Životnost elektromobilu při minimálním používání

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod Lama » pát 16. črc 2021 21:34:36

TomTom píše:Tak dělám tedy velkou chybu - mám kabel zapojený třeba den a zapínám wallbox dle přetoku z FVE.

Bylo by nejlepší změřit konkrétní auto. Zkus změřit napětí baterie bez připojeného kabelu po stejné delší době jako s připojeným kabelem bez nabíjení a pokud pokles bude stejný nemá kabel vliv.
Měl jsem stejného IONIQa_28 a ten se chová jinak než Kona, jelikož nemá vzdálenou správu. Já v té době ještě neměl Monitor baterie, tak jsem občas změřil jen voltmetrem. Ale dle OBDLink_LX, které jsem používal a nechával i trvale připojené, problém s baterkou nebyl. Kabel jsem vždy krátce po nabití odpojoval, tak nevím jak se IONIQ_28 chová.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod Zanyn » pát 05. srp 2022 10:09:27

martin7470 píše:Při tak malém nájezdu vydrží elektromobil dlouho. Záleží ale kdo jej bude používat. Pokud jej majitel nechá celou dobu (pro jistotu :-)) stát na nabíječce se 100% nabití, tak bude baterie odepsaná za pár let...

Jinak Citigo se dalo koupit v říjnu 2019 i pod 400 000 Kč .Konkrétně jsem měl jako "člověk z ulice" nabídku na 399 000 Kč s DPH.


Ono tohle je asi problém nejen u elektrovozítek. A tak člověk musí stále jen kontrolovat všechna ta moderní tamagoči co nás otravují neustále a čím dál tím víc. Z tohohle pohledu byl starý automobil startující na kliku. nejlepší. Klidně mohl bejt odstavený roky, a správně seřízený se chtil a jel. Tohle se dnes o žádném moderním říci nedá. Stejně jako s koly. O ty se člověk vpodstatě starat nemusí (až na dofoukání). Proto i přes elektromobilitu jsou stále v oblibě. To se u všech těch elektro říci nedá. A přitom by stačilo zautomatizovat ono trvalé připojení aby baterie vydržela co nejdéle. Stejně jako mobily. Bezúdržbový mobil třeba na solár jsem neviděl.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod Radovan » pát 05. srp 2022 14:39:45

Jsou i starší elektromobily bez tamagoči, třeba trojčata. Tam, když Vám neodejde 12V olověná baterka, napájející palubní elektroniku, můžete obratem auto zapnout a odjet. Nissan Leaf s malým FVE panelem ve spojleru vzadu přesně to vybíjení 12V baterky elegantně vyřešil.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Zanyn
Příspěvky: 14
Registrován: pon 04. črc 2022 20:17:08

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod Zanyn » čtv 03. lis 2022 17:03:38

Prostě asi pro podobné využívání je elektromobil nevhodným a drahým artiklem. Musíme čekat na jiné zdroje eletr. proudu.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod dracekvo » čtv 03. lis 2022 20:36:40

Tak hlavně pokud nejezdím, tak elektromobil nemá význam vůbec.
A pokud vznikl kvůli ekologii, tak z ekologického hlediska je elektromobil, který nejezdí ještě horší jak kdyby si ten člověk koupil nějakou 15 let starou fábii 1.4i.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod Josef » pát 04. lis 2022 8:49:27

Myslím, že BEV vzniká kvůli nezávislosti na ropě, ale to se moc dobře neprodává, tak vymysleli jakoby EKO, které se samozřejmě nekoná :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod xdenser » pát 04. lis 2022 9:25:28

Ale pro me kona se. Jak ti spalovaky pachnou, to je nesnesitelny. At vsechni zakazaou, alespon at nejezdi po ulici v mim meste.
Ted jsem poprve po pul roce vynucene tankoval spalovak - to je take hrozny zazitek. Zavani to tam, ruce pachnou, vsechno je mastny...
Co se tyce neekologicke vyroby baterek - mysiim ze tam jeste je prostor na eko vylepseni
1. Recyclace
2. Nove technologie - jako napriklad teslovske suche elektrody u 4680, sodikove baterky bez niklu a kobaltu, LFP bez niklu a kobaltu
a kdovi co jeste
kdyz vyroba benzinu, nafty a oleje tezko bude o moc ekologicka
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Životnost elektromobilu při minimálním používání

Příspěvekod xdenser » sob 05. lis 2022 16:04:38

Zajmava cisla

sice v anglictine ale graf nahore se da pochopit. Zkratka - paleni uhli skodi o mnoohem vic nez vyroba baterek.
Je ale pravda ze nevim kde oni ta cisla vzali co se tyce litia kobaltu a niklu, ostatni cisla jsou rychle dostupna pres gugl.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)