Olověné trakční baterie
Moderátor: Josef
Olověné trakční baterie
Má zde někdo praktické zkušenosti se životností olověných trakčních akumulátorů v elektromobilu?
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Olověné trakční baterie
Skuste www.ostrovnielektrarny.cz
Maji tam sortiment novych olivenych baterii s vetsim poctem cyklu. Pokud nevadi vaha tak jsou daleko levnejsi nez lion. Pro domaci uloziste ci do lodi idealni. Do auta uz asi ne.
Maji tam sortiment novych olivenych baterii s vetsim poctem cyklu. Pokud nevadi vaha tak jsou daleko levnejsi nez lion. Pro domaci uloziste ci do lodi idealni. Do auta uz asi ne.
Re: Olověné trakční baterie
I v autech se olověné trakční akumulátory ještě používají, například v eChoice:
http://vxt.cz/echoice-osobni/
Na dotaz, jakou můžu očekávat životnost těchto akumulátorů v eChoice, mi z VXT odpověděli, že 5 roků nebo 50 tisíc ujetých km.
http://vxt.cz/echoice-osobni/
Na dotaz, jakou můžu očekávat životnost těchto akumulátorů v eChoice, mi z VXT odpověděli, že 5 roků nebo 50 tisíc ujetých km.
Re: Olověné trakční baterie
Olověný jsou už překonaný.
Nicméně, používají se třeba u vysokozdvižných vozíků, nebo různých plošin a podobně.
Třeba ve fotovoltaice. která se opravdu využívá naplno sebelepší olověný baterie moc dlouho nevydrží. Právě kvůli nedokonalému nabíjení. Né vždy druhý den ráno vyjde slunce.
Při jejich používání se musí dbát na správné zacházení. Třeba že nesmějí dlouho stát nenabité. Jinak dochází k sulfataci.
Takže když se všimneme, tak všechny tyto vozíky se přes noc pripojují k nabíječkám.
Vím že třeba u nás na fimě měli půjčený nějaký jeřáb na baterky a když ho jednou v noci nedali dobít, tak druhý den už volala firma, proč to nedali na nabíječku. Měla v tom vzdálený dohled přes mobilní data.
V těhle zařízeních ty baterky slouží docela dlouho. Ale je to taky kvůli tomu, že mají masivní mřížky, tudíž jsou baterie strašně težký (u těhle strojů to nevadí, baterie supluje závaží, které se tam jinak přidává pokud je stroj na spalovací motor) a hlavně taky mají automatické doplňování vody.
Můžu se zeptat, proč se ptáte?
Nicméně, používají se třeba u vysokozdvižných vozíků, nebo různých plošin a podobně.
Třeba ve fotovoltaice. která se opravdu využívá naplno sebelepší olověný baterie moc dlouho nevydrží. Právě kvůli nedokonalému nabíjení. Né vždy druhý den ráno vyjde slunce.
Při jejich používání se musí dbát na správné zacházení. Třeba že nesmějí dlouho stát nenabité. Jinak dochází k sulfataci.
Takže když se všimneme, tak všechny tyto vozíky se přes noc pripojují k nabíječkám.
Vím že třeba u nás na fimě měli půjčený nějaký jeřáb na baterky a když ho jednou v noci nedali dobít, tak druhý den už volala firma, proč to nedali na nabíječku. Měla v tom vzdálený dohled přes mobilní data.
V těhle zařízeních ty baterky slouží docela dlouho. Ale je to taky kvůli tomu, že mají masivní mřížky, tudíž jsou baterie strašně težký (u těhle strojů to nevadí, baterie supluje závaží, které se tam jinak přidává pokud je stroj na spalovací motor) a hlavně taky mají automatické doplňování vody.
Můžu se zeptat, proč se ptáte?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Olověné trakční baterie
V 2019 ostravská firma VXT uvede na trh další nový elektromobil, tentokrát dodávku s 60kW elektromotorem, 250-300km dojezdem, cenou do 600 tis. (bez DPH) a i zde uvažuje také variantu s olověnými trakčními akumulátory. Zdá se mi, že dokud se budou na trhu objevovat nová auta s Pb trakčními akumulátory, tak to tak úplně mrtvá technologie možná ještě nebude
https://auto.idnes.cz/velor-x-trike-dovoz-dodavka-cina-elektro-fd8-/automoto.aspx?c=A180924_095843_automoto_fdv
https://auto.idnes.cz/velor-x-trike-dovoz-dodavka-cina-elektro-fd8-/automoto.aspx?c=A180924_095843_automoto_fdv