Výběr prvního elektromobilu
Moderátor: Josef
Re: Výběr prvního elektromobilu
Koukal jsem na Autoscout DE a tam jsou v pohodě kousky od 16 to 18 tis. eur (400-450 tis.) a některé i s tepelným čerpadlem. Ikdyž, nevím, jestli je to potřeba, Citigo ho taky nemá. Co jsem koukal tady na inzerci, tak v podstatě Citigo taky začíná na 400 tis., úplně stejně. Ale pravda, bude o rok-dva mladší a asi i méně najeto. Asi by se dalo sehnat taky v DE (resp. eUp s tou větší baterkou), ale co jsem tak zběžně koukal, tak je levnější jenom o 1000 eur, což je divné.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Zdravím všechny, blíží se náš nákup EV - byl jsem dnes s naší CX-5 na garančce. Měl jsem možnost se svézt s MX-30 a to jsem neměl dělat.
O MX-30 jsem vůbec neuvažoval, malý dojezd, cena nesmysl….JENŽE, dnes jsem se s ní svezl a dostal velmi férovou nabídku.
Auto na mě udělalo opravdu dobrý dojem interiérem a hlavně jízdně.
Je nějaký důvod proč nebrat? Cenu auta neřešte.
O MX-30 jsem vůbec neuvažoval, malý dojezd, cena nesmysl….JENŽE, dnes jsem se s ní svezl a dostal velmi férovou nabídku.
Auto na mě udělalo opravdu dobrý dojem interiérem a hlavně jízdně.
Je nějaký důvod proč nebrat? Cenu auta neřešte.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Tady máte pár článků a testů včetně spotřeby, jak na dálnici, tak mimo ní.
https://fdrive.cz/hledat?q=MX-30
Toto je celkem zajímavé, cesta s MX-30 na vzdálenost vyšší než její dojezd:
https://fdrive.cz/clanky/test-mestskym- ... edesi-7660
Auto je to pěkné, určitě bych ho bral radši než třeba Zoe a podobné krabičky, takže pokud dostačuje dojezd, proč ne?
https://fdrive.cz/hledat?q=MX-30
Toto je celkem zajímavé, cesta s MX-30 na vzdálenost vyšší než její dojezd:
https://fdrive.cz/clanky/test-mestskym- ... edesi-7660
Auto je to pěkné, určitě bych ho bral radši než třeba Zoe a podobné krabičky, takže pokud dostačuje dojezd, proč ne?
Re: Výběr prvního elektromobilu
ak vyhovuje potrebám, najmä s výhľadom do budúcnosti, tak prečo nie.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Mě se MX-30 líbí, jezdilo se v ní příjemně, jediné co se mi nelíbí je ta baterie. Dnes už bych opravdu nechtěl baterii menší než nějakých 50 kWh a to jezdím průměr pouhých 70 km denně (někdy 0 km a jindy i 250 km). Mě prostě nebaví nabíjení na veřejných nabíječkách a tak zásadně nabíjím jen doma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Tak záleží na užívání vozu. Někdo třeba i s autem s dojezdem 150-200 km bude jezdit tak, že bude nabíjet výhradně doma, nebo alespoň z 90%. Pokud to bude druhé auto v rodině, tak je to celkem možné.
Re: Výběr prvního elektromobilu
35,5kWh není na dnešní dobu opravdu mnoho a 6,6kW 1F palubní nabíječka taky nepotěší. Jinak je to hezké auto. My jsme si nedávno koupili ZOE ZE50 R135 a velká spokojenost, přesto že by ho tady taky asi nikdo nedoporučil.
Re: Výběr prvního elektromobilu
MKM píše:35,5kWh není na dnešní dobu opravdu mnoho a 6,6kW 1F palubní nabíječka taky nepotěší. Jinak je to hezké auto. My jsme si nedávno koupili ZOE ZE50 R135 a velká spokojenost, přesto že by ho tady taky asi nikdo nedoporučil.
Možná by jste se divil, ale moje doporučení by bylo 1) ZOE, 2) KONA_39 a až jako poslední Mazda. Nevím za kolik je nechá koupit ZOE, ale předpokládám, že to bude kolem 700. Kona_39 se dala koupit jako funglovka i pod 600. ZOE preferuji pro AC_22kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
Mx-30 je krásný a luxusní auto asi bych to nesrovnával se ZOE, nebo Konou. Mínus je dojezd a otázka je jak to bude se zárukou servisem a výdrží baterky protože nemáme žádnou zkušenost s Mazdou. Cena je díky menší baterce skvělá v DE jsou roční téměř nejeté kusy od 500 tis. Kč což je cena
3 letého e-Golfa a je otázka co je lepší Golf, nebo Mx-30?
Sám po ní koukám, že bych ji vyměnil za Citigo s menším doplatkem, ale rozum říká že asi ne, nestojí to krásný auto za jistě vyšší provozní náklady myšleno servis a pojistka.
3 letého e-Golfa a je otázka co je lepší Golf, nebo Mx-30?
Sám po ní koukám, že bych ji vyměnil za Citigo s menším doplatkem, ale rozum říká že asi ne, nestojí to krásný auto za jistě vyšší provozní náklady myšleno servis a pojistka.
Re: Výběr prvního elektromobilu
No to teda koukám, fakt skoro nové kousky a od 20 tis. eur. Ten eGolf jde sice sehnat o něco levněji, reálně kolem 17-18 tis., ale to už není velký rozdíl, když ta Mazda bude novější, je to podle mě o něco hezčí auto a není to taková tuctovka jako eGolf. Pokud tazatel dostal podobnou cenovou nabídku, tak se nedivím, že ho to láká.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Marek71 píše:Tak záleží na užívání vozu. Někdo třeba i s autem s dojezdem 150-200 km bude jezdit tak, že bude nabíjet výhradně doma, nebo alespoň z 90%. Pokud to bude druhé auto v rodině, tak je to celkem možné.
Problém MX-30 je, že se s tím nedá jezdit běžnou rychlostí po dálnici a v zimě už vůbec ne. Na fdrive.cz je článek cituji "po 93 kilometrech mám 15 % v baterii a zpomaluji na 110 km/h, protože jinak bych do Žebráku nedojel". Bjorn Nyland naměřil ve 3°C spotřebu na dálnici při 90 km 18,9 kWh/100km a při 120 km/h spotřebu 27,4 kWh/100 km. Tedy je to auto v zásadě do 110 km/h. Navíc pomalé DC nabíjení (max cca 35 kW) ve spojení s AC 6,6 kW, dnes bych to auto opravdu nechtěl ani za 500 tis., před 4 lety bych ho ale bral hned.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Jo, jo, proto jsem dával ten odkaz na fdrive, kde jsou různé testy za různých podmínek, aby se případný zájemce mohl rozhodnout podle toho. Souhlasím, že ty parametry na dnešní dobu nejsou nic moc, ale kdekomu to může stačit, v podstatě je to na úrovni cca. Citigo nebo posledního eGolfu. A pokud se dá v DE sehnat jako 1/2 roční za půl mega, to znamená jenom o 2-3 tis. eur dráž než jako v podstatě parametry stejný eGolf, tak to stojí za zamyšlení, ne? Jasně, jako jediné rodinné auto je to nesmysl, ale jako druhé auto, kde se nepředpokládá dálniční provoz by to šlo. A když se to postaví vedle Citigo nebo 3-letého eGolfu nebo ojeté i3 min. 94 Ah?
Jsem teda fakt netušil, že to lze sehnat tak levně, vůbec jsem se o ni nezajímal, předpokládal jsem cenu kolem milionu.
Jsem teda fakt netušil, že to lze sehnat tak levně, vůbec jsem se o ni nezajímal, předpokládal jsem cenu kolem milionu.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Ale jestli Mazda v elektrice funguje stejně jako ty spalovací (hlavně naftové), tak bych se tomu vyhnul velkým obloukem.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Já měl mnoho let různé Mazdy (starý dobrý 6 válec 2 litr ale i běžné 1.6 nebo MPS), naprosto bez problémová auta i po více letech a dobře dílensky zpracovaná. Na příměstský provoz je MX-30 fajn. U nás stojí cca 700 tis. lehce jeté, v tom Německu jsou za 500 tis. protože tam ty ceny srážejí ty dotace. Samozřejmě než Citigo nebo i3 94Ah, tak bych koupil MX-30 z Německa, kdybych tedy musel koupit. 40% lidí bohatě stačí dojezd 100 km, ale přesně tihle lidé chtějí dojezd 700 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Jo to byly doby kdy to mechanicky ještě fungovalo, ale zase to brutálně hnilo, s korozí to vypadá, že se poprali, ale naftovou Mazdu fakt ne.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Já měl Mazdy 3 (MX-3, 3 a 6) a nikdy nebyl problém s motorem. Asi proto, že to vše byly benziny. Ono stačilo zajít na Mazda fórum a číst si ty příběhy nešťastníků s Mazda dieslem a člověka hned přešla chuť A benzin u Mazdy uměl jezdit pěkně a i úsporně.
A ano, M6 z r. 2003 byla už po 8 letech pěkně chycená korozí
A ano, M6 z r. 2003 byla už po 8 letech pěkně chycená korozí
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
V pátek jdu s Nirem na plánovaný servis a když budu den bez auta, tak jsem si u konkurence vyjednal zapůjčení MX-30 na den, jen přejedu na elektrokolobežce pár km a když bude Niro hotové tak jim Mazdu vrátím a ta udělám nějaký foto a dám vědět jak to jezdí a nabíjí.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Myslím že budete spokojen, pouze ty zadní dveře s otevíráním na druhou stranu je stejný nesmysl jako u i3.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Jo, to jsem koukal taky, na ty dveře, inspirace RX-8? To by chtělo vyzkoušet jak se s tím žije.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Lama píše:MKM píše:35,5kWh není na dnešní dobu opravdu mnoho a 6,6kW 1F palubní nabíječka taky nepotěší. Jinak je to hezké auto. My jsme si nedávno koupili ZOE ZE50 R135 a velká spokojenost, přesto že by ho tady taky asi nikdo nedoporučil.
Možná by jste se divil, ale moje doporučení by bylo 1) ZOE, 2) KONA_39 a až jako poslední Mazda. Nevím za kolik je nechá koupit ZOE, ale předpokládám, že to bude kolem 700. Kona_39 se dala koupit jako funglovka i pod 600. ZOE preferuji pro AC_22kW.
Povedlo se nám koupit “předváděčku” najeto 800km! pod 600tis. Kč. ZOE ZE50 R135 ZEN + asi téměř vše co se dá u ZEN připlatit. Dokupovali jsme akorát gumové koberce a dvojité dno do kufru. Jinak k autu je standardně kabel TYPE2, ale není k němu kabel na 230V, ten jsem koupil na inzerát nový za 3500Kč (8-12A) a do garáže tento wallbox https://www.elfetex.cz/olife-energy-sta ... ac-2830837 za 6000Kč. Zatím mohu jen doporučit.