Výběr prvního elektromobilu
Moderátor: Josef
Re: Výběr prvního elektromobilu
Koukal jsem na ni, ale za podobné peníze se dá sehnat z dovozu s menším nájezdem. Ne že by u auta s menším nájezdem byla jistota lepšího stavu a mnohdy je tomu naopak - to je jasné.
U Soulu je dle mého následný prodej opravdu komplikovanější - jak už tu bylo i zmíněno. Není moc lidí kterým se líbí - já bojuji s vnitřkem, ale u EV jsem ochoten jezdit téměř v čemkoliv, když to bude sloužit jak potřebuji, ženě se líbí, takže by mohl být.
Zjišťoval jsem to tažné na elektrický IONIQ a taky nelze, stejně jako Soul. Pak jsem koukal na nosič na páté dveře a jak s tím pán jel - spotřeba + 30%. Takže na delší trasy to stejně není. Mě šlo primárně o odvoz kola syna k babičce a to si myslím že dá i Soul, když kolo rozeberu a sklopím zadní sedačky.
Uvidím, zdali uvedený inzerát bude platný až nastane den D. Pokud by ta cena šla ještě níž, asi bych o koupi vážně uvažoval, pokud je auto v pořádku.
U Soulu je dle mého následný prodej opravdu komplikovanější - jak už tu bylo i zmíněno. Není moc lidí kterým se líbí - já bojuji s vnitřkem, ale u EV jsem ochoten jezdit téměř v čemkoliv, když to bude sloužit jak potřebuji, ženě se líbí, takže by mohl být.
Zjišťoval jsem to tažné na elektrický IONIQ a taky nelze, stejně jako Soul. Pak jsem koukal na nosič na páté dveře a jak s tím pán jel - spotřeba + 30%. Takže na delší trasy to stejně není. Mě šlo primárně o odvoz kola syna k babičce a to si myslím že dá i Soul, když kolo rozeberu a sklopím zadní sedačky.
Uvidím, zdali uvedený inzerát bude platný až nastane den D. Pokud by ta cena šla ještě níž, asi bych o koupi vážně uvažoval, pokud je auto v pořádku.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Jedno kolo odvezetete i v Citigo Ioniq a Soul to musí pobrat úplně v pohodě.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše:
Za Mazdu ne, tohle by šlo za druhé auto, Mazdu bych z domu nerad pouštěl.
A co máte za to druhé auto a jakého je stáří a orientační ceny a jakou má spotřebu? Ať se někam posuneme, jízda na eletřinu je o kompromisech třeba na co držák na kolo, když se jedná o druhé auto. Já třeba prodal 4 letou hyudai IX20 za 250 tis. a za 300 tis. Koupil roční MiEV 4 roky jsem ho v době záruky bez problémů používal i když to bylo menší auto jako druhé stačilo.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Renault Clio IV - 2016, 1.2 16V - najeto 36tis. - to půjde do světa. Bezva motor, atmosféra, držák ale ideálně pro lidi ve městě, nebo okresky max. 90km/h. Při 110-130 to žere víc než Mazda. Některé nádrže jezdím i 7.9l na 100km.
Zatím u mě vede toto:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Všechno to zatím hraje pro IONIQ - do Soulu bych šel kdyby byla super cena - radši bych auto bez CHAdeMO - kvůli nabíjení v budoucnu.
Mám ještě 2 měsíce čas, nemusím auto koupit zítra.
Zatím u mě vede toto:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Všechno to zatím hraje pro IONIQ - do Soulu bych šel kdyby byla super cena - radši bych auto bez CHAdeMO - kvůli nabíjení v budoucnu.
Mám ještě 2 měsíce čas, nemusím auto koupit zítra.
Naposledy upravil(a) EV4me dne pon 16. srp 2021 14:59:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše: Mě šlo primárně o odvoz kola syna k babičce a to si myslím že dá i Soul, když kolo rozeberu a sklopím zadní sedačky.
Kolo neni potreba rozebirat, Vejde se tam normalne velke kolo, sam tam sve prevazim, kdyz jedu do Brd
Predni kolo se zahne do prostoru za predni sedacky a vejde se tam cele krasne.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Špatná volba, není paket efficiency...
Re: Výběr prvního elektromobilu
Za cenu pod půl mega se občas i v ČR objeví Ioniq a i s TČ.
A nebo i nějaký eGolf, ten novější. Teď jsou na tipcars dva kousky, ale cena přes 600 tis., to se mi zdá moc. Je to dovoz z DE, 2018. Co vím, tak v DE se vyprodávaly eGolfy někdy loni a za tu cenu byl nový.
A nebo i nějaký eGolf, ten novější. Teď jsou na tipcars dva kousky, ale cena přes 600 tis., to se mi zdá moc. Je to dovoz z DE, 2018. Co vím, tak v DE se vyprodávaly eGolfy někdy loni a za tu cenu byl nový.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Turbo píše:
Špatná volba, není paket efficiency...
Takže není tepelné čerpadlo, díky moc za upozornění.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Marek71 píše:Za cenu pod půl mega se občas i v ČR objeví Ioniq a i s TČ.
A nebo i nějaký eGolf, ten novější. Teď jsou na tipcars dva kousky, ale cena přes 600 tis., to se mi zdá moc. Je to dovoz z DE, 2018. Co vím, tak v DE se vyprodávaly eGolfy někdy loni a za tu cenu byl nový.
To by bylo ideální, dostat se na 450-480tis. a koupit tady.
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše:Turbo píše:
Špatná volba, není paket efficiency...
Takže není tepelné čerpadlo, díky moc za upozornění.
No nechci se hádat, ale to auto z odkazu bych řekl, že TČ má - protože má na palubce "Heat" tlačítko. Popisky nemusí být 100% - nejlepší je mrknout pod kapotu. Dělal jsem video o mém Ioniqu a popisuji tam jak se pozná Ultimate (ČR prodej), včetně TČ - na YT pod názvem "Hyundai Ioniq 28kWh (CZ)".
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Výběr prvního elektromobilu
Paket efficiency = LED světla, TČ a DC nabíjení
Auto z odkazu LED světla evidentně nemá a TČ samostatně objednat nešlo.
Navíc to nemá ani vyhřívané sedačky.
Auto z odkazu LED světla evidentně nemá a TČ samostatně objednat nešlo.
Navíc to nemá ani vyhřívané sedačky.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Marek71 píše:Za cenu pod půl mega se občas i v ČR objeví Ioniq a i s TČ.
A nebo i nějaký eGolf, ten novější. Teď jsou na tipcars dva kousky, ale cena přes 600 tis., to se mi zdá moc. Je to dovoz z DE, 2018. Co vím, tak v DE se vyprodávaly eGolfy někdy loni a za tu cenu byl nový.
Sleduju to poměrně hodně a možná ty ceny od zimy/jara šly dokonce lehce nahoru a třeba v aukcích je určitě aut méně než na jaře, i3 120Ah je teď hodně málo. Ono neznamená, že když je v ČR 90% řidičů zapřísáhlých antielektromobilistů, tak je to všude v Evropě podobně, třeba v Rakousku jsou EVčka už na každém rohu.
Ohledně těch e-Golfů možná hodně lidí zazmatkovalo, že to s příchodem ID. už nikdo nebude chtít, ale pro spoustu lidí (včetně mě) je ten interiér u ID.3 neskousnutelný, Golf je hezké a hlavně výborně zpracované auto z kvalitních materiálů, v tomto ohledu nemá ve svém segmentu konkurenci, možná se na tom podepsala ta manufaktura v Drážďanech.
Re: Výběr prvního elektromobilu
To jo, eGolf se mi taky víc líbí, určitě je interiér lepší než ID.3 (to bylo zklamání) a taky než ioniq. A dle recenzí i mnohem lépe jezdí. Dojezd bude cca. stejný jako u Ioniqu, spotřeba sice vyšší, ale zase větší baterka. A pokud opravdu jezdí tazatel jenom trasy do 150-200 km a nepotřebuje rychle nabíjet (eGolf pomaleji nabíjí než Ioniq), tak není co řešit. Já bych si počkal na eGolf, nebo zkusil hledat v DE.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Turbo píše:Paket efficiency = LED světla, TČ a DC nabíjení
Auto z odkazu LED světla evidentně nemá a TČ samostatně objednat nešlo.
Navíc to nemá ani vyhřívané sedačky.
Bavíme se o autě v DE a tam jsem viděl konfigurace, které v ČR nešlo objednat. Auta, co neměla TČ měla tlačítko "Heat" namísto tlačítka "EV". Auto na fotce má tlačítko "EV" a "Heat" přesně na pozicích, kdy auto mělo TČ. Proto jak říkám, dokud se nevidí co je pod kapotou můžeme se o tom pouze přít. Navíc ne vždy fotky korespondují s realitou. Proto s tvrzením, že nemá TČ bych si tak jistý nebyl...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše:To by bylo ideální, dostat se na 450-480tis. a koupit tady.
Tak v ČR momentálně nic moc, ale koukal jsem na Autoscout DE a tam jsou nějaké eGolfy za cca 16-17 tis. eur. A i s tepelným čerpadlem.
Re: Výběr prvního elektromobilu
TomTom píše:Turbo píše:Paket efficiency = LED světla, TČ a DC nabíjení
Auto z odkazu LED světla evidentně nemá a TČ samostatně objednat nešlo.
Navíc to nemá ani vyhřívané sedačky.
Bavíme se o autě v DE a tam jsem viděl konfigurace, které v ČR nešlo objednat. Auta, co neměla TČ měla tlačítko "Heat" namísto tlačítka "EV". Auto na fotce má tlačítko "EV" a "Heat" přesně na pozicích, kdy auto mělo TČ. Proto jak říkám, dokud se nevidí co je pod kapotou můžeme se o tom pouze přít. Navíc ne vždy fotky korespondují s realitou. Proto s tvrzením, že nemá TČ bych si tak jistý nebyl...
Ano, fotka motoru by to vyřešila.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše:Renault Clio IV - 2016, 1.2 16V - najeto 36tis. - to půjde do světa. Bezva motor, atmosféra, držák ale ideálně pro lidi ve městě, nebo okresky max. 90km/h. Při 110-130 to žere víc než Mazda. Některé nádrže jezdím i 7.9l na 100km.
Zatím u mě vede toto:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios
Všechno to zatím hraje pro IONIQ - do Soulu bych šel kdyby byla super cena - radši bych auto bez CHAdeMO - kvůli nabíjení v budoucnu.
Mám ještě 2 měsíce čas, nemusím auto koupit zítra.
Z Clia 1,2 bych šel bez výčitek do Citiga IV , zas takový skok dolů to nebude. Ioniq je mnohem horší na parkování ve městě. Někde si citigo půjčte, budete mít pocit, oproti Cliu, že jste v raketě . Jako bonus má elektricky vytápěné čelní sklo a nejnižší spotřebu ze všech EV.
Auto s Chademo samozřejmě nebrat!!
Re: Výběr prvního elektromobilu
Citigo dobrou službu udělá, je to možná nejmenší elektromobil na trhu, ale určitě ne s nejmenší spotřebou, dokonce i eGolf je na tom o chlup lépe.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Re: Výběr prvního elektromobilu
Když dělali na fdrive test spotřeby, taky tam Citigo nebylo nejlepší. Dost překvapilo elektrické Mini, jak je úsporné.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
Na dálnici asi ne, ale v rezimu pro druhé auto tj. město a okolí rozhodně. Porovnával jsem to s Lamou měl ioniq 2 roky a sám říkal, že dojezdově je na tom citigo lépe.