Stránka 1 z 1

Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: čtv 08. úno 2018 14:32:26
od JakubP
Ahoj všem, zítra si jedu do Neměcka pro i3. Bohužel na zpáteční cestě skončím u Plzně, ale nemám ještě karty pro ČR.
Nebyl by někdo tak moc hodný, kdo by mě nechal nabít na ČEZu?

Kdyžtak prosím o kontakt na 602126143. Velice děkuji.

Jakub

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: sob 10. úno 2018 20:32:39
od Radovan
Nespoléhejte pouze na ČEZ, s tím by jste se daleko nedostal. V Plzni je dle evmapa.cz 7 nabíjecích míst, ČEZ má 2, Nissan s pro Vás nevyužitelným CHAdeMO jedno. Ostatní jsou Mennekesy nebo i další zásuvky. Nabíjení sice delší, ale jisté. Pro převoz to stačí. To děláte jednou za dobu vlastnictví auta. Jinak zkuste dotaz na místní BMW Plzeň, zda nemají svoje CCS Combo. Nebo jinou trasu přes Karlovy Vary nebo Toužim. V Karlových Varech sice taky ČEZ, ale přímo před showroomem BMW, kde by Vám snad mohli vyjít vstříc a nechat nabít. V Toužimi má EON http://www.kdenabijet.cz/ na čerpací stanici Shell u E49 vše zdarma, stojan CHAdeMO, CSS Combo i Mennekes Typ2.

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: ned 11. úno 2018 7:37:08
od JakubP
Díky za odpověď. Nakonec to dopadlo tak, že jsem dobijel v hotelu Angelo v Plzni, kde byl Menekes od PRE.

Trasu Königmoos - Uhříněves jsem přejel na 3 nabití.
Dost mi pomohlo plachtění za kamiony.

Každopádně díky.

Jakub

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: pon 12. úno 2018 21:26:50
od Josef
Vzdálenost 377km na tři nabití po cestě? To je verze 22 kWh?

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: sob 17. úno 2018 18:55:42
od JakubP
Dobrý den, ano, nabijel jsem v Regensburgu, pak ve městě Wernberg-Köblitz a poslední nabijení bylo v Plzni.
Poté jsem dojel až domů. Je fakt, že jsem celou dobu jel bez topení. Pouze občas jsem si zapnul výhřev sedačky.

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: ned 18. úno 2018 9:46:22
od Josef
Z Wernbergu do Plzně je to 112 km, ujet to na jeden zátah 22 kWh verzí a ještě v zimě, to smekám, já bych to Soulem asi psychicky nedal, ale ono moc nezbývá, když člověk musí auto dovézt. Bez topení a rychlostí 90km/h by to šlo Soulem určitě dojet, ale bez nějaké větší rezervy. Pravda je, že od Přimdy je to z kopce, ale i tak mám kapacitu 28 kWh a na dálnici pod nulou bych se 112 km trasu nevydal.

Občas jezdím na Moravu, ale v teplotách pod nulou nemám odvahu dojet z Prahy na Vystrkov. Je to pořád do kopce a při teplotě 5-15°C se to dá v pohodě, ale jakmile padne teplota pod nulu, člověk topí, tak je to opravdu na hranici možností. Je potřeba počítat s tím, že rozdíl v kapacitě bateriepři 15°C a -5°C je přibližně o 20% nižší, tedy výsledná kapacita Soulu při -5°C je 22,5 kWh a při rychlosti tachometrových 110 km/h a spotřebě 21 kWh/100km je to na doraz.

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: ned 18. úno 2018 13:00:32
od Radovan
To tedy Kia Soul EV hodně podceňujete a nevěříte jí. Viz http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... l-ev-2-dil "Když jsem převzal na 97% nabitý vůz, ukazující pouhých 120 km dojezdu a honil ho s topením v chladných +6 °C s protivětrem naplno rychlostmi 136 km/h a více po dálnici za Brnem, tak na 40 km jízdy jsem spotřeboval 53 % kapacity baterie. Průměr byl dokonce 20,9 kWh/100 km. Z toho by se dalo usoudit, že dojezd se vším všudy bude jen 80 km. ..................
Na 94 % jsem ji dobil na rychlonabíječce Rami Café ve Vyškově (více nedovolí z důvodu ochrany baterie proti přehřátí a požáru) a po R35 a D1 se vydal do Ostravy. S tempomatem na 100 km/h, vyhříváním sedadla řidiče a volantu. Na rychlonabíječce jsem si auto ještě předtopil, v kavárně se posilnil, probral se emaily a za 35 minut přidal 10,5 kWh do baterií. Zhruba od Olomouce lilo jako z konve, v Hranicích sníh s deštěm a v Ostravě už mokrý sníh a jen +1 C. Povedlo se mi tak dojet do 130 km vzdálené Ostravy-Poruby k nabíječce VŠB-TU bez nabíjení. Sice na symbol želvy s 3 % kapacity baterie, ale to zkušení elektromobilisté neřeší. Víc se vymyslet nedalo. Po vyjetí od vyškovské rychlonabíječky jsem měl dojezd dle počítače auta minus 15 km oproti vzdálenosti dle navigace. Topení vozu by mi ubralo ještě nějakých 10 km a to už bych se musel zdržet na pomalé nabíječce v Prostějově, v Novém Jičíně nebo na rychlejší v Klimkovicích, kousek před cílem. Případně jet oklikou přes rychlonabíječku ve Valašském Meziříčí. A to se mi nechtělo. ..............
Prohlédnout si můžete i rostoucí strom nad Vaším autem a stupeň ekologické jízdy. Ten byl na trase Vyškov-Ostrava 5 z 8 a stromeček se rozkošatil do 2/3 s průměrnou spotřebou 17,4 kWh/100 km. ...........
Při zmíněných 3 % baterie auto ukázalo i dobu potřebného normálního nabíjení 4 hodiny 15 minut ze zásuvky 400V 16A červený pětikolík nebo Mennekes, tedy s využitím plného výkonu 6,6 kW palubní nabíječky. .............
V pohodové dojezdové vzdálenosti z Ostravy, která se ráno ukázala na obrazovce vozu jako zelená kružnice v mapě, tak byl vzdušnou čarou jak moravský Olomouc, tak i Vyškov, polská města Krakow, Katowice a Opole či slovenská Žilina. V červené kružnici maxima i Brno. ................
Spotřeba se držela na 17 kWh/100 km. Níže jsem se s topením a častou jízdou mimo město nedostal. .....................
Zmíněný pan Janda jezdí Prahu a okolí v zimě rychlostmi do 105 km/h, snaží se předtápět a jezdit na klimatizaci. Má 14,5 kWh/100km. Když bylo párkrát přes zimu tepleji, hned šla spotřeba po desetinách dolů. V teplejších dnech už jezdil cca co 1% úbytku baterie, to ujeté 2 km. Stačí opravdu jen jeden den čistě v městském provozu, kam je asi vůz nejvíce určen, a hned jde spotřeba dolů. Což mohu potvrdit. Po městě s rychlostmi do 50 km/h vykazuje auto okamžitou spotřebu dokonce kolem 7 kWh/100 km. Ostatně manželka pana Jandy se dostala v létě ve městě bez klimatizace na průměr 12 kWh/100 km a on na 14. ...............
Kromě zpáteční jízdy do Brna byla dálkovou zkouškou i jízda Ostrava-Zlín po D1 s krátkým úsekem přes Přerov po místních komunikacích. Najetých 140 km, převážně tempomatovou rychlostí 110 km/h v +6 °C, převýšilo prvotní dojezd o 13 km a pořád ještě zbývalo 10 km a 8 % kapacity baterie. Spotřeba rovných 17 kWh/100 km. Netopil jsem ovšem, protože sluníčko prohřívalo interiér více než dostatečně. Zpátky jsem vyrážel odpoledne, 76 % baterie a 102 km dojezdu, schválně přes hornaté Beskydy. Kupodivu po 55 km měla baterie stále ještě 41% a 54 km dojezdu. Rychlonabíječka Inchanet ve Valašském Meziříčí ji za 20 minut dobila na 83 % a 117 km dojezdu, doplnila 11,9 kWh. Jak rychle pak klesá nabíjecí výkon u skoro plné baterie, ilustruje další nabíjení z 83 % na 92 %, které trvalo 10 minut a doplnilo jen 2,6 kWh. Se 129 km dojezdu jsem rychle najel na dálnici a 80 km do Ostravy absolvoval tempomatovými 136 km/h. Dojezd při okamžité spotřebě až 40 kWh/100 km rychle klesal a doma jsem byl s 10 % baterie a 15 km zbývajícího dojezdu.................
Při jízdě druhý den do Brna s rychlonabíjením ve Valašském Meziříčí, kde jsem se střídal s Tesla Model S pana Kubiše, jsem auto nijak nešetřil způsobem jízdy ani topením. Vzhledem k dopoledním pojížďkám v Ostravě jsem dojížděl na poslední dílky baterie (dojezd 12 km a 11 % baterie). To se mi vymstilo následně pár kilometrů před Brnem. Stojan mne tentokráte nepustil po 34 minutách s nabitím 20,4 kWh přes 83% a já se se 110 km dojezdu vydal v +3 °C do 122 km vzdáleného cíle. Po 60 ujetých kilometrech jsem sice skóre srovnal, pak měl dokonce pár kilometrů dojezdu navrch, ale objížďka a kopce na dálnici těsně před Brnem mne dorazily. Potupně, s čárkami místo dojezdu a 5 % baterie (1 dílek), jsem musel po 119 km využít rychlonabíječku ČEZu u AAA Auto, jen 8 km před cílem. Náladě nedodal ani prudký liják, který přešel ve sníh s deštěm. Vracel jsem tak vůz alespoň nabitý. Za 38 minut na 83 %, 23,5 kWh, dojezd 110 km."

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: ned 18. úno 2018 14:10:59
od Josef
To není podceňování, ale zkušenost z provozu. Po dojezdu z Prahy do Vystrkova kolem 3°C ukazovalo auto dojezd nějakých 12 km. Zatímco v teplotě 20°C si vzalo auto 65% baterie (tempomat 115 km/h), ta samá trasa ve 3°C si vzala 89% baterie. Trasa Praha-Vystrkov je totiž prakticky pořád do kopce s převýšením 300 metrů (Praha 300m, Vystrkov 600m). Zatímco Vyškov a Ostrava je na stejné výšce. Pouze před Lipníkem n.B. musíte celkem rychle vystoupat na převýšení 390m, ale pak až do Ostravy to pořád klesá až na 250 metrů. Naopak trasa Vystrov-Praha je v pohodě a při teplotě 15°C si Soul vzal pouze 52% baterie (při 5°C 72%). Z toho vidíte že v teple a ve směru z kopce je spotřeba naprosto v pohodě, do kopce a v zimě je to problém. Troufám si řici, že v -10°C nemá Soul šanci ujet Praha-Vystrkov ani při tachometrových 100 km/h.

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: pon 19. úno 2018 13:25:55
od gomec
Jel jsem několikrát cestu Příbram - Vystrkov - Brno - Zlín - Trenčín a je pravda že v zimě je to trošku "adrenalinek", ale jde to. Pokud jedete "spodní" trasou: směr Tábor - Pelhřimov - Vystrkov tak je to cca 128 km, ale díky rekuperaci to dáte....a pak pokračujete v poho.... ;)

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: pon 19. úno 2018 15:39:15
od Josef
Možná je to schůdnější těsně před cestou nabít automobil na rychlonabíječce, protože tak se ohřeje baterie až na nějakých 16 stupňů a následná využitelná kapacita je potom větší. Běžně totiž vyjíždím s bateriemi, které mají teplotu tak pět stupňů nad okolní teplotou a to může být problém.

Re: Pomoc s nabitím - Plzeň

Napsal: čtv 22. úno 2018 20:10:21
od Josef
Nakonec jsem tedy vyrazil do Vystrkova od nabíječky v Čestlicích u Prahy, kde to je 85km do Humpolce. Nabíječka 50 kW dokáže nabít Soul pouze na 94%, více auto nepovolí. Nasadil jsem rychlost tachometrových 100km/h, trasa byla naprosto volně průjezdná, pouze byla dálnice plná kamionů. Venkovní teplota se pohybovala kolem nuly (-1°C až +1°C), svítilo Slunce. Po dojetí do Vystrkova hlásilo auto baterii 26%, tedy úbytek byl 68% (tedy 0,8% na 1 km). Tedy ohřáté baterie na to vliv možná moc neměly, při jízdě v teplotě +3°C byl sice horší výsledek (0,9% na 1km), ale byla rychlost o 10 km/h vyšší. Každopádně trvám na tom, že v -10°C se na trasu dlouhou 100 km rychlostí 100km/h po dálnici nevydám :)