Leo platí za dodanou kW, tak tyhle společnosti rekuperují podstivě.
U ČD mě to ani nepřekvapuje. Protože to je komunistická firma, která dojí stát a s nějakejma úsporama si moc hlavu neláme.
Každopádně z toho vyplynulo, že ČD kašlou na nějakou rekuperaci. Kdežto třeba Leo platí za dodanou kW, tak tyhle společnosti rekuperují podstivě.
U ČD mě to ani nepřekvapuje. Protože to je komunistická firma, která dojí stát a s nějakejma úsporama si moc hlavu neláme.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
dracekvo píše:Mě na jiném fóru říkal jeden člověk, že ČD neplatí za kW, ale od nějakého paušálu. Jeslti za ujetý km, to už si nepamatuju.
Každopádně z toho vyplynulo, že ČD kašlou na nějakou rekuperaci. Kdežto třeba Leo platí za dodanou kW, tak tyhle společnosti rekuperují podstivě.
U ČD mě to ani nepřekvapuje. Protože to je komunistická firma, která dojí stát a s nějakejma úsporama si moc hlavu neláme.
Pochybuji. Proč by měl být dodavatel závislý na jejich hlášení o ujetých km, když mají svoje měření.
A rekuperace je snažší do stejnosměrné než střídavé trakce.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
ale jestli je to z roku 2013 tak je to 5 let starý údaj
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
dracekvo píše:Bylo to tak.
https://zdopravy.cz/revoluce-u-elektric ... nim-12363/
Jak to je teď netuším.
T.j. České dráhy platily ČEZu za kWh ale jednotlivým společnostem, co jezdily (ČD, Leo Expres, ...) nepřefakturovávaly kWh protože aby to šlo, tak by každá lokomotiva musela mít cejchované měřáky ale nechaly si platit podle km a váhy vlaku. Něco jako rozpočítání platby za centrální topení v paneláku podle metrů čtverečních a ne podle reálné spotřeby.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Podnik v ČR s nejvyšší spotřebou el.energie
petr.balas píše:T.j. České dráhy platily ČEZu za kWh ale jednotlivým společnostem, co jezdily (ČD, Leo Expres, ...) nepřefakturovávaly kWh protože aby to šlo, tak by každá lokomotiva musela mít cejchované měřáky ale nechaly si platit podle km a váhy vlaku. Něco jako rozpočítání platby za centrální topení v paneláku podle metrů čtverečních a ne podle reálné spotřeby.
SŽDC nejsou České dráhy.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.