Výběr prvního elektromobilu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » čtv 18. lis 2021 9:16:17

Super, gratuluji, vítejte mezi námi. :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod EV4me » úte 23. lis 2021 11:46:36

Hlásím se po 2tis. ujetých kilometrech se Zoe.
Když jsem vybíral EV tak to že má Zoe 22kW nabíječku AC jsem sice věděl, netušil jsem ale jak podstatné, nebo spíš zajímavé to pro nás bude :D
Zjistil jsem, že máme kolem míst kde se pohybujeme stojany s AC nabíjením zdarma. Navíc jsem již zažil situaci, kdy DC bylo obsazeno a tak jsem spokojeně použil AC.
Dá se říct že bez nějakého omezení, nabíjím zdarma slušnou porci kilometrů při nákupech nebo v rámci oběda.
Jo a nikdo si Zoe už nekupujte! :lol: (aby ty stojany nebyly za chvilku plné)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » úte 23. lis 2021 12:07:20

Rychlé AC je rozhodně výhoda, to mě štvalo na předchozím Soulu, jen 6.6 kW ovšem v okamžiku kdy někdo už na 22 kW stojanu nabíjel, tak to dalo pouze 3.3 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Lama » úte 23. lis 2021 13:24:42

EV4me píše:Hlásím se po 2tis. ujetých kilometrech se Zoe.
Když jsem vybíral EV tak to že má Zoe 22kW nabíječku AC jsem sice věděl, netušil jsem ale jak podstatné, nebo spíš zajímavé to pro nás bude :D
Zjistil jsem, že máme kolem míst kde se pohybujeme stojany s AC nabíjením zdarma. Navíc jsem již zažil situaci, kdy DC bylo obsazeno a tak jsem spokojeně použil AC.
Dá se říct že bez nějakého omezení, nabíjím zdarma slušnou porci kilometrů při nákupech nebo v rámci oběda.
Jo a nikdo si Zoe už nekupujte! :lol: (aby ty stojany nebyly za chvilku plné)

Pro to AC 22kW jsem vám ZOE doporučoval ;) Kdo to nemá, tak to neocení. Já už mám ujeto 90 tis.km elektrických zdarma a to nemám ZOE 8-)
Když budete mít možnost i doma nabíjet 22 kW, pak máte i doma rychlé nabíjení. V Německu se začínalo s rychlonabíječkami DC_22kW, které ještě dnes najdeme u ALDI sud... I když budete za AC platit, tak to bude většinou méně než za DC a pokud víte, že vám to i na cestě třeba přes oběd stačí, tak je AC jasná volba. Kolega má ZOE_40, které nemá DC nabíjení a vůbec mu to nevadí. Za max. cca 1,5 hod. má nabito.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Polik.cz
Příspěvky: 6
Registrován: sob 28. led 2023 9:19:14

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Polik.cz » sob 28. led 2023 12:42:47

Dobrý den,
pročetl jsem si zde celé vlákno o novém elektromobilu a pokud mohu, rád bych si také nechal poradit.
O nákupu uvažuji již 5 let, ale stále nebylo z čeho vzít. Nyní nám dodělávají soláry a tudíž dostaneme kolem května či června injekci ve formě vratky ze zelená úsporám, a tak by konečně mohl být trochu rozumný obnos. Celkově s Tou vratkou by mělo být k dispozici cca 400 max 450 tisíc.

Co jsem se tak koukal, tak mě se nejvíce líbil

Hyundai Ioniq 28kw
Nissan leaf 40kw
vw golf 35kw

Co jsem se kokal, tak bych mohl sehnat ještě renault zoe 41kw baterii, ale potřebujeme pro 4 lidi, tak 2 až 3x do měsíce pro 5 lidí. Já sám mám 120kg a potřebuji kolem sebe trochu prostor :). Za mě se musí vejít 2 děti (10,12let) a případně ještě babička či další dítě na trénink.

S autem by se jezdilo hlavně do práce a po kroužkách, na delší vzdálenosti si necháme nejspíše Tourana. Takže denní nájezd cca 100 max 150km.

U ionoqu mě překvapila podle různých článků opravdu malá degradace baterie a a pěkná spotřeba. Trochu se bojím toho jak se zde psalo, že se do něj špatně leze a vystupuje. Co jsem koukal, tak světlá výška by měla být stejná jako má golf, takže 140mm, tak by to mělo být vcelku OK. Nyní máme škodu Roomster a toho Tourana. Tam se do obojího nastupuje fajn. Jak to tedy s ním je?

Parkovat budeme na dvoře před barákem a jezdím hlavně podle zrcátek, tak snad s tím couváním by případně nemusel být problém.

Golf je prostě golf, je to klasické koncernové auto, já vždy střídal ty Tourany a Passaty, tak to bude prostě podobné jak vnitřním prostorem tak výbavou. Co jsem vyčítal tak ta degradace baterie je zde celkem podobná jako u leafa.

No a leaf, je to taková klasika, více žera, prostor vevnitř asi OK a s tou 40kwh baterkou to prostě těch 150km musí dát i kdybych jel jak prase.
Degradace baterií je snad již lepší než u první generace. Je mi jasný zádrhel při rychlonabíjení, ale jak jsem psal, na delší trasy by se bral Touran a případně 1 či 2 rychlonabití to přežije, takže rádius na výlety těch 200km je. Co se mi na něm líbí je, že má dle technických specifikací světlou výšku 155.

Jelikož tu máme okolo takové zdemolované silnice a ke známích vjíždíme po polňačce (Asi si tu cestu k baráku nikdy neudělají), tak zde se hodí když je to auto co nejvýše.

Nejprve jsem uvažoval o 1.generaci leafa a renaultu zoe s 22KWh baterií, ale leaf už by byl s těmi 100km na štíru a zoe s malou baterií v zimě asi taky.

Tak jsem si říkal, že zkusím trošku přitlačit a vzít něco co vydrží alespoň 5-8 let

Prosil bych tedy o radu od Vás zkušených co myslíte že by bylo ideální a jestli se opravdu do toho ioniqu leze tak špatně a leaf je opravdu na ten průjezd nejlepší.

V ČR koukám je vše opět předpažené, ale v Německu se kolem těch 18 tisíc už dá něco sehnat od všech těchto aut.

Ještě jsem psal do Nissanu a Hyiunday ohledně převodu záruk ze zemí EU. U Nissanu mi říkali, že musí být historie o servisu oprav v registru, ale prý ji sami nemůžou podle VIN dohledat. Pokud nebude, nebude záruka. Přijde mi to divné a myslím, že stejně baterie nemá šanci tak degradovat v záruce, že by byla na výměnu, ale když už by bylo auto staré 4 roky, proč tam nemít ještě tu záruku.

Hyundai mi ani neodpověděli, takže zde nevím.

Koukal jsem ještě na autobazary a půjčovny, že bych se někde přijel přímo kouknout na ty auta vedle sebe, nebo alespoň postupně, ale nikde jsem nesehnal nikoho, kdo by měl ioniq na place :).

Moc děkuji za veškeré rady a podněty.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod TomTom » sob 28. led 2023 18:15:10

Z těch 3 bych šel do aut v tomto pořadí Ioniq28, e-Golf a pak Leaf. Leaf není špatné auto, ale já bych prostě nechtěl Chademo nabíjecí port. Některé stanice jsou už 2xCCS. e-Golf je prostě Golf - tady bych ale chtěl tu lepší verzi s digi palubkou a plnou náloží. Hlavně si vyberte auto s TČ to je alfa a omega těchto malobaterkáčů. JInak na YT najdete moji krátkou recenzi, kde ukazuji rozdíl mezi základní a Ultimate verzí. Hodně aut v DE je takový kočkopec a někdy chybí to, pak tohle. Česká Ultimate verze má úplně vše krom střešního okna.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Polik.cz
Příspěvky: 6
Registrován: sob 28. led 2023 9:19:14

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Polik.cz » sob 28. led 2023 18:31:23

Dobrý den,
děkuji za reakci. O Leafu jsem uvažoval hlavně pro to, že moc neplánujeme nabíjet jinde než doma, takže mi vlastně nevadil ten chademo konektor ani přehřívání baterie. Na něm se mi líbila podle papírů ta světlá výška. Jak jsem psal, jezdíme často za známými a ti mají takové krásné příjezdové cesty, že se občas po dešti bojím jet i s tím roomsterem či Touranem, tak mě překvapilo, že má teoreticky o 1,5cm ještě víše podvozek.

Jinak tady přímo na tomto vláknu jsem četl, že se do ioniqu hůře nastupuje. Je to velký rozdíl oproti třeba tomu Roomsteru či fabče? Je fakt že třeba z golfu či passatu už se vystupuje hůře :).

Díky za další info
Polik.cz
Příspěvky: 6
Registrován: sob 28. led 2023 9:19:14

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Polik.cz » sob 28. led 2023 18:38:44

Klidně navrhněte i něco jiného, jen aby to bylo v tom limitu. Ideálně 400, max 450tisíc.

Koukal jsem i na toho soula, ale nějak mě nezaujal designem. a ta verze se silnější baterií už je zase dražší než rozpočet. :(
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » ned 29. led 2023 0:13:18

Soul je praktické a pohodlné auto a dalo se sehnat za zajímavé peníze, například. Leaf je proti tomu plečka. Zajímavý je ještě Ioniq 28 kWh, ovšem dnes je u nás předražený, tedy ideálně koupit v Německu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod MKM » ned 29. led 2023 10:25:09

Nezatracoval bych ani ZOE, pokud ho seženete za rozumné peníze. Není to zase tak malé auto jak vypadá a dobře se do něho nastupuje. Máme ho už dva roky a spokojenost. (ZE50 R135) koupili jsme ho za “kovidu” jako předváděčku (najeto 900km!) za necelých 590tis. Kč, teď jsou ceny mimo, ale čekám jestli to trochu spadne a koupil bych ještě jedno ojeté. Výhoda je 22kW DC nabíječka a TČ v ceně, 52kWh využitelná kapacita. Průměrná potřeba v létě okresky obce a rychlostní silnice do 120km/h 12,9kWh a v zimě (spíše více kratších cest než v létě) 17kWh.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod TomTom » ned 29. led 2023 15:07:26

No Ioniq je nízkej, jak na nastupování, tak světlou výškou. Navíc, pokud máte zhoršený terén a ještě do kopce, tak všechno to jsou předohraby. Ioniq a e-Golf mají baterie v zadní části. Leaf mezi koly. Tedy s ohledem na požadovanou "průchodnost" terénem se může Leaf zdát v tomto novém světle nakonec jako lepší volba. Chademo je jen "můj" blok. 95% nabíječek má Chademo - ale prostě občas je potřeba sundat pavučinu z konektoru :lol: .
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Polik.cz
Příspěvky: 6
Registrován: sob 28. led 2023 9:19:14

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Polik.cz » ned 29. led 2023 19:26:22

Díky za postřehy.

No co se týče odolnosti baterií a spotřeby, fakt se mi líbí ten ioniq. V Německu stojí stejně jak ten leaf.
Golf asi ani vidět nemusím, to bude fakt stejný jak obyčejný až na ten elektromotor :)

Je mi jasný že leaf je prostě už takový starší prevít a celkem žrout, ale jestli je bezporuchový tak by to taky šlo. Opravdu moc neuvažujeme ho nabíjet moc jinde než doma.

Upřímně mě podle všech článků, recenzí a tak prostě také nejvíce láká ten ionoq. Rychle moc nejezdíme, tak by mohl vyhovovat. Trochu se tedy obávám toho, že říkáte, že má vlastně odlehčený předek, který má hnaný. To moc nechápu proč je tak udělané. Jak je to pak v zimě při jízdě do kopce na sněhu? Ne že by ho tu bylo tuna, ale z obce se přesně vyjíždí do kopečka a ještě serpentýnami. Ale asi nemá problém vyjet ne? :)

Kvůli tomu nasedání by stejně bylo nejlepší si to někde zkouknout. Nemáte ho ještě někdo v provozu a jste někde v okolí Kladna či Kralup, či Prahy, nějak v rozumné dojezdovce +-80km :), že bych se zajel podívat na reálné vozidlo :)

Jinak co jsem koukal na tu Kiu Soul, tak tam je právě to, že má opravdu tu baterii už menší, tam by se mi líbila ta s tou větší baterií a ta je přes limit.

Zoe, by se dalo sehnat kolem těch 400 tisíc jen tak ten starší model s 41KWh baterií a většinou to je s tím slabším motorem. Předpokládám, že ale je to ideální alespoň s tím 80KW motorem. Tam už se ale obávám, že vzadu opravdu nedám ty 3 lidi. Občas to fakt potřebuju více než ten dojezd. Co koukám do technického listu, tak má zoe ještě světlou výšku 120mm, což je ještě o 20mm méně než právě ten ioniq. Tak nevím.

Je to Zoe - 120mm, golf a ioniq 140mm a leaf 155mm. Soula má 151mm, což je taky super. Ideální by byla Kona a nebo e-niro, ale to už je úplně mimo :(.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod TomTom » ned 29. led 2023 21:03:18

To je jednoduché. Leaf byl už od prkna kreslený jako 100% BEV, zatímco karoserie Ioniqu či e-Golfa musela pobrat jak spalovací tak PHEV tak BEV pohon. Proto tyto auta mají baterie v prostoru kde je normálně nádrž + okolí. Stačí mokro + zimní gumy a rychlejší rozjezd na křižovatce je z 90% s prokluzem. Zadní náhon a baterie mezi koly je u BEV prostě lepší a to i na sněhu. Ty auta drží výborně.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod garmont » ned 29. led 2023 22:17:24

Zoe má vzadu málo místa a 3 se tam nevejdou (možná 3 děti) - to je důvod proč jsem si nakonec koupil Konu. Soula bych nebral, protože bude problém sehnat díly - třeba na Leafa jde sehnat kde co za pár korun...
MKM
Příspěvky: 104
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod MKM » ned 29. led 2023 23:07:01

Je pravda, že v Zoe vzadu tak max. dva dospělí, nebo tři děti. Jinak kufr příjemně překvapil a je docela použitelný.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Lama » pon 30. led 2023 10:19:38

Polik.cz píše:Díky za postřehy.

No co se týče odolnosti baterií a spotřeby, fakt se mi líbí ten ioniq....
.... Moje spotřeba byla 12 kWh za 40tis.km (2 roky) - počítejte ale s větší. Počítejte také každých 15 tis.km (min.1x/rok) s garčními prohlídkami, kde Hyundai hodně podražil. To vylejzání z auta je jako ze sporťáku. Sedíte hodně nízko (v porovnání s Focusem o dost níže). U nejlepší výbavy se při vystupování sama elektricky odsune sedačka (lze vypnout - nepoužíval jsem). Dvě paměti sedadla řidiče jsou super, když se střídáte při řízení. Dobré bylo to sklápění zrcátek při souvání podél obrubníku. Sedadla jsou velká a je pohodlí. Není zadní stěrač a hodně se špiní couvací kamera, které je v noci téměř nepoužitelná. Jinak asi nejlepší a nejrychlejší nabíjení - až zpětně to doceňuji. Baterka je chytře ohřívána odpadním vzduchem z kabiny. Možnost nabíjení již od 2A - může se hodit při nabíjení z FVE (umí to Hyundai & KIA, ostatní EV pod 6A ukončí nabíjení).
IoniQ je taková letící cihla co do jízdních vlastností. Oproti IoniQ_PHEV i Hybridu má EV pevnou zadní nápravu.
Předek je opravdu hodně lehký a kola při větším přidání prokluzují hlavně na mokru třeba na kruháči (Golfem jsem jezdil týden a ten mi připadal lepší než můj FOCUS_TDCI 1,8 (s těžkým motorem). Nicméně Ioniq_28 nemá výkonný motor, takže se jezdí hodně na pohodu. Zrychlení do 80 je dostačující, ale pak musíte předjíždět už hodně opatrně (obvzláště když budete naložen) - Tam kde bych s Fokusem předjížděl, tak zde jsem nemohl. Jó a na sněhu raději nejezdit ani po rovině (pokud ale nejste v horách, tak silnice jsou většinou jen mokré).
Jo a IONIQ úžasně plachtí, ale dost špatně brzdí.

Kvůli tomu nasedání by stejně bylo nejlepší si to někde zkouknout. Nemáte ho ještě někdo v provozu a jste někde v okolí Kladna či Kralup, či Prahy, nějak v rozumné dojezdovce +-80km :), že bych se zajel podívat na reálné vozidlo :)
Pokud nikoho neseženete, tak mám ještě několik kontaktů na kolegy s IoniQem.

Jinak co jsem koukal na tu Kiu Soul, tak tam je právě to, že má opravdu tu baterii už menší, tam by se mi líbila ta s tou větší baterií a ta je přes limit......
..... ale je z ní nejlepší výhled (s IONIQem se hlavně vpředu hodně odhaduje)

Zoe, by se dalo sehnat kolem těch 400 tisíc jen tak ten starší model s 41KWh baterií a většinou to je s tím slabším motorem. Předpokládám, že ale je to ideální alespoň s tím 80KW motorem. Tam už se ale obávám, že vzadu opravdu nedám ty 3 lidi. Občas to fakt potřebuju více než ten dojezd.....
...... Kdyby jste jezdil sám nebo dva (případně 2 + 2 děti), doporučil bych právě ZOE, které má také nízkou spotřebu, dobré nastupování, hluboký kufr, ale hlavně 22kW AC nabíjení !!!

Je to Zoe - 120mm, golf a ioniq 140mm a leaf 155mm. Soula má 151mm, což je taky super. Ideální by byla Kona a nebo e-niro, ale to už je úplně mimo :(......
...... Kona by rozhodně nebyla ideální pro 5 osob (vzadu je to spíše pro 2 děti). Niro by bylo lepší.


Odpověděl jsem Vám přímo v textu..... za ......

Rozhodně doporučuji si všechna porovnávaná auta vyzkoušet !!!

Měl jsem IONIQ_28 a vyměnil jej za KONU_64 a porovnal po 500 a 2500 km.
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=840
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Polik.cz
Příspěvky: 6
Registrován: sob 28. led 2023 9:19:14

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Polik.cz » ned 12. bře 2023 20:40:21

Tak jsem ve finále vzal Ioniqa. Tak uvidíme. Snad bude vše OK. Až na černou barvu vypadá opravdu hezky. Zatím jsem s ním sjížděl jen z podvalu a udělal malou projížďku před koupí.
Oproti Leafu je vevnitř prostornější a spotřebu uvidíme. Vybaven je maximálně, takže má bohužel i střešní okno a tudíž trochu méně místa uvnitř na hlavu. Jelikož jsme ale všichni malý, největší u nás v rodině má 180cm, tak to je v pohodě.

Děkuji za rady a uvidíme v provozu. Když tak si přijdu pro rady :). Ještě jsem včera zkoušel topení a odmrazení skel v těch -5 a je to fakt masakr. Za cca 30s až 1m vytopené a odmražené celé auto :) Ropák se zahřál až tak po 15km když dal bůh :). Sice si to vezme trochu elektřiny, ale za to rychlé vytopení to stojí :).

Tak uvidíme. Držte palce ať je vše OK.

Polík
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod garmont » pon 13. bře 2023 13:23:33

Pro zajímavost na kolik vyšel? Kupoval jste jej v cz nebo venku?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » pon 13. bře 2023 17:21:08

Ioniq 28 kW je fajn, dojezd především v létě parádní a pokud byl za dobrou cenu a má dobrou baterii, není co řešit. V Německu je přetlak v prodeji těchto aut (prodává se jich tam více než 1000 kusů), takže ty ceny jsou stlačeny pod 400 tis.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Marek71 » úte 14. bře 2023 16:58:43

Ta prodejní cena by mě taky zajímala, jak se to liší od nabídkové ceny v inzerátech.
Na https://www.autoscout24.de/ je možné u inzerátu vidět i historii vývoje ceny a u některých aut je to zajímavé :-) Pokud to teda prodejce neudělá tak, jak to běžně dělá AAA, že když se auto neprodává, na chvilku jej stáhne a pak zase vystaví s nižší cenou.