citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Moderátor: Josef
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Před Soulem jsem jezdil s 3l turbo dieslem, teda za 4,5 roku (3 roky Soul, cca 1,5 roku Niro) jsem ušetřil cca 450 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Takže jste ušetřil 450tis. Kč při jakém celkovém nájezdu?
edit: tady jsem našel Váš inzerát na Soula https://www.tipcars.com/kia-soul/suv/el ... 41902.html
Takže máte za 4,5 roku nájezd 99 tis. e-km . 65 tis. Soul, 34 tis. Niro. Tedy celková úspora 4,5 Kč/km.
Pokud Vám to takto vychází, tak absolutně nechápu, proč velbladovi rozmlouváte nákup elektromobilu
edit: tady jsem našel Váš inzerát na Soula https://www.tipcars.com/kia-soul/suv/el ... 41902.html
Takže máte za 4,5 roku nájezd 99 tis. e-km . 65 tis. Soul, 34 tis. Niro. Tedy celková úspora 4,5 Kč/km.
Pokud Vám to takto vychází, tak absolutně nechápu, proč velbladovi rozmlouváte nákup elektromobilu
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Ono je to trochu složitější. Jednak z těch 450 tis. Kč je 100 tis. parkování v Praze a jednak moje spotřeba byla u předchozího auta 11 l/100 km, což je dost a kdybych měl běžnějších 6 l/100 km, byla by úspora na palivu jen 190 tis. Kč a ne 350 tis. Kč. Tedy výpočet se týká mé situace a každý to má jinak. Mezitím jsem prodělal na prodeji Soula 180 tis. Kč (rozdíl nákup/prodej) což je sice velmi malá částka, ale to odmázlo část ušetřených peněz No a teď jsem utratil 1.1 mil. za Niro, tak to šetření může pokračovat, s tím, že každý rok prodělám na Niru tak 100 tis. Kč, (rozdíl mezi nákupem a budoucím prodejem) tedy tu teoretickou úsporu.
No a pokud někdo najezdí 1000 km měsíčně a pravděpodobně ani to ne a neuspoří nic na parkování, tak úspora bude rozhodně činit odhadem 20 tis. Kč ročně a to nemluvím o nových cenách el. energie. No a pak vypadá uspořených 20 tis. Kč ve světle utracených + 200 tis. navíc oproti spalováku trochu jinak.
No a pokud někdo najezdí 1000 km měsíčně a pravděpodobně ani to ne a neuspoří nic na parkování, tak úspora bude rozhodně činit odhadem 20 tis. Kč ročně a to nemluvím o nových cenách el. energie. No a pak vypadá uspořených 20 tis. Kč ve světle utracených + 200 tis. navíc oproti spalováku trochu jinak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
A není ta cena Corsy už se započítaním dotace?
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Ale pričitat rozdil od prodeje vubec nema smysl, to nema nic společneho z usporou od použivaní e-auta.
Možná má smysl počitat jen rozdil v poklesu prodejni ceny se spalovakem.
Možná má smysl počitat jen rozdil v poklesu prodejni ceny se spalovakem.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Marek71 píše:A není ta cena Corsy už se započítaním dotace?
Na AutoScout24 jich je několik z roku 2020 s nájezdem 10 - 20 tis. km . Takže nejspíš pro nás za konečnou cenu.
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
xdenser píše:Ale pričitat rozdil od prodeje vubec nema smysl, to nema nic společneho z usporou od použivaní e-auta.
Možná má smysl počitat jen rozdil v poklesu prodejni ceny se spalovakem.
No právě, pokles ceny z 500 tis. za BEV nebo 300 tis. za spalovák je jiný, zvláště v dnešní době, kdy lidé jsou překvapení, že cena jejich spalovacího auta od nákupu vzrostla místo aby klesala.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Mimochodem k tematu.
Co tak podivat se na carvago - e-golfy začinaji na 380 tis.
Také by mě zajmalo kam zmizeli odtud všechny modely ID. Enyaci pořád tam jsou, ještě před vanocemi tam bylo přes 300 ID.3-k.
V žadnem připade nebrat to jako reklamu - ja osobně mam neutralni zkusenosti (jak dobre tak špatne) ale nakonec auto přes carvago nekoupil.
Rozhodně je to dobry zdroj informace o trhu.
Co tak podivat se na carvago - e-golfy začinaji na 380 tis.
Také by mě zajmalo kam zmizeli odtud všechny modely ID. Enyaci pořád tam jsou, ještě před vanocemi tam bylo přes 300 ID.3-k.
V žadnem připade nebrat to jako reklamu - ja osobně mam neutralni zkusenosti (jak dobre tak špatne) ale nakonec auto přes carvago nekoupil.
Rozhodně je to dobry zdroj informace o trhu.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Ty levné eGolfy na carvago jsou většinou z toho Rakouska, co jsem dával odkaz. Cena v AT plus cca 40-50 tisíc. Zase je to bez starostí s dovozem a odpočtem DPH.
Ale pokud je za 380, tak to bude asi ten starý.
Ale pokud je za 380, tak to bude asi ten starý.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
Tady, dle kurzu za 440:
https://www.onlinecars.at/car/67895/VW/e-Golf
Za tu cenu ale nemá TČ, aké zas adaptivní tempomat, vyhřev sedaček. Podle mě dobrá cena. A TČ je od 485, to nevím jestli ten rozdíl stojí za to.
https://www.onlinecars.at/car/67895/VW/e-Golf
Za tu cenu ale nemá TČ, aké zas adaptivní tempomat, vyhřev sedaček. Podle mě dobrá cena. A TČ je od 485, to nevím jestli ten rozdíl stojí za to.
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
vil77 píše:Marek71 píše:A není ta cena Corsy už se započítaním dotace?
Na AutoScout24 jich je několik z roku 2020 s nájezdem 10 - 20 tis. km . Takže nejspíš pro nás za konečnou cenu.
Je třeba počítat, že všechna auta byla na dotaci.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: citigo iv nebo e-golf, výběr prvního EV
To jo, všechna jsou koupena s dotací, resp ty nabídky už jsou se započítaním dotace.
Jde o to jestli za tu cenu to lze exportovat ven, to znamená je splněna podmínka vlastnictví, myslím půl roku. Pak už to jde prodat v pohodě.
Ale ty nabídky jsou různé, jsou tam i auta úplně nová, resp objednávky do výroby a ty za tu cenu určitě koupit do ČR nejde. Někde se to i vysloveně píše "No export".
Jde o to jestli za tu cenu to lze exportovat ven, to znamená je splněna podmínka vlastnictví, myslím půl roku. Pak už to jde prodat v pohodě.
Ale ty nabídky jsou různé, jsou tam i auta úplně nová, resp objednávky do výroby a ty za tu cenu určitě koupit do ČR nejde. Někde se to i vysloveně píše "No export".