články k recyklaci aukumulátorů

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

články k recyklaci aukumulátorů

Příspěvekod ozana » stř 17. říj 2018 11:07:54

Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
dracekvo
Příspěvky: 89
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: články k recyklaci aukumulátorů

Příspěvekod dracekvo » stř 17. říj 2018 13:29:45

Jakožto domácímu solárníkovy se mi nápad "second life" líbí. Sám provozuju baterie LiFePO z vysloužílého autobusu, které se mi díky kolegovy solárníkovy povedlo sehnat velice levně.
Pro pohon už baterky nebyly vhodné, ale pro použití zásobování domácnosti budou ještě fungovat několik let. Tam je žátěž řádech desetin oproti automobilu.
Ale je otázkou jestli se baterie dostanou k běžným lidem, který by si je mohli připojit ke svému malému solárnímu systému a mohli si tak levně uchovávat energii pro noční provoz domu.
Aby to neskončilo tak, že přes nějaké licence, oprávnění nakládání s odpadem a pod neskončí baterie u firem, které je budou připojovat do sítě ve velkých blocích a pak budou těžit z dotací a poplatkách od provozovatele sítě.
Provozovatel sítě to samozřejmě nebude chtít platit ze svého, tak se to promítne v cenách koncového spotřebitele. Stejně tak jako v minulosti špatně zvládnutá podpora OZE.

A recyklovat by se mělo i pokud to není ekonomicky rentabilní. Co budou dělat následující generace, když naše vše vytěží a po konci životnosti spálí v teplárnách? K čemu jsou pak ty poplatky za recyklaci co platíme?
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: články k recyklaci aukumulátorů

Příspěvekod Radovan » stř 17. říj 2018 17:38:27

Má dojít ke změně Nové zelené úsporám směrem, že si budete moci instalovat FVE a baterky sám, pak pozvat jen revizáka na kontrolu toho celého. Očekáváme na přelomu října a listopadu 2018. Pak by to bylo docela dost dobře možné. U Dešťovky se už pravidla rozvolnila.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.