Byli jsme pár dní bikovat u Zell am See, tak jsem trochu pozoroval jak to tam s EVčkama vypadá.
Řekl bych naprosto dominantní přesila Tesel, tak na 3 Tesly jeden další baterkáč, hlavně i3 a ID.3, zbytek zastoupení už jen poskrovnu.
Taky k tomu mají solidní zázemí - Destination chargery dokonce i hned pod Grossglocknerem
EV v Rakousku
Moderátor: Josef
Re: EV v Rakousku
Byl jste nahoře s autem? Já tam chtěl ale nakonec jsem si vybral jinou destinaci Kopec nahoru ubral z dojedu 40km se spotřebou 48,5kWh a dolů narekuperoval 25km - suma sumárum +5km
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: EV v Rakousku
Já tam byl v plné polní (s karavanem + 4 kola), takže jsem musel provětrat spalovák, ale Tesly se tam vesele proháněly.
Re: EV v Rakousku
ja se tam právě chystám příští středu, a jsem napnutý jak kšandy ... pojedeme z Heligenblatu do Zell am See s TMX ... vůbec nevim co čekat směrem nahoru ... je to převýšení z nějakých 600 mnm u Seeboden až na Edelweißspitze 2572 mnm ... tak nějak počítám dopředu se spotřebou cca 80kWh/100
jel jste to už někdo s EV ?
jel jste to už někdo s EV ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: EV v Rakousku
Kamarád na Tenerife jezdí denně nahoru dolů, převýšení tak 400 m a má spotřebu s Enyaq kolem 22 kWh/100 km. Zase se jezdí poměrně pomalu, tak to není tak strašné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: EV v Rakousku
tak jsem teda zkusil ten Grossglockner AlpenStrasse s Teslou X start byl ve Villlachu na SCH (439mnm), tam nabito na 80%...navi ukazovala, že bych měl mit nahoře ještě 29% baterky
při příjezdu do Heligenblatu (cca 1100 mnm) byl stav 50% a predikce na místo kousek od Edelweißspitze (2572mnm) byla 35% ... to už sem začínal trochu nevěřit, přece jenom zbývalo ještě 1500 výškových metrů
už po výjezdu do prvního passu 2508 mnm byla baterka na 36% (spotřeba v tu chvíli 809 Wh/km) chybělo ještě 8km k cíli, pak je to naštěstí kus z kopce a závěrečný prudký výjezd nahoru, takže se ještě něco narekuperovalo,
na Edelweißspitze Tesla přijela s 34% a spotřebou po 19km stoupání 538Wh...super !!!
co mě však potom překvapilo, zadal jsem do navi SCH Salzburg vzdálený 114km a výsledek, že bych měl dojet se 33% (jen 1 procento spotřeba), tak jasně z kopce se něco vrátí do baterky ... ale ten byl jen cca 30km a co těch zbývajících 80 ? na SCH Königshof u Salzburg opravdu dojela s 33% a spotřebou 4Wh/km
cenná zkušenost, že na navi v Tesle se dá stopro spolehnout i v takto extrémních případech
při příjezdu do Heligenblatu (cca 1100 mnm) byl stav 50% a predikce na místo kousek od Edelweißspitze (2572mnm) byla 35% ... to už sem začínal trochu nevěřit, přece jenom zbývalo ještě 1500 výškových metrů
už po výjezdu do prvního passu 2508 mnm byla baterka na 36% (spotřeba v tu chvíli 809 Wh/km) chybělo ještě 8km k cíli, pak je to naštěstí kus z kopce a závěrečný prudký výjezd nahoru, takže se ještě něco narekuperovalo,
na Edelweißspitze Tesla přijela s 34% a spotřebou po 19km stoupání 538Wh...super !!!
co mě však potom překvapilo, zadal jsem do navi SCH Salzburg vzdálený 114km a výsledek, že bych měl dojet se 33% (jen 1 procento spotřeba), tak jasně z kopce se něco vrátí do baterky ... ale ten byl jen cca 30km a co těch zbývajících 80 ? na SCH Königshof u Salzburg opravdu dojela s 33% a spotřebou 4Wh/km
cenná zkušenost, že na navi v Tesle se dá stopro spolehnout i v takto extrémních případech
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km