Test ADAC

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Test ADAC

Příspěvekod Josef » úte 04. dub 2023 6:02:24

ADAC aktualizoval svůj test o spoustu dalších aut. Všechna vozidla se měří jednak v emisní laboratoři ADAC v dvounápravovém provozu na podvozkovém dynamometru, následně na dálnici v rychlosti 130 km a nakonec na okruhu v příměstské a městské části. Testovací cyklus je přeložen do češtiny robotem. Mě to přijde jako celkem zajímavý test s vypracovanou metodikou. Zajímavý je nejen dojezd, ale i ztráty změřené při nabíjení. Do tabulky jsem doplnil některé známé hodnoty, které chyběly. Bohužel ne všechny hodnoty jsou správné, protože jednak každá baterie je jiná a také baterie mývají nižší změřenou kapacitu, než uvádí výrobce.
Přílohy
ADAC test2.jpg
ADAC test1.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test ADAC

Příspěvekod e-LUKY » stř 05. dub 2023 9:38:00

Zajímavé ale zavádějící.
Myslím si, že jde o nové auta a taky záleží na nabíjení.
Každopádně u některých aut to vypadá velice pěkné a zajímavé.
Víc by mne zajímalo jak to samé auto bude vypadat po 1 nebo 2 letech provozu s najetými alespoň 60 tisíci km.
To by bylo více vypovídající než nalakované nové auta.

Já i skoro po 3 letech provozu a s najetými více jak 82 tisíci km, ujedu s nabitý autem bez problémů víc 400 km bez nabití.
Škoda RS po necelém roce stěží zvládne 300 km.

Vlastní zkušenost.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test ADAC

Příspěvekod Citigo e IV » stř 05. dub 2023 10:10:40

Kona je jen předělaný spalovák , kam se jim podařilo narvat co největší baterku. Dneska se dojezd už neřeší, když se to dá po cestě rychle nabít. Důležitý je komfort, výkon a jídní vlasnosti sem šel dobrovolně do Tesly Y s nižším dosahem, má reálně 350 Km , ale vůbec toho nelituji. Za cenu o 150 tis. nižší jak Kona je to auto jak z jinýho světa.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test ADAC

Příspěvekod Josef » sob 17. úno 2024 7:52:34

e-LUKY píše:Zajímavé ale zavádějící.
Já i skoro po 3 letech provozu a s najetými více jak 82 tisíci km, ujedu s nabitý autem bez problémů víc 400 km bez nabití.
Škoda RS po necelém roce stěží zvládne 300 km.

Vlastní zkušenost.


Kona i Niro mají skvělé baterie, musím uznat, že i když jsou na platformě ICE, tak jsou víc BEV než Mercedes, BMW nebo Audi :)

Jaký je problém se Škodou? Chápu, že koncern má zřejmě nějaký problém s bateriemi, protože všechny testy baterií 77 kWh (využitelná kapacita) ukazují, že baterie má reálnou kapacitu 73-74 kWh u nových aut. Tedy u Enyaqu RS dochází k rychlé degradaci? Podle testů má velmi dobrou spotřebu i díky nízkému cx koeficientu a reálný dojezd v teplém počasí 350 km při rychlosti 120 km/h.


Naposledy oživil Josef v sob 17. úno 2024 7:52:34
Audi Q4 Sportback e-tron 50