Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Manželka jezdí Mercedesem třídy A, starý pekáč z 2007. Ale líbí se jí, jezdí se jí s ním dobře, automat. Pokud by něco takového bylo v EV, tak super. Ukazoval jsem ji třeba iOn, řekla že to je hnusná krabice. Citigo to samé, nelíbí. Leaf hnusný a moc velký, zbytečně. Ioniq taky velký. Takovou i3 by zkousla ale ne v té bílé, co je nejvíc vidět.
No prostě zatím zůstává u Áčka A já ušetrím za EV.
No prostě zatím zůstává u Áčka A já ušetrím za EV.
Re: Stagnace trhu s EV
Samozřejmě, že s cenou jsem realista Ale ten výběr je slabý. Však Áčko ji slouží, není kam spěchat. Nemá cenu ji na ten nájezd pár tisíc ročně kupovat i3 v ceně mého Lexusu
Re: Stagnace trhu s EV
Bohužel hezká BEV jsou drahá, třeba Mini, Mazda MX-30 apod. Mě se třeba líbí i Honda-e, což je zvláštní auto. Databáze ev-databáze.org obsahuje spoustu aut, pokud si vybere, tak to zase nezaplatí. Neřekl bych, že je výběr slabý.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Já myslel výběr ojetin ve srovnání se spalováky. Ale to je logické, jednak těch modelu je málo a jednak se prodávají krátce, takže ojetin moc není. Ale to přijde...
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Stagnace trhu s EV
Marek71 píše:Manželka jezdí Mercedesem třídy A, starý pekáč z 2007. Ale líbí se jí, jezdí se jí s ním dobře, automat. Pokud by něco takového bylo v EV, tak super. Ukazoval jsem ji třeba iOn, řekla že to je hnusná krabice. Citigo to samé, nelíbí. Leaf hnusný a moc velký, zbytečně. Ioniq taky velký. Takovou i3 by zkousla ale ne v té bílé, co je nejvíc vidět.
No prostě zatím zůstává u Áčka A já ušetrím za EV.
Auto z roku 2007 a ono funguje, kdežto elektromobil z roku 2011 je už naprostá tragedie (ION, LEAF) dojezdově a baterky na odpis, přitom prodejní cena tech vysloužilých EV je kvůli hodnotě baterek na násobcích ceny toho Áčka.
S elektřinou to je težké opravdu perspetivní vozy jsou od roku 2016 nahoru a to jste o deset vozově mladší a to se v ceně projeví i ve spalováku.
Ideální je když měníte nový spalovák za nové EV a pokud se uskromníte, tak to máte za stejné peníze. Já vyměnil Hyundai I30 v automatu za Citigo IV a ještě mě zbylo. A při nájezdu 20 tis. ročne šetřím minimálně 5000 Kč každý měsíc. Když započítam levnější servis, pojistku a zatím nulovou ztrátu hodnoty tak jsem na 100 tis. za rok ušetřených a vím že 8 let 160 tis. Km na auto nešáhnu.
Re: Stagnace trhu s EV
No jo, jenže u spalováků je trend spíš čím mladší, tím kratší životnost, vyšší servisní náročnost a dražší ND. A ta změna je za poslední roky spíš exponenciální. Velmi silně pochybuji, že průměrný spalovák z roku 2017 bude v roce 2031 ještě bez větších problémů sloužit. Poměrně rychle přijde doba, kdy udržovat ojetý spalovák nebude dávat ekonomicky smysl. Ono to platí v některých případech už dneska, kdy u relativně mladých aut převyšuje cena opravy hodnotu auta, ale ten podíl ke stáří bude v čase jen narůstat. Moderní diesel je z hlediska nákladů údržby ojetiny vůbec úlet a ty maloobjemové přeplňované benzíny jsou zase relativně brzy mechanicky KO. Už jenom třeba kolik je dneska tříd olejů, stačí klidně 2x vyměnit co tam nepatří a je vymalováno. Když nezapomenu, tak zítra udělám nějaké foto těch pokladů, co tam teď máme.
A tahle nesmyslná komplikovanost a drahá údržba spalováků bude podle mě jeden z hlavních hřebíků do jejich rakvičky.
A tahle nesmyslná komplikovanost a drahá údržba spalováků bude podle mě jeden z hlavních hřebíků do jejich rakvičky.
Re: Stagnace trhu s EV
Tak jako jsme si nemysleli, že budeme opět cestovat na výjezdní doložky (očkovací průkaz), tak si ani nedovedeme představit, že bude zakázán vjezd spalováků do center měst a placení drahého mýtného. Navíc ceny ICE aut rostou a ceny BEV klesají, takže se to někde potká. Řada lidí si uvědomí, že budou muset platit i za stará auta velké pokuty, tak je nechají zlikvidovat (spousta aut v praze celé týdny stojí zaparkovaná a jsou jen proto "co kdyby") atd. Samozřejmě tyhle změny budou postupné a jak jsme si zvykli nekouřit v hospodách, tak si zvykneme nejezdit v ICE nebo jen ve zcela specifických případech. Dnešní přeturbené motory ala obsah 1 litr tříválec se životností 100 tis. km je děs. Jak jsme se zmiňovali zde o Mercedesech A, tak novější generace 2012 stála nějakých 550 tis., dnes stejně vybavený 800 tis. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše: Jak jsme se zmiňovali zde o Mercedesech A, tak novější generace 2012 stála nějakých 550 tis., dnes stejně vybavený 800 tis. Kč.
Inflace?
Re: Stagnace trhu s EV
Zdražování, lidi mají moc peněz, je potřeba je o ně pořádně pumpnout Inflace je pořád velmi malá v řádu 2-3% ročně, bude hůř.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Zdražování, lidi mají moc peněz, je potřeba je o ně pořádně pumpnout Inflace je pořád velmi malá v řádu 2-3% ročně, bude hůř.
Jasne, to zejmena plati v CZ . Jen pokud se to vhodne pojmenuje jako treba ta " inflace" je to pro lidi lepe skousnutelny
Re: Stagnace trhu s EV
Mike píše:Josef píše:Zdražování, lidi mají moc peněz, je potřeba je o ně pořádně pumpnout Inflace je pořád velmi malá v řádu 2-3% ročně, bude hůř.
Jasne, to zejmena plati v CZ . Jen pokud se to vhodne pojmenuje jako treba ta " inflace" je to pro lidi lepe skousnutelny
Tak na někoho ta současná situace dopadá tragicky ale celorepublikově na tom asi lidi nejsou zatím asi tak špatně, když si dokáží i v této době ušetřit a uložit více peněz než před covidem19. Alespoň podle údajů centrální banky.
Ale jelikož se krize týká hlavně občanů, tak pumpnutí státu a jiných státních organizací funguje naprosto skvěle.
Alespoň podle prosáknutých informací.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Stagnace trhu s EV
pred pol hodinou som si prečítal, že 20% ľudí v núdzi dávno neplatí, reálne sa dnes jedná o cca 9%.
Re: Stagnace trhu s EV
Je to vidět v bazarech, kde 75% lidí kupuje auta, tedy ti co nemají peněz nazbyt, nikdy jsem tam neviděl tolik BEV jako v posledních měsících a přitom ceny jsou výrazně níže než před rokem. Teď se to teprve začne lámat, firmy začnou rozdávat výpovědi firmám, ti zaměstnancům a ti přestanou platit úvěry a hypotéky. Teprve za rok, až začnou mít problémy banky, to vypukne....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Já koukal na ceny i3 94Ah v DE. Dá se teď sehnat od cca. 16 tisíc eur, ještě před rokem to bylo kolem 20 tis. A u nás už taky se dá pod 500, donedávna ještě ne. A to je cena v bazaru, často jen zbožné přání prodávajícího.
Nejvíc se mi zdá, že ceny klesly i starých Leafu a iOn a spol.
Nejvíc se mi zdá, že ceny klesly i starých Leafu a iOn a spol.
Re: Stagnace trhu s EV
Jo, jo také to očekávám tak do dvou let.
Tedy pokud se nějakým zázrakem nepodaří ten covid19 zastavit a nebo znovu rozjet výrobu/spotřebu.
Tedy pokud se nějakým zázrakem nepodaří ten covid19 zastavit a nebo znovu rozjet výrobu/spotřebu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Stagnace trhu s EV
Tak ten cenový pokles starých Leafu , Ionu a pod. je dán tím, že mají už svůj věk a mizerný dojezd.. Kdo by dal 250tis za auto které v zimě dá s topením 70km...
Re: Stagnace trhu s EV
Jeste pred nedavnem jsme takova, presneji drazsi, kupovali. Jak rychle se to meni...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Stagnace trhu s EV
Garmont: myslíte že někdy měly dojezd o hodně delší?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Podle mě nejde o žádnou stagnaci trhu s BEV, ale o přirozený vývoj. Největší fandové elektromobility už nějaký ten EV mají a ti ostatní prostě vyčkávají. Důvody zde asi rozvádět netřeba.
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart