Půjčení elektromobilu.
Moderátor: Josef
Půjčení elektromobilu.
Dobrý den, chtěl bych si půjčit elektromobil, na vyzkoušení. Jaké máte kdo skušenosti? Bydlím kousek od Plzně, tak se mě nechce pro něj jet někam na Moravu.
Re: Půjčení elektromobilu.
Jaky? Na jak dlouho? V Plzni o nicem nevim (mozna Leaf u Nissanu na predvadeci jizdu?), v Praze je komercnich pujcoven nekolik - Trendpark, Evrent, GoForFree, mozna i par dalsich. Jedinou zkusenost mam s Trendparkem (Leaf na tyden), po pocatecnim zadrhnuti (rezervace pres net nekde zmizela v hlubinach systemu) vsechno bez problemu.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Půjčení elektromobilu.
Prvotně obejděte prodejce v Plzni, zda přímo oni nabízejí elektromobily v autosalonu a půjčují je nebo Vás nechají pojezdit předváděčkou (VW, Nissan, Kia, Hyundai, Mercedes, Citroen, Peugeot, Renault.....).Následně kontaktujte půjčovny viz výše, už na jejich webovkách zjistíte, co a jak. Ještě tam chybí Electricpark Praha Karlín.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Půjčení elektromobilu.
Díky, bohužel to vypadá na tu Prahu, zrovna mě přišla nabídka od Trendparku na Leafa 7dní za 3990Kč tak jsem tam hned napsal, snad nezůstanu hned první den někde z prázdnou baterkou. Roto Plzeň-Nisan, slibují zkušební jízdu už půl roku. Hlavně bych chtěl porovnat Leafa vs i3 vs Ioniq. Zkusím ještě objednat zkušební jízdu v i3, až budu v Praze vracet Leafa. Přemýšlím hlavně na co se nezapomenout zepta, budou k autu nějaké nabíjecí kabely, nebo jen ten základní na 220V? Je možné někde půjčit na týden čip CEZ? Na co se ještě připravit?
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Půjčení elektromobilu.
Bude záležet na tom, zda jde o verzi s 24 nebo 30 kWh baterkou. Podle toho bude mít dojezd. Viset nelze zůstat nikde, protože všude jsou zásuvky. Jeďte si pro něj pro jistotu s prodlužovačkou délky 20 m, která zvládne 3,6 kW výkon a nepřehřeje se (230V 16A). Pak stačí poprosit o zásuvku kohokoliv kdekoliv cestou. 1 dílek na displeji Leafu jsou 2 kWh (má jich 12), takže při občanské ceně 5,- Kč / 1 kWh denní tarif to je 10,- Kč, když bude dotyčný chtít zaplatit. Od Trendparku asi dostanete běžný standardní kabel od výrobce, ale ten nabíjí jen 2,2 kW výkonu, čili +-2 kWh za hodinu. Přestože palubní nabíječka umí standard 3,6 a příplatková 6,6 kW. Pokud tam bude i kabel s koncovkou Mennekes, pak jde určitě o vozidlo s příplatkovou silnější nabíječkou. Jinak jste odkázán na rychlonabíjení CHAdeMO z rychlonabíjecích stojanů ČEZ výkonu 50 kW. Tam nabijete z 0na 80% baterie za +-30 minut.
Pokud pojedete po dálnici, je to z Trendparku do centra Plzně 96, dejme tomu 100 km. Při rychlosti 90 km s 24 kWh baterkou do plna nabitou bez problémů i s mírným topením, každopádně se dá využít vyhřívání volantu (vlevo dole pod volantem) i sedadla řidiče (pod rádiem).
Trendpark Vám dá čip ČEZu, takže v Plzni na rychlonabíječku a dobít, viz http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-d ... tanic.html Guldenerova 2577/19, Plzeň.
Nechte si vše ukázat, kde je kabel, jak se nabíjí, i obsluhu nabíjecího stojanu. Jinak doporučuji jet střídmě, klidně na tempomat, pokud ho auto dle verze bude mít. Každé zrychlování bere energii a je zima. Dojezd sráží o cca 10% i zimní pneu nebo sníh či déšť, prostě podobně jako ve spalováku, kde na spotřebu 90% lidí nehledí.
BMW i3 bude mít kratší dojezd, pokud nebude ve verzi s větší baterií, Hyundai Ioniq naopak delší. Šťastnou cestu.
Pokud pojedete po dálnici, je to z Trendparku do centra Plzně 96, dejme tomu 100 km. Při rychlosti 90 km s 24 kWh baterkou do plna nabitou bez problémů i s mírným topením, každopádně se dá využít vyhřívání volantu (vlevo dole pod volantem) i sedadla řidiče (pod rádiem).
Trendpark Vám dá čip ČEZu, takže v Plzni na rychlonabíječku a dobít, viz http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-d ... tanic.html Guldenerova 2577/19, Plzeň.
Nechte si vše ukázat, kde je kabel, jak se nabíjí, i obsluhu nabíjecího stojanu. Jinak doporučuji jet střídmě, klidně na tempomat, pokud ho auto dle verze bude mít. Každé zrychlování bere energii a je zima. Dojezd sráží o cca 10% i zimní pneu nebo sníh či déšť, prostě podobně jako ve spalováku, kde na spotřebu 90% lidí nehledí.
BMW i3 bude mít kratší dojezd, pokud nebude ve verzi s větší baterií, Hyundai Ioniq naopak delší. Šťastnou cestu.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Půjčení elektromobilu.
V tomto 4°C počasí jezdím s Nissan Leaf 24kWh a ten max dojezd je kolem 110-120km, v teplejším počasí 130km. Měl jsem měsíc e-Golf tam to bylo 140-150km. Bohužel Leaf i při rychlosti 110km/h hodinu po dálnicí nedá Praha-Humpolec (nabíječka), v obráceném směru Tedy Humpolec-Praha ano (je to holt z kopce). Chce to tedy verzi 30kW. Podle mě zlomový rok bude 2019, kdy bude podstatně větší nabídka na auta s reálným dojezdem 400+ od standardních výrobců aut. Tesla má jednoznačnou výhodu v superchargerech, kde lze na delších trasách využít 2,5x rychlejší nabíjení než u největších nabíjecích stanic CHAdeMo - do konce roku mají být superchargery v Praze a Olomouci a další jsou již naplánovány na další rok. To rychlejší nabíjení aut by už měli pomalu ČEZ, PRE, eON apod. řešit, mají nejvyšší čas.
Audi Q4 Sportback e-tron 50