Výběr prvního elektromobilu
Moderátor: Josef
Výběr prvního elektromobilu
Zdravím všechny,
prosím o pomoc s výběrem prvního elektromobilu do rodiny.
Máme dvě auta (benzín) , jedno využíváme více, ale na relativně krátké trasy - většinou 40-80km za den. Semtam delší vyjížďky, ale tak do 150km jedním směrem. Roční nájezd dělá 18-20tis. Km.
Když jsem se podíval na roční náklady, přišla myšlenka na elektromobil.
Přemýšlím o elektromobilu který by splnil tyto požadavky:
1/reálný dojezd 200km bez ohledu na roční období i po 8leté průměrné degradaci baterie
2/máme dům (nízký elektro tarif) ale bez garáže - auto bude stát tedy venku - hodil by se tedy časovač na odjezdy s vyhříváním/klima
3/rozpočet 500-600tis. max 1 rok staré auto s 8letou zárukou na baterii - pro auto zřejmě zajedu do DE
Přemýšlím o:
1/Nissan Leaf 40kw - zde se obavám budoucnosti nabíjení s CHAdeMO + větší degradace baterie
2/Hyundai IONIQ - líbí se mi spotřeba a s tím spojený dojezd - trochu se obavám kvality (možná zbytečně mě straší ta svolávačka)
Mít více peněz asi bych koupil Konu s větší baterií, ale bohužel, tu finančně nedám a musela by vydržet o dva tři roky déle aby se mi vyplatila.
Napadá vás ještě o jakém voze uvažovat, případně které z uvedených aut bych měl zvolit a proč?
Nákup auta by se měl uskutečnit koncem roku
Díky za každý podnět, pokud bude třeba doplnil další informace, rád doplním.
Díky, Honza.
prosím o pomoc s výběrem prvního elektromobilu do rodiny.
Máme dvě auta (benzín) , jedno využíváme více, ale na relativně krátké trasy - většinou 40-80km za den. Semtam delší vyjížďky, ale tak do 150km jedním směrem. Roční nájezd dělá 18-20tis. Km.
Když jsem se podíval na roční náklady, přišla myšlenka na elektromobil.
Přemýšlím o elektromobilu který by splnil tyto požadavky:
1/reálný dojezd 200km bez ohledu na roční období i po 8leté průměrné degradaci baterie
2/máme dům (nízký elektro tarif) ale bez garáže - auto bude stát tedy venku - hodil by se tedy časovač na odjezdy s vyhříváním/klima
3/rozpočet 500-600tis. max 1 rok staré auto s 8letou zárukou na baterii - pro auto zřejmě zajedu do DE
Přemýšlím o:
1/Nissan Leaf 40kw - zde se obavám budoucnosti nabíjení s CHAdeMO + větší degradace baterie
2/Hyundai IONIQ - líbí se mi spotřeba a s tím spojený dojezd - trochu se obavám kvality (možná zbytečně mě straší ta svolávačka)
Mít více peněz asi bych koupil Konu s větší baterií, ale bohužel, tu finančně nedám a musela by vydržet o dva tři roky déle aby se mi vyplatila.
Napadá vás ještě o jakém voze uvažovat, případně které z uvedených aut bych měl zvolit a proč?
Nákup auta by se měl uskutečnit koncem roku
Díky za každý podnět, pokud bude třeba doplnil další informace, rád doplním.
Díky, Honza.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Honzo, dal bych si do výběru na první místo novou Konu_39, kterou koupíte kolem 600 tis. Případně zvažte i ZOE.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výběr prvního elektromobilu
Lama píše:Honzo, dal bych si do výběru na první místo novou Konu_39, kterou koupíte kolem 600 tis. Případně zvažte i ZOE.
Konu jsem koukal ale cena je zatím dost vysoko, možná do zimy klesne.
Díky za doporučení.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Za novou Konu 600 tis. je podle mě skvělá cena, když běžná cena v základu se pohybuje o 200 tis. výše. Podle mě jediná šance s dojezdem 200 km za zimních podmínek je i3 90Ah (120 Ah) + REX. Nissan leaf 40 kW rozhodně nebrat (problémy s baterií v létě a v zimě pomalé nabíjení a stejně v mrazech 200 km nedá) a Ioniq 28 kWh nedá v zimě 200 km na rychlé trati. V podstatě plných 200 km sice nepotřebujete, ale když jste si to takto nastavil, tak výběr moc nemáte. Bohužel se musíte smířit s tím, že v zimě na dálnici potřebujete minimálně 50 kWh baterii, pokud nechcete jezdit 110 km/h. Po okreskách stačí baterie s menší kapacitou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Výběr prvního elektromobilu
Na jaře se daly koupit nové předfacelitové Kony 39 opravdu za ceny kolem 600 tisíc. Ty už ale nejsou. V Německu by se teď za tu cenu daly sehnat mírně jeté. Dojezd bez problémů v létě i přes 300 km. Mám průměrnou spotřebu 11,5 kWh. S Konou jsem spokojený. Vadí mi jen drobnosti. Výbava nemá samostmívatelné zrcátko. Po startu se automaticky zapíná hlídání v jízdních pruzích, místo toho bych uvítal automatické zapínání Autohold. Polstrování dveří je jen z tvrdého plastu. Podlaha u zadních sedadel je dost vysoko k vůli baterii. Na velký středový panel jsem si zvyknul.
Pro naši čtyřčlenou rodinu se skoro dospělými dětmi je auto dostačující. Při cestování s sebou nestěhujeme půl domu.
Pro naši čtyřčlenou rodinu se skoro dospělými dětmi je auto dostačující. Při cestování s sebou nestěhujeme půl domu.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše:Lama píše:Honzo, dal bych si do výběru na první místo novou Konu_39, kterou koupíte kolem 600 tis. Případně zvažte i ZOE.
Konu jsem koukal ale cena je zatím dost vysoko, možná do zimy klesne.
Díky za doporučení.
Nemůžete koukat na ceny. Jak jsem psal a "cernymotyl" vám potvrdil, koupil on i další nové Kony kolem 600 tis. Nedávno je zde nabízel "eLUKY".
Případně mi napište Soukromou Zprávu a domluvíme jaká bude cena.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výběr prvního elektromobilu
Průměrná spotřeba 11.5 kWh je při extrémním ježdění v létě, které běžný uživatel podstupovat nebude, při ježdění okresky/dálnice povolenými rychlostmi je spotřeba úplně jinde, nehledě na zimu. Porovnatelné výsledky dojezdu má Bjorn Nyland ve svém Excelu. Teď mě při pohledu do tabulky napadá ještě Opel Ampera-e to zadání splňuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Opel Ampera-e je velmi solidní elektromobil, ale měl bych obavu, jestli ho časem nepotká problém s požárem trakčních baterií, který aktuálně řeší u hodně kusů Chevrolet Botl v USA. A nechovají se tam k takto postiženým zákazníkův vůbec pěkně, narozdíl od podobného případu u Hyundai.
http://www.hybrid.cz/gm-svolava-68-667- ... iku-pozaru
http://www.hybrid.cz/gm-svolava-68-667- ... iku-pozaru
Naposledy upravil(a) e-Kája dne pát 13. srp 2021 10:01:42, celkem upraveno 1 x.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Výběr prvního elektromobilu
Málokdo tuší, kolik desítek spalováků shoří denně v USA, stejně tak hoří baterie, prostě to potká nejvíce tak jednoho z tisíce.
Trochu úsměvná statistika, ale budiž.
https://elektrickevozy.cz/clanky/spalov ... elektroaut
Trochu úsměvná statistika, ale budiž.
https://elektrickevozy.cz/clanky/spalov ... elektroaut
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Za tu cenu bych zkusil ukecat tu Konu 39, základ s paketem Range. Asi nic lepšího není v té ceně. Nebo pak Ioniq:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... q/19041489
Jen nevím, jestli tento kus má TČ.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... q/19041489
Jen nevím, jestli tento kus má TČ.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Ioniq 28 kWh nedá v zimě na dálnici 200 km při rychlosti 120 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
No jo, to je ten starší, tak to ne. Když Ioniq, tak ten novější, 39 kWh.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Děkuji všem za odpovědi a cenné rady. Leafa tedy zřejmě škrtám. Já bych mohl prodat auto s vyšší hodnotou, pak by bylo i na Konu s větší baterkou, ale ekonomicky to pro mě zatím nedává smysl.
Pokud by se Kona podařila koupit kolem 550tis. bylo by to super (ale to bude asi nereálné). Jinak to zřejmě bude IONIQ, ten by se asi dal sehnat kolem 450tis. a pokud by fungoval 8let, dalo by se mluvit o slušné úspoře oproti stávajícímu autu.
Pokud by se Kona podařila koupit kolem 550tis. bylo by to super (ale to bude asi nereálné). Jinak to zřejmě bude IONIQ, ten by se asi dal sehnat kolem 450tis. a pokud by fungoval 8let, dalo by se mluvit o slušné úspoře oproti stávajícímu autu.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Za tu cenu ale bude jenom ten starší Ioniq, s 28 kWh baterkou. A ten nevím, jestli splní vaše požadavky na dojezd 200 km za všech podmínek.
Re: Výběr prvního elektromobilu
To je velmi obecný výraz "bez ohledu na roční období i po 8leté průměrné degradaci baterie"., mimochodem ta degradace po 8 letech bude určitě kolem 10%. Navíc se musí definovat typ silnice a rychlost. Pokud opravdu chcete Ioniqa 28 kWh (včera jsem mimochodem viděl nového převážet na podvalníku) pak to splní parametr, že to dojede v létě cca 250 km, ale v mrazech 200 km dá možná, když pojedete 80 km/h bez topení a to bude nová baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
No ale pokud jezdí tak do 150 km jedním směrem, tak by Ioniq 28 mohl vyhovět. Nevím teda, proč tam je podmínka toho dojezdu 200 km "ať se děje co se děje".
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
EV4me píše:Děkuji všem za odpovědi a cenné rady. Leafa tedy zřejmě škrtám. Já bych mohl prodat auto s vyšší hodnotou, pak by bylo i na Konu s větší baterkou, ale ekonomicky to pro mě zatím nedává smysl.
Pokud by se Kona podařila koupit kolem 550tis. bylo by to super (ale to bude asi nereálné). Jinak to zřejmě bude IONIQ, ten by se asi dal sehnat kolem 450tis. a pokud by fungoval 8let, dalo by se mluvit o slušné úspoře oproti stávajícímu autu.
Ekonomicky to nebude fungovat v 90% případů a pokud míříte do nižší cenové urovně, tak už vůbec.
Důležité je, jestli chcete jezdit na elektřinu a když ano, tak Vás to už dneska finančně nezrujnuje. Já bych za současné technologické situace a cen vyměnil na elektřinu druhé auto v rodině, nikoliv první, jinak se budete je trápit na rychlonabíječkách a platit drahý proud. A když Vás to chytne tak vyměnit první auto za PHEV. To je podle mě ideální stav kolem konína co nejvíc jezdit EV, prvním autem PHEV taky každý den do práce na elektřinu a za benzín na delší trasy dáte v poměru k nákladům na provoz vozidle pakatel.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Výběr prvního elektromobilu
Josef píše:Průměrná spotřeba 11.5 kWh je při extrémním ježdění v létě, které běžný uživatel podstupovat nebude, při ježdění okresky/dálnice povolenými rychlostmi je spotřeba úplně jinde, nehledě na zimu. Porovnatelné výsledky dojezdu má Bjorn Nyland ve svém Excelu. Teď mě při pohledu do tabulky napadá ještě Opel Ampera-e to zadání splňuje.
Extrémně úsporně nejezdím. Ráno topím a odpoledne klimatizuju. Ta spotřeba je ale převážně v příměstském provozu a na okreskách. Po dálnici jsem jel jen při převozu domů od prodejce.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Výběr prvního elektromobilu
Souhlas, ekonomicky bych BEV neřešil, zvláště při nabíjení na cestách a malém nájezdu. Je to o tom, že buď chci jezdit na elektřinu nebo ne. Mě to třeba ekonomicky vychází 100 tis. Kč úspora ročně, samozřejmě jsem ale šel do auta o 3 třídy níže U některých aut je ale cena za srovnatelný spalovák a BEV v podstatě stejná (Mercedes EQS, Škoda Enyaq apod.)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Pokud vládnete němčinou, podívejte se na tuto nabídku, která splní vaše podmínky :
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-216-6244
Sám mám od jara Mini Cooper SE a technologie BMW je dle mého téměř dokonalá. Na dojezd si nestěžuju, pro mé potřeby perfektní. Tady už máte 120 Ah baterii (43 kWh ?)
Držím palce při výběru.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-216-6244
Sám mám od jara Mini Cooper SE a technologie BMW je dle mého téměř dokonalá. Na dojezd si nestěžuju, pro mé potřeby perfektní. Tady už máte 120 Ah baterii (43 kWh ?)
Držím palce při výběru.