vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod autodiag » stř 25. lis 2020 15:49:17

Vzhledem k tom ze mi po prodeji F500 zustal nastavitelny walbox a kabel ke stojanu ,ktere u Citigo iV uz nevyuzilju byl logickym krokem prodej
bohuzel zajem nebyl a kdyz ano tak nabizene castky se nerovnaly ani cinskym kabelum ci walboxum..

nejdriv jsem chtel predelat koncovky ale to by bylo neekonomicke..nakonec se mi podarilo sehnat "malou" prechodku ktera pokryje me potreby,je pomerne bytelna tak si myslim ze ledaco vydrzi
jedina vada na krase je ze muj walbox z F500 je jen 1F ,nicmene muzu nastavit nabijeni na 16A,coz je stale lepsi nez 10A u originalu..


IMG_20201125_124156.jpg

IMG_20201125_124150.jpg

IMG_20201125_124112.jpg
Přílohy
IMG_20201125_124107.jpg
IMG_20201125_124100.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod Josef » stř 25. lis 2020 17:36:43

Řešil jsem podobný problém, měl jsem po Kia Soul Type 1 tak jsem si koupil přesně tuhle redukci na Type 2 a nabíječka slouží dál.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod autodiag » stř 25. lis 2020 18:33:26

jj funguje opravdu dobre..sice mam ted "prenabijeckovano" ale alespon to ma vyuziti..
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod e-LUKY » stř 25. lis 2020 18:44:40

autodiag píše:Vzhledem k tom ze mi po prodeji F500 zustal nastavitelny walbox a kabel ke stojanu ,ktere u Citigo iV uz nevyuzilju byl logickym krokem prodej
bohuzel zajem nebyl a kdyz ano tak nabizene castky se nerovnaly ani cinskym kabelum ci walboxum..

nejdriv jsem chtel predelat koncovky ale to by bylo neekonomicke..nakonec se mi podarilo sehnat "malou" prechodku ktera pokryje me potreby,je pomerne bytelna tak si myslim ze ledaco vydrzi
jedina vada na krase je ze muj walbox z F500 je jen 1F ,nicmene muzu nastavit nabijeni na 16A,coz je stale lepsi nez 10A u originalu..


IMG_20201125_124156.jpg
IMG_20201125_124150.jpg
IMG_20201125_124112.jpg


*******
A obráceně taková šikovná redukce není?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod petr.balas » stř 25. lis 2020 19:20:06

Netiskl si někdo něco podobného na 3D tiskárně? Pak bych se toto bál - tiskové struny - materiál by měl být samozhášivý, což obvykle není.

ADMIN EDIT: Prosím necitovat poslední příspěvek. Zabírá to zbytečně prostor, díky.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod Josef » stř 25. lis 2020 19:45:01

Pánové, děláte to oba, když se s někým bavíte, taky nejdříve zopakujete jeho otázku a pak mu odpovídáte? Určitě ne, tak necitujte předcházející příspěvek.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod autodiag » stř 25. lis 2020 20:32:16

petr.balas píše:Netiskl si někdo něco podobného na 3D tiskárně? Pak bych se toto bál - tiskové struny - materiál by měl být samozhášivý, což obvykle není.


co te vede k tomu tisknout tohle na 3D ???
dit ta redukce stoji cca 1500,za ty prachy ji nevyrobis a i kdyby jsi chtel tak bastleni se v tomto moc nevyplaci
Naposledy upravil(a) autodiag dne stř 25. lis 2020 20:38:24, celkem upraveno 1 x.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod autodiag » stř 25. lis 2020 20:34:15

e-LUKY píše:A obráceně taková šikovná redukce není?


urcite existuje...kdyby jsi potreboval zbyl mi takovy kabel z F500 ktery jde jak do zasuvky tak i na kabel ;)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod e-LUKY » stř 25. lis 2020 20:38:53

autodiag píše:
e-LUKY píše:A obráceně taková šikovná redukce není?


urcite existuje...kdyby jsi potreboval zbyl mi takovy kabel z F500 ktery jde jak do zasuvky tak i na kabel ;)


**
Nepotřebuji to pro sebe ale známému by se to hodilo.
Zeptám se ho a dám vědět.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod petr.balas » stř 25. lis 2020 20:49:59

autodiag píše:co te vede k tomu tisknout tohle na 3D ???
dit ta redukce stoji cca 1500,za ty prachy ji nevyrobis a i kdyby jsi chtel tak bastleni se v tomto moc nevyplaci

Já to netisknu, já před tím varuju :-)
Ty fotky redukce, tady jsou mi přišlo, že je to takové "chlupaté" a tak 3D výtisky občas vypadají.
Navíc jsem ve své době 3d model pro tisk někde viděl.
Pokud ne, t.j. je to z něčeho samozhášivého s certifikací, tak je to pochopitelně v pořádku.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod autodiag » stř 25. lis 2020 21:08:42

tak pokud vis o 3D FDM tiskarne ktera tiskne tohle kvalitou,prosim posli link :D :D ....
od pohledu je to vstrikolis do formy ;) ..
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod e-Kája » stř 02. čer 2021 23:42:58

autodiag píše:
e-LUKY píše:A obráceně taková šikovná redukce není?


urcite existuje...kdyby jsi potreboval zbyl mi takovy kabel z F500 ktery jde jak do zasuvky tak i na kabel ;)


Nemáte náhodou ještě tu redukci? Mě by se docela hodila. Nedávno jsem zjistil, že normální kabel Typ1-Typ2 je použitelný jen do zásuvky Mennekes (stojany ČEZ), ale nejde použít do kabelu s koncovkou Mennekes (stojany Lidl). Zásuvka je asi o 1cm hlubší a já nechápu proč :roll:
Přílohy
20210601_185334.jpg
20210601_185327.jpg
20210601_185310.jpg
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod autodiag » čtv 03. čer 2021 18:30:28

mam,viz SZ ;)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod mp1 » sob 05. čer 2021 14:50:57

opačne taká redukcia nie je - už v texte číňan píše že je to pra amíka k ceste do európy. európan do ameriky nepovezie svoje auto, európan dokáže jazdiť na čomkoľvek. i s manuálnou prevodovkou!
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod e-Kája » pát 11. čer 2021 22:49:20

Tak jsem trochu zmapoval, jak je to s těmi rozměry koncovek Mennekes Samec/Samice zásuvka/kabel.
Na samostatném kabelu od auta je samec s délkou 44mm.
Na kabelu nabíjecí stanice Lidl je samice s délkou 33mm.

Takže abych mohl odhadem 3x do roka nabíjet zdarma u Lidlu, mám následující možnosti:

1) zaříznout na potřebnou míru 33mm samce na jednom ze třech kabelů co mám k autu/motorce. Tím se ovšem zbavím zámků v konektoru a netuším, jestli ten konektor bude po úpravě stále fungovat i v zásuvce samice nabíjecích stanic ČEZ. Ale to bych asi oželel, mám v záloze ještě dva kabely.

2) koupit si zásuvku samice Mennekes, která se normálně montuje na auto a zapojit jí místo původního konektoru samec Mennekes na konec kabelu. Netuším však, jestli to je vůbec možné takto elektricky zapojit
https://www.evexpert.cz/p/240/zasuvka-typ2-samec-32a

3) koupit si adaptér s touto zásuvkou samice a nebo se zkráceným samcem, který je však příliš krátký a tudíž nepraktický. Dost často se rozpojuje, protože většinou visí ve vzduchu a drží těžký kabel od nabíječky.
https://www.mall.cz/elektromobilita/ev- ... 0024043418
https://www.evexpert.cz/p/359/adapter-z ... -32a-0-5-m

A teď babo raď :?
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: vyuziti nabijecky Typ1 na TYP2

Příspěvekod Josef » pát 11. čer 2021 22:56:22

Myslím, že se ani jedno nevyplatí finančně, pokud se 3x ušetří řádově 100 Kč za rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50