Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Mishaczech
Příspěvky: 65
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » čtv 11. črc 2019 8:09:58

Vzhledem k tomu, že jsem už něco i vybral a jsem dost šťoura, tak se tady v prvním příspěvku pokusím postupně aktualizovat co jsem udělal (dodělal) a jaké mám na danou věc názory jak po nákupu, tak i postupem času. Možná to někomu pomůže, já osobně jsem to hledal po různých odkazech a fórech. Třeba když to bude na jednom místě... Nemám patent na rozum a berte prosím následující řádky jako čistě subjektivní názor. Pokud Vás bude něco zajímat, ozvěte se do PM a nebo do tohoto threadu, pokusím se odpovědět.

1) BMW i3 94Ah
Koupeno v AT, při nákupu 49.000km, 29.2 kapacita baterie.
Co napsat k autu který už bylo popsaný 100x? Rozhodně klame tělem, je uvnitř větší než se zdá venku. Vzhledem k tomu, že mám 196cm tak si za mě opravdu ale nesedne nikdo. Systém zadních dveří vypadá efektně a to je tak zhruba celý co od zadních dveří čekat. Možná by bylo lepší nechat klasickou konstrukci otevírání, když někdo sedí vzadu a vpředu máte pás tak Vás vytáhne ven z auta. Nutnost se odpoutat je nekomfortní, nicméně vzadu chválabohu nikoho moc nevozíme.
Auto je tvrdý. Tvrdý jakože sakra dost. Nemám runflaty a ani příplatkový 20ky kola. Po Praze cítíte každou nerovnost a ty rány co se ozývají taky nejsou nic moc. Jakmile je trošku lepší silnice tak se to dá, ale těch je u nás jako šafránu a kočičí hlavy jsou pravou zkouškou odvahy. Kola mám nafoukaný na 2.2, stejně je to tvrdý.
Aplikaci BMW Connected dělalo nějaký jelito v východního německa (iOS). SIce nepadá, ale aktualizace probíhá sporadicky a když se chci např. podívat jak mám nabitý auto tak se dozvím že se nenabíjí. Zajímavý je, že polohu auta to ukazuje dost aktuálně. Odeslání zatroubení a nebo zablikání světlama je hezká, prakticky k ničemu. Uvítal bych více možností analýzy stylu jízdy, ukazatele rekuperace v průběhu času, spotřebu pomocných spotřebičů atp. Vše je jen o SW, ty data v autě jsou a když už nejdou ukazovat uvnitř auta, netuším proč nejdou v aplikaci.
Portál BMW jsem pochopil tak nějak sporadicky, proč mi nefunguje remote update a přitom mi ho portál nabízí, aktualizace map přes FLASH a mají 20GB, nechápu. Auto má vlastní SIM tak proč se to neděje "samose" a chce to mojí asistenci když už to mám zaplacený... Ceny jednotlivých features které mohu dokoupit/prodloužit komentovat nebudu, asistenta na telefonu jsem nevyužil ani jednou a ani se k tomu nechystám, hospodu si najdu sám :-) Import muziky je opět dost tristní, vyberu importovat a vytvoří se mi jakási nesmyslná adresářová struktura kde jsou uvnitř písničky. Kolik mám volného místa na HDD v autě netuším, zřejmě mě BMW v tomto nechce obtěžovat přespříliš :lol: Prostředním zrcátkem vidím velmi málo, ale tak nějak si zvykám. Systém udržování v jízdním pruhu jen na dálnici a do 60km/hod? Důvod? To i služební Hjundé i30 má kdekoliv a do 150. Proč nemá BMW v autě za 1+mil třeba i příplatkové vyhřívání volantu a hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách taky netuším.

To zatím bylo to co mi vadilo, nicméně - auto je k tomu co chci SUPER. Denní dojíždění do práce a zpátky celkem 70-90km paráda. Na režim comfort skoro nejezdím, je to na mě až příliš živé a odezvy "plynového" pedálu mi vyhovují v režimu ecopro. (naopak režim ecopro+ nepoužívám vůbec). Pomocí bimmercode jsem si nastavil, aby byl vždy aktivní poslední jízdní mód a spokojenost. Poloměr zatáčení mě udiví vždycky, otočí se to fakt na neuvěřitelných místech. Tam kde jsem s Golfem musel 2x couvat tak tady najednou a s rezervou. Z auta je dopředu i do stran nadprůměrný výhled, při jízdě i při parkování nemám sebemenší problém. Velikost kufru neřeším, dvě basy piva se tam vejdou. Když jsem u kufru, jeho nakládací hrana je dost vysoko, pro ženský nebo menší lidi problém zvednout těžší věci :lol: :lol: Taky bych uvítal možnost otevření/zavření kufru elektronicky. Auto má tepelný čerpadlo, takže spotřeba topení je ucházející, při zapnutém topení ubyde dojezd o cca 10km což není žádná tragedie. Taky se dost mlží přední okno, zkusil jsem ho vyčistit nějakou chemií, je to maličko lepší ale nutnost jeho ofukování je výrazně častější než u mých předchozích aut.

i3 budí pozornost. V Prahé ne, tady jich potkávám dost a lidi jsou zvyklý, ale na "venkově" je to jiný kafe. Jestli je to výhoda a nebo ne nechám na uvážení každého ctěného občana. S tím souvisí tichost provozu a tím pádem i nutnost myslet za ostatní účastníky silničního provozu. Chodci i cyklisté skáčou před auto až příliš často, naštěstí jsem zatím bez zářezu.

Koupil bych si ho znovu? Jednoznačně ANO. Oproti jiným (elektro)autům v cenové kategorii +-500.000 je pro mě nejlíbivější i uvnitř, s nejvýkonějším motorem a tepelným managementem baterie. Uznávám také, že hlavním důvodem ke koupi elektroauta byla u mě ekonomická stránka věci a úspora provozních nákladů (dokud to jde). Čím dřív začnu jezdit na elektřinu, tím víc ušetřím na PHM a za údržbu klasického spalovacího auta.
Koupil bych si JÁ BMW i3 jako jediný auto? Bohužel ne. Stále mám nutnost mít druhý (větší) auto, které mi umožní ujet vzdálenost delší než 300km bez omezení a nutnosti nabíjení v cílové či startovní destinaci s možností převozu větších věcí včetně psa.
Ano, mít peníze na Teslu tak mi jako jediný auto TESLA X určitě stačí...

Na denní dojíždění za prací, na nákup, s dětma kolem komína ale pro 90% populace musí i3 stačit s jakoukoliv baterií a ani 60Ah verze není nedostatečná.

2) Wallbox JuiceBox 32A
https://evcharging.enelx.com/eu/juicebox-pro-32
recenze v NJ: https://youtu.be/KbkhHI3VHMo

Tak co k němu napsat - v podstatě jsem chtěl wallbox co má trochu "inteligence" a bude umět zastavit nabíjení alespoň odhadem na 80% nabití, abych baterku udržoval tak nějak v dobrém stavu, měl nějaký přehled o dobíjení v aplikaci a mohl naprogramovat dobíjení v daný čas kvůli levnějšímu tarifu. Vestavěná WiFi potešila, nemusím tahat datový kabel do garáže a nebo složitě řešit LAN po zásuvkách. Variantu 22KW jsem vzal z důvodu stejné ceny jako 11KW verze, alespoň je nějaká rezerva do budoucna, i když v současné době mám jištění 3x25A na barák a 3x20A samostatně na garáž a jeho navýšení v dohledné době neplánuji.
Balík přišel asi za tři dny, takže objednávka i dodávka naprosto v pohodě. Po rozbalení dost překvapení z tloušťky přívodního kabelu (5x10mm lanko). Zapojení je možné samozřejmě i na jednu fázi, ale zapojil jsem 3.
Wallbox funguje jako wallbox. Hezký je nastavení maximálního proudu v aplikaci (6/10/12/16/20/24/32A), výběr auta, které se právě nabíjí, nastavení času kdy dobíjet a to jak v pracovní dny tak i o víkendu. Rovněž je možné se připojit na wallbox z portálu JuiceNet, také mile překvapil kvalitně zpracovaný držák koncovky dobíjecího kabelu na zeď.

Aplikace i portál je ale v některých směrech NAPROSTO DEMENTNÍ. Počítá s připojením jedné fáze, i když nastavím tři fáze, stejně spotřebu energie neustále tvrdošijně ukazuje a předpokládá jen v jedné fázi. S tím se úzce pojí problém s nastavením konečného vypnutí, protože zkrátka vše dělit třema moc nejde. Nastavím, že má auto 50% baterie, vypni se při 80% a díky ignoraci 2 dalších fází stejně dobije do plna. Nastavím dobij 10KWh a opět dobíjí 30. Celé to na mě působí tím, že se s evropskou verzí 3 fází zkrátka moc nepočítá, pro amíky dobrý, mají 40(75A) jednofázové verze a tam to určitě počítá fajn, ale u nás nepoužitelný.

Dalším dost zajímavým úkazem je chování vlastního auta. Pokud nastavím na wallboxu maximální výkon 16A, auto si prostě bere 3x16A i když nastavím omezené dobíjení v menu nabíjení. Pokud nastavím maximální výkon na wallboxu 12A, je možné změnu dobíjecího proudu v autě provést, ale v menu standardního dobíjecího kabelu a nikoliv rychlého AC.

Vlastní dobíjení funguje tak jak se očekává, auto dobije do "plna" maximálně 11KW (při nastavení 16A/fázi), tj. cca 3.5hod z 0-100%. Kabely jsem osahával a při venkovní teplotě +25st nejevily žádné známky přehrátí ani po 2 hodinách nabíjení.

Celkově jsem zatím dost rozladěn, vlastní produkt působí robustně a kvalitně, zapojení do rozvodné skříně blbuvzdorné, návod srozumitelný, ale aplikace je šílená a totálně nedomyšlená.

Tak edit po měsicí používání:
Po několika emailech mezi podporou a mnou jsme si vysvětlili, že jsem já debil a oni kokoti - v databázi aut nemají 2016/3fáz a tak jsem JÁ vybral špatný auto a proto se mi v jejich aplikaci počítaly nesmysle. Evidentně mají sběr dat jen z jedné fáze a předpokládají, že na těch ostatních se děje to samý co v té první. Jenže to může a nemusí být vždy pravda. Po výběru BMW 3 phase 2018 to začalo fungovat skoro všechno. Vyjma grafů. Takže sice jsem si "dotankoval" podle výpisu 15KW, ale graf ukazuje "jen" 5... Co je důležité je to, že konečně funguje možnost nastavení procent DO KOLIKA nabíjet a ukazatel již dodané energie. Na podpoře mi slíbili, že to dali svému vývojovému teamu, aby upravili i ty grafy, tak uvidíme...

Obrázek


3) LED dálkové světla
https://nl.aliexpress.com/item/32864494564.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37bd4c4dM5o8Fh
Postupně budu přidávat zkušenosti

4) LED přední blinkry v1
https://nl.aliexpress.com/item/33010331924.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37bd4c4dM5o8Fh
Nebrat, jsou příliš široké, nevejdou se

5) LED přední blinkry v2
https://nl.aliexpress.com/item/33005434861.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.188d4c4dQDtPmq
Jiný konektor na dráty (široký) a ani nejdou zacvaknout do světla. Tudíž na LED blinkry kašlu a nechám tam původní žárovky

6) Wireless Carplay retrofit
https://www.joyeauto.com/product/bmw-i3-2013-2017-nbt-wifi-wireless-apple-carplay-interface-retrofit/
info zde: https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=16326
Zatím neobjednáno, zvažuji :-)

7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)

Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje

8) Výměna předních reproduktorů
Vzhledem k tomu, že nemám premiové HK repro a repro z výroby nejsou nijak okouzlující, tak uvažuji o výměně reproduktorů, zatím jsem skončil u BAVSOUND...
https://www.bavsound.com/Product/stage-one-bmw-i01-i3-base-audio
Naposledy upravil(a) Mishaczech dne pát 06. zář 2019 13:07:07, celkem upraveno 10 x.
dracekvo
Příspěvky: 376
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod dracekvo » čtv 11. črc 2019 10:16:56

Já bych bral asi toho soula.
Ale pokud to není nutné teď, tak bych určitě počkal. Čekám, že ceny ojetin těhle prvních verzí znatelně spadnou. Hlavně pokud někdo dodrží slib a vyrobí elektromobil s cenou okolo půl mega.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 74 tis. km)
nanano
Příspěvky: 20
Registrován: stř 17. dub 2019 9:49:03
Bydliště: Brandýs n. Labem

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod nanano » čtv 11. črc 2019 11:21:16

Tak podobnou situaci jsem řešil taky před dvěma měsíci..
Jen pro mne byla "chyba" že jsem si půjčil na prodloužený víkend i3.

Tak nakonec jsem po měsíci si pak pořídil ojetou i3 s REXem (REX kvůli obavám z krátkého dojezdu)
Po prvním měsíci, kdy jsem najezdil 2.400 e-km jsem rád že jsem šel do té i3

Možná že kdybych počkal, tak ještě se něco naskytne, ale takhle už si jezdím a za pár dnů půjde do světa původní Toyota Auris.
Navíc i u vozu který šel do provozu 3/2016 jsem si u prodejce BMW zařídil jakousi "záruku" na další dva roky. Takže to snad nebude takové náklady stát. Verze bez REX by měla být za cca 530kKč, já měl REX za 635kKč vč. vyšší výbavy.

Asi by se dala sehnat i z DE, ale o moc výhodnější by to nebylo... :-)
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 269
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » čtv 11. črc 2019 15:13:58

Mishaczech píše:a tím snížit ceny ojetin první generace EV
BMW i3 v roce 2015 (nebo 2016) stálo milion ? A nyní za čtyři (tři) roky vůz pořádíte 600 tisíc? To mi přijde solidní snížení ceny. Ne? :D
Nejlepší bude, když se v každém z těch vozů svezete. Všechny mají tepelná čerpadla, DC rychlonabíjení? U i3ky se né každému pozdávají zadní dveře. Zkoušel jste Vaše trasy zadávat do https://abetterrouteplanner.com ?
Mishaczech
Příspěvky: 65
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » čtv 11. črc 2019 15:52:18

Moc díky za reakce, pokusím se nějak odpovědět...

2Stejk: Routeplanner jsem zkoušel, z něho vyplývá, že do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky, ať už s jakýmkoliv autem na D11, exit 25. Samozřejmě se liší čas potřebný k dobití. Co mě překvapilo je to, že bych nedojel ani s 94Ah i3 což byl takový můj "tajný" čtvrtý typ. Do Benešova dojedu těch 86km i s 60Ah. Dveře mi naopak vyhovují, 98% času jezdíme ve dvou...
Co se týká ceny auta - pokles 40% za tři (čtyři) roky je sice moc hezký, nicméně má obava byla spíše z toho, aby za dalších 5 let nebyl pokles z nynější ceny 80% :-) Kde se dá projet se všemi vozy? AAAauto? :-D

2Nanano: Tvoje zkušenosti jsem četl, díky za ně. Nicméně to můj "problém" stejně moc neřeší. Vzhledem k tomu, že pokud bych bral i3 tak rozhodně chci vyšší výbavu (autoparking, kůže apod.) tak tady u nás nic v rozumné ceně v nabídce není. Mobile a nebo autoscount se najít dá, v 60Ah jsou kolem 20.000e

2dracekvo: Soul je určitě velice slušný auto, nicméně uvnitř to fakt vypadá asi na můj vkus až příliš "staromilsky"?

V každém případě se prozatím kloním k té i3, kupovat teď hned to nemusím, naštěstí čím jezdit je a třeba se objeví něco, co by stálo za koupi. Ideál samozřejmě 94Ah, ale tam jsem cenou min o 4.000e výš než bych si byl schopný dovolit. Na druhou stranu, kdyby https://auto.bazos.cz/inzerat/105452025/BMW-i3--soukromy-inzerat--510000-bez-DPH.php zlevnil... :-D
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 269
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » čtv 11. črc 2019 17:33:29

Já jsem při rozhodování zvažoval kde se s tím vozem budu pohybovat 90% jízd. Z toho co uvádíte se zdá, že Váš 90procentní režim budou jízdy do zaměstnání z Kralup do Práglu (45km) a zpět (45km). A kladl bych si tedy otázku zda vůz bude na tyto jízdy stačit. i3ka 60Amp bude mít zbývající kapacitu cca 17kWh, a v létě spotřebu cca 15kWh/100km. Když budete přes noc nabíjet tak abyste mě ráno před jízdou 100%, tak v létě dáte cestu tam i zpět bez potíží. V zimě bude situace horší (cca 20kWh/100km). Pokud koupíte vůz bez tepelného čerpadla, tak trasu tam i zpět určitě nedáte. Bez topení se moc dobře nedá jezdit (alespoň foukání na skla). V zimě nastavíte i3ku tak, aby ještě s připojeným kabelem se před jízdou vyhřála před odjezdem. Cesta do zaměstnání bude fajn. Jestli ale budete topit i cestou zpět, tak se budete muset zastavit na EON nabíječce u Globusu Čakovice na 15min nákup. https://www.plugshare.com/location/166946 Včera jsem s 60Ah jel z Brna do Prahy a zpět. Dělal jsem si poznámky, jestli by Vás to zajímalo? Při delších cestách prostě budete odkázaný na veřejné rychlonabíječky. A teď je otázka zda budete chtít (vyplatí se Vám to) platit paušál ČEZu kvůli několika jízdám do Hradce. Já třeba cestu Brno-Praha a zpět ujel bez jediné nabíječky ČEZu, vše jen na nabíječkách EONu. Také berte do úvahy, že na rychlonabíječkách má smysl nabíjet max do 80%, protože pak se rychlonabíjení časově nevyplatí. Každé procento nad 80% trvá neúměrně dlouho. Takže tohle zakomponujte do plánování trasy. Na tom exitu 25 totiž budete asi muset nabíjet na 88%. Z 30% do 80% budete mít dobito za 15minut. Ale z 80 do 88% tam strávíte další zbytečné minuty. Navíc se dívám, že podle plugshare https://www.plugshare.com/location/116692 tam není CCS2, ale jen mennekes a chademo. U Poděbrad jsou nové nabíječky ČEZu https://www.plugshare.com/location/196401 , které ale ještě a better routeplaner nenabízí.
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 123
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Martin i3 » čtv 11. črc 2019 19:19:15

Mishaczech píše:Moc díky za reakce, pokusím se nějak odpovědět...

2Stejk: Routeplanner jsem zkoušel, z něho vyplývá, že do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky, ať už s jakýmkoliv autem na D11, exit 25. Samozřejmě se liší čas potřebný k dobití. Co mě překvapilo je to, že bych nedojel ani s 94Ah i3 což byl takový můj "tajný" čtvrtý typ. Do Benešova dojedu těch 86km i s 60Ah. Dveře mi naopak vyhovují, 98% času jezdíme ve dvou...
Co se týká ceny auta - pokles 40% za tři (čtyři) roky je sice moc hezký, nicméně má obava byla spíše z toho, aby za dalších 5 let nebyl pokles z nynější ceny 80% :-) Kde se dá projet se všemi vozy? AAAauto? :-D

2Nanano: Tvoje zkušenosti jsem četl, díky za ně. Nicméně to můj "problém" stejně moc neřeší. Vzhledem k tomu, že pokud bych bral i3 tak rozhodně chci vyšší výbavu (autoparking, kůže apod.) tak tady u nás nic v rozumné ceně v nabídce není. Mobile a nebo autoscount se najít dá, v 60Ah jsou kolem 20.000e

2dracekvo: Soul je určitě velice slušný auto, nicméně uvnitř to fakt vypadá asi na můj vkus až příliš "staromilsky"?

V každém případě se prozatím kloním k té i3, kupovat teď hned to nemusím, naštěstí čím jezdit je a třeba se objeví něco, co by stálo za koupi. Ideál samozřejmě 94Ah, ale tam jsem cenou min o 4.000e výš než bych si byl schopný dovolit. Na druhou stranu, kdyby https://auto.bazos.cz/inzerat/105452025/BMW-i3--soukromy-inzerat--510000-bez-DPH.php zlevnil... :-D


Do Hradce s i3 94Ah dojedu , mam ted najeto za 10 mesicu cca 39 tis a denni provoz a jsem kousek od Kralup- Kozomin.
Mam garaz, wallbox , nezavisle topeni a v zime po dalnici nedam vic jak 120 km , je potreba pociat i stimhle .
Jinak za me bych prisetril nebo pockal, 94 i3 je minimum, s 60 Ah nemusite doject v zime do Praglu a zpet bez dobijeni.
Opravdu zalezi na teplotach hodne a jak jedete pres 110 po dalnici tak velky rozdil v dojezdu.
Kameru nemam,jen parkace a staci a kuzi jsem mel taky vzdycky v kazdym aute a ted bych ji zase nechtel, radsi vetsi baterku.

Za me je proste 60 Ah malo ale jezdim denne .
BMW i3 94Ah, 56.000 e-km
nanano
Příspěvky: 20
Registrován: stř 17. dub 2019 9:49:03
Bydliště: Brandýs n. Labem

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod nanano » čtv 11. črc 2019 19:50:05

2Stejk: Routeplanner jsem zkoušel, z něho vyplývá, že do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky, ať už s jakýmkoliv autem na D11, exit 25. Samozřejmě se liší čas potřebný k dobití. Co mě překvapilo je to, že bych nedojel ani s 94Ah i3 což byl takový můj "tajný" čtvrtý typ. Do Benešova dojedu těch 86km i s 60Ah.


Chápu že s 60Ah i3 se do Hradce z Kralup asi nedojede, ale s 94Ah myslím v pohodě.
Sám mám s 60Ah najeto po dnešku za první měsíc 3000km, a spotřebu mám 11.8kWh (průměrná rychlost 43km) - tak to bych možná i do Hradce dojel, i když po dálnici jezdím jen pár km - většina je po Praze a okresky kolem Prahy.


2Nanano: Tvoje zkušenosti jsem četl, díky za ně. Nicméně to můj "problém" stejně moc neřeší. Vzhledem k tomu, že pokud bych bral i3 tak rozhodně chci vyšší výbavu (autoparking, kůže apod.) tak tady u nás nic v rozumné ceně v nabídce není. Mobile a nebo autoscount se najít dá, v 60Ah jsou kolem 20.000e

Vyšší výbavu chápu a taky bych nechtěl "holátko".
Jak jsem z praxe zjistil, tak např. na TipCars je hodně i3 od UniCredit Leasing, ale popisky tam moc nesedí. Tak je lepší se do toho bazaru (v Čakovicích jich stojí odhadem tak 15ks) vypravit, najít si nějakou konkrétní s dobrou výbavou a klidně si jí nechat i testnout a projet...
Navíc jedna pěkná je i v Renocaru v Čestlicích - tu jsem původně chtěl. Najeto 22kkm akorát ta cena je za 599kKč (i když záruka je na 5 let /60.000km tj do 3/2021 je v záruce), Nevýhodou je ten interiér v základní šedé, ale má TČ
https://www.renocar.cz/vuz-ojety/bmw-i3-V-066206


V každém případě se prozatím kloním k té i3, kupovat teď hned to nemusím, naštěstí čím jezdit je a třeba se objeví něco, co by stálo za koupi. Ideál samozřejmě 94Ah, ale tam jsem cenou min o 4.000e výš než bych si byl schopný dovolit. Na druhou stranu, kdyby https://auto.bazos.cz/inzerat/105452025/BMW-i3--soukromy-inzerat--510000-bez-DPH.php zlevnil... :-D


Ta vypadá i s tou výbavou moc pěkně i když cena je opravdu o něco vyšší - ale třeba spadne :-)
BMW i3 60Ah REX, black, 2016
od 6/2019 zatím najeto 11.000km
Mishaczech
Příspěvky: 65
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » čtv 11. črc 2019 19:57:38

Jsem moc rád za vaše rady, ono se dost špatně něco řeší takhle přes forum, vážím si toho a moc děkuji...

2stejk: Na Prahu jezdím již dva roky zadem, přes Velké Přílepy a dál na Horoměřice, je to přesně 31km a 65km dá snad i ta 60Ah i v zimě, po D8 jezdím jen vyjímečně a to v případě dopravních problémů na staré cestě (a to vzhledem k "modernizaci D8" v současné době je opravdu výjimka. Zároveň s tím je tam Lidl a veřejná nabíječka zatím zdarma, takže případné dobití na ní by asi možné bylo. Paušál ČEZu se mi určitě vzhledem k charakteru mých jízd nevyplatí.

2Martin: Ten Hradec bych opravdu zřejmě řešil 750iL tak jako doposud. Pouze ve zcela vyjímečných případech bych jel i3, pokud bych měl čas a chuť si to "užít" zadem přes Poděbrady. To jste kousek, asi Vás pozvu na kávu abyste přítelkyni vysvětlil že nic lepšího než EV není :-))))

Našel jsem teď tohle: https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/BMW-i3-Full-optie/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:3500_79_full,ful:electricity/pg:vipcar/279525262.html a za ty peníze se mi to jeví jako dobrá koupě, i když jet s tím zpátky po vlastní ose z Belgie 900km musí být opravdu adventure zábava

EDIT:
2nanano: Ta co postuješ je opravdu skoro bez výbavy a tahle barevná kombinace by mi doma neprošla zcela bezpochyby :-(
dracekvo
Příspěvky: 376
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod dracekvo » pát 12. črc 2019 7:14:07

stejk píše:BMW i3 v roce 2015 (nebo 2016) stálo milion ? A nyní za čtyři (tři) roky vůz pořádíte 600 tisíc? To mi přijde solidní snížení ceny. Ne? :D


Jenže jde o to, co člověk za cenu 600 tis dostane.
Auto s dojezdem 150km. To je třeba pro mě neakceptovatelné z důvodu cena/užitná hodnota. Proto jsem radil čekat pokud to vyloženě není nutnost. Je možný, že za tu cenu se během roku, dvou bude dát koupit třeba e citigo s kapacitou 37kWh.
Podle mě teď není vhodná doba na koupi elektromobilu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 74 tis. km)
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 269
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » pát 12. črc 2019 7:44:24

dracekvo píše:
stejk píše:BMW i3 v roce 2015 (nebo 2016) stálo milion ? A nyní za čtyři (tři) roky vůz pořádíte 600 tisíc? To mi přijde solidní snížení ceny. Ne? :D
Jenže jde o to, co člověk za cenu 600 tis dostane.
Auto s dojezdem 150km. To je třeba pro mě neakceptovatelné z důvodu cena/užitná hodnota. Proto jsem radil čekat pokud to vyloženě není nutnost. Je možný, že za tu cenu se během roku, dvou bude dát koupit třeba e citigo s kapacitou 37kWh.
Podle mě teď není vhodná doba na koupi elektromobilu.
Chápu. Souhlasím s tím, že záleží na životní situaci ve které člověk je, životní styl, a způsob používání. V tom musí mít jasno především Mishaczech, kterému (jak předpokládám) pomůže fórum v ujasnění. Uvedu svůj příklad. Před BMW i3 jsem vlastnil 19let starý benzínový vůz, který dosáhl své životnosti. V BMW i3 jsem se svezl prvně na Ampréru v roce 2015 a už tam jsem se "rozhodl" že vůz chci, ale milion za něj nedám. Čekal jsem čtyři roky, až poklesne cena téměř na polovinu. A minulý rok si i3ku pořídil. Většina 90% jízd je v rámci města. Mimo město zřídka. REX pro mne nedával smysl. Respektive mi zbytečně zvyšoval cenu, hmotnost vozu a cenu servisu (olej, filtry, měření emisí). Věděl jsem, že vůz musí mít DC rychlonabíjení a vyhřívané sedačky. Díval jsem se na mobile.de a občas se vyskytnul kousek s koženýma sedačkama, ale po ověření přes VIN jsem zjistil, že nemá schnellladung. Takže bacha na to, abyste pak nebyl překvapený. Rozhodně si nechte poslat VIN ze kterého ověříte výbavu. Také od nabízejícího požadujde SoC MAX ze skrytého menu při 100%nabití a při 50% nabití. Jestli nevíte jak, napište pošlu Vám odkaz. Ale to zase odbíhám.. Je možné, že VW ID 3 se za 2 až 3 roky budou prodávat v bazarech za 400-500 tisíc, a BMW i3, tak s cenou bude nutně někde okolo 300-400 tisíc. Člověk, který nyní koupí BMW i3 roz výroby 2015-2016 za cenu okolo 600k Kč, musí být psychycky smířený s tím, že možná cena vozu za 3 roky poklesne na 300-400k Kč. Jinak také se zájmem očekávám vývoj cen jetých Tesla model 3. Prý se našlo cca 1300 Pražanů, kteří mají objednáno a čekají na dodání. Uvidíme v roce 2021-2022 jaké budou ceny modelů 3.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 269
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » pát 12. črc 2019 7:54:42

Mishaczech píše:Na Prahu jezdím již dva roky zadem, přes Velké Přílepy a dál na Horoměřice, je to přesně 31km a 65km dá snad i ta 60Ah i v zimě
Díval jsem, a myslím, že tuto konkrétní 65km trasu v zimě 60Ah dá. Ale jak už zde bylo napsáno, hodně záleží na teplotě, atd. Na této trase zřejmě něco i narekuperujete, ve směru Praha-Kralupy je výškový profil klesající, a to se na zpáteční cestě bude hodit. Jestli se dívám správně, tak nedaleko máte OC Šestka, kde můžete u EONu na zpáteční cestě DCčkem pár kilowatt doplnit.
Mishaczech
Příspěvky: 65
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » pát 12. črc 2019 9:19:48

2 Dracekvo: Vhodná doba teoreticky nebude nikdy, ono je to skutečně tak jako s mobilníma telefonama, z počátku byly nějaký a dneska jsou za ty peníze úplně někde jinde. Bylo by samozřejmě výhodnější investovat do 94 a nebo rovnou 120Ah verze, ale nejsem si jist, že mi za 75 (100%) nárůst ceny opravdu vzroste užitná hodnota. Jak jsem již psal, 95% mých jízd je denně 70km + sem tam něco o víkendu (nákupy, výlety okolo apod.) Ve své teoretické finanční úvaze jsem počítal s tím, že oproti současné situaci mi koupě EV ušetří ročně cca 50.000 (2000km/měs, náklady na elektřinu 1,92Kč/Kw - náklady na PHM 180Kč/100km + údržba současného auta 1kč/km). Pokud bych měl čekat další dva roky, je to pro mě "ztráta" 100.000 Kč

2 Stejk:Máte pravdu a jsme ve skoro stejné situaci. Naftové (v součastnosti druhé auto na toto denní pojíždění) je staré 15 let, nyní vyžaduje investici cca 50.000 Kč - motorově je ok, ale shnilá kastle, brzdy, rozvody apod.)
V rámci výbavy podle vin máme toto:
S4T9A WAERMEPUMPE
S4U7A DCSCHNELLLADEN
S4U8A ACLADEN PLUS

Model 3 od Tesly je samozřejmě někde jinde než i3, ona se dá sehnat i S pod 1mil (i když jen S60). Dolů to půjde, samozřejmě je otázka jak moc...
dracekvo
Příspěvky: 376
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod dracekvo » pát 12. črc 2019 10:16:48

Jasné že ceny ojetin budou padat vždy. Ale když teď máme modelů dostupných pro běžného občana (do 1 mil) že se nechají spočítat na prstech jedné ruky a je očekáváno příští rok uvedení nových modelu s daleko lepšíma parametrama za podobné ceny co teď stojí ojetiny, tak že teď není vhodná doba, za tím si stojím :)

Pokud je e-auto potřeba, protože staré dosluhuje a 95% jízd je do 70km. Je otázka jestli má cenu investovat 600 kolíků do i3.
Jestli nebude plně dostačující na přechodnou dobu pořízení něčeho levnějšího. Třeba leafa 24kWh za méně než polovinu. A pak se uvidí. Pokud teda bude nové auto s baterkou kolem 40kWh stát 600 tis nové. Tak I3 musí zákonitě spadnou pod 300 tis. Že si zachová cenu 300-400 je podle mě velice optimistické. Ovšem celé se to bude odvíjet od toho, jestli opravdu někdo bude prodávat auto s cenou lehce nad půl míče.

Dále pak autora chci důrazně varovat před pořízením elektromobilu kterej neujede plánovanou denní vzdálenost + rezervu alespoň 30km.
Protože člověk může chvátat kvůli něčemu domu. A stavovat se na nabíječce každý den bude pěkný opruz. Nabíječka bude obsazená, nefunkční a co já vím co ještě. Já bych do toho nešel už z velice sníženého uživatelského komfortu.
Taky může být komunikace uzavřena z důvodu nehody, opravy, takže se bude jezdit delší objížďkou, nebo čekat se zapnutým topením v koloně.
Je mi jasné, že kolem Phy to bude jiné, tam když jedna nabíječka nebude fungovat, tak v blízkosti bude druhá.

Já vlastnictví EV neberu jako koníček. Ale čistě pragmaticky jako věc, která má sloužit mě. Šetřit mi peníze a čas. Pokud bych se kvůli vlastnictví EV musel začít nějak vyrazněji omezovat, tak bych do toho nikdy nešel.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 74 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 676
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Josef » pát 12. črc 2019 11:11:41

Podle mě teď investovat 500 tis. do několik let starého EV je nesmysl, souhlasím. Příští rok bude v prodeji řada nových modelů EV již od 500 tis. s dvojnásobným dojezdem co EV v bazarech za 400-600 tisíc. Pokud někdo přemýšlí o autě, mělo by mít dojezd v zimě dvojnásobku průměrného ročního nájezdu. V mém případě je to průměr 65km denně.
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Mishaczech
Příspěvky: 65
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » pát 12. črc 2019 13:17:15

2 dracekvo: Souhlasím s Vámi, nicméně auto se vždycky nevybírá jen podle pragmatických výpočtů a podmínek. Pro mě jsou auta svým způsobem koníček (i proto si stále držím E65) a jakousi "milenkou". Leafa jsem našel za 300 v Ačkách (dobře, pomiňme že to jsou "ačka"), ale to auto se mi exteriérově opravdu nelíbí ani za mák. To bych si radši už vzal opět něco v naftě a nějak "vydržel" do doby zlevnění EV...
Omezovat mě to auto bude stejně kterékoliv z těch tří. Svým způsobem určitě. Je otázkou jak moc a jak se budu cítit. Měl jsem Prius a je fakt, že jsem v něm jezdil výrazně jinak než s osmiválcem. Zřejmě to auto nějak nutí jezdit na pohodu, klídek a nehonit minuty. To samé si myslím budu mít i s EV, ať už jakýmkoliv.

Pro BMW u mě hovoří láska ke značce a výrazně vyšší výbava, u Kia Soul zase ten "pragmatismus", tj. vyšší reálný dojezd.

2 Josef: Ohledně denní vzdálenosti, tak jak jsem psal, 95% denně 62km - možnost rychlého dobití u Lidlu v Horoměřicích spojeného s nákupem. Na delší cesty určitě spalovák, v případě mimořádných událostí holt plán trasy a dobíjení po cestě. Adventure zážitky s dojezdem 5% a hledáním další nabíječky v případě nefunkčnosti té "vyhlídlé" si chci nechat ujít
Uživatelský avatar
Martin i3
Příspěvky: 123
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Martin i3 » pát 12. črc 2019 14:48:16

Jeste bych zvyraznil a nechci se dotknout Soula ani Leafa ale jizdne je i3 uplne jinde a co se tyce zabavy taktez coz pro fandu znacky a jeste drzitele 750i bude asi taky duvod :-) :-) :-)
Vim o cem mluvim :-)
BMW i3 94Ah, 56.000 e-km
Raven
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Raven » pát 12. črc 2019 14:56:23

Vidím, že jste Soul ještě úplně nezavrhnul, podobné rozhodování jsem řešil před cca 2 lety. Čistě pragmaticky jsem ho koupil a rozhodně nelituji. Jen nevím, co si představujete pod: "chudší výbava auta"? Pokud se dokážete smířit s interiérem, je to, myslím, velmi povedené EV. Jo, ceny za ty 2 roky nespadly, to je věčné dilema.
Kia Soul EV 30 kWh
Mishaczech
Příspěvky: 65
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » pon 15. črc 2019 15:47:36

Tak moc všem díky za příspěvky, nakonec jsme se rozhodli že vyhrává i3 a to ze všech výše zmíněných důvodů.
Turbo
Příspěvky: 171
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Turbo » pon 15. črc 2019 23:56:59

Naprosto rozumím Vašim dilematům, tím si projde na začátku asi každý. Hlavně v případě Leafa, kterého jsem také kdysi zvažoval, ale vždy to skončilo na tom, že jsem nebyl ochoten zaplatit hromadu peněz za něco, co se mi prostě nelíbí.

Pokud jezdíte v drtivé většině max dva a po slušných (nerozbitých) cestách, tak bude i3ka určitě dobrá volba. Navíc pokud jste fanda značky a oceníte radost z jízdy ;) Tu u ostatních aut z výběru nezažijete, v tom je i3 prostě jiná dimenze - zadní náhon, strmé řízení a k tomu bezkonkurenční poměr výkon/hmotnost.
O čem se moc nemluví je to, že na těch PR "kecech" o přírodních materiálech v interiéru co v zimě hřejí a v létě chladí něco opravdu bude, nástup do sluncem rozpálené i3 je citelně snesitelnější než třeba do plastového IONIQa. A jelikož klimatizovat a topit znamená spotřebu energie a snížení dojezdu, dává mi to u EVčka smysl.
Vzhledem k materiálu skeletu má také slušnou akustiku, už základní audio má pěkný čistý zvuk a HK je pecka.
A navíc Vám to neshnije :D

Co bych ale opravdu zvážil, je pořízení 94Ah verze (ideálně 120Ah samozřejmě). Je to znát hodně a za chvíli budete litovat, protože budete chtít jezdit všude a jediným omezením bude dojezd. A jako bonus dostanete 3f nabíjení.

Ohledně cen je to už taková obehraná písnička, co EV sleduju (cca 5 let), tak se stále dokola píše, že příští rok půjdou ceny výrazně dolů... a nějak se nic převratného neděje (nová i3 naopak opět v tichosti podražila), I.D. co mělo stát revolučních 600t s daní, bude nakonec za 800 bez daně v základu ( a to je podle mě ještě s otazníkem) Stejně tak bude podobné zklamání pro mnohé, kteří už mají v kapse připraveno 420tis na Citigo...