Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Moderátor: Josef

mp1
Příspěvky: 59
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod mp1 » ned 21. led 2018 15:10:07

Miroslav8 píše:
Josef píše:
Ne každému stačí ludra s dojezdem 100km, to už raději skůtr.
Já dojíždím denně celkem 90km do práce. V zimě abych se bál zatopit si a zajet si někde do obchodu, to opravdu ne.
Když už EA, tak pod teoretický dojezd 400km bych nešel.


kto dochádza DENNE do práce 90km? tá práca je na takom mieste a tak lukratívna, že vám stojí za dochádzku autom samotnému? mne, keď chceli aby som namiesto 6 dochádzal týždeň 45km museli fest ponúknuť. a to som tú prácu mal rád. alebo 90 je tam a späť? pre mňa jedna cesta.
ale je cešlkom možné, že tá dochádzka je 90 na týždňovku. aj s takým diskutujúcim som sa stretol.
a 400 km teoretických - ak podľa najklamlivejšej normy sú to autá, o ktorých vám vyššie písal - 200-250 km reálnych :-)
bjorn včera vyvesil video s f500e - jazdil pri mínusových teplotách a mal zapnuté KÚRENIE + KLIMATIZÁÍCIA - viac ako štvorročné auto malo dojazd cez sto kilometrov.
Miroslav8
Příspěvky: 12
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » ned 21. led 2018 16:49:57

mp1 píše:kto dochádza DENNE do práce 90km? tá práca je na takom mieste a tak lukratívna, že vám stojí za dochádzku autom samotnému? mne, keď chceli aby som namiesto 6 dochádzal týždeň 45km museli fest ponúknuť. a to som tú prácu mal rád. alebo 90 je tam a späť? pre mňa jedna cesta.
ale je cešlkom možné, že tá dochádzka je 90 na týždňovku. aj s takým diskutujúcim som sa stretol.
a 400 km teoretických - ak podľa najklamlivejšej normy sú to autá, o ktorých vám vyššie písal - 200-250 km reálnych :-)
bjorn včera vyvesil video s f500e - jazdil pri mínusových teplotách a mal zapnuté KÚRENIE + KLIMATIZÁÍCIA - viac ako štvorročné auto malo dojazd cez sto kilometrov.


Ano, každý den 45km do práce a 45km zpět. Jezdím po dálnici do Prahy, od dveří ke dveřím 30-35minut. Takže opavdu žádný problém a i mezi kolegy zcela běžné.

Našel jsem zajímavý test Peugeot iOn http://www.hybrid.cz/test/elektromobilu-peugeot-ion, jde sice o starší verzi auta, ale dojezd cca 90km a to ještě museli řídit v zimě, nemohli si ani zatopit. Takže pro vyznavače SM praktik popřípadě pro otužilé nadšence možná dobrý. Pro běžné lidi ale nepoužitelné.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 264
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » ned 21. led 2018 17:11:48

Takhle dojíždí do Prahy desetitisíce lidí ze všech směrů a dokonce to mají rychlejší, než řada lidí co bydlí v Praze. Jen to chce zvolit jiný typ auta, např. Nissan Leaf 30 kWh apod. Všichni jsme čekali, že EV auta budou cenou klesat, zejména s příchodem nových verzí s větším dojezdem, ale opak je pravdou, nejen díky jejich nedostupnosti. Naopak se nyní ukazuje, že EV autům klesá cena pomaleji než spalovákům.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » ned 21. led 2018 17:31:41

Je to tak, Iony díky vývojově 10 let starému topení jsou v zimě marné. Někteří lidé z horských oblastí to řeší bufíkem nejlépe na biolíh, ostatní teplým oblečením a garáží. Viděl jsem i borce, co si před odjezdem auto předehřál malým přímotopem na prodlužovačce u firmy, kde dělal. Jinak by Vám stačil i ten Fiat 500e či jakékoliv jiné auto s jistým zimním dojezdem 100 km po dálnici s topením díky tepelnému čerpadlu. Nabíjení buď doma nebo na firmě.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Miroslav8
Příspěvky: 12
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » ned 21. led 2018 18:24:50

Heh, tak abych tohle všechno dobrovolně absolvoval tak bych musel být ekomagor. A nakonec se stejně ukáže že je to stejně jako s biopalivy, úspornými žárovkami, malými motory v autech atd. Nejde o ekologii ale o byznyz. Ekologie je až na posledním místě.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » ned 21. led 2018 18:51:08

Hledáte, proč to nejde. Tak proč tady chodíte a ptáte se? Stačí přece jít na hybrid.cz nebo jiný server a najít si reálné testy. Vašich 90 km denně je v roce 2018 pro elektromobil směšná vzdálenost. A to dokonce i pro ty starší, třeba Renault Zoe či BMWi3 či Nissan Leaf s menšími bateriemi.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Miroslav8
Příspěvky: 12
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » ned 21. led 2018 19:57:56

Nehledám proč to nejde. Vím že to jde ale za cenu absence pohodlí a za stejnou, nebo velmi podobnou ekologickou daň jako u auta se spalovacím motorem.

http://www.hybrid.cz/test-vyzkouseli-jsme-novy-nissan-leaf-s-30kwh-baterii

Nissan Leaf: měl by ujet 250km.
Test: po dálnici bez topení, bez klimatizace rychlostí 90km/hod ujeli s bídou 190km. A to autíčko mohu mít za úžasných 860 000 Kč.

Proč se dobrovolně takhle trýznit když tím sobě, přírodě ani nikomu jinému nepomůžu?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » ned 21. led 2018 21:42:21

Můžete si psát co chcete. Já v tom 4 roky denně jezdím. A stačí mi to. Teoretici mne nezajímají.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Miroslav8
Příspěvky: 12
Registrován: úte 02. led 2018 18:52:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Miroslav8 » pon 22. led 2018 6:40:46

Test Renault Zoe

Posádka si dovolila ten luxus, zatopili si a dokonce po dálnici si dopřáli rychlost neuvěřitelných 130km/hod.
Výsledkem byl zcela neuvěřitelný dojezd s bídou 110, možná 120km. A to se ještě museli k tomuto dojezdu pořádně modlit.

No dost reálných testů kterým říkáte "teorie".

Chápu, že se člověku těžko přiznává že za milion kopil auto které není nic jiného než ludra. Koupit si EA a pak tohle všechno poznávat, tak asi taky patřím k těm sebemrskačům kteří se budou v zimních bundách a čepici ploužit po dálnici 100km/h, zdržovat provoz a modlit se za každý km dojezdu navíc. K tomu ještě stačí přihodit pohádku o ekologii a levném provozu a investice do ludry je zcela obhajitelná.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » pon 22. led 2018 9:48:11

Vy jste to nepochopil, že? Auto si kupuji pro své potřeby. Tak jako si nekoupím dodávku, když budu jezdit městem, tak si nekoupím motorku nba zimu nebo malý městský elektromobil na dálnici. Vím, jak jezdí můj elektromobil po dálnici. Dostanu se na ni ale jednou za uherský rok, pokud nepočítám ty kousky, co projíždějí městem a jsou proto zdarma. Netuším, proč ji Renault ZOE jako malé městské auto testoval, je to stejná kravina, jako dělat z něj off road a divit se, že ihned zapadl. ale pokud to testovali spalovací redaktoři Autofora a podobných petrolheadů, co nepřipouštějí žádnou alternativu, tak chápu. Když mám baterii 20 kWh, spotřebu průměr 13 kWh/100 km, k tomu dám rychlost 130 km/h, tedy spotřeba vyletí kolem 18 kWh/100 km a zatopím si tepelným čerpadlem, kde je sice jen spotřeba 1 kWh/hod, ale sčítá se to, tak kampak asi dojedu? No zhruba něco přes 100 km. Na tom není nic k divení, natožpak k testování. Když mám totéž auto se 40 kWh baterkou, pak je to dvojnásobek. Jednoduché, že?

Nikdo neinformovaný si nekupuje elektromobil, nikdo netrpí sebemrskačstvím. Dnes výjezd Ionem z garáže, venku -2°C, v autě +15°C, já i dítě normálně oblečení (košile, sako, dítě rozepnutá bunda), po 10 z 12 km zapnuto topení na minimum k udržení cca +15°C. 2 zastávky cestou, výstup, vykládání kufru po 12 km a 20 km, nakonec po 24 km odstaven vůz na parkoviště, spotřeba 3 kWh (3 dílky baterie z 16). V ceně nočního proudu 7,50 Kč, ovšem já jsem nabíjel v práci v pátek zdarma. Normálně by to byly jen 2 kWh a trocha, hlavně díky rovinatému terénu a nízkým městským rychlostem se spoustou brzdění a rekuperace.

Pokud chcete elektrické auto na dálnice, kupte si za milion a více, má od loňska za tu cenu baterky 40 kWh. Pokud chcete více, Chevrolet Bolt má 60, Tesly od 60 do 100 kWh. Ano, dá se jezdit po dálnici Feldou nebo Fiestou, ale to je taky sebemrskačství. Asi jako když Poláci jeli Fiatem 126 Maluch z Varšavy do Chorvatska k moři.

A když už se oháníte ekologií, tak si udělejte garážový test. Zamkněte se s elektromobilem na hodinu do garáže a nastartujte. Po hodině to zopakujte se spalovákem. Nejdříve ale napište závěť. Ludra Vás nezabije, spalovák spolehlivě.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 264
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » pon 22. led 2018 12:21:26

Jak píše Radovan, každý volí auto pro dané podmínky. Potkávám na nabíječkách řadu lidí, kteří jsou s EV spokojeni, vyzkoušeli si auto před nákupem pro svoje podmíny a koupili co jim vyhovuje. Já jezdím po dálnici minimálně a těch 200km co jednou za čas jedu, tak s 25 minutovou přestávkou ujedu a to mi stačí. Vydat se na dálniční cestu 200km s autem 28 kWh v -10°C v době kalamit je samozřejmě nesmysl, v období jaro-podzim to je v pohodě. Ani douhodinové popojíždění v koloně není problém.

Mě moc nebaví do spalováků věčně strkat peníze za drahou údržbu a teď je ideální doba, kdy EV mají výhody, některé do 6 let začnou mizet, jako je parkování v placených zonách zdarma apod. Čím větší má člověk nájezd, tím více se EV vyplatí, což u spalováků je obráceně. Znám člověka, co jezdí 70 tis. km ročně a s Teslou X má náklad za elektřinu 50 haléřů na 1 km , porovnatelné auto BMW X5 nebo Audi Q7 má náklad mnohonásobně vyšší za palivo a za servis ani nemluvě, nehledě na to, že řada těchto aut má i při nájezdu kolem 200 tis. km závady, které šplhají do stovek tisíc a v řadě servisů vám řeknou, raději se toho už zbavte a kupte si nové. Ty stovky pohyblivých součástí v motoru je prostě vždy problém, v EV je jich minimálně. Zatím je doba, kdy jsou EV drahé a to lze řešit nákupem ojetého (předváděčky), které so pohubují v řásu 500 tis. (tím nemyslím Teslu).
Obrázek
Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod ozana » úte 13. úno 2018 9:37:43

Česko masové dobíjení elektromobilů zvládne, tvrdí energetici

http://www.novinky.cz/ekonomika/462515- ... etici.html
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » úte 13. úno 2018 10:20:38

To se určitě spletli, ne? Vždyť doposud to tvrdil jen Jaromír Marušinec z VUT Brno s jasnými výpočty a všichni kolem něj jasně věděli, že blackout je jistý :D Copak se asi stalo, že lidi začínají tvrdit opak? Někdo jim za to zaplatil?
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 264
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Josef » stř 14. úno 2018 19:06:57

Asi zjistili, že nárůst EV o 2000 kusů ročně v ČR fakt asi na blackout nebude :)
Obrázek
Pavel.Simon
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 15. úno 2018 8:34:19

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Pavel.Simon » čtv 15. úno 2018 8:40:22

Radovan píše:To se určitě spletli, ne? Vždyť doposud to tvrdil jen Jaromír Marušinec z VUT Brno s jasnými výpočty a všichni kolem něj jasně věděli, že blackout je jistý :D Copak se asi stalo, že lidi začínají tvrdit opak? Někdo jim za to zaplatil?


BlackOut je rozsiahly výpadok, kde sa k sieti znovu pripájajú samotné zdroje - elektrárne. A to skutočne nehrozí.
Lokálne výpadky - vysoko pravdepodobne áno. Dostatok výkonu pre tisíce 3 X 32 A a viac odberov súčasná infraštruktúra bude ťažko zvládať. Nebolo na to navrhnutá a stavaná.

Nepočítal som Čechy a Moravu, len Slovensko. Tu nebude problém s narastajúcou spotrebou, ale s lokálnou dostupnosťou okamžitého výkonu: https://www.energiaweb.sk/2017/04/09/ak ... romobilov/
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » čtv 15. úno 2018 10:37:13

Uvedený článek - a nejen ten - samozřejmě znám. Proto nemohu souhlasit s tím, že "Lokálne výpadky - vysoko pravdepodobne áno. Dostatok výkonu pre tisíce 3 X 32 A a viac odberov súčasná infraštruktúra bude ťažko zvládať. Nebolo na to navrhnutá a stavaná."
Autor správně bere jako průměr 20 000 km ročně, to je na pracovní dny nájezd pouhých 80 km. Malý elektromobil typu Peugeot Ion při městském provozu spotřebuje na takovou vzdálenost okolo 10 kWh elektřiny. Podobně i střední elektromobil typu Nissan Leaf, který má obvykle 12 kWh/100 km tedy zase okolo 10 kWh na 80 km.
Peugeot Ion bude potřeba nabíjet denně oněmi 10 kWh (baterie 16 kWh), Nissan Lef s 24 kWh baterií co 2 dny, s 30 kWh baterií co 3 dny a právě na trh přicházející 40 kWh baterii co 4 dny.
Těch 80 km denně, pokud by byly najety po městě, což trvá nejdéle, znamená 2 hodiny jízdy, zbylých 22 hodin auto někde parkuje. Pokud je současně připojeno k nabíjení, pak cokoli - mimo dnes vývojově 11 let starý Peugeot Ion - je možné z hlediska nabíjení řídit. Buď přednastavením nabíjecí doby (ve voze či dálkově přes mobilní telefon) nebo dle zásuvky (pustí elektřinu jen v době, kdy to bude výhodné z hlediska ceny nebo zatížení lokální sítě, čímž myslíme už jednotky od velikosti domu výše).
Jinými slovy na dobití Peuogetu Ion potřebujeme při teoretických 22 hodinách parkování denně příkon 0,45 kW a ukládat 0,5 kWh každou hodinu. U Nissanu Leaf s nejmenší baterií ukládat jen 0,25 kWh každou hodinu. To už jsou naprosto směšné odběry na úrovni zapnutého PC a monitoru, současně automobilky směřují k stále větším bateriím.
Co autor nevzal v potaz, je tedy rozložení nabíjení v průběhu dne a dní. Klasicky nesmyslně počítá s tím, že každý ihned dává denně auto do zásuvky. Nedává. Kdyby tím jezdil a nebyl jen teoretik, tak ví, že pokud dojedu domů a do rána se nikam nechystám, čeká auto na noční nízkou sazbu a dobíjím 8 hodin nízkými hodnotami standardním nabíjecím kabelem z výroby 10A 230V, například Peugeot Ion z 0 na 100% 2 kWh za 1 hodinu. Nemám důvod používat rychlejší kabel 16A 230V, který 3,6 kW výkonu nabije auto za 4,5 hodiny. Pokud dojedu do práce, více jsem ráno jezdil a budu potřebovat jezdit i přes den, dám auto průběžně nabíjet rychlejším kabelem, málokdy dojedu zcela prázdný, takže auto je třeba během 2 hodin zase plné. Jediný vyšší výkon požaduji při dálkové cestě nebo celodenním ježdění, kdy se na pár desítek minut zastavím u rychlonabíječky. Tam obvykle prvních 10 minut teče 42 kW, pak ale hodnoty klesají a těsně před nabitím 80% je to už jen okolo 9 kW výkonu. Nabiji okolo 14 kWh. Ale to jsou opravdu výjimky.
Co autor nevzal v potaz (a opět klasické nahradíme ze dne na den 2,1 milionu osobních spalovacích aut elektromobily) je rozložení v čase. průměrný věk auta v ČR osciluje kolem 15 let, čili to je zhruba doba obměny vozu. Takže 2,1 mil hrozí reálně za 15 let, ovšem to by už dnes musely přestat automobilky spalováky ihned vyrábět. Zatím se tak nejen neděje, ale chrlí spalováky dále a oněch 15 let (rok 2033) se posunuje stále dále směrem k roku 2050 a později. Jen pro ilustraci tohoto posunu - VW přiznal výrobu 2.000 spalováků Golf denně a 35 elektrik eGof. To hodlá zdvojnásobit, tedy bude cca od března 2018 vyrábět 70 elektrik a 2.000 spalováků. U eUP o ničem takvém nehovoří a jiné - a to má desítky dalších typů spalovacích aut ve výrobním programu - elektriky nedělá.
Autor trochu naznačuje to, co ekosystém Tesla nabízí už nyní - fotovoltaické panely nebo střešní tašky na střeše či fasádě domu, hybridní měnič, nástěnná statická baterie a baterie v připojeném elektromobilu v nebo u objektu - soběstačný nebo skoro soběstačný systém výroby a akumulace elektřiny. A to ještě nezahrnuli vytápění tepelnými čerpadly a akumulaci vody v bojlerech. Podle mne - jak ze střech rodinných domů, tak jiných budova a z fasád paneláků - je docela jednoduše zvládnutelné. I elektroauta budou akumulačními jednotkami se schopností napájet domy.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Pavel.Simon
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 15. úno 2018 8:34:19

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Pavel.Simon » pát 16. úno 2018 8:07:51

Radovan píše:Uvedený článek - a nejen ten - samozřejmě znám.
Ďakujem, ako autora ma to teší.
S množstvom postrehov súhlasím...

Pár poznámok k vašim postrehom:
Primárna motivácia článku bola spočítať najhorší scenár pre energetiku. Preto je rátané s úplnou výmenou ICE za EV. V článku to aj spomínam. Išlo mi o odhad nárastu spotreby elektriny po takejto zmene. Preto nie je podstatné, kedy to nastane...

Nabíjanie:
V súčasnosti majú elektromobily najmä fandovia, alebo osoby, ktoré sa zaujímajú. Pri masívnom rozšírení, ale už bude EV niečo normálne a "bežný" človek nebude mať takú potrebu sa zaujímať. Príde domov a zapojí EV do nabíjačky. A od tejto nabíjačky (alebo iného riadiaceho mechanizmu) bude očakávať, že sa postará o výhodné nabíjanie. V tom čase bude elektromobil považovaný za podobný spotrebič ako je žehlička alebo rýchlovarná kanvica. Ešte u tej žehličky sa niektorí starajú či náhodou nie je "drahá" elektrina (vysoký tarif), ale keď chce kávu, tak proste si ju uvarí. A nečaká na nízku cenu elektriny.
Tak sa postupne budú správať aj majitelia EV. Tí, ktorí si ho kúpia ako lacnejšiu a pohodlnejšiu variantu k ICE. A bude to proste iba prostriedok presunu z A do B. Tí nebudú na takýchto fórach diskutovať a hľadať informácie. Proste ten EV len budú používať. A pre nich bude normálne na noc pripojiť EV do nabíjačky, hneď po ceste, tak aby už druhýkrát nemuseli k autu...

Preto aj druhým účelom článku bolo poukázať, že pokiaľ si ľudia budú nabíjať "obyčajným" káblom z päťkolíku, tak proste do toho EV natečie elektrina hneď po pripojení. A vtedy budú začínať lokálne problémy v sieti...

A išlo mi o to, že distribučky sa na takúto alternatívu musia pripraviť... Aby potom po pár rokoch neboli zbytočné pnutia, že tí "elektromobiloví baróni" (podobne ako "solárni baróni") nám ostatným zdražujú elektrinu a spôsobujú výpadky...
E-Ryc
Příspěvky: 75
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod E-Ryc » pát 16. úno 2018 8:58:43

Presne to co je v odstavci "Nabíjanie" jsem chtel napsat. V okamziku, kdy se auta dostanou k "BFU" (bezny Franta uzivatel), nikdo nebude meditovat, jestli zrovna dneska staci 7.4A nebo tam musim nastavit 8A protoze jsem jel jeste do kina. Ani jestli takovy nebo onaky styl nabijeni vic skodi. Proste (jak mu reknou v autosalonu - "kazde rano vyjizdite s plnou") vecer prijede, zapichne kabel, rano vytahne a odjede.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 408
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod Radovan » pát 16. úno 2018 9:17:48

To je pánové opravdu jen otázka ceny elektřiny. Rychle si rozmyslíte, zda budete jezdit při průměrné spotřebě za 60 nebo za 30 korun. První faktura BFU spolehlivě vyléčí a naučí používat nízké tarify, kdy to bude výhodné pro všechny. Nehledě na možnost vlastní výroby paliva z domácí FVE (slunce, vítr, voda, kogenerace). Dokonce jsem přesvědčen, že na stejnou filozofii přejdou nakonec i poskytovatelé nabíječek veřejných, ať už v uzavřených areálech typu obchodního centra nebo opravdu u silnice. Nabíjíš přes den ve špičce a při zájmu ostatních - zaplať tlusťochu. Nabíjíš mimo ni, máš výhodu. Začátek rozšiřování baterek u nabíjecích míst to možná celé změní, uvidíme. Renault o tom hovoří a zkouší to ve Francii, BMW o tom mluví, Tesla už to prakticky dělá na některých SC, tak jako na jiných to kombinuje se střechou z FVE, v našich končinách už s tím Greenway na přelomu roku začal na Slovensku i v Polsku, prozatím pilotně. BFU stejně, jako buzeroval manželku, ať pere v nízkém tarifu, bude nabíjet auto v nízkém tarifu. A bude to věcí distributora, aby tomu BFU v rámci lokality nastavil každému trochu jinak. A je vymalováno.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
alien5
Příspěvky: 26
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Stačí současný výroba ČR pro elektromobily?

Příspěvekod alien5 » ned 20. kvě 2018 18:18:09

Pekna diskuze ucastnit se je nebudu nema to cenu.
Mel jsem na mesic egolfa a pokud by mel tu vetsi baterii uz by my vyhovoval. staci mi dojezd na jedno nabiti 150 km za jakehokoliv pocasi.
Jeden postreh : EGOLF najeto za mesic 2000 km cena palivo 550 KC. ČEZ.
Skoda YETI 1.2 TSI : 2000 km cena palivo 4400 KC + tak 2000 rocne servis + vyssi pojistka.
Zaver si udela kazdy sam.
Moje dalsi auto bude urcite ciste EV. Z webu Čezu "dobiti vsech EV v ČR bylo potreba aby temelin jel PAR VTERIN pro pokryti spotreby na celi rok !