Výběr prvního elektromobilu
Moderátor: Josef
Re: Výběr prvního elektromobilu
Samozřejmě, že Q4 eTron nemá nic společného původním eTron. Je to v podstate Enyaq a ID.4, akorát v lepší kvalitě interiéru, jiný dizajn a větší individualizace. Stejně jako u spalováku Octavia a Golf vs A3.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Já to chápu tak, že e-tron je označení BEV a nemá smysl to srovnávat s jinou modelovou řadou. Samozřejmě Audi patří ke koncernu, ale přijde mi ten infotainment o třídu dále.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Pro pořádek jsem opravil tabulku na předchozí stránce, jak vidět, nic se nemění. Dříve nás udivovaly obří spotřeby Audi e-tron, dnes nás udivuje spotřeba Ioniq 5 .
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Turbo píše:Určitě se s tím povozit, aby tam nebyl nějaký kiks co by Vás pak vytáčel.
Já se svezl s e-tron GT a prostě bych si to nekoupil, natož za ty 4 mio. Auto krásný, zpracování, podvozek, ovladatelnost, výkon všechno v pohodě... ale velmi slabá rekuperace, musela se používat brzda jako u spalováku. Dále umělý zvuk motoru, který nešel vypnout - neskutečně otravná věc. A pak ta dvourychlostní převodovka, která kopala jak DSGčko. Jako nejspíš ani na jeden neduh nebude Q4 trpět, ale spíš pro příklad.
Když jsem měl půjčeného Jaguara EV320, tak mě překvapilo, že venku ten zvuk byl dost slyšet a uvnitř vůbec. Například u Nira je slyšel uvnitř hodně a je to otravné. Bohužel u nových aut to vypnout nelze, ale myslím, že by si s tím servis poradil a dal místo repro rezistor 8 Ω Pokud jste měl namysli umělý zvuk uvnitř, ten by měl jít vypnout.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Co jsem u nás nikdy neviděl a je přitom dost zajímavá řada je Genesis, mimo jiné i malé BEV GV60 s délkou 4,5 m a reálným dojezdem 390 km, se spotřebou na úrovni Ioniq 5, tedy zřejmě se stejnou technologií. Má podobný vnitřní design, ale působí auto luxusněji, tak jako celá řada Genesis. Cena cca 1.5 mil. s rozumnou výbavou v Německu.
Bazar: https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... ,mlx:10000
Bazar: https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... ,mlx:10000
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Mimochodem, tohle mi přijde jako velmi dobrá cena za slušně vybavené auto s nájezdem 1300 km, již s novým softwarem, který umí podstatně více, než rok stará auta.
https://www.tipcars.com/audi-q4/suv/ele ... 31157.html
https://www.tipcars.com/audi-q4/suv/ele ... 31157.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Z popisu (ani z fotek) bohuzel nevzdy jasne jestli to ma Travel Assist, ktery u audi zda se jmenuje "aktivni asistent pro jizdu v pruzich". Neplest s jen "asistent pro jizdu v pruzich" to ma kazde MEB auto. A take rozhodne to nema matrix svetla. Ja nechapu VW proc oni toho asistenta nedavaji do kazdeho auta, skor kompletni vybavu kazde MEB auto na to ma - radar a kamera. Mozna chybi jen touch sensor na volantu ale podle me to je malickost. Ne, oni usetri 100Eur a omezi funkcnost auta. Pritom mohli by to aktivovat za priplatek 150Eur a skoro kazdy by si to koupil. Zkratka blbci.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Výběr prvního elektromobilu
V popisu je uvedeno "asistent jízdy v koloně" a "asistent jízdy v jízdním pruhu", což znamená, že má adaptivní tempomat. To automatické řízení v pruzích se spíná tlačítkem na blinkru a je tam na obrázcích vidět. Když jsem si naklikal vybavení, co je vidět (nemusí to být všechno) tak je cena nového auta 1.680.000,- Kč. Matrix jsou za 33 tis., to není tak hrozné. Mimochodem to pojíždění v koleně je fajn, jednak nehlásí držte volant do určité rychlosti a pak pokud se rozjedou auta do 11 s není potřeba na nic sahat a samo se rozjede.
Teď jsem si všiml, že tam není uvedeno tepelné čerpadlo, je za příplatek 29 tis., takže bacha, není standardně v základu.
Teď jsem si všiml, že tam není uvedeno tepelné čerpadlo, je za příplatek 29 tis., takže bacha, není standardně v základu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Teď jsem dohledal auto u prodejce tepelné čerpadlo tam je, tedy jen zapomněli uvést. Původní cena 1.740.800,- Kč.
https://www.audizlin.cz/predvadeci-vozy ... 0-kw#popis
https://www.audizlin.cz/predvadeci-vozy ... 0-kw#popis
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Tak to si myslím, že je moc dobrá nabídka. I když jenom RWD, v pohodě by mi to stačilo.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Hlavně to má větší baterii na rozdíl od modelu 35 a největší dojezd z celé řady Q4.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Tesla jede "bomby" další zlevnění model 3 SR už za 1.029.000,- !! výprodej před novým update modelu
https://www.tesla.com/cs_cz/model3/design#overview
https://www.tesla.com/cs_cz/model3/design#overview
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Výběr prvního elektromobilu
Já jsem tedy Teslu nikdy nemusel, ale ta cena za ty parametry jako dojezd, zrychlení a maximálka tak to je výsměch Evropské konkurenci.
K tomu vlastní sít dobíjecích stanic za rozumný peníze a člověk to auto už může používat skoro jako normální auto.
K tomu vlastní sít dobíjecích stanic za rozumný peníze a člověk to auto už může používat skoro jako normální auto.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Výběr prvního elektromobilu
Stačí se podívat na čínské ceny a je vidět, za kolik se dají prodávat auta typu ID.4 pod tlakem konkurence, do 500 tis. Kč. Tedy Tesla i díky slabému dolaru si to může dovolit, ostatní výrobci kurzy a konkurenci evidentně v EU neřeší. To zlevnění Tesel má ovšem za následek dvě věci, zaprvé spousta naštvaných původních zákazníků Tesla, protože jim "přes noc" spadla cena auto o desítky % a druhý efekt, že se již dnes potýkají Tesly s problémem nabíjení na SC a např. ve Vestci už Tesly nabíjí i u ČEZ 50 kW, protože jaksi není místo. Kdyby se BEV začaly zabývat firmy, tak se zjistí, že opěvované SC jsou nepoužitelné, protože tam bude stát fronta v těch nejzajímavějších časech, tedy návraty z víkendu či ráno před služební cestou apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Nevšiml jsem si slabého dolaru, ale slabého eura v důsledku rusácký války. Dolar se teď vrací na předválečný pozice.
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Re: Výběr prvního elektromobilu
Trochu zavádějící graf, protože koruna posílila vůči euru, správně je to u nás takto. Pravda, že ty oscilace budou a jsou pořád a koruna nesmyslně posiluje a já se obávám, že to někdo brzo využije.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
Josef píše:Stačí se podívat na čínské ceny a je vidět, za kolik se dají prodávat auta typu ID.4 pod tlakem konkurence, do 500 tis. Kč. Tedy Tesla i díky slabému dolaru si to může dovolit, ostatní výrobci kurzy a konkurenci evidentně v EU neřeší. To zlevnění Tesel má ovšem za následek dvě věci, zaprvé spousta naštvaných původních zákazníků Tesla, protože jim "přes noc" spadla cena auto o desítky % a druhý efekt, že se již dnes potýkají Tesly s problémem nabíjení na SC a např. ve Vestci už Tesly nabíjí i u ČEZ 50 kW, protože jaksi není místo. Kdyby se BEV začaly zabývat firmy, tak se zjistí, že opěvované SC jsou nepoužitelné, protože tam bude stát fronta v těch nejzajímavějších časech, tedy návraty z víkendu či ráno před služební cestou apod.
To se netýká samozřejmě pouze majitelů Tesel...
Kolik myslíte, že se teď najde lidí ochotných vytopit třeba za Konu 1,2mio nebo za Niro 1,4mio?
Ono není pochyb, že se teď všichni drbou pořádně za ušima... stačí si nakonfigurovat třeba nějaké to I.D. a porovnat s Teslou
Samozřejmě, že Tesla není nejlepší auto pro všechny, a s Márou jste tu dva co si jí nikdy nekoupí, ale když se na to člověk dívá bez emocí a umí počítat, tak je volba jasná.
Re: Výběr prvního elektromobilu
Majitelé BEV jsou pořád tak trochu exoti, to si musíme přiznat. Nechápu, že si někdo pořídí BEV a bydlí v bytovce bez možnosti nabíjení, ale jsou tací. Nákup BEV je čistě srdeční věc, když člověk počítá, tak zjistí, že by mohl jezdit v autě za polovinu peněz a ještě na LPG. Kolega, co si vzal moje Niro, tak jednak ho má za skoro polovinu nového a jednak si pořídil před časem FVE a to smysl dává, jinak ne. Koupit BEV a nabíjet za 13 Kč/kWh a každý den pročekat půl hodiny či dokonce více na veřejných nabíječkách je prostě blbost, ale při velkých nájezdech to tak je, a navíc služební auto doma nikdo nabíjet nebude. Já mám rád ten styl "computer car", ale když jedu kolem Vestce a vidím ty lidi v "hypnóze" na nabíječkách, fakt mě to nutí k úsměvu
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr prvního elektromobilu
No, pokud chci silné, bezpečné a technologicky schopné auto, a zároveň minimalizovat provozní náklady, tak pro sebe mám poměrně jasného vítěze. Ono dneska u nových aut s tím LPG to taky není úplně sranda, resp. pokud to nemá auto jako tovární zástavbu, tak to spíš nelze.
Samozřejmě na sídlišti bych na to koukal trochu jinak, to souhlas. Ale na druhou stranu je třeba si položit otázku, jestli si pořizují nová auta spíš obyvatelé sídlišť, nebo RD. A z odpovědi plyne, že stejně časem budou ta EVčka i na sídlištích, i když na to je tak 20let čas. I když...
Samozřejmě na sídlišti bych na to koukal trochu jinak, to souhlas. Ale na druhou stranu je třeba si položit otázku, jestli si pořizují nová auta spíš obyvatelé sídlišť, nebo RD. A z odpovědi plyne, že stejně časem budou ta EVčka i na sídlištích, i když na to je tak 20let čas. I když...
Re: Výběr prvního elektromobilu
Vlastně si pořizují auta všichni rovnoměrně, podle mě nezávisle na bydlení, 75% nových aut firmy, fyzické osoby pořizují v drtivé většině (3 ze 4 lidí) bazarová levná auta. Lidem dávají smysl auta do 500 tis. a to ještě těm, kteří jsou na tom relativně dobře. No a tyhle hranice jsou pro BEV problém. Za první 3 měsíce bylo prodáno 56 000 nových aut, z toho 1300 BEV (z toho je čtvrtina zlevněných Tesel) a 920 LPG. Registrace ojetých aut 39 tis. z toho polovina starších 10 let a čtvrtina starších 15 let. To je myslím hodně vypovídající. Za 20 nebo 30 let to bude zase jinak, já myslím, že daleko horší nejen na silnicích, to už ale bude problém jiné generace.
Často lidé doufají, že se auta zlevní, poslouchám to už 40 let a nic takového se neděje. Jen se objevují stále lepší parametry u BEV, ale ceny zůstávají stále podobné u základních modelů. Tesla je něčím donucena ke zlevnění a zařadila auto do ceny, kam patří, to je v pořádku. Kona a Niro by rovněž měly stát max. 900 tis. vzhledem k technologiím, bohužel zatím nestojí. Myslím, že pokud někdo věří, že auto typu Kona bude stát 500 tis., tak je snílek. Výroba by musela stát tak 150 tis. Kč bez DPH, aby se celý řetězec distributorů a prodejců najedl a stát z toho ještě vyrazil DPH.
Často lidé doufají, že se auta zlevní, poslouchám to už 40 let a nic takového se neděje. Jen se objevují stále lepší parametry u BEV, ale ceny zůstávají stále podobné u základních modelů. Tesla je něčím donucena ke zlevnění a zařadila auto do ceny, kam patří, to je v pořádku. Kona a Niro by rovněž měly stát max. 900 tis. vzhledem k technologiím, bohužel zatím nestojí. Myslím, že pokud někdo věří, že auto typu Kona bude stát 500 tis., tak je snílek. Výroba by musela stát tak 150 tis. Kč bez DPH, aby se celý řetězec distributorů a prodejců najedl a stát z toho ještě vyrazil DPH.
Audi Q4 Sportback e-tron 50