Limit v obcích 30 km/h
Moderátor: Josef
Limit v obcích 30 km/h
Tak nevím, zda to auto budeme za chvíli jenom tlačit? Chápu lokální omezení, ale budeme jezdit na dvouproudých silnicích 30 km/h, např. Praha 5. května?
https://podcasty.ihned.cz/c1-66931400-r ... tom-vydela
https://podcasty.ihned.cz/c1-66931400-r ... tom-vydela
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Limit v obcích 30 km/h
Asi chce být Praha světová. Možná je to taky cesta k menším emisím. V centru Stuttgartu mají hodně omezení na 40km/hod...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Limit v obcích 30 km/h
Oni prý jednají o plošném omezení, tedy celá ČR.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Limit v obcích 30 km/h
neviem ako^inde", ale v sk, trenčíne uvažujú o 30/hod v obytných zónach s PREDNOSŤOU SPRAVA. mám pre to pochopenie, pretože zam sú vozovky úzke a mnohokrát ŽIADNE chodníky.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Limit v obcích 30 km/h
Tuhle kokotinu prosazují "dopravní experti" na záběrech, jak lehce z 30 zabrzdíte a nesrazíte chodce a jak v 50 je tuhý. Když jim říkám, že nedávno ještě byla 60 a vše bylo OK, tak na mne koukají jako na vraha. A když jim řeknu že 30 jede každý druhý cyklista, skejťák a bruslař, tak ještě více. Stále připomínám spolužáka na gymplu, co v roce 1985 platil za překročení 60 na skejtu když sjížděl kopec Hladnov v Ostravě u stadionu FC Baník na Bazalech. Prostě ho změřili a dole hlídka VB zkásla.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Limit v obcích 30 km/h
Denně předjíždím cyklisty u nás na okreskách a ve 40 km/h je nepředjedu....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Limit v obcích 30 km/h
K té 30-ce se pčidá ještě zákaz předjíždění a bude to
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Limit v obcích 30 km/h
Jojo vymyšlený pro konec aut ve městech. To už můžou lidi jezdit na kole nebo koloběžce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Limit v obcích 30 km/h
třicítky vesele ignoruju.
Raději sleduji okolní provoz, než čumět po značkách a neustále kontrolovat tachometr.
Taky už tu v okolí máme tu módu. Pomalu v každé vesnici je nějaký podobný nesmysl. Každej na to kašle.
Raději sleduji okolní provoz, než čumět po značkách a neustále kontrolovat tachometr.
Taky už tu v okolí máme tu módu. Pomalu v každé vesnici je nějaký podobný nesmysl. Každej na to kašle.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Limit v obcích 30 km/h
Každej na to kašle, než ho změří...
Asi se dočkáme i toho, že prostě auto více než je LIMIT nepojede.
Asi se dočkáme i toho, že prostě auto více než je LIMIT nepojede.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Limit v obcích 30 km/h
Tesla už to dělá, ale nejen ona, vše co čte značky na to minimálně na displeji upozorňuje, po zapnutí tempomatu se tím řídí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Limit v obcích 30 km/h
Dnes už hodně aut čte značka a zobrazuje řidiči upozornění, včetně KONY
Jsou ale i auta, která sama bez zásahu řidiče zpomalí na omezenou rychlost, např. ID.3, ID.4 ...
Myslel jsem to ale tak, že auto prostě nad limit nepojede - nebude reagovat na sešlápnutí pedálu - jako když si nastavíte asistenta "LIMIT".
Jsou ale i auta, která sama bez zásahu řidiče zpomalí na omezenou rychlost, např. ID.3, ID.4 ...
Myslel jsem to ale tak, že auto prostě nad limit nepojede - nebude reagovat na sešlápnutí pedálu - jako když si nastavíte asistenta "LIMIT".
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Limit v obcích 30 km/h
Ten LIMIT má ale také své nevýhody a proto jej nepoužívám. Potřebuji mít stále pod plynem možnost i za cenu porušení předpisu akcelerovat. Jen tak se mnohdy mohu vyhnout kolizi. Pokud mi auto nedovolí zrychlit nad omezenou rychlost, nebudu moci srážce zabránit. Proto si myslím, že to neudělají a nebo budou sledovat provoz a v případě nebezpečí srážky auto samo zrychlí....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Limit v obcích 30 km/h
A to Vám u Kony při prošlánutí plynu ten limit nezruší? U Nira mě to zruší, jsou to sesterské vozy , mělo by to dělat stejně. U citiga IV to při prošlápnutí taky zruší limit i Eko režim.
Re: Limit v obcích 30 km/h
Ja bych to spis videl na autobonz system. Protoze kdyz by se natvrdo zavedl limit, tak se na tom nic nevydela. Ale takove automaticke posilani pokut (zvlast s ohledem na kvalitu mapovych dat nebo dynamicke zmeny rychlosti v tunelech), to je urcite sen kazdeho urednika.
Prvni krok je udelany, ted od nekdy je v novych autech povinna jednotka s datovym pripojenim (zatim pro hlaseni nehody, ale to se da lehce upravit).
Prvni krok je udelany, ted od nekdy je v novych autech povinna jednotka s datovym pripojenim (zatim pro hlaseni nehody, ale to se da lehce upravit).
Re: Limit v obcích 30 km/h
Dnes jsem to zkoušel u e-Niro, stačí prošlápnout pedál až úplně na doraz a limit se zruší a auto vyrazí plným výkonem, je vidět, že výrobce na tuto možnost nutného zrychlení myslel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50