Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod ozana » stř 04. led 2017 21:38:56

Připravovaná úprava energetického zákona usnadní provozování dobíjecích stanic pro elektromobily. Provozovatelé nebudou potřebovat licenci pro podnikání v energetických odvětvích, aby mohli prodávat elektrický proud se ziskem. http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=861&CT1=2

ZÁKON 458/2000

§ 3
Podnikání v energetických odvětvích

(4) Licence se nevyžaduje

c) na využití elektřiny při provozování dobíjecí stanice podle zákona o pohonných
hmotách.

Novela o pohonných hmotách pak definuje, co je to dobíjecí stanice a povinnost provozovatele nahlásit ji do registru ministerstva (a odhlásit při jejím zrušení).
http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=861&CT1=0
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod ozana » čtv 16. bře 2017 13:29:23

Návrhy prošly přes 3. čtení a míří do Senátu.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod ozana » stř 03. kvě 2017 10:08:59

Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod Flajzi » pát 05. kvě 2017 10:08:26

Super. Tak už snad brzy začneme na veřejných stanicích nabíjet kilowatthodiny a ne nějaké obskurní přepočty pronajatého času z dodaného příkonu.
Víte někdo, zda platnost je od okamžiku zveřejnění ve sbírce nebo až od nějakého data?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod Josef » pát 05. kvě 2017 10:44:33

U ČEZ je jedno co počítají, je to paušál (zatím, má se to změnit), u soukr. stanic je to klidně 7-8 Kč/kWh (tam bych nabíjel opravdu jen v extrémních případech) a u PRE je to 2,50 Kč/kWh + 0,20 Kč/min (bez DPH) po 120 minutách od nabíjení, to je ochrana před tím, že si nabíječku někdo klidně zablokuje na celé odpoledne, aniž by nabíjel. Bohužel naprostá většina aut neumí využít 22kW příkon, protože by po 120 minutách bylo auto v pohodě nabito.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
ozana
Příspěvky: 165
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod ozana » sob 06. kvě 2017 21:02:33

Mám pocit, že platnost je od 1.7.2017.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod Flajzi » úte 09. kvě 2017 23:22:15

Josef píše:U ČEZ je jedno co počítají, je to paušál (zatím, má se to změnit), u soukr. stanic je to klidně 7-8 Kč/kWh (tam bych nabíjel opravdu jen v extrémních případech) a u PRE je to 2,50 Kč/kWh + 0,20 Kč/min (bez DPH) po 120 minutách od nabíjení, to je ochrana před tím, že si nabíječku někdo klidně zablokuje na celé odpoledne, aniž by nabíjel. Bohužel naprostá většina aut neumí využít 22kW příkon, protože by po 120 minutách bylo auto v pohodě nabito.


Nejde mi o dodavatele, kteří mají licenci na prodej energie (ty už nám mohou prodávat kWh již dnes), ale o všechny ostatní, co to musí obskurně obcházet přes časový pronájem nabíječky.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod Josef » stř 10. kvě 2017 8:41:57

Aha chápu.

Já si jen nějak nedovedu představit, jak bude zajímavý business prodávat EV autům elektřinu v cenách 7-10 Kč/kWh, co se dnes u soukr. firem nabízí, když si můžu doma nabíjet za 2,50 Kč/kWh. Ano, nějaké takové nabíjení si dovedu představit v situaci, kdy není vyhnutí, ale pravidelně se mi to zdá jako nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.

Příspěvekod Radovan » stř 10. kvě 2017 14:00:34

Přesně o tom to dnes je - když není vyhnutí. Což je bohužel v ČR všude. Buď máte v oblasti, kde často jezdíte a kde jsou rychlonabíječky ČEZu čip (prakticky jen severozápad Čech), nebo platíte soukromým poskytovatelům jednorázově. Což je třeba otázka Moravy, kde má ČEZ sice 5 rychlonabíječek, ale po 2 v Ostravě a Brně pár km od sebe a jednu ve Zlíně. Jinak soukromníci Valašské Meziříčí, 2x Olomouc, Mohelnice, Olšany u Šumperka, Vyškov, Uherské Hradiště, 4x Brno. Směrem na Čechy lze využít pro přeskok z Moravy jak EON Vystrkov u Humpolce, tak Pardubice. Slezsko je bohužel netknuté, naposledy tam měl rychlonabíječku dočasně o prázdninách 2016 ČEZ v Třinci, ale jen 20 kW.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000