Výběr prvního elektromobilu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » pon 27. zář 2021 9:59:38

Měl jsem za to že 35 kWh je využitelná kapacita, pokud to má využitelnou jen 30 kWh tak opravuji spotřebu na 20 kWh/100 Km, ale i tak je to dost.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » pon 27. zář 2021 10:26:04

Spotřeba přesně 20.5 kWh/100 km a dojezd 146 km je fakt z říše auto roku 2015. To už si rovnou mohu koupit v záruce Kia Soul za 340 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod nokia9500 » pát 01. říj 2021 9:02:54

Marek71 píše:Tak to je škoda té spotřeby. Ale je to divné, na fdrive naměřili docela dobrou spotřebu na tom jejich okruhu, nijak tragické to nebylo. Teda, s výjimkou pak dálnice, tam to bralo hodně. Ale myslel jsem, že město a okresy by to mohlo v pohodě dat těch 200 km. Hm...

na fdrive testují auta podle předchozího zadání a tomu upravují podmínky testu = absolutně neseriózní, existuje naštěstí hromada testů na jiných webech a na YouTube
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod nokia9500 » pát 01. říj 2021 9:08:28

Citigo e IV píše:
Včera byly ideální podmínky jízda bez topení a klimatizace, po Liberci Jablonci +výlet do Jizerek klidná jízda občas na pár Km jsem vyzkoušel maximálku a Citigem bych jezdil tak za 12 max zde za 22! To žere snad jak Tesla !


to je víc jak Tesla !! Po 40t km v TMX mám průměrku 18.2 kWh/100
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » pát 01. říj 2021 9:29:44

nokia9500 píše:
Marek71 píše:Tak to je škoda té spotřeby. Ale je to divné, na fdrive naměřili docela dobrou spotřebu na tom jejich okruhu, nijak tragické to nebylo. Teda, s výjimkou pak dálnice, tam to bralo hodně. Ale myslel jsem, že město a okresy by to mohlo v pohodě dat těch 200 km. Hm...

na fdrive testují auta podle předchozího zadání a tomu upravují podmínky testu = absolutně neseriózní, existuje naštěstí hromada testů na jiných webech a na YouTube


Souhlasím jsou to jen placení novináři, lidi co tomu nerozumějí a vybírají se podle testů první elektromobil, tak zapláčou. Na frive jednou v testu na spotřebu udávají spotřebu při 130 km/hod 24 a v článku o ceste z Berouna do Brna 28 to je docela rozdíl u stejného člověka :D
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod nokia9500 » ned 03. říj 2021 13:02:01

záleží kým jsou placení ?

ty jejich testy dálniční rychlosti s průměrem 105km/h jsou vyhlášené, pak ta spotřeba je úplně mimo resp. velmi nízká (dle zadání toho kdo je platí

příklad: test Porsche Taycan
Fdrive spotřeba 22
ElektroTata spotřeba 30
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » ned 03. říj 2021 20:15:43

Nikde jsem nenašel postup testování, což by mělo být na jejich stránkách uvedeno, ale myslím, že dálnice jezdí 130 např. cituji z článku ".... a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla výrazněji na 22,45 kWh/100 km."
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod nokia9500 » ned 03. říj 2021 21:26:02

ano to tam sice píšou ale pak dá jejich Fguru na FB fotku z displeje kde je průměrná rychlost 106 kmh ... jejich testům vůbec nevěřím, většina je zmanipulovaná
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » ned 03. říj 2021 21:57:03

To cca odpovídá, když jede 90 + 110 + 130 ten průměr.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » sob 09. říj 2021 22:55:46

Tak úplně náhodou budu mít Mazdu MX-30 na jeden den, tak se mrknu na ty spotřeby v chladnějších dnech kdy začínám jezdil kolem 14 kWh/100 km s Nirem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod EV4me » ned 10. říj 2021 7:32:25

Josef píše:Tak úplně náhodou budu mít Mazdu MX-30 na jeden den, tak se mrknu na ty spotřeby v chladnějších dnech kdy začínám jezdil kolem 14 kWh/100 km s Nirem.


Já ji budu mít na pár dnů koncem října - to u mě rozhodne. Už počítám i s variantou, že si necháme CX-5 a MX-30 bude “druhé auto”, ale první po kterém na většinu cest sáhneme.
Spotřebu předpokládám 18kWh/100km na trase co by jezdila 3x do týdne, tak jsem zvědav na realitu.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod e-LUKY » ned 10. říj 2021 8:55:03

EV4me píše:
Josef píše:Tak úplně náhodou budu mít Mazdu MX-30 na jeden den, tak se mrknu na ty spotřeby v chladnějších dnech kdy začínám jezdil kolem 14 kWh/100 km s Nirem.


Já ji budu mít na pár dnů koncem října - to u mě rozhodne. Už počítám i s variantou, že si necháme CX-5 a MX-30 bude “druhé auto”, ale první po kterém na většinu cest sáhneme.
Spotřebu předpokládám 18kWh/100km na trase co by jezdila 3x do týdne, tak jsem zvědav na realitu.


**
Tak jako první faktické seznámení se s EV a jako druhé auto do rodiny, je celkem jedno jaké to EV bude, když na to máte.
Vše co tady psali je pravda ale pro vás jen v tom případě, že by bylo hlavní v rodině.
Já jezdím víc jak 6 let jen EV a ze začátku to bylo fandovství a pak se to jen zlepšovalo (bylo víc a víc míst kde nabíjet) a teď už nemám na co si stěžovat (mám nové EV s dostačujícím dojezdem, takže ani ty nabíječky mne nijak moc nezajímají), ba právě naopak.

Přeji vám ať jste s ním spokojený, přes všechny případné nedostatky co poznáte.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » ned 10. říj 2021 12:38:10

A jakou Vám na tu MX-30 dali cenu? Já ji měl půjčenou a dostal jsem nabídku kolem 770 tis. za tu základní s metalízou, nebo 750 na převáděčku,
takže to rozhodně nebyla nabídka co se nedá odmítnout. Jinak souhlasím s Josefem jako "druhé" auto do rodiny poslouží cokoliv.
u Té MX-30 mě vadí ty dveře, to už raději tří dvéřové.
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod EV4me » ned 10. říj 2021 13:18:54

Citigo e IV píše:A jakou Vám na tu MX-30 dali cenu? Já ji měl půjčenou a dostal jsem nabídku kolem 770 tis. za tu základní s metalízou, nebo 750 na převáděčku,
takže to rozhodně nebyla nabídka co se nedá odmítnout. Jinak souhlasím s Josefem jako "druhé" auto do rodiny poslouží cokoliv.
u Té MX-30 mě vadí ty dveře, to už raději tří dvéřové.

Bavili jsme se o autě s nájezdem 2.000km a cenou 620tis. Kč.
Barva šedá.
Pokud do MX-30 půjdu, budu hledat s hnědou kůží v interiéru.
Co jsem se díval v Německu když jsem tam byl na služebce, tak by se z DE dala sehnat i kolem 550tis. Kč - to je cena za kterou bych po ní skočil. Samozřejmě to není nové auto, ale půl až roční s najezdem do 8tis. Km.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Marek71 » ned 10. říj 2021 14:47:16

https://carvago.com/cs/auto/46053069/mazda-mx-30-105-kw

Akorát si jako prostredník něco prihodí, v DE pak vyjde levněji.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Marek71 » pon 11. říj 2021 15:12:32

A přímo v DE začínají ceny na 20 tis. eur, třeba tady:
https://www.autoscout24.de/angebote/maz ... 1175371727
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » stř 13. říj 2021 19:45:44

Tak jsem měl dnes náhradní auto MX-30. Bohužel nebylo moc času na nějaké testování. Teplota byla 9°C dopoledne a 12°C odpoledne. Celkem jsem najezdil necelých 57 km po Praze, začátek Stodůlky a přes Prahu 9 a Prahu 3 zase konec Stodůlky. Průměrnou spotřebu jsem měl 17.1 kWh/100 km a jezdil jsem opravdu velmi opatrně. S Nirem bych měl spotřebu za těchto podmínek tak kolem 14 kWh/100 km.

Mazda je uvnitř velmi malé auto, a člověk je tam dost sevřený. Vzadu je místo tak pro děti, měřím 179 cm, sedím celkem blízko u volantu a i tak bylo za mnou mezi sedačkami asi 20 cm mezera, tedy akorát na pracovní tašku. Dovedu si to představit tak pro malou maminku a dvě děti a jezdit po Praze. V letních a podzimních teplotách bych s tím dal asi těch 175 km po Praze.

Navigace mizerie, navádí i do neprůjezdné ulice (u Muzea), nemá online dopravu, takže v dnešní dopravě prakticky nepoužitelné. Některé popisy hodnot v infotainmentu mi nedávají smysl, např. název Historie úspory energie znamená v praxi Historie hodnot spotřeby.

Celkově se mi uvnitř auto líbí i použité materiály OK. Docela mě zarazilo absence prostoru pro odkládání telefonu. Dá sice dát do dolní poličky pod střední konzolí, ale to mi přijde dost nepohodlné ho tam lovit, zvláště za jízdy. U dveří řidiče celou cestu otravně cvakala lišta u skla, na autě s nájezdem 8 tis. km překvapující. Servisní prohlídky po 20 tis. km jsou ale příjemnější než u KIA/Hyundai po 15 tis. km.

Ovládání neintuivní, např. jsem ani po dvou hodinách ježdění nenašel tlačítko pro přepínaní hodnot v kapličce přístrojové desky. Ovládání topení sedaček na displeji nebo teploty a ventilátoru je otravné a odvádí od pozornosti, zvláště, když je displej umístěný u řadící páky. Jinak grafika celkem pěkná, zadní kamera velmi slušné rozlišení (lepší než Niro). HUD displej celkem dobře vidět s řízením jasu dle světelných podmínek a ukazuje i auto v mrtvém úhlu a navigační údaje. Simulace zvuku motoru mi nevadila, byla dost tlumená.

Nemožnost volby jízdního módu mě překvapila (např. bývá zvykem sport, normal, eco). Jako zajímavost beru ukazatel teploty baterie.

Zadní dveře je kapitola sama pro sebe, ten kdo sedí vzadu může vystoupit až po otevření dveří předních, tedy pokud řidič zastaví a dítě chce vystoupit vzadu na chodník, tedy vpravo po směru jízdy, tak musí řidič (nebo dítě) otevřít dveře spolujezdce a pak teprve otevřít zadní dveře. Pokud při vystupování do silnice by nějaké auto narazilo do otevřených dveří, tak vystupujícího rovnou zabije, případně mu dveře ustřihnou vystrčenou nohu. Podle mě nesmyslná a nepraktická věc.

Kupující nesmí zapomenout, že Mazda má pomalé DC nabíjení, dokonce pomalejší než starý Kia Soul 27 kWh. AC je pouze 6,6 kW.

Pokud Mazdu porovnám s Nirem, tak je KIA o generaci dál a to jak s úspornými pohony tak s funkcemi a ovládáním. Přestože je Niro o 2 cm kratší, je uvnitř mnohem více prostoru a zvláště i vzadu a má o 100 litrů větší kufr. Mazda je sice levnější, ale když bych se měl rozhodnout vezmu Niro 39 kWh a jsem na tom lépe (prostorem, dojezdem, funkcemi) za o něco vyšší cenu.
Přílohy
20211013_170526.jpg
20211013_101250.jpg
20211013_093648.jpg
20211013_163627.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Marek71 » stř 13. říj 2021 20:50:05

To dává smysl jako druhé auto s výhradným nabíjením doma a za cenu lehce přes 500 tis., za kterou to lze sehnat v Německu.

Baterku to má cca. stejnou jako poslední eGolf, ale u něho údajně není problém v létě 200-250 km, takže zřejmě úspornější pohon.

Jo a ty servisní prohlídky má asi nejlépe řešené Enyaq, je to dva roky pevný interval, žádné km.
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod EV4me » čtv 14. říj 2021 18:17:33

Marek71 píše:To dává smysl jako druhé auto s výhradným nabíjením doma a za cenu lehce přes 500 tis., za kterou to lze sehnat v Německu.

Baterku to má cca. stejnou jako poslední eGolf, ale u něho údajně není problém v létě 200-250 km, takže zřejmě úspornější pohon.

Jo a ty servisní prohlídky má asi nejlépe řešené Enyaq, je to dva roky pevný interval, žádné km.



Netuším jaké má ceny Enyaq ale u Mazdy se mi líbí, že ceny prohlídek uvádí a taky se jich drží.
Příští týden budu mít MX-30 zapůjčenou. Pokud splní očekávání - nechám si udělat nabídku od dealera na lehce ojetou a pokud nebude okolo 600tis., vyrážím do DE.
Ty ceny ale nejsou tak optimistické - sleduji to již několik měsíců. Dříve se objevily i pod 20tis. Euro.
Já navíc preferuji uvnitř hnědý interiér. Je potřeba počítat s tím, že pokud auto má do 6tis. km, tak se u nás bere jako nové a je třeba zaplatit DPH. V DE je DPH 19% u nás 21% - rozdílem tedy výsledná cena poskočí. Eura taky musím koupit a nelze proto počítat s aktuálním kurzem ale jejich cenou nákupu. Další výdaje jsou spojené s dovozem a přihlášením - počítám cca 20tis. Kč.
MX-30 s dobrou cenou mizí po jednom, dvou dnech inzerce, chce to být rychlý.

Takže suma sumárum - počítám s cenou cca 22tis. Eur, autem s nájezdem více než 6tis. Km (nejlépe hodně lehce) , s kurzem Eura 26kč + 20tis. dovoz a přihlášení a jsem na částce lehce pod 600tis. - pokud by bylo auto z ČR, mělo by výhodu při dalším prodeji. Akceptoval bych tedy cenu v ČR do 620tis.

Zásadní bude naše zkušenost s MX-30….to rozhodne.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Marek71 » čtv 14. říj 2021 18:46:51

Ještě včera byla jedna na prodej v ČR, cena 630 tis., teď je podobná za 650. Na webu Mazdy, jako ojeté vozy.

Jo a to, jestli je auto nové nebo ojeté, tam je rozhodující jenom nájezd nebo i stáří vozu. Není to náhodou tak, že po půl roce je už auto ojeté i když má pod 6 tisíc km?