Stránka 2 z 6

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: úte 24. dub 2018 21:03:52
od Petr T.
Děkuji ještě Radovanovi za doporučení, je pravda, že to bude jedenkrát týdně...v ostatních případech mě omezené baterie nebudou limitovat...
a to tomu ten mobilní REX a přejedu celou republiku, ikdyž to již vnímám jako lepší variantu hybridy...
A pro Josefa (když odmyslím Vaše spalováky) je také přijatelnější varianta EV s nutným dobíjením na delší cestě (s tím spojený potřebný čas navíc a čas navíc, že jedete jen 110 km/h po dálnici...) než čekání na příznivější nabídky EV a celkový trh a do té doby jezdit se spalovákem?
Díky za názor.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: úte 24. dub 2018 22:22:09
od Josef
Je fakt, že mě ježdění s EV baví a je mi jedno že jedu 3 hodiny místo 2 hodin, myslím, že řada lidí čas na cestě přeceňuje a tu hodinu pak profláká kdekoliv jinde. Mě se čekat na "ideální" EV nechtělo, protože než bude k dispozici, už budu mít Soul zaplacený z úspor. Jenom na palivu a parkování je moje úspora cca 90 tisíc ročně, nepočítám dalších 30-50 tis. ročně na údržbě.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: stř 25. dub 2018 10:28:37
od E-Ryc
Nejak mi hlava nebere, jak muze auto za cca pul mega (spalovaci Soul) stat o 30-50k rocne na servisu vic, kdyz pominu veci spolecne s EV (gumy, filtry ventilace). To sem za kazdym kusem lita servisak z dalneho vychodu a maze to olejem z vyhynule velryby?

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: stř 25. dub 2018 12:20:47
od Josef
Měl jsem namysli svoje současné spalovací auto vyšší třídy, tedy konkrétně Mercedes. Kia Soul v naftě by měla údržbu vyšší o cca 10 tis. ročně.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: stř 25. dub 2018 14:50:34
od Turbo
i3 33kwh da 200km i s malou rezervou, v pondeli vyzkouseno. A polovina cesty s klimou a kousek po dalnici, bez nejakeho vetsiho omezovani (ale na dalnici rozumne, hlavne do stoupani). V zime (mraz) tech 170km asi neklapne. A ma standartne 11kW nabijecku, takze pokud je 380V zasuvka, tak za 2,5hod je zase full. A je to radost z jizdy!

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: stř 25. dub 2018 20:24:32
od Petr T.
K té úspoře. Chápu, že uspořím za běžný servis spalováku, ale vlastně ani tak neušetřím, když mi přeci doma jeden stále stojí...úsporu vnímám už jen v tom, že je jen jedno vozidlo v rodině. Shodně jako např. s úsporami na veřejném osvětlení, když v obci jej zhasínají od 0:00 do 4:00...v tom případě nemá smysl z žádného hlediska uvažovat o novém LED veřejném osvětlení...

O té i3 uvažovali...ale pak je zde tento test norů a tam vyšla snad nejhůře...jinak osobně velmi vzhledné vozítko. odkud kam bylo těch 200km?

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: stř 25. dub 2018 22:47:41
od Josef
Úsporu beru tak, že jezdím se spalovákem za 7 Kč/km, s EV jezdím za 0,70 Kč/km. To že máme v rodině několik aut je holt jiná věc. Pokud začnete jezdit EV autem, pak se už nikdy nebudete chtít vozit ve spalováku a nějaké kalkulace úspor vás ani nebudou zajímat, to je čistě jen motivační záležitost.

Co se týká úspor osvětlení, tak musíte počítat, že LED vydrží 55 tis. hodin a sodíková výbojka 15 tisíc hodin s trojnásobným příkonem, tedy úspora tam určitě je. Navíc výbojka (ačkoli je levná), tak její 4 násobná výměna (za dobu životnosti LED) stojí více, než celé nové LED osvětlení.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: čtv 26. dub 2018 17:14:00
od Turbo
Trasa byla z jedné vesnice (600m.n.m.) v podhůří Jizerek do Turnova (po dálnici), pak přes Jičín až skoro do Poděbrad, zpět do Turnova, zde cca 15km okruh demo jízdy (řídil známý) a zpět domů přes dálnici, najeto za ten den 196km a 19km svítil dojezd (ten by byl ale reálně možná o chlup vetší, protože cestu domů mám do kopce a ten pal PC to přepočte dle aktuální spotřeby). Spotřeba za celý den byla 12,7kWh a rozhodně to nebyla žádná ecorally.
Dnes mám 150km zase nakrouceno a ještě min 40km mě čeká.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 7:58:11
od Turbo
Včera najeto celkem opět 195km, dojezd 28km (baterie 15%), bez klima, pouze jsem v dešti na chvilku pustil kvůli odmlžení. Bez nějakého zásadního rychlostního omezování, ale jezdím předvídavě - max. využití rekuperace. Těch 220-230km bych s tím na krev najezdil, při výraznější defensivní jízdě možná 250km (ale to mě nebaví :))

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 11:23:20
od Petr T.
Skutečně, ani bych tomu skoro nevěřil, četl-li bych to jinde...totiž ten norský test a jiná srovnání tu i3 řadí mezi horší, co dojezdu se týká...Vy jej vlastníte? jak ty pneumatiky?...asi si jej tedy půjčím a vyzkouším to na vlastní kůži...a možná ji opět zařadíme do výběru...ikdy teď si vzpomínám na tu nemožnost odtahu, ale jen naložení...

např. https://www.autorevue.cz/elektricky-sro ... ticleStart

https://elbil.no/the-biggest-electric-c ... land-ever/


a jinak k tomu LED VO...pokud budu srovnávat k úspornému provozu klasického 50 - 60 let starého VO (tedy zahsínanému) tak se mi nikdy investice do modernizace (kabely, sloupy a nová svítidla) nikdy nemůžou finančně vrátit a to i při uvažování vyšších nákladů na údržbu současného..Něco jiného je budování zcela nového VO, tak jedině LEDky.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 14:46:39
od Josef
Ten norský test, co jsem viděl, byl dělán v -8°C při porovnání s KIA Soul. V tomto počasí je BMW 33kWh verze určitě na dojezdu hodně přes 200 km. Se Soulem při úsporné jízdě těch 200 km dám v pohodě taky, viz spotřeba 7.5kWh/100km po 26 kilometrové trase do Prahy. Vím, že se dá se Soulem jezdit v Polabí za nějakých 11 kWh/100km, což odpovídá najetí cca 250 kilometrů na jedno nabití.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 15:45:16
od Petr T.
Tedy jak volit? soul nebo i3? ojeté se dají sehnat za podobné peníze. snad jsem správně dohledal, že starý leaf, a eGolf tak dobre na tom nejsou...

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 15:53:40
od Radovan
Z hlediska užitku a spíše rodinného vozu Soul, z hlediska blbnutí a více jízd po městě ve 2 lidech i3. Viz moje testy obou na hybrid.cz

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 17:31:29
od Josef
BMW i3 33 kWh je designovka s větší dojezdem a výkonem, výrobce prémiových aut a umí nabíjet až 11 kW. Soul je spíš rodinné autíčko o něco větší, dají se v tom dobře převážet věci, na silnici měkčí a pohodlnější podvozek (ty výrazně menší kola s vyššími pneu jsou znát), nabíječka max. 6,6 kW, vyšší váha o 150 kg, menší dojezd, zvláště na dálnici vyšší spotřeba díky většímu souč. odporu vzduchu CX (0,33 vs 0,29).


Re: Nákup ojetého EV

Napsal: pát 27. dub 2018 19:47:13
od Petr T.
Děkuji oběma. Ta silnější nabíječka je také plus...jen mě odrazují ta kola a údajná "ne"pohodlnost při jízdě...nezbyde než si ji vypůjčit a vyzkoušet ji (a také ostatní značky) osobně...nemáte někdo zkušenost s nějakou půjčovnou?

A ještě jedna antielektrikářská otázka: označení i3 "60Ah" je pro tu 33kW baterii?

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: sob 28. dub 2018 0:22:56
od MKM
Ne 33kWh je označená 94Ah. Pokud Vám bude stačit krátké svezení, není problém si objednat testovací jízdu přímo na stránkách BMW. Já jsem se takto svezl v Praze, krátce poté co jsem vrátil Leafa TrendParku. Osobně se mě v i3 jelo opravdu super a sedačka a vůbec celý prostor řidiče mě přišel pohodlný a lepší než v Leafu, tvrdší podvozek to má, ale funguje celkem dobře a nepociťoval jsem, že by se do sedačky přenášely velké otřesy. Docela mě překvapila velikost, ve skutečnosti je i3 větší než vypadá. Zavazadlový prostor po sklopení sedaček vypadá opravdu maximálně využitelný.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: sob 28. dub 2018 11:25:11
od Josef
K pohodlnosti - Na dobrých silnicích je BMW v pohodě (v Německu třeba výrobce netuší co je to běžná silnice u nás), ale stačí vjet do tankodromu (třeba pražské silnice) a hned je to znát. Prostě 19" kola na "galuskách" se musí projevit negativně na špatné silnici.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: sob 28. dub 2018 13:52:52
od Petr T.
Tak ta 60 Ah je ta verze se starou malou baterkou, myslím, že to bylo 20kWh? a díky, vyzkouším na Pražském tankodromu zkušební jízdu.
Dojezdově tedy i3 s 30 kWh baterkou lepší než soul, ale méně pohodlí...

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: sob 28. dub 2018 20:42:24
od Radovan
Pánové, sice píšu už dlouhodobě na hybrid.cz a dělám testy, ale stručnost a rychlost videa ve srovnávaní i3 a Soul EV mne dostala. Bomba, smekám. Pořád se mám co učit. Za mne (2 děti a rodina) měl jsem dlouhodobě v rukou obě auta, prostě Soul. Pro 2 nebo rodinku s malými dětmi nebo jako druhé EV pak i3.

Re: Nákup ojetého EV

Napsal: stř 02. kvě 2018 21:39:31
od Turbo
Petr T:

Ten test byl v zimním období, kdy je spotřeba citelně vyšší než ve 20°C. To, co tam u i3 neměřili odpovídá i mým zkušenostem v zimě.

V tomto počasí, kdy není třeba topit ani chladit (i když klima má překvapivě velmi malou spotřebu - 2-4km/100km dojezd) lze po městě jezdit za 10kWh (a to z křižovatek budete vždy jako první pryč), což odpovídá dojezdu 270km. Mezi město (ne dálnice) je bez omezování reálné za 12,5kWh.
Když si akcelerace fakt dosyta užívám, tak jsem na 14kWh. Ale jak jsem psal, snažím se maximalizovat zisky rekuperace.

Nejlépe půjčit, ale ne na hodinu, ale třeba na týden, aby to člověk trochu dostal do ruky.