Jak si dovézt EV z Německa?
Moderátor: Josef
Jak si dovézt EV z Německa?
Zdravím,
mám v hledáčku nějaké EV v Německu. Chtěl bych si ho, ale přivézt po vlastní ose a mít z toho výlet. Možnost podválu nemám. Byl by někdo ochotný se podělit o zkušenosti?
Je to tak, že jsem schopný ráno odeslat platbu a ještě ten den ji obchodník bude mít na účtě? K vyřízení převozních značek stačí jen na jejich úřad? Někde jsem četl, že pojištění už je v tom? Dá se to zvládnout za jeden den oběhat?
mám v hledáčku nějaké EV v Německu. Chtěl bych si ho, ale přivézt po vlastní ose a mít z toho výlet. Možnost podválu nemám. Byl by někdo ochotný se podělit o zkušenosti?
Je to tak, že jsem schopný ráno odeslat platbu a ještě ten den ji obchodník bude mít na účtě? K vyřízení převozních značek stačí jen na jejich úřad? Někde jsem četl, že pojištění už je v tom? Dá se to zvládnout za jeden den oběhat?
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Já bych se tím sám nezabýval, jednak se můžete pěkně spálit, není bazar jako bazar a i v Německu jsou podvodníci. Existuje u nás řada dovozců, který vám auto dovezou až před dveře včetně potřebných dokumentů a prověřené auto po technické stránce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Samozřejmě o těchto lidech vím, ale když si auto dovezu sám, tak ušetřím i 50 tisíc. (25 tisíc služba a 25 tisíc okradou na směnném kurzu) A mě nedělá problém si udělat výlet do Německa, angličtina snad bude stačit a nejsem úplný jouda, abych to nezvládnul. Předpokládám, že na tom nic není a když to člověk jednou zkusí, tak pak je to brnkačka. Problém je, že bych jel rád připravený a na internetu jsou protichůdné informace a většina lidí, kteří by poradit mohli, tak neporadí, protože na tom mají byznys. Další věc je, že mi je nepříjemné někomu svěřit nově koupené auto, ty lidi často nejsou ani pojištění a řešit bych si to pak musel sám.
Auto jsem vybral na Carvagu, kde už jsou prověřená a předvybraná auta, ale u nich to taky kupovat nechci, protože auto dodají až za 1,5 měsíce a peníze chtějí podobné.
Vím, že si tu taky říkám o radu a proto se ptám, kdo je ochotný se podělit o své zkušenosti...
Auto jsem vybral na Carvagu, kde už jsou prověřená a předvybraná auta, ale u nich to taky kupovat nechci, protože auto dodají až za 1,5 měsíce a peníze chtějí podobné.
Vím, že si tu taky říkám o radu a proto se ptám, kdo je ochotný se podělit o své zkušenosti...
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Obecně na tom nic není, dovážel jsem před 5 lety veterána, ten člověk, co mi to prodával vyřídil odhlášení. Přijeli jsme s odtahovkou, mrknul jsem na auto, projel jsem se, naložili jsme to a odjeli. V ČR mi zařídila jiná firma doklady a hotovo. Stejně to stálo všechno cca 30 tis. Pro mě to byla ztráta času a stejně jsem řadu věcí neobjevil a znalec by mi ušetřil spoustu peněz. To co se na Carvagu tváří jako prověřené, je jen na dálku, prověření na místě se musí zaplatit. Jsou i pěkná videa na Youtube, jak pěkná nebouraná auta jsou bouraná apod. Pokud jste automechanik, snadno si poradíte sám.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Hlavně v prvé řadě je důležitá kontrola stavu baterie na místě pomocí OBD adaptéru. Pozor, může vám i oficiální dealer vykrášlit SoH pomocí jejich diagnostiky. Platbu bych provedl až po uzavření smlouvy, nejlépe na fakturu se splatností do 14 dnů. Něco se tam cestou domů potentočkuje a jakmile odešlete peníze, těžko se vymáhají zpět i třeba případná sleva. Co to má být za značku a typ elektromobilu?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Vám opravdu někdo v Německu předal auto a dal fakturu k uhrazení se splatností 14 dní? Já tam nakupuji prakticky pořád a nikdy se mi to nestalo. Vše musím hradit předem, aniž bych zboží viděl
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Můj postup byl - zavolal jsem, že mám zájem, zda mi můžou poslat kopii malého techničáku abych si mohl zařídit pojištění. Prodejce mi jej poslal spolu s dalšíma fotkama. Dle VIN jsem požádal o přípravu povinného a havarijního pojištění s tím, že jedu pro auto v daný den aby můj agent přes pojistky byl na drátě. Cesta do DE, brzy ráno abych byl u auta co nejdříve. Prohlídka - auto beru. Takže, probíhá dotaz zda mi sami zařídí oranžové převozky nebo si je musím zařídit sám. Super prodejce - jo zařídíme. Takže podpis smlouvy, přes internet posílám SEPA platbu. Zde může být problém číslo jedna - SEPA z 90% případů co znám neproběhne ten samý den. Já u ČSOB opět volal své bankéřce, že chci "prioritní" platbu - nevím přesně jak se to jmenuje ale ona mi sama řekla, že něco někde musí aktivovat. Peníze poslány. Přišel na email potvrzení o odeslání peněz. Prodejce - opět vyzdvihnu velmi ochotný, objednal na základě tohoto potvrzení značky. Byl jsem domluvený, že když se něco zvrtne, tak mu ty prachy za ty značky dám cash. V době čekání na SEPA platbu, volám agentovi ať ten návrh na pojistku spustí. Do pár minut máte "zelenou" kartu v emailu. Pro jistotu ihned platím pojistku, i když na to je pár dní. Do 10min mám auto pojištěný pro celou EU včetně havarijky. Důvod? DE značka oranžová neplatí v ČR i když kolují info, že ano. Takhle RZ je platná ale pojistka se vztahuje pouze na DE - tedy takové auto nesplňuje v ČR zákonnou povinnost. Teď přijde čas, kdy prodejce pokud auto neznáte, Vám pomůže se s ním seznámit. V mém případě mi ukazoval, co vše lze dělat s Teslou. Nicméně ani po 6h nebyly peníze na účtě. Tedy objednal jsem si hotel za 80eur a šel se projít do města. Před zavíračkou mi volá prodejce, že peníze jsou na účtě, ale už se to nestihne dodělat. Bude mě čekat druhý den. Ráno přijdu a auto už má na sobě oranžové převozky. Ještě než dojde prodejce, jsem si koupil dálniční známku pro ČR na číslo převozek. Prodejce mi předal všechny papíry a převedl Teslu na můj účet. Poté jsme společně spárovali auto s mobilem. A hotovo. Odjížděl jsem s plně pojištěným autem domů, cestou nabíjení na SCH v poho (první dokonce zdarma). V ČR společně s COC a kupní smlouvou a malým DE TP od převozky jsem zajel na evidenční kontrolu - pouze evidenční, páč auto mělo 6m a 7tis km, pak dopravní úřad se žádostí o EL značku. Tím celý proces s nákupem v DE byl ukončen.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Jen malá otázka, dělal byste takovou službu za 10 tis. Kč, s tím, že s tím ztratíte minimálně den času, vše budete dělat na svůj účet a občas vám někdo auto vrátí a řekne, že to není ve stavu, které prodejce sliboval?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
1. Na MOBILE.DE jsem si vyhlédl auto u Mnichova a s prodejcem vyjasnil otázky. Prodejce měl výborné recenze a jak se ukázalo později, ty opravdu nekecaly. Domluvil jsem se, že se u něj zastavím za dva dny.
2. V pátek dopoledne jsem ho cestou do Düsseldorfu navštívil. Počítal jsem s tím, že když si plácneme, nechám mu zálohu, podepsanou smlouvu a úkol vyřídit odhlášení, převozní značky a pojištění a za týden se do Mnichova vypravím podruhé.
3. Prodejce se ukázal jako super. Auto mi bez cavyků půjčil na projetí. Zodpověděl otázky (Anglicky) a upozornil na to, že auto bylo ťuknuté (v inzerátu to bylo také) a popsal jak (nepoznal bych to).
4. Plácli jsme si a zašli s prodejcem na úřad. Podepsal jsem žádosti, nechal mu občanku a odjel. Prodejce zajistil zbytek, poslal přes mail smlouvu/fakturu a přes telefon jsme se domluvili, že se u něj zastavím v neděli večer.
5. Přes víkend jsem na malé částce natrénoval online převod peněz na účet prodejce přes čerstvě založený účet Revolut. Jde totiž dobít přes Apple Pay online a převody do bank v Německu jsou také okamžité i o víkendu. A přepočítává české peníze na eura přes střední kurz.
6. Cestou domů jsem prodejce v neděli navštívil. Část peněz jsem měl v hotovosti a zbytek chtěl poslat online. Ouha. Revolut odmítnul 220 tisíc přijmout, asi protože jsem neměl u něj historii. Takže ČSOB. Za vydřidušský kurz, přihodili si pět tisíc Kč. A navíc s příslibem tří pracovních dnů. Fuj. Už aby ty české koruny šly k čertu i s českými bankami. Už jsem se viděl jak tam za pár dní cestuju busem.
7. Prodejce se ovšem opět ukázal jako formát, mrknul mi přes rameno jak zadávám ČSOB platební příkaz a nechal mě odjet s autem (volant rodinného auta převzal zeť), kupní smlouvou, techničákem, dočasnými poznávačkami, COC listem a pojištěním. Kromě prodejní ceny jsem zaplatil 180 euro prodejci za vyřízení těch papírů.
8. V Česku jsem nejdřív zašel na stanici STK a nechal udělat evidenční prohlídku (auto tříleté, ještě rok mu platí technická)
9. Ještě bez české značky jsem si na VIN vyřídil online povinné ručení
10. Na magistrátě jsem s techničákem, evidenčkou a COC listem zažádal u okýnka "dovoz" o značku EL a za dva dny dostal malý techničák i značky.
No a to je všechno. Jednoduché to není, je tam jistě spousta rizik ale bylo to dobrodrůžo, auto jsem si mohl osahat a ještě jsem ušetřil. Nicméně nijak nesoudím lidi, kteří radši dají prostředníkům 30 tisíc za dovoz a už vůbec ne lidem, co mají podvalník a silné auto s koulí. To je myslím si optimální cesta, pokud dokážete peníze poslat okamžitým převodem.
2. V pátek dopoledne jsem ho cestou do Düsseldorfu navštívil. Počítal jsem s tím, že když si plácneme, nechám mu zálohu, podepsanou smlouvu a úkol vyřídit odhlášení, převozní značky a pojištění a za týden se do Mnichova vypravím podruhé.
3. Prodejce se ukázal jako super. Auto mi bez cavyků půjčil na projetí. Zodpověděl otázky (Anglicky) a upozornil na to, že auto bylo ťuknuté (v inzerátu to bylo také) a popsal jak (nepoznal bych to).
4. Plácli jsme si a zašli s prodejcem na úřad. Podepsal jsem žádosti, nechal mu občanku a odjel. Prodejce zajistil zbytek, poslal přes mail smlouvu/fakturu a přes telefon jsme se domluvili, že se u něj zastavím v neděli večer.
5. Přes víkend jsem na malé částce natrénoval online převod peněz na účet prodejce přes čerstvě založený účet Revolut. Jde totiž dobít přes Apple Pay online a převody do bank v Německu jsou také okamžité i o víkendu. A přepočítává české peníze na eura přes střední kurz.
6. Cestou domů jsem prodejce v neděli navštívil. Část peněz jsem měl v hotovosti a zbytek chtěl poslat online. Ouha. Revolut odmítnul 220 tisíc přijmout, asi protože jsem neměl u něj historii. Takže ČSOB. Za vydřidušský kurz, přihodili si pět tisíc Kč. A navíc s příslibem tří pracovních dnů. Fuj. Už aby ty české koruny šly k čertu i s českými bankami. Už jsem se viděl jak tam za pár dní cestuju busem.
7. Prodejce se ovšem opět ukázal jako formát, mrknul mi přes rameno jak zadávám ČSOB platební příkaz a nechal mě odjet s autem (volant rodinného auta převzal zeť), kupní smlouvou, techničákem, dočasnými poznávačkami, COC listem a pojištěním. Kromě prodejní ceny jsem zaplatil 180 euro prodejci za vyřízení těch papírů.
8. V Česku jsem nejdřív zašel na stanici STK a nechal udělat evidenční prohlídku (auto tříleté, ještě rok mu platí technická)
9. Ještě bez české značky jsem si na VIN vyřídil online povinné ručení
10. Na magistrátě jsem s techničákem, evidenčkou a COC listem zažádal u okýnka "dovoz" o značku EL a za dva dny dostal malý techničák i značky.
No a to je všechno. Jednoduché to není, je tam jistě spousta rizik ale bylo to dobrodrůžo, auto jsem si mohl osahat a ještě jsem ušetřil. Nicméně nijak nesoudím lidi, kteří radši dají prostředníkům 30 tisíc za dovoz a už vůbec ne lidem, co mají podvalník a silné auto s koulí. To je myslím si optimální cesta, pokud dokážete peníze poslat okamžitým převodem.
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Hezký příspěvek. Možná by nebylo od věci se pochlubit, co jste tedy dovezl a za kolik a s jakým nájezdem, jestli to není tajné
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Koupil jsem ZE50, dal za něj 13800€, baterka, CCS. Bylo to služební auto, kterým jezdila pečovatelka po Berlíně za pacienty, nájezd 36000. CanZE hlásí SOH 95,6%. Od Mnichova jsem dojel 230 km do Českých Budějovic se zapnutým topením při teplotě kolem nuly v pohodě a ještě nějakých 40 km v nádrži zbylo. Potud ok. Výbava chudičká ale Apple CarPlay šlape a chybí mi tam tedy jen zadní kamera, asi to vyřeším couvacími pípátky z Alíku. Koupil jsem z Alíku nabíječku na 230 a druhý kabel TYPE2, abych ho měl pořád připojený k Wallboxu. Auto nesklápí LP světlo, asi pozůstatek toho údajného ťukance na předek. Zatím spokojenost, akorát mám problém s velikostí toho těžítka, byl jsem zvyklý na 6 pohodlných míst, zahrádku a kouli a teď mám prostor na dva "tak-tak" dospělé, dvě děti/skrčence, prostě jsem si koupil nákupní tašku s kolečky Ale jako druhé auto do rodiny bude dobré.
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Na stejným portále našel v Norimberku i3 ( velké zastoupení) chtěl sem BMW záruku 24m) brácha zavolal a auto už nebylo. Prodejce nabídnul jiny o 1000€ dražší. Poslal odkaz a fotky a k tomu slevu 390€+záruku 2r+servis+STK+Převozky na měsíc=vše v ceně po slevě 19500) Potvrdil sem že beru po zodpovězení několika upřesňujících dotazů. Pak poslal mailem smlouvu , oba ji podepsali a auto že bude do 14.dní nachystaný. Po týdnu jsme ho znovu kontaktovali jestli nejsou k mání zimní kola a jak to vypadá. Kola nabídnul za 1700€(nevzal sem) a že v pondělí budou SPZ a od středy k vyzvednutí.
V pondělí s kamarádem ráno sedli do auta, 4.5 h cesty , auto zkontrolovali převzali se všemi domluvenými doklady a odjeli.
V podstatě takovej důvěřivej on-line nákup. Vše dopadlo dobře. Jediná nevýhoda, bylo nabito na 50% takže sme zajeli do Aldi nakoupili než se natankovalo a jeli dom. Dalši dobití u Plzně a pak ještě -pro jistej dojezd - na D1-66 asi 20 min.
Asi je opravdu velká poptávka , když sem prodejce rozklikl, bylo jich tam 12 ks a po týdnu poslední.
Dovezeno 18.11.
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Cena do vozu za 25 tis mi přijde docela dobrá.
Protože když jsem si vezl kdysi dávno auto z německa, tak mě to vyšlo na 10 tis.
Německé převozní značky, cesta tam (tu jsem ušetřil, protože jsem se vezl s kamarádem kamionem), palivo za cestu zpět.
Nehledě na to, že jsem dva dni byl pryč.
A pokud nechcete tratit za kurz. Neříkejte mi, že ty firmy nepřijímají platbu v eurech.
Protože když jsem si vezl kdysi dávno auto z německa, tak mě to vyšlo na 10 tis.
Německé převozní značky, cesta tam (tu jsem ušetřil, protože jsem se vezl s kamarádem kamionem), palivo za cestu zpět.
Nehledě na to, že jsem dva dni byl pryč.
A pokud nechcete tratit za kurz. Neříkejte mi, že ty firmy nepřijímají platbu v eurech.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Jak si dovézt EV z Německa?
Tak když uvážím že to zabere dva dny, kdy nemám příjem, pak náklady na cestu, starosti, pak další čas tady na přihlášení, tak těch 25 není moc.