Výběr prvního elektromobilu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » stř 22. zář 2021 7:39:16

Marek71 píše:Jo, to jsem koukal taky, na ty dveře, inspirace RX-8? To by chtělo vyzkoušet jak se s tím žije.


Pokud člověk jezdí maximálně ve dvou pak je to v pohodě. Pokud chce někdo vzadu vystoupit, tak se musí nejdříve otevřít přední dveře. Super situace je, když veze řidič někoho vzadu a potřebuje vystoupit na chodník :) vzadu bych vozil maximálně tašku.

https://www.auto.cz/video-elektricka-ma ... ere-136874
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod nokia9500 » stř 22. zář 2021 23:37:22

Josef píše:
Marek71 píše:Jo, to jsem koukal taky, na ty dveře, inspirace RX-8? To by chtělo vyzkoušet jak se s tím žije.


Pokud člověk jezdí maximálně ve dvou pak je to v pohodě. Pokud chce někdo vzadu vystoupit, tak se musí nejdříve otevřít přední dveře. Super situace je, když veze řidič někoho vzadu a potřebuje vystoupit na chodník :) vzadu bych vozil maximálně tašku.

https://www.auto.cz/video-elektricka-ma ... ere-136874

Jde jen o zvyk ... i3 máme skoro 3.5 roku a jezdíme běžně ve čtyrech (2 dospělý + 2 děti) a nepociťuju žádné dramatické omezení
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » stř 22. zář 2021 23:40:33

Takže sedíte a děti si samy otevřou a vystoupí?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod nokia9500 » čtv 23. zář 2021 8:12:02

Děti mají 2 a 8 let takže sami nikam nechodí, v drtivé většině případů vystupují všichni, starší si ze zadu i zavře obě dveře
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 23. zář 2021 10:12:13

Musí jít přece ze zadu vystoupit, jinak by to auto nemohlo dostat homologaci co když při nehodě třeba ten vepředu bude v bezvědomí? To by jako posádka ze zadu nevylezla? Až budu mít zítra Mazdu půjčenou tak to prozkoumám a napíšu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » čtv 23. zář 2021 10:57:52

Pokud se neotevřou u i3 přední dveře, pak nelze vystoupit zezadu, protože zadní dveře nejdou otevřít, alespoň tak to bylo u dvou půjčených i3, ale třeba je na to finta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 23. zář 2021 11:11:49

Je tu nějaký majitel I3 který nám to pravdivě řekne jak to tedy je? Opravdu bez otevření předních nejdou otevřít zadní?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » čtv 23. zář 2021 11:15:07

Já myslím, že se stačí podívat na video.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Turbo » čtv 23. zář 2021 12:46:00

Nejdřív přední pak zadní, i3 nemá B sloupky, takže to ani jinak nejde řešit.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » čtv 23. zář 2021 12:52:30

"ideální" když to někdo zavře obráceně. Mazda to má stejně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Turbo » čtv 23. zář 2021 12:55:44

Za pár dní si zvyknete, ale ideální to není, hlavně kde je málo místa na parkování.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 23. zář 2021 14:33:28

Tak když to nemá B sloupek tak už to chápu, vozit děti v tom asi moc nepůjde , doufám že to má pás umístěný na sedačce, že se dají otevřít dveře od řidiče i když je řidič připoutaný aby mohl "vypustit" dítě. Ale jak vystoupí dítě na pravé straně, může si samo otevřít přední dveře, nebo se řidič nahne a ty dveře u spolujezdce otevře?
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod mp1 » čtv 23. zář 2021 18:34:39

páči sa mi, keď sa teoretizuje ako je to blbé!
a taliani presne toto okopírovali na f500 3+1 - pre matky, ktoré vozia detri. aby sa nanakláňali dozadu, ťahali decko, ...

a pre nás je to auto s dverami ktoré sa dajú poriadne otvoriť. pre zťp otočné sedadlo na obbrtlíku miesto zložitých lomených viacdoelných lyžín. otvoria sa dvere, odistí sa sedadlo, otočí sa!

akurát kufor má vysoko dno a je krátky, takže mechanický vozík problém, zato elektrický sa dá zložiť naplacato a pri hmotnosti menej ako 30kg.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » pát 24. zář 2021 10:11:45

To není teoretizování, ale praxe. Už se mi tohle otevírání nelíbilo ani na RX-8, kterou jsem kdysi chvíli jezdil a dodnes si pamatuju jak "klečel" prodejce na kolenou a prosil, ať zavírám nejdříve zadní dveře :D . Když jsme jezdili v i3s 120 Ah na jaře, tak jsme si s přítelkyní po 35 letech ježdění připadali jak pitomci, když jsme zaparkovali mezi auty na parkovišti a nedokázali na poprvé z toho auta vylézt, protože jakmile oba co sedí na jedné straně vystoupí a otevřou oboje dveře, tak už je nezavřou, protože na to není místo :lol: Měli by k tomu dávat návod jak správně vystupovat 8-)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod mp1 » pát 24. zář 2021 13:37:03

s odpustením, je to teoretizovanie.
amíci vyrábali špeciálne modely s dvomi + kufrovými dverami, ktoiré kupovali matky s deťmi, aby decko nemohlo samo iotvoriť dvere a vystúpiť. to som v 100+1 zz čítal okolo 1962.3.
usporiadanie dverí bolo pôvodne také, ako vyhvovalo pohodliu. najprv posádke/majiteľovi a neskôr aj vodičovi. dvere sa otvárali proti smeru jazdy a bolo to vynikajúce. ešte si to pamätám zo š1100.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Citigo e IV » sob 25. zář 2021 13:00:18

Včera jsem měl na celý den půjčenou tu Mazdu MX-30 a musím říct, že mám rozporuplné pocity...

Jako jízdně je auto dobrý, interiér luxus rozhodně mnohem lepší jak Kona, možná překoná i Niro. Auto je tiché hlavně ve vyšších rychlostech a tím souvisí problém, že vyšší rychlosti není radno často využívat protože dojezd. Měl jsem za to, že dojezd na městské auto tj. 200 Km je v pohodě, že s tím udělám i 250 km když se budu snažit. S EV mám něco najeto přes léto jezdím se Citigem max. za 11 kW/100 Km.

Včera byly ideální podmínky jízda bez topení a klimatizace, po Liberci Jablonci +výlet do Jizerek klidná jízda občas na pár Km jsem vyzkoušel maximálku a Citigem bych jezdil tak za 12 max zde za 22! To žere snad jak Tesla !

Auto jsem dostal nabité na 87% vracel jsem ho po 110 Km s 12% podle mých výpočtů dojezd na 100% baterky 150 Km bez topení na letních pneu to je fakt mimo. DC dobíjení jsem zkoušel při stavu baterky 37% a ideální teplotě (ukazatel na polovině) nabíjecí výkon 36 kW taky nic moc s ohledem na spotřebu je DC dobíjení mnohem pomalejší jak Citigo.

Já dávám palec dolů a místo Citiga o něm neuvažuji při reálné celoroční spotřebě včetně ztrát při nabíjení kolem 25 to už bude levnější jezdit hybridem na benzín.
Přílohy
mazda.JPG
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Marek71 » sob 25. zář 2021 18:25:29

Tak to je škoda té spotřeby. Ale je to divné, na fdrive naměřili docela dobrou spotřebu na tom jejich okruhu, nijak tragické to nebylo. Teda, s výjimkou pak dálnice, tam to bralo hodně. Ale myslel jsem, že město a okresy by to mohlo v pohodě dat těch 200 km. Hm...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Josef » sob 25. zář 2021 18:28:37

No a teď si představte dojezd v zimě, tragedie... Myslím, že redakce v tom testu nějak ustřelila, např. Niro v teplotách kolem 5°C mělo spotřebu 15,1 kWh/100 km a MX-30 v teplotě 16°C měla 15,3 kWh/100km, to je nějak málo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
EV4me
Příspěvky: 56
Registrován: pát 30. črc 2021 9:47:23

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod EV4me » sob 25. zář 2021 23:42:51

Bjørn s ní jel při rychlosti 90km/h se spotřebou 19kWh/100km, při 120km/h pak 28kWh/100km, Elektrotaťka měl tuším 24kWh/100km po týdnu ježdění ale většinu po dálnici.
Mx-30 je těžká a aerodynamika je pro ni sprosté slovo.
Jízda v ní byla pro mne ale VELMI příjemná oproti porovnání s ostatními EV, ve kterých jsem se svezl.

V interiéru mám skutečně pocit že sedím v autě za 1mil.

Problém je, že za ten milion moc daleko člověk nedojede a prvomajitelé zřejmě těžce zaplakají při prodeji po 3-4letech.
Dle mého budou nyní ceny strmě padat a MX-30 a pak se stane velmi zajímavou ojetinou.
Až cena spadne na částky 400tis. - dávám tomu rok/dva. Pak bude její dojezd odpovídat ceně a věřím že díky designu si najde své příznivce, stejně jako Fiat 500e.

Já o ní aktuálně stále uvažuji, mám z ní pocit, že je prostě dobře udělaná:
1/baterie Panasonic
2/baterie chlazená a vyhřívaná
3/velká rezerva ve využitelnosti baterie - z 35.5kWh 30kWh využitelných
4/nabíjení omezené má 35kWh - ano i to beru jako plus s ohledem na životnost baterie
5/CCS konektor, kterých bude na cestách přibývat (např.oproti CHAdeMO)

Za mě koupě nové nesmysl, o lehce ojeté za téměř poloviční cenu už ale fakt uvažuji.

Jen doufám že pokud do ní půjdu tak Mazda nebude následovat Hyundai a nebude zvyšovat ceny servisních prohlídek u EV. Koupit si e-Konu s tím, že mě bude stát servis 2tis. každých 15tis. km a pak se dozvědět že to bude 7tis. a za čtyři roky 15tis. - to by mě fakt zvedlo ze židle - záruka tedy znamená cena auta + cca 100tis. a to je hnus.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výběr prvního elektromobilu

Příspěvekod Lama » ned 26. zář 2021 8:43:43

Ta spotřeba Mazdy je tragedie. Já mám dlouhodobý průměr Kony 13,5 kWh/100km (včetně zimy a dálničních cest do Stuttgartu). A garanční prohlídky máme většinou všichni pod 2 tis.Kč.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)