Dojezd v zimním období

Moderátor: Josef

sabreman
Příspěvky: 1
Registrován: stř 23. bře 2022 14:44:51

Dojezd v zimním období

Příspěvekod sabreman » stř 23. bře 2022 14:55:28

Ahoj,
pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu. Auto je staré dva roky, mělo při koupi najeto 500km. Dojezd dle WLTP udávají 310km. Ráno, po ukončeném nabíjení mi ukazuje dojezd jednou 280 km, jednou 288, jindy 300. Do práce to mám cca 20 kilometrů, ale dojezd mi klesne jako bych ujel 60 km. Např. dnes: ráno dojezd 248, ujeto 20, po příjezdu do práce 188. Odpoledne, když už je kolem 10-15°C nad nulou, mi ta samá cesta ubere třeba 30 km z dojezdu. Přisuzuju to samozřejmě zimnímu období, teplota je ráno i -4°C, ale i tak mi to připadá dost. Odhaduju, že bez každodenního dobíjení bych takové cesty zvládl nanejvýš 3, pak už bych nedojel. Má cenu nechat změřit kapacitu v servisu? Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti?
Díky
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » stř 23. bře 2022 16:36:16

Chce to najet alespoň 2000 km a pak by to mělo ukazovat lépe. Samozřejmě v tomto počasí, kdy je teplota přes den 15°C a ráno -4°C se autu těžko dojezd odhaduje (je silně závislý na teplotě). Průměrný reálný dojezd DS3 je 260 km, nejen díky baterii 45 kWh, ale i vyšší spotřebě v porovnání se stejně velkou Konou EV, která má baterii 39 kWh, ale podobný dojezd.
Se zásuvkou 230/16A žádný problém není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Lama » stř 23. bře 2022 19:14:44

sabreman píše:Ahoj, pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu..........
..........Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti? Díky

1) Na těch krátkých trasách vezme velké % topení (možná i ohřev baterie) a je otázka, jak to auto započítává do spotřeby a odhadu dojezdu...
Auto si pamatuje předchozí spotřeby jízd a zohledňuje to při výpočtu dojezdu. Počítat bude také s teplotou venkovní a teplotou baterie (ta se od venkovní hodně liší). U některých aut výpočet dojezdu sedí přesně na kilometr, u jiných to lítá sem - tam i 50%. Hodně se to projeví, když pojedete do hor a pak zase zpět.
2) Pokud nabíjíte stále do 100%, tak to není pro baterku dobré !!!
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » čtv 24. bře 2022 20:31:22

K té spotřebě a ukazateli dojezdu: e-Niro. Ráno 4°C odjezd do Prahy, celodenní ježdění po Praze, návrat večer 10°C (start a cíl v jednom místě), stav baterie 61%. To je myslím slušná spotřeba a ukazatel dojezdu 244 km se spletl pouze o 7 km.
Přílohy
20220324_200752.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Marek71 » čtv 24. bře 2022 20:44:57

Předpokládám, že ráno jste si auto vytopil ještě v zásuvce. Pak přes den bylo skoro 20 stupňů, takže pro EV ideální podmínky, ani topení ani klíma. Lepší už to být nemůže, ne? :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » čtv 24. bře 2022 22:29:11

Pouze studená baterie, jinak ideální :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Marek71 » pát 25. bře 2022 14:16:25

Jsem myslel, že to máte v garáži a neprochladne to nějak zásadně (já mám třeba v garáži kolem 10-15 i když venku mrzne). Jakou teda teplotu měla baterka? A jaký by byl rozdíl ve spotřebě v té samé jízdě, pokud by bylo léto a baterka měla teplotu kolem 20?
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Citigo e IV » pát 25. bře 2022 15:40:12

sabreman píše:Ahoj,
pořídil jsem si DS3 e-tense Crossback, mám ho necelý týden, ale dost mě udivuje chování ukazatele dojezdu. Auto je staré dva roky, mělo při koupi najeto 500km. Dojezd dle WLTP udávají 310km. Ráno, po ukončeném nabíjení mi ukazuje dojezd jednou 280 km, jednou 288, jindy 300. Do práce to mám cca 20 kilometrů, ale dojezd mi klesne jako bych ujel 60 km. Např. dnes: ráno dojezd 248, ujeto 20, po příjezdu do práce 188. Odpoledne, když už je kolem 10-15°C nad nulou, mi ta samá cesta ubere třeba 30 km z dojezdu. Přisuzuju to samozřejmě zimnímu období, teplota je ráno i -4°C, ale i tak mi to připadá dost. Odhaduju, že bez každodenního dobíjení bych takové cesty zvládl nanejvýš 3, pak už bych nedojel. Má cenu nechat změřit kapacitu v servisu? Nabíjím zatím pouze z 230V zásuvky, nemůže být problém tam? Jaké máte zkušenosti?
Díky


Takové chování je u elektromobilu v zimě normální, auto nemůže vědět kam pojedete, jak budete topit a jaké bude počasí.Proto je dojezd u těch strojů věštění s křištálové koule. Snad je Tesla to umí trochu přesněji. Proto si má člověk koupit elektromobil s 2x takovým dojezdem, než běžně potřebuje.

viz tento test:
https://www.auto.cz/elektromobily-v-zime-velky-test-ukazal-pokles-dojezdu-az-o-polovinu-a-vyvratil-jeden-mytus-143236
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » pát 25. bře 2022 17:18:14

Marek71 píše:Jsem myslel, že to máte v garáži a neprochladne to nějak zásadně (já mám třeba v garáži kolem 10-15 i když venku mrzne). Jakou teda teplotu měla baterka? A jaký by byl rozdíl ve spotřebě v té samé jízdě, pokud by bylo léto a baterka měla teplotu kolem 20?


Parkuju venku, většinou mají baterie o cca 2°C vyšší teplotu než je venkovní teplota. Přes noc bylo 1°C tedy baterie by měla mít 3°C, neměřil jsem to.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Marek71 » pát 25. bře 2022 23:39:05

Koukám cca stejná spotřeba jako i3 tady :-)
viewtopic.php?p=18421#p18421
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » sob 26. bře 2022 17:11:03

Jojo teď se jezdí parádně, okresky/město do 14 kWh/100 km :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Lama » ned 31. črc 2022 11:40:02

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » ned 31. črc 2022 16:44:46

Dobrý, díky za info! Počítám že Kia eNiro by dala o 5% více než eSoul, tedy cca 300 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Rudi
Příspěvky: 34
Registrován: pát 14. led 2022 23:35:28

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Rudi » ned 31. črc 2022 23:27:06

Niro má lepší aerodynamiku, že dá víc?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » pon 01. srp 2022 0:38:20

Ano, ta aerodynamika je znát při vyšších rychlostech. Soul má cx 0,35 a eNiro 0,29. Berte to jako odhad, protože ten dosah Soulu 280 km se mi zdá při té rychlosti a porovnání s ostatními auty nějak moc velký. Když porovnávali na Slovensku ID.3 58 kWh a eNiro 64 kWh, tak si vedlo ID.3 spotřebou velmi podobně jako eNiro a v zde uvedeném testu je to dost propadák, protože ID.3 má asi o 5 kWh menší baterii než uvádí výrobce. Zrovna tak se mi nezdá dojezd EQV předpokládám 90 kWh, to má obří spotřebu a zvláště při 130 km/h nemůže dát 273 km, spíše max 230-240 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Lama » pon 30. led 2023 22:20:09

Lednová spotřeba KONY od 4,8 do 8,1 kWh/100 km !!! Je to reálné ???
Není to reálné ani v létě, ale dobře se to prodává... viz. inzerát.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/kona/185673692
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Citigo e IV » pon 30. led 2023 22:35:29

Lama píše:Lednová spotřeba KONY od 4,8 do 8,1 kWh/100 km !!! Je to reálné ???
Není to reálné ani v létě, ale dobře se to prodává... viz. inzerát.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/kona/185673692


Chyba palubniho pocitace po spatne aktualizaci chybi tam prvni cislo. Obvykle jednicka u spotreb zacinajicich 4 a 5 d dvojka. Citigem se ted v zime pod deset nedostanu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dojezd v zimním období

Příspěvekod Josef » úte 31. led 2023 0:44:30

Já měl po aktualizaci v eNiru 127 kWh baterii :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50