Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Moderátor: Josef

Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » pon 11. črc 2022 21:36:06

Elektromobilita v praxi.
Jistě se každý setkal s nějakým tím elektropohybovadlem, ať už elektrokolem či něčím větším, silnějším. A jistě mi dá zapravdu, že mnohdy ho s úlekem zaregistroval, až když míjel byť předpisově. Prostě dnes téměř každé to vozítko "jezdí jako duch". A t u je ten problém.- V hustém silničním provozu to asi tak nevadí. Ovšem mnohde v obcích, městských čtvrtích a pod. už ne. Hlavně při výjezdech na chodník či vůbec jízdě po chodnících. Pokud je rychlost v mezích normy, tak mi ani nevadí. Vadí pouze ony BEZHLUČNOST. Prostě člověk chce vnímat co se děje za ním a nemuset se otáčet kaýždých pár sekund za sebe. A tu je ten problém. Nic se stále neděje. A přitom pár střetů ať slovních či fyzických už jistě bylo.Jen naše odpovědné a pomazané hlavy mlčí. Asi právě oni jsou častými provozovateli. Takže pkud se to nedotkne a drasticky právě nich, nic se neděje a dít nebude. Bohužel.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Josef » úte 12. črc 2022 7:47:35

A jak byste řešil bezhlučná bezmotorová kola a koloběžky, invalidní vozíky a podobné zařízení, která tu jsou s námi stovky let?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod dracekvo » úte 12. črc 2022 8:45:06

Ani nevím na co si konkrétně stěžujete a z jakého pohledu. Jestli jako chodec, nebo jako cyklista.
Normální totiž je, jako cyklista jezdit u pravé strany vozovky. Pokud chcete někam odbočit, tak dát vcas o svém záměru vědět ostatním účastníkům provozu.
Pokud jako chodec, tak je normální, že než vlezu do vozovky, tak se rozhlédnu. Pokud jdu tam, kde není chodník, tak jdu protisměrem, abych viděl vozy, co se blíží a nebyl pak překvapený, že se zamnou z ničeho nic objevilo auto.

Všichni si furt stěžovali na hluk z vozů. Teď když jsou konenčně auta tichá, tak všichni hlavně kvůli svojí blbosti a lenosti se rozhlédnout, než vlezou do silnice, volají po tom, aby auta vyluzovala nějaký zvuk.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
xlfd
Příspěvky: 64
Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
Bydliště: Valašské Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod xlfd » úte 12. črc 2022 12:31:12

Koloběžka je taky kolo a kolo nemá na chodníku (pokud ho člověk nevede) co dělat.
Onehdá jsem jel tak třicítkou a z chodníku přede mě sjel postarší cyklista.
Přišlo by mě normální, že když sjíždí z chodníku na cestu, tak se rozhlédne,
ale ani se neotočil.
Předvídal jsem to, že mě nemusí slyšet a preventivně jsem brzdil,
takže k žádné krizové situaci nedošlo,
ale přednost rozhodně neměl a normálně bych tam měl spíš zrychlovat.

Takže ten problém asi trochu existuje, že lidi spoléhají na to,
že auto by bylo hlučné, ale mohl tam jet třeba jiný cyklista
a klidně i dost rychle, protože celá situace byla z kopce.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » úte 12. črc 2022 13:09:50

Josef píše:A jak byste řešil bezhlučná bezmotorová kola a koloběžky, invalidní vozíky a podobné zařízení, která tu jsou s námi stovky let?


On je rozdíl mezi invalidním vozíkem či dítětem na koloběžce jedoucí krokem a oněmi elektrovozítky jezdící mnéhdy rychleji než staré mopedy. A ono otřepané tvrzení o dodržování rychlosti a t.d. neberu. A nakonec ono šlapání do pedálů je dnes hlučnější než jízda těch elektro....
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Josef » úte 12. črc 2022 15:36:13

K té rychlosti - na kolech dnes jezdí trénovaní cyklisti i klidně 40-50 km/h, jezdím mezi nimi autem každý den. Když jedeme na koloběžce kolem těch 25 km/h a potkáváme se s pomalu jedoucími turisty, jedoucí nehlučně na kolech, tak se za námi otáčí, co to jede, protože malé a hrubé pneu koloběžek jsou slyšet daleko více, než ty pneu na kole. Mezi námi, řešíte tu hlouposti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod mp1 » úte 12. črc 2022 19:22:30

1. 65 rokov spat si u nás na dedine stazovali na spsrtaka, škoda 440 zeho nepočuť. aj obycajný voz, koč s kovovymi obručami bol hliucnejsí.
2. pozrita si videa s invalidmi ako hazdia na skate parkoch.
3. invalidný elektzrovozik má rychlost do 4+-6/hod, lenže pripojenim "tretieho kola" da lobycajny mechanicky bez problemov 35/hod.
4. morkto vstal hore zadkom a vyryva!
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Radovan » stř 13. črc 2022 9:41:49

Ano, řeší se nesmysly zaseté petrolheady. Jinak i ty spalováky, moderní, ne Feliny ze sídlišť a dědin, jezdí do cca 30 km/h téměř bezhlučně, jak mají stažené otáčky a odhlučněné kufry s motorem. Kam se hrabe elektro, zvláště když má méně kvalitní pneu a produkuje valivý hluk.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » stř 03. srp 2022 15:47:46

dracekvo píše:Ani nevím na co si konkrétně stěžujete a z jakého pohledu. Jestli jako chodec, nebo jako cyklista.
Normální totiž je, jako cyklista jezdit u pravé strany vozovky. Pokud chcete někam odbočit, tak dát vcas o svém záměru vědět ostatním účastníkům provozu.
Pokud jako chodec, tak je normální, že než vlezu do vozovky, tak se rozhlédnu. Pokud jdu tam, kde není chodník, tak jdu protisměrem, abych viděl vozy, co se blíží a nebyl pak překvapený, že se zamnou z ničeho nic objevilo auto.

Všichni si furt stěžovali na hluk z vozů. Teď když jsou konenčně auta tichá, tak všichni hlavně kvůli svojí blbosti a lenosti se rozhlédnout, než vlezou do silnice, volají po tom, aby auta vyluzovala nějaký zvuk.


Inu -všechny odpovědi jsou jen odrazem oné dnešní moderné doby. Nikdo už tu nepočítá s lidmi jako takovými, hlavně staršími a dětmi. U nich se totiž lze nadít nějaké změny směru chůze, jízdy a pod. A také sluch nemají na 100% jako mladí. Ovšem zatrobení a zvonek většinou uslyší. Sám proto raděj zvoním předčasně při zvážení (díétě či důchodce). Ono je vždy třeba hodnotit ne jen podle sebe či psaných regulí.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod mp1 » stř 03. srp 2022 17:12:34

tak môj postreh zo včera - stáli sme pri stanici a čakali na príchod vlaku.
keď som išielvystúpiť, pozeral som či je bezpečne otvoriť dvere. videl som prichádzať auto a keď prechádzalo okolo, tak nejký hluk som nepočul.
takže - moderné autá budú musieť mať doplnok aby hučali rovnako ako nákladiak?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Josef » stř 03. srp 2022 18:41:54

Ideální bude, že každé elektroauto bude mít zapnutou sirenu jako hasiči. :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Radovan » stř 03. srp 2022 19:15:09

Moje řeč. Navíc se nám tady rozmohl takový nešvar, dálkově řízení hluší. Čím větší město, tím větší počet lidí se zacpanýma ušima, co slyší jen svého ajfouna nebo androida. Ale zase na druhou stranu dochází k přirozenému výběru a těmto je dále znemožněno reprodukovat svůj vadný genofond :D Slouží k tomu tramvaje, autobusy, auta, motorky a dokonce i kola. Prostě přírodní výběr. :lol:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » pát 05. srp 2022 9:45:48

Josef píše:Ideální bude, že každé elektroauto bude mít zapnutou sirenu jako hasiči. :D


Stále jen výpady a nepochopení příspěvku. Nikdo tu nechce nějaké vyřvávání ani hluk třeba v osamělém lesním tichu. Jde jen o to.snížit rizika střetu na nehody. Když je to možné, je to třeba udělat a nevymlouvat se na nějaké osobní odpovědnosti či předpisy. A to se bohužel v dnešní egoistické společnosti neděje a nejen v těhle případech.
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » pát 05. srp 2022 9:51:54

dracekvo píše:Ani nevím na co si konkrétně stěžujete a z jakého pohledu. Jestli jako chodec, nebo jako cyklista.
Normální totiž je, jako cyklista jezdit u pravé strany vozovky. Pokud chcete někam odbočit, tak dát vcas o svém záměru vědět ostatním účastníkům provozu.
Pokud jako chodec, tak je normální, že než vlezu do vozovky, tak se rozhlédnu. Pokud jdu tam, kde není chodník, tak jdu protisměrem, abych viděl vozy, co se blíží a nebyl pak překvapený, že se zamnou z ničeho nic objevilo auto.

Všichni si furt stěžovali na hluk z vozů. Teď když jsou konenčně auta tichá, tak všichni hlavně kvůli svojí blbosti a lenosti se rozhlédnout, než vlezou do silnice, volají po tom, aby auta vyluzovala nějaký zvuk.


Inu ta vaše "blbost" se klidně může přihodit i vám, či vašemu malému dítku. Třeba v zamyšlení dnes, či až budete stařec.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Josef » pát 05. srp 2022 10:16:51

Zbytečně to hrotíte, mluvím z praxe, závážu vám oči a kolem vás v běžném provozu projede rychlosti 40 km/h elektroauto bez přidaného zvuku a následně moderní benzínové auto a vsadím se, že nepoznáte, jaké to bylo auto. Hluk pneumatik je rozhodující. Vy jste teoretik, já mluvím z praxe.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Radovan » pát 05. srp 2022 14:35:13

Přesně tak. Moderní spalovák s odhlučněným motorovým prostorem je velmi tichý v nízkých rychlostech, dokud na to nešlápne. Což se týká právě popojíždění, parkovišť, úzkých cest v zástavbě.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » sob 13. srp 2022 9:22:26

Zanyn píše:
dracekvo píše:Ani nevím na co si konkrétně stěžujete a z jakého pohledu. Jestli jako chodec, nebo jako cyklista.
Normální totiž je, jako cyklista jezdit u pravé strany vozovky. Pokud chcete někam odbočit, tak dát vcas o svém záměru vědět ostatním účastníkům provozu.
Pokud jako chodec, tak je normální, že než vlezu do vozovky, tak se rozhlédnu. Pokud jdu tam, kde není chodník, tak jdu protisměrem, abych viděl vozy, co se blíží a nebyl pak překvapený, že se zamnou z ničeho nic objevilo auto.

Všichni si furt stěžovali na hluk z vozů. Teď když jsou konenčně auta tichá, tak všichni hlavně kvůli svojí blbosti a lenosti se rozhlédnout, než vlezou do silnice, volají po tom, aby auta vyluzovala nějaký zvuk.


Inu ta vaše "blbost" se klidně může přihodit i vám, či vašemu malému dítku. Třeba v zamyšlení dnes, či až budete stařec.

.........................

Netvrdím, že mám ve všem bezvýhradbně pravdu. Ovšem - je třeba se zamyslet, tzřeba tu - viz https://www.novinky.cz/domaci/clanek/am ... .seznam.cz
a ne jen plácat své přesvědčení. Ona pravda je vždycky většinou někde mezi a je třeba ji hledat.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Radovan » sob 13. srp 2022 10:49:37

Tady je pravda jednoznačná. Hluk škodí zdraví. Celá příroda e snaží být drtivou většinu času nehlučná. Je to pro ni i otázka přežití. Jen člověk a to jen někteří si myslí, že čím větší kravál, smrad a kouř kolem, tím lépe. Jistě, jednou za čas na koncertě prosím. Ale denně pod Vašimi okny?
Měli jsme v Ostravě s Mappa https://www.mappaostrava.cz/ několik akcí venku a všechny měly společného jmenovatele. Ať bylo přítomno 30 nebo 100 lidí, jakmile byla vedle silnice či křižovatka, tak se musel pro průvodce a řečníka použít přenosný reproduktor s mikrofonem. Jinak (prázdná křižovatka, silnice, nebo projížděl trolejbus či tramvaj) mohl mluvit pouze ústy a slyšeli ho všichni.
Shrnuto náhrada spalovacího kraválu umělým hlukem elektromobilů a hybridů není řešení, jen prodlužování problému.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Elektrovozítka a bezhlučný provoz

Příspěvekod Zanyn » ned 14. srp 2022 16:02:18

Radovan píše:Tady je pravda jednoznačná. Hluk škodí zdraví. Celá příroda e snaží být drtivou většinu času nehlučná. Je to pro ni i otázka přežití. Jen člověk a to jen někteří si myslí, že čím větší kravál, smrad a kouř kolem, tím lépe. Jistě, jednou za čas na koncertě prosím. Ale denně pod Vašimi okny?
Měli jsme v Ostravě s Mappa https://www.mappaostrava.cz/ několik akcí venku a všechny měly společného jmenovatele. Ať bylo přítomno 30 nebo 100 lidí, jakmile byla vedle silnice či křižovatka, tak se musel pro průvodce a řečníka použít přenosný reproduktor s mikrofonem. Jinak (prázdná křižovatka, silnice, nebo projížděl trolejbus či tramvaj) mohl mluvit pouze ústy a slyšeli ho všichni.
Shrnuto náhrada spalovacího kraválu umělým hlukem elektromobilů a hybridů není řešení, jen prodlužování problému.


Vpodstatě souhlas. To ovšem nic nevylučuje to co jsem napsal. Jen je třeba to správně číst a chápat..