Výběr prvního elektromobilu
Moderátor: Josef
Re: Výběr prvního elektromobilu
Bral jsem ho v Německu a vyšel na 17 800 euro.
Nakoupil jsem u Dealera Nissan, kde ho nechala paní při výměna za nový vůz. Takže stáří v lednu 5 let. Následně jsem dle servisní knihy oslovil hyudai servis kde bylo vozidlo servisováno a ti mi zaslali kompletní historii ze servisu v PDF. Najeto má 120 tisíc KM a baterie je stále na 100 procentech SOH. Před koncem záruky měnili trojcestný ventil klimatizace a jinak samá běžná údržba. Samozřejmě stále první kotouče a destičky .
Výbava je tedy maximální, tak se v té přehršli tlačítek ještě zorientovávám, ale je to celkem intuitivní. K autu byli lité disky se zimními a hyundai lité s letnímu pneu. Pak je tu kufřík s nabíječkou do 230V a type 2 kablík. Takže vesměs vše co potřebuješ bylo k autu. Ještě tam udělali novou technickou a jak je to Dealerství, tak je ve smlouvě záruka 2 roky na skryté vady vozu.
Jedinou vadu na kráse je trochu prasklý přední blatník a černá barva, myslím, že když se sundá půjde krásně svařit a bude po srandě. Díky prasklině jsem uhádal slevu 700 euro.
Takže cena cca 420 tisíc + 7 tisíc cesta s podvalem. Tady jsou běžně kolem 500 tisíc kč.
Polík
Nakoupil jsem u Dealera Nissan, kde ho nechala paní při výměna za nový vůz. Takže stáří v lednu 5 let. Následně jsem dle servisní knihy oslovil hyudai servis kde bylo vozidlo servisováno a ti mi zaslali kompletní historii ze servisu v PDF. Najeto má 120 tisíc KM a baterie je stále na 100 procentech SOH. Před koncem záruky měnili trojcestný ventil klimatizace a jinak samá běžná údržba. Samozřejmě stále první kotouče a destičky .
Výbava je tedy maximální, tak se v té přehršli tlačítek ještě zorientovávám, ale je to celkem intuitivní. K autu byli lité disky se zimními a hyundai lité s letnímu pneu. Pak je tu kufřík s nabíječkou do 230V a type 2 kablík. Takže vesměs vše co potřebuješ bylo k autu. Ještě tam udělali novou technickou a jak je to Dealerství, tak je ve smlouvě záruka 2 roky na skryté vady vozu.
Jedinou vadu na kráse je trochu prasklý přední blatník a černá barva, myslím, že když se sundá půjde krásně svařit a bude po srandě. Díky prasklině jsem uhádal slevu 700 euro.
Takže cena cca 420 tisíc + 7 tisíc cesta s podvalem. Tady jsou běžně kolem 500 tisíc kč.
Polík
Re: Výběr prvního elektromobilu
Tak to je dobrá cena za auto s jasnou historií. SOH bude 100 % i za dalších 10 let, výrobce to už nezobrazuje, ale kapacita se dá dopočítat. Většinou mají taková auta kolem 5-7% degradaci baterie. Skryté vady je zajímavý termín, musíte prokázat, že závada tam byla v době prodeje, což je většinou skoro nemožné .
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Při výběru nového auta jsem si udělal jednoduchou tabulku, přidal jsem moje současné Niro a pro porovnání Teslu Y. Tabulka vychází z celkem reálných hodnot spotřeb aut ve Wh/km, Real Range v kilometrech z databáze ev-database.org.
Bylo to pro mě zajímavým překvapením, podstatě je to konec malých spotřeb u aut, zvláště díky posunu výkonů a rozměrů, potažmo váhy. Když si vezmeme průměr všech spotřeb, není v podstatě moc velký rozdíl mezi jednotlivými novými modely aut. Pro mě tedy vede Audi Q4 e-tron 50 Sportback quattro, protože EQA má výrazně menší dojezd a kufr je opravdu malý a není možnost frunku.
Bylo to pro mě zajímavým překvapením, podstatě je to konec malých spotřeb u aut, zvláště díky posunu výkonů a rozměrů, potažmo váhy. Když si vezmeme průměr všech spotřeb, není v podstatě moc velký rozdíl mezi jednotlivými novými modely aut. Pro mě tedy vede Audi Q4 e-tron 50 Sportback quattro, protože EQA má výrazně menší dojezd a kufr je opravdu malý a není možnost frunku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Nemáte tam prohozeny spotřeby city a highway? To jsou údaje z EV database?
Celkově, když na to koukám, tak vám to nějak nesedí tady údaje za EV6 LR AWD
City - Cold Weather * 395 km
Highway - Cold Weather * 285 km
Combined - Cold Weather * 340 km
City - Mild Weather * 580 km
Highway - Mild Weather * 370 km
Combined - Mild Weather * 460 km
Celkově, když na to koukám, tak vám to nějak nesedí tady údaje za EV6 LR AWD
City - Cold Weather * 395 km
Highway - Cold Weather * 285 km
Combined - Cold Weather * 340 km
City - Mild Weather * 580 km
Highway - Mild Weather * 370 km
Combined - Mild Weather * 460 km
Naposledy upravil(a) Marek71 dne ned 26. bře 2023 20:46:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Teď jsem doplnil svůj původní post... Máte to evidentně špatně.
Ale pravda je, že ty rozdíly ve spotřebě jsou malé a nemá moc smysl na to koukat, větší význam má velikost baterky.
Ale pravda je, že ty rozdíly ve spotřebě jsou malé a nemá moc smysl na to koukat, větší význam má velikost baterky.
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr prvního elektromobilu
Jestli to chápu správně, tak v tabulce jsou spotřeby a né dojezdy. Takže na dálnici je vyšší spotřeba.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Výběr prvního elektromobilu
Jak jsem psal, Real Range je v kilometrech a zbytek jsou spotřeby v Wh/km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Podle tabulek se vybírají auta do fleetu Když chci auto pro sebe, tak mi musí v první řadě sednout uživatelsky.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Ta tabulka mi pomohla v tom, že to je v podstatě jedno, jaké auto si člověk vybere v té střední třídě, všechnu auta mají podobnou spotřebu a víceméně záleží na velikosti baterie a rychlosti nabíjení. EQA je tedy na tom vlastně nejhůře. Audi má mít nějaký update údajně na 170 kW nabíjení, minulý rok se o tom zmiňovali v recenzích, např. fdrive nebo ElectroDad. Já budu vybírat tedy rozumný dojezd a pak abych si to užil
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Josef píše:Jak jsem psal, Real Range je v kilometrech a zbytek jsou spotřeby v Wh/km.
Jo takhle, to je tak promíchané dojezd a spotřeba. To jsem si nevšiml.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Josef píše:abych si to užil
A vo tom to je
Re: Výběr prvního elektromobilu
Turbo píše:Podle tabulek se vybírají auta do fleetu Když chci auto pro sebe, tak mi musí v první řadě sednout uživatelsky.
A hlavně, poslední auto se vybírá čistě srdcem
Re: Výběr prvního elektromobilu
Blbý je ten nabíjecí konektor vzadu, čeká mě předělání nabíjení doma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
No a co to teda bude, Q4?
Re: Výběr prvního elektromobilu
Zatím to vše vychází na Audi Q4 e-tron 50 Sportback quattro (lepší spotřeba než klasický e-tron 50), ale Audi jsem nikdy neměl, takže to je dost těžký výběr, škoda že EQA nemá baterii 77 kWh, nabíjení mě ani tak netrápí, skoro DC nepoužívám. Ale uato je to hezký.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Určitě se s tím povozit, aby tam nebyl nějaký kiks co by Vás pak vytáčel.
Já se svezl s e-tron GT a prostě bych si to nekoupil, natož za ty 4 mio. Auto krásný, zpracování, podvozek, ovladatelnost, výkon všechno v pohodě... ale velmi slabá rekuperace, musela se používat brzda jako u spalováku. Dále umělý zvuk motoru, který nešel vypnout - neskutečně otravná věc. A pak ta dvourychlostní převodovka, která kopala jak DSGčko. Jako nejspíš ani na jeden neduh nebude Q4 trpět, ale spíš pro příklad.
Já se svezl s e-tron GT a prostě bych si to nekoupil, natož za ty 4 mio. Auto krásný, zpracování, podvozek, ovladatelnost, výkon všechno v pohodě... ale velmi slabá rekuperace, musela se používat brzda jako u spalováku. Dále umělý zvuk motoru, který nešel vypnout - neskutečně otravná věc. A pak ta dvourychlostní převodovka, která kopala jak DSGčko. Jako nejspíš ani na jeden neduh nebude Q4 trpět, ale spíš pro příklad.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
Auto hezký, ale podle mě to nemá s klasickým e tronem nic společnýho je to normálně Škoda enyaq RS jen má jiný vzhled a má super palubní desku za volantem.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
Josef píše:Při výběru nového auta jsem si udělal jednoduchou tabulku, přidal jsem moje současné Niro a pro porovnání Teslu Y. Tabulka vychází z celkem reálných hodnot spotřeb aut ve Wh/km, Real Range v kilometrech z databáze ev-database.org.
Bylo to pro mě zajímavým překvapením, podstatě je to konec malých spotřeb u aut, zvláště díky posunu výkonů a rozměrů, potažmo váhy. Když si vezmeme průměr všech spotřeb, není v podstatě moc velký rozdíl mezi jednotlivými novými modely aut. Pro mě tedy vede Audi Q4 e-tron 50 Sportback quattro, protože EQA má výrazně menší dojezd a kufr je opravdu malý a není možnost frunku.
Jak jste získal tu hodnotu průměru nějak se nemůžu dopočítat.
Edit Už vím vy jste počítal do průměrný spotřeby i dojezd
Když to přepočítáte, zjistíte že Tesla má lepší efektivitu než malé Niro a o třídu menší než stejně velké a výkonné vozy
Re: Výběr prvního elektromobilu
Příští týden se s tím e-tronem projedu a uvidím, testy jsem viděl, např. od ElectroDad. Spotřeba mě už moc nezajímá, za 16 kWh už prostě jezdit nebudu, s tím jsem smířený . Mimochodem za 2-3 měsíce bude k dipozici přední frunk (frunk.at), tak alespoň nějaké vylepšení.
Máte pravdu, chyba v tabulce, na výsledku se nic nezmění, jen to vyjde méně, poměr zůstane stejný.
Citigo e IV píše:Jak jste získal tu hodnotu průměru nějak se nemůžu dopočítat.
Edit Už vím vy jste počítal do průměrný spotřeby i dojezd
Máte pravdu, chyba v tabulce, na výsledku se nic nezmění, jen to vyjde méně, poměr zůstane stejný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50