Připravovaná úprava energetického zákona usnadní provozování dobíjecích stanic pro elektromobily. Provozovatelé nebudou potřebovat licenci pro podnikání v energetických odvětvích, aby mohli prodávat elektrický proud se ziskem. http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=861&CT1=2
ZÁKON 458/2000
§ 3
Podnikání v energetických odvětvích
(4) Licence se nevyžaduje
c) na využití elektřiny při provozování dobíjecí stanice podle zákona o pohonných
hmotách.
Novela o pohonných hmotách pak definuje, co je to dobíjecí stanice a povinnost provozovatele nahlásit ji do registru ministerstva (a odhlásit při jejím zrušení).
http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=861&CT1=0
Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Moderátor: Josef
Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Návrhy prošly přes 3. čtení a míří do Senátu.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Podepsal to prezident
http://oenergetice.cz/rychle-zpravy/pre ... denci-mpo/
http://oenergetice.cz/rychle-zpravy/pre ... denci-mpo/
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Super. Tak už snad brzy začneme na veřejných stanicích nabíjet kilowatthodiny a ne nějaké obskurní přepočty pronajatého času z dodaného příkonu.
Víte někdo, zda platnost je od okamžiku zveřejnění ve sbírce nebo až od nějakého data?
Víte někdo, zda platnost je od okamžiku zveřejnění ve sbírce nebo až od nějakého data?
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
U ČEZ je jedno co počítají, je to paušál (zatím, má se to změnit), u soukr. stanic je to klidně 7-8 Kč/kWh (tam bych nabíjel opravdu jen v extrémních případech) a u PRE je to 2,50 Kč/kWh + 0,20 Kč/min (bez DPH) po 120 minutách od nabíjení, to je ochrana před tím, že si nabíječku někdo klidně zablokuje na celé odpoledne, aniž by nabíjel. Bohužel naprostá většina aut neumí využít 22kW příkon, protože by po 120 minutách bylo auto v pohodě nabito.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Mám pocit, že platnost je od 1.7.2017.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Josef píše:U ČEZ je jedno co počítají, je to paušál (zatím, má se to změnit), u soukr. stanic je to klidně 7-8 Kč/kWh (tam bych nabíjel opravdu jen v extrémních případech) a u PRE je to 2,50 Kč/kWh + 0,20 Kč/min (bez DPH) po 120 minutách od nabíjení, to je ochrana před tím, že si nabíječku někdo klidně zablokuje na celé odpoledne, aniž by nabíjel. Bohužel naprostá většina aut neumí využít 22kW příkon, protože by po 120 minutách bylo auto v pohodě nabito.
Nejde mi o dodavatele, kteří mají licenci na prodej energie (ty už nám mohou prodávat kWh již dnes), ale o všechny ostatní, co to musí obskurně obcházet přes časový pronájem nabíječky.
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Aha chápu.
Já si jen nějak nedovedu představit, jak bude zajímavý business prodávat EV autům elektřinu v cenách 7-10 Kč/kWh, co se dnes u soukr. firem nabízí, když si můžu doma nabíjet za 2,50 Kč/kWh. Ano, nějaké takové nabíjení si dovedu představit v situaci, kdy není vyhnutí, ale pravidelně se mi to zdá jako nesmysl.
Já si jen nějak nedovedu představit, jak bude zajímavý business prodávat EV autům elektřinu v cenách 7-10 Kč/kWh, co se dnes u soukr. firem nabízí, když si můžu doma nabíjet za 2,50 Kč/kWh. Ano, nějaké takové nabíjení si dovedu představit v situaci, kdy není vyhnutí, ale pravidelně se mi to zdá jako nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí znění zákona 458/2000Sb. a 311/2006Sb.
Přesně o tom to dnes je - když není vyhnutí. Což je bohužel v ČR všude. Buď máte v oblasti, kde často jezdíte a kde jsou rychlonabíječky ČEZu čip (prakticky jen severozápad Čech), nebo platíte soukromým poskytovatelům jednorázově. Což je třeba otázka Moravy, kde má ČEZ sice 5 rychlonabíječek, ale po 2 v Ostravě a Brně pár km od sebe a jednu ve Zlíně. Jinak soukromníci Valašské Meziříčí, 2x Olomouc, Mohelnice, Olšany u Šumperka, Vyškov, Uherské Hradiště, 4x Brno. Směrem na Čechy lze využít pro přeskok z Moravy jak EON Vystrkov u Humpolce, tak Pardubice. Slezsko je bohužel netknuté, naposledy tam měl rychlonabíječku dočasně o prázdninách 2016 ČEZ v Třinci, ale jen 20 kW.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000