Dojezd v zimním období
Moderátor: Josef
Dojezd v zimním období
Ahoj,
pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu. Auto je staré dva roky, mělo při koupi najeto 500km. Dojezd dle WLTP udávají 310km. Ráno, po ukončeném nabíjení mi ukazuje dojezd jednou 280 km, jednou 288, jindy 300. Do práce to mám cca 20 kilometrů, ale dojezd mi klesne jako bych ujel 60 km. Např. dnes: ráno dojezd 248, ujeto 20, po příjezdu do práce 188. Odpoledne, když už je kolem 10-15°C nad nulou, mi ta samá cesta ubere třeba 30 km z dojezdu. Přisuzuju to samozřejmě zimnímu období, teplota je ráno i -4°C, ale i tak mi to připadá dost. Odhaduju, že bez každodenního dobíjení bych takové cesty zvládl nanejvýš 3, pak už bych nedojel. Má cenu nechat změřit kapacitu v servisu? Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti?
Díky
pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu. Auto je staré dva roky, mělo při koupi najeto 500km. Dojezd dle WLTP udávají 310km. Ráno, po ukončeném nabíjení mi ukazuje dojezd jednou 280 km, jednou 288, jindy 300. Do práce to mám cca 20 kilometrů, ale dojezd mi klesne jako bych ujel 60 km. Např. dnes: ráno dojezd 248, ujeto 20, po příjezdu do práce 188. Odpoledne, když už je kolem 10-15°C nad nulou, mi ta samá cesta ubere třeba 30 km z dojezdu. Přisuzuju to samozřejmě zimnímu období, teplota je ráno i -4°C, ale i tak mi to připadá dost. Odhaduju, že bez každodenního dobíjení bych takové cesty zvládl nanejvýš 3, pak už bych nedojel. Má cenu nechat změřit kapacitu v servisu? Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti?
Díky
Re: Dojezd v zimním období
Chce to najet alespoň 2000 km a pak by to mělo ukazovat lépe. Samozřejmě v tomto počasí, kdy je teplota přes den 15°C a ráno -4°C se autu těžko dojezd odhaduje (je silně závislý na teplotě). Průměrný reálný dojezd DS3 je 260 km, nejen díky baterii 45 kWh, ale i vyšší spotřebě v porovnání se stejně velkou Konou EV, která má baterii 39 kWh, ale podobný dojezd.
Se zásuvkou 230/16A žádný problém není.
Se zásuvkou 230/16A žádný problém není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dojezd v zimním období
sabreman píše:Ahoj, pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu..........
..........Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti? Díky
1) Na těch krátkých trasách vezme velké % topení (možná i ohřev baterie) a je otázka, jak to auto započítává do spotřeby a odhadu dojezdu...
Auto si pamatuje předchozí spotřeby jízd a zohledňuje to při výpočtu dojezdu. Počítat bude také s teplotou venkovní a teplotou baterie (ta se od venkovní hodně liší). U některých aut výpočet dojezdu sedí přesně na kilometr, u jiných to lítá sem - tam i 50%. Hodně se to projeví, když pojedete do hor a pak zase zpět.
2) Pokud nabíjíte stále do 100%, tak to není pro baterku dobré !!!
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Dojezd v zimním období
K té spotřebě a ukazateli dojezdu: e-Niro. Ráno 4°C odjezd do Prahy, celodenní ježdění po Praze, návrat večer 10°C (start a cíl v jednom místě), stav baterie 61%. To je myslím slušná spotřeba a ukazatel dojezdu 244 km se spletl pouze o 7 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dojezd v zimním období
Předpokládám, že ráno jste si auto vytopil ještě v zásuvce. Pak přes den bylo skoro 20 stupňů, takže pro EV ideální podmínky, ani topení ani klíma. Lepší už to být nemůže, ne?
Re: Dojezd v zimním období
Jsem myslel, že to máte v garáži a neprochladne to nějak zásadně (já mám třeba v garáži kolem 10-15 i když venku mrzne). Jakou teda teplotu měla baterka? A jaký by byl rozdíl ve spotřebě v té samé jízdě, pokud by bylo léto a baterka měla teplotu kolem 20?
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Dojezd v zimním období
sabreman píše:Ahoj,
pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu. Auto je staré dva roky, mělo při koupi najeto 500km. Dojezd dle WLTP udávají 310km. Ráno, po ukončeném nabíjení mi ukazuje dojezd jednou 280 km, jednou 288, jindy 300. Do práce to mám cca 20 kilometrů, ale dojezd mi klesne jako bych ujel 60 km. Např. dnes: ráno dojezd 248, ujeto 20, po příjezdu do práce 188. Odpoledne, když už je kolem 10-15°C nad nulou, mi ta samá cesta ubere třeba 30 km z dojezdu. Přisuzuju to samozřejmě zimnímu období, teplota je ráno i -4°C, ale i tak mi to připadá dost. Odhaduju, že bez každodenního dobíjení bych takové cesty zvládl nanejvýš 3, pak už bych nedojel. Má cenu nechat změřit kapacitu v servisu? Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti?
Díky
Takové chování je u elektromobilu v zimě normální, auto nemůže vědět kam pojedete, jak budete topit a jaké bude počasí.Proto je dojezd u těch strojů věštění s křištálové koule. Snad je Tesla to umí trochu přesněji. Proto si má člověk koupit elektromobil s 2x takovým dojezdem, než běžně potřebuje.
viz tento test:
https://www.auto.cz/elektromobily-v-zime-velky-test-ukazal-pokles-dojezdu-az-o-polovinu-a-vyvratil-jeden-mytus-143236
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Dojezd v zimním období
Marek71 píše:Jsem myslel, že to máte v garáži a neprochladne to nějak zásadně (já mám třeba v garáži kolem 10-15 i když venku mrzne). Jakou teda teplotu měla baterka? A jaký by byl rozdíl ve spotřebě v té samé jízdě, pokud by bylo léto a baterka měla teplotu kolem 20?
Parkuju venku, většinou mají baterie o cca 2°C vyšší teplotu než je venkovní teplota. Přes noc bylo 1°C tedy baterie by měla mít 3°C, neměřil jsem to.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dojezd v zimním období
Koukám cca stejná spotřeba jako i3 tady
viewtopic.php?p=18421#p18421
viewtopic.php?p=18421#p18421
Re: Dojezd v zimním období
Jojo teď se jezdí parádně, okresky/město do 14 kWh/100 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dojezd v zimním období
ŽEBŘÍČEK: Kolik opravdu ujedou elektromobily po dálnici v rychlosti 130 km/h.
https://tn.nova.cz/auto/clanek/468007-zebricek-kolik-opravdu-ujedou-elektromobily-po-dalnici-v-rychlosti-130-km-h-je-to-bida
https://tn.nova.cz/auto/clanek/468007-zebricek-kolik-opravdu-ujedou-elektromobily-po-dalnici-v-rychlosti-130-km-h-je-to-bida
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Dojezd v zimním období
Dobrý, díky za info! Počítám že Kia eNiro by dala o 5% více než eSoul, tedy cca 300 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dojezd v zimním období
Niro má lepší aerodynamiku, že dá víc?
Re: Dojezd v zimním období
Ano, ta aerodynamika je znát při vyšších rychlostech. Soul má cx 0,35 a eNiro 0,29. Berte to jako odhad, protože ten dosah Soulu 280 km se mi zdá při té rychlosti a porovnání s ostatními auty nějak moc velký. Když porovnávali na Slovensku ID.3 58 kWh a eNiro 64 kWh, tak si vedlo ID.3 spotřebou velmi podobně jako eNiro a v zde uvedeném testu je to dost propadák, protože ID.3 má asi o 5 kWh menší baterii než uvádí výrobce. Zrovna tak se mi nezdá dojezd EQV předpokládám 90 kWh, to má obří spotřebu a zvláště při 130 km/h nemůže dát 273 km, spíše max 230-240 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dojezd v zimním období
Lednová spotřeba KONY od 4,8 do 8,1 kWh/100 km !!! Je to reálné ???
Není to reálné ani v létě, ale dobře se to prodává... viz. inzerát.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/kona/185673692
Není to reálné ani v létě, ale dobře se to prodává... viz. inzerát.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/kona/185673692
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Dojezd v zimním období
Lama píše:Lednová spotřeba KONY od 4,8 do 8,1 kWh/100 km !!! Je to reálné ???
Není to reálné ani v létě, ale dobře se to prodává... viz. inzerát.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/kona/185673692
Chyba palubniho pocitace po spatne aktualizaci chybi tam prvni cislo. Obvykle jednicka u spotreb zacinajicich 4 a 5 d dvojka. Citigem se ted v zime pod deset nedostanu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Dojezd v zimním období
Já měl po aktualizaci v eNiru 127 kWh baterii
Audi Q4 Sportback e-tron 50