Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » ned 11. říj 2020 21:56:35

e-LUKY píše:*********************
Sofistikované a nebo za 1/10 ceny není ve vysledku jedno a to samé!
Neměří výkon FVE, ale spotřebu v domě! Relé X100 - měří součet proudů a ne jednotlivé fáze pro sepnutí, proto taky jen jeden kontakt!
Ani pes se rychle nevysere! 4 čísla k hovnu, když to nedělá co původně chtěl. Nabíjí někdo z Fotovoltaiky.

- nikdo neříká, že je to to samé
- z manualu:"x100: multifunkční relé je možno nakonfigurovat jako výkonové relé které spíná od určitého výkonu který střídač vyvíjí."
Relé je jen přepínač, neměří vůbec nic.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » ned 11. říj 2020 22:03:13

e-LUKY píše:
6kW měnič dá 3 kW do jedné fáze pro nabíjení EV ?!

Podle podpisu má 4kWp verzi a dle manuálu je max 9,1A na fázi, čili 2100W...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » pon 12. říj 2020 8:10:49

Štemba píše:
e-LUKY píše:*********************
Sofistikované a nebo za 1/10 ceny není ve vysledku jedno a to samé!
Neměří výkon FVE, ale spotřebu v domě! Relé X100 - měří součet proudů a ne jednotlivé fáze pro sepnutí, proto taky jen jeden kontakt!
Ani pes se rychle nevysere! 4 čísla k hovnu, když to nedělá co původně chtěl. Nabíjí někdo z Fotovoltaiky.

- nikdo neříká, že je to to samé
- z manualu:"x100: multifunkční relé je možno nakonfigurovat jako výkonové relé které spíná od určitého výkonu který střídač vyvíjí."
Relé je jen přepínač, neměří vůbec nic.


*****************
Učíš se rychle, a to je dobře.
Budu odpovídat na obě odpovědi ve dvou příspěvcích sem do jednoho.

Takže to že pořízení může být 10x levnější ale jistě v tomto případě může znamenat, že provozní náklady budou třeba i 10x větší jak u sofistikované nabíječky oproti té levné!
Nakonfiguruj si relé jak chceš a jak popisují ale v našich ČEZkocourkovským státě, ti je to na NIC.
Relé bere součet a u nás se měří po fázích!!!!

dále
*Podle podpisu má 4kWp verzi a dle manuálu je max 9,1A na fázi, čili 2100W...*

Špatně, výkon do fáze se neurčuje podle výkonu FVE ale podle výkonu měniče!!
Takže manuál je správně.

Kontrolní otázka? "vy šmejdi" :)
1- jaký je nejmenší nabíjecí AC proud pro EV ?
2- jaký je maximalní AC proud pro EV ?
3- jaká je AC ztráta nabíječky v EV ?
4- jaká je ztráta AC nabíječky při min. nabíjecím proudu ?
5- jaká je ztráta AC nabíječky při max. nabíjecím proudu ?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » pon 12. říj 2020 8:51:04

e-LUKY píše:
Štemba píše:
e-LUKY píše:*********************
Sofistikované a nebo za 1/10 ceny není ve vysledku jedno a to samé!
Neměří výkon FVE, ale spotřebu v domě! Relé X100 - měří součet proudů a ne jednotlivé fáze pro sepnutí, proto taky jen jeden kontakt!
Ani pes se rychle nevysere! 4 čísla k hovnu, když to nedělá co původně chtěl. Nabíjí někdo z Fotovoltaiky.

- nikdo neříká, že je to to samé
- z manualu:"x100: multifunkční relé je možno nakonfigurovat jako výkonové relé které spíná od určitého výkonu který střídač vyvíjí."
Relé je jen přepínač, neměří vůbec nic.


*****************
Učíš se rychle, a to je dobře.
Budu odpovídat na obě odpovědi ve dvou příspěvcích sem do jednoho.

Takže to že pořízení může být 10x levnější ale jistě v tomto případě může znamenat, že provozní náklady budou třeba i 10x větší jak u sofistikované nabíječky oproti té levné!
Nakonfiguruj si relé jak chceš a jak popisují ale v našich ČEZkocourkovským státě, ti je to na NIC.
Relé bere součet a u nás se měří po fázích!!!!

dále
*Podle podpisu má 4kWp verzi a dle manuálu je max 9,1A na fázi, čili 2100W...*

Špatně, výkon do fáze se neurčuje podle výkonu FVE ale podle výkonu měniče!!
Takže manuál je správně.

Tak ještě jednou:
Relé je ovládáno dle výkonu střídače (klidně tomu říkej součtem výkonu na fázích). Spotřebič (v tomto případě nabíječka od auta s příkonem do 2 kW) je zapojen uvnitř hlídaného okruhu (ve schématu zelené autíčko) mezi střídačem a měřícími proudovými transformátory. Nastaví se pravidlo, aby při výkonu nad např. 2500W sepnul okruh s nabíječkou. Měřící transformátory zjistí, že na jedné fázi se oběvila spotřeba cca 2 kW (8,6A < 9,1A), informaci předá střídači a ten přesměruje výkon do zatížené fáze (na úkor nabíjení baterie, ale pořád bude vyrábět víc a nebude z ní čerpat. Případně pokud je baterie RD nabitá, tak na úkor snížení přetoků na zbylých 2 fázích).
Ano, díky ČEZu (potažmo ERÚ) nemá smysl u hybridních systémů s baterií používat jiné, než ASYMETRICKÉ střídače, což je pozitivní pro stabilitu DS, střídač s měřícími transformátory se defakto snaží udržovat rovnoměrnou zátěž DS.

To co tu plácáš by se týkalo systému se symetrickým střídačem, ale v tom případě by i ta baterie u RD postrádala smysl, bo při zátěži na jedné fázi by se stejným výkonem vybíjela v dalších 2 fázích směrem do DS.

P.S. jak jsme psal výše, pokud by toto neuměl střídač, šlo by spínání vyřešit senzorem osvitu.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Lama » pon 12. říj 2020 15:21:48

petr.balas píše:Nabíječka umí dovolit autu odběr v rozmezí 6 - 32 A. Jak by se podle Vás měla zachovat, pokud přebytky FVE jsou jen 3 A?

Nevymyslel jsem lepší řešení, než nabíjení spínat podle procenta nabití baterie (+ navíc v nočním proudu). T.j. spínám jen a pouze danou zásuvku a na ní už je jen úplně obyčejná "pitomá" autonabíječka. Resp. spínám těch zásuvek více při různých procentech nabití baterie - auto, 2x bojler, ohřev bazénu.

Nabíječka umí dovolit autu odběr v rozmezí 6 - 32 A, ale přes menu auta si můžete nastavit aby nabíjela od 2A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » pon 12. říj 2020 17:10:06

Štemba píše:
e-LUKY píše:
Štemba píše:- nikdo neříká, že je to to samé
- z manualu:"x100: multifunkční relé je možno nakonfigurovat jako výkonové relé které spíná od určitého výkonu který střídač vyvíjí."
Relé je jen přepínač, neměří vůbec nic.


*****************
Učíš se rychle, a to je dobře.
Budu odpovídat na obě odpovědi ve dvou příspěvcích sem do jednoho.

Takže to že pořízení může být 10x levnější ale jistě v tomto případě může znamenat, že provozní náklady budou třeba i 10x větší jak u sofistikované nabíječky oproti té levné!
Nakonfiguruj si relé jak chceš a jak popisují ale v našich ČEZkocourkovským státě, ti je to na NIC.
Relé bere součet a u nás se měří po fázích!!!!

dále
*Podle podpisu má 4kWp verzi a dle manuálu je max 9,1A na fázi, čili 2100W...*

Špatně, výkon do fáze se neurčuje podle výkonu FVE ale podle výkonu měniče!!
Takže manuál je správně.

Tak ještě jednou:
Relé je ovládáno dle výkonu střídače (klidně tomu říkej součtem výkonu na fázích). Spotřebič (v tomto případě nabíječka od auta s příkonem do 2 kW) je zapojen uvnitř hlídaného okruhu (ve schématu zelené autíčko) mezi střídačem a měřícími proudovými transformátory. Nastaví se pravidlo, aby při výkonu nad např. 2500W sepnul okruh s nabíječkou. Měřící transformátory zjistí, že na jedné fázi se oběvila spotřeba cca 2 kW (8,6A < 9,1A), informaci předá střídači a ten přesměruje výkon do zatížené fáze (na úkor nabíjení baterie, ale pořád bude vyrábět víc a nebude z ní čerpat. Případně pokud je baterie RD nabitá, tak na úkor snížení přetoků na zbylých 2 fázích).
Ano, díky ČEZu (potažmo ERÚ) nemá smysl u hybridních systémů s baterií používat jiné, než ASYMETRICKÉ střídače, což je pozitivní pro stabilitu DS, střídač s měřícími transformátory se defakto snaží udržovat rovnoměrnou zátěž DS.

To co tu plácáš by se týkalo systému se symetrickým střídačem, ale v tom případě by i ta baterie u RD postrádala smysl, bo při zátěži na jedné fázi by se stejným výkonem vybíjela v dalších 2 fázích směrem do DS.

P.S. jak jsme psal výše, pokud by toto neuměl střídač, šlo by spínání vyřešit senzorem osvitu.


*****************
Ty v tom máš takový guláš, že už jsi zase celkem úplně mimo.
Už se mi to nechce vysvětlovat jak to funguje, když nechápeš ani to co jsem napsal.
Jen tak pro zajímavost, čím se živíš ?

Nerozumím, můžeš rozepsat.
*To co tu plácáš by se týkalo systému se symetrickým střídačem, ale v tom případě by i ta baterie u RD postrádala smysl, bo při zátěži na jedné fázi by se stejným výkonem vybíjela v dalších 2 fázích směrem do DS.*

Senzor osvitu ti neřekne jaká je spotřeba doma!
Pochop to už!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » pon 12. říj 2020 17:12:38

Lama píše:
petr.balas píše:Nabíječka umí dovolit autu odběr v rozmezí 6 - 32 A. Jak by se podle Vás měla zachovat, pokud přebytky FVE jsou jen 3 A?

Nevymyslel jsem lepší řešení, než nabíjení spínat podle procenta nabití baterie (+ navíc v nočním proudu). T.j. spínám jen a pouze danou zásuvku a na ní už je jen úplně obyčejná "pitomá" autonabíječka. Resp. spínám těch zásuvek více při různých procentech nabití baterie - auto, 2x bojler, ohřev bazénu.

Nabíječka umí dovolit autu odběr v rozmezí 6 - 32 A, ale přes menu auta si můžete nastavit aby nabíjela od 2A.


*************
A víš proč je základní nastavení nabíjení na 6A!

Napovím, sám jsi mi psal něco o stejné ztrátě při nabíjení!
Kontrolní otázka:
Za jak dlouho se nabije baterka EV pokud ji budeme nabíjet 2A!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod TomTom » pon 12. říj 2020 17:35:39

Klucí nehádejte se - nechtěl jsem tu vyvolat žádný flame :roll:
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod e-LUKY » pon 12. říj 2020 17:40:12

TomTom píše:Klucí nehádejte se - nechtěl jsem tu vyvolat žádný flame :roll:


******
Neboj to nehrozí, jen ho chci vyvézt z nesmyslů co říká (píše).

Jinak t kvému dotazu.
U tvé konkrétní FVE to fakt půjde špatně i s tou sofistikovanou nabíječkou.
Tak jak to popisuje on už vůbec NE.
Zaplatil bys za nějaký čas za elektřinu víc, než za tu nabíječku!

Ale stejně by pro tebe bylo nejlepší nabíjet v NT a to přes noc.
Klasickým wallboxem.
Jaké EV by se to mělo vlastně nabíjet a jaký máš tarif?

PS: jaká byla ta astronomická cena wallboxu toho dodavetele?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » pon 12. říj 2020 19:35:58

e-LUKY píše:Senzor osvitu ti neřekne jaká je spotřeba doma!
Pochop to už!

Ach jo, zkus začít přemýšlet a napřed si přečti co tu bylo napsáno.
Spínací výkon výroby se nastaví jako součet příkonu nabíječky + ustálené spotřeby domu, tak jak již bylo napsáno (jednodušej a přesněj střídačem když umí, složitěji by šlo senzorem osvitu). To přeci není těžké pochopit. Nepotřebuješ vědět okamžitou přesnou spotřebu, výkyvy nad rámec tohoto vykryje buffer v podobě baterie. Případně by šlo doplnit o další měřící trafo u hlavního jističe a pak to může další podmínkou vyblokovat pro případ že by byly zapojeny náročné spotřebiče na fázi kde bude nabíječka (ale tím to dál zesložití a zdraží).
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » pon 12. říj 2020 19:38:37

TomTom píše:Klucí nehádejte se - nechtěl jsem tu vyvolat žádný flame :roll:

Pošli v SZ na sebe mejla/telefon, vysvětlím ti to, včetně možnosti, jak si to během chvíle vyzkousíš jestli to půjde jak píšu :idea:
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » pon 12. říj 2020 19:44:00

e-LUKY píše:Kontrolní otázka:
Za jak dlouho se nabije baterka EV pokud ji budeme nabíjet 2A!

:D núplné zadání, na to ti odpovědět nemůže, neví jaké auto (jakou má stabilní spotřebu palubní elektroniky při nabíjení) s jak velkou baterií.
Leda snad odpovědí "dlouho" :D
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » pon 12. říj 2020 19:59:19

e-LUKY píše:
TomTom píše:Klucí nehádejte se - nechtěl jsem tu vyvolat žádný flame :roll:


******
Neboj to nehrozí, jen ho chci vyvézt z nesmyslů co říká (píše).

Jinak t kvému dotazu.
U tvé konkrétní FVE to fakt půjde špatně i s tou sofistikovanou nabíječkou.
Tak jak to popisuje on už vůbec NE.
Zaplatil bys za nějaký čas za elektřinu víc, než za tu nabíječku!

Plácání, u sazby co má je defakto jedno kdy má spotřebu, ušetří především když bude mít co nejmenší přetoky do sítě, čili když bude nabíjet v době kdy vyrábí elektrárna.
e-LUKY píše:Ale stejně by pro tebe bylo nejlepší nabíjet v NT a to přes noc.
Klasickým wallboxem.
Jaké EV by se to mělo vlastně nabíjet a jaký máš tarif?

PS: jaká byla ta astronomická cena wallboxu toho dodavetele?

Vidíš, zase plácáš bez znalosti vstupních dat, aspoň že ses konečně na něco optal.
Psal, že má nízkou sazbu 20 hodin, čili sazba buď po staru přímotop, nebo nově elektrické topení.
Pokud má jak je nyní běžné silovou elektřinu u obou sezeb stejnou, tak je mu úplně jedno jestli nabíjí v noci nebo přes den a defakto jedno jestli nabíjí při vysoké či nízké sazbě. U distribočního území ČEZu je rozdíl v ceně VT/NT u přímotopu (D45d) 19 halířů/kWh, u elektrického topení (D57d) 4 halíře/kWh
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod TomTom » pon 12. říj 2020 21:54:18

Ano tarif mám d45D (20h NT) - ČEZ Elektřina pro soláry cca 2,6Kč/kWh. Hlavní jistič 3x25A. RCT Power Wallbox je brandovaný Hardy Barth v ceně od 1700 euro. V ČR jsem cenu ani nepoptával. Jinak princip toho relé X100 jsem pochopil a jsem rád, že to tu bylo zmíněno. Wallbox plánuji do budoucna (snad příští rok) ale teď mám z důvodu maličké rekonstrukce možnost natáhnout rovnou kabel CYKY pro něj. Dělám betonovou stěrku v chodbě a nerad bych to zase rozvrtával. Takže jsem řešil odkud, protože mám zvlášť domovní a FVE rozvaděč (Power Switch).
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » pon 12. říj 2020 23:02:43

Čili FVE provozovaná bez licence jako mikrozdroj.
Ja bych si natáhl pár datových kabelů (ideálně stinenych) mezi stridac, power switch a domovní rozvedec. Pak půjde zapojit jak wallbox, tak "zelená zásuvka".
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Citigo e IV » pon 12. říj 2020 23:41:19

Tak tu sleduji Vaši debatu, můj selský rozum mi říká že úplně zbytečnou. Pokud už mám baterii k FVE tak je přece jedno jak budu nabíjet auto, je to spotřebič jako každý jiný. Nabít auto potřebuju připojim ho jako věci doma a nastanou tyhle situace.
1. Svíti a baterka je nabitá - EV se nabíjí ze slunce
2. Svíti a baterka je vybitá- měnič upřednostni dodávku domů a EV se nabíji ze slunce až se nabije nabíjí se baterka.
3.Nesviti a baterka je vybitá EV se nabíji ze sítě(nabit asi musím)
4. Nesvíti a baterka je nabitá, EV vybíjí baterku což je asi pro někoho špatně, ale není to jedno, baterka se vybije a domácnost pojede pak ze sítě je to prašt jako uhoď.

Pokud se pro baterku rozhodnu, tak musím počitat s tím ,že jednou odejde a možná se ani nezaplatí. Pokud nechci používat baterku na nabíjení EV a při tom EV nestojí přes den doma, tak to nemá logiku.
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Štemba » úte 13. říj 2020 0:30:27

5.baterku RD držím jako zálohu RD pro blackout a proto ji nechci mít večer vymlacenou do nuly.
U tarifu přímotop mi to přijde snad jako jediný logický důvod, ekonomicky se nemůže nikdy vyplatit.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod TomTom » úte 13. říj 2020 8:03:07

Ten bod 1 platí v případě přenosné nabíječky 240V. U Wallboxu už ne - pokud bude 3x16A (11kW) pak dejme tomu 3kW půjdou ze slunce + do maxima na fázi vezme měnič z baterie - dohromady slunce+baterie cca 6kW a zbytek bude brát wallbox ze sítě. Jak psal Štemba, FVE baterie pro mě znamená mít zálohu - já tomu říkám takové nutné zlo a dával jsem co nejmenší, tak aby podržela dům přes noc + ostrovní buffer. 1kWh ze slunce uložená v baterii je opravdu extrémně drahá ale někdy je prostě k nezaplacení.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Citigo e IV » úte 13. říj 2020 10:04:59

Štemba píše:5.baterku RD držím jako zálohu RD pro blackout a proto ji nechci mít večer vymlacenou do nuly.
U tarifu přímotop mi to přijde snad jako jediný logický důvod, ekonomicky se nemůže nikdy vyplatit.


Vážně uvažuji o FVE s baterkou a uvažuji stejně ,že u D45 se mě investice do toho vrátí po dotaci v ideálním případě po 18 letech a to se nesmí nic rozbít. Mám na stole nabídku na 3F CEZ battery box výkon 10 kW baterie 7,2kWh výkon pole 5,4 kW cena po dotaci 179 tis. za ty peníze kvůli záloze je to pěkná hračka, ročně bych ušetřil cca 10 tis. na elektřině, pravděpodobně bych snížil hlavní jistič z 25 na 16A.

jinak k bodu 5. na měniči si nastavím, že se bude v běžném provozu vybíjet do 80% tak mít večer vymlácenou baterku nebudu, ale já bych ji asi nastavil v běžném provozu do 40% a když nepůjde proud tak 20% Budu mít vždy rezervu 20% což na běžný výpadek 1-2 hodiny stačí.
Když bude výpadek 5 a více hodin tak by mě ani ta baterka nestačila a stačí k baterce připojit centrálu a malým výkonem 500-1000W ji průbežně nabíjet což ten battery box taky umí, dokonce umí i tu centrálu nastartovat dálkově, pokud máte centrálu se startétem.

Jen můj názor je, že držet doma baterii za 150 tis a nepoužívat ji , aby byla nabitá, když bude náhodou výpadek je blbost
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?

Příspěvekod Citigo e IV » úte 13. říj 2020 10:11:49

TomTom píše:Ten bod 1 platí v případě přenosné nabíječky 240V. U Wallboxu už ne - pokud bude 3x16A (11kW) pak dejme tomu 3kW půjdou ze slunce + do maxima na fázi vezme měnič z baterie - dohromady slunce+baterie cca 6kW a zbytek bude brát wallbox ze sítě. Jak psal Štemba, FVE baterie pro mě znamená mít zálohu - já tomu říkám takové nutné zlo a dával jsem co nejmenší, tak aby podržela dům přes noc + ostrovní buffer. 1kWh ze slunce uložená v baterii je opravdu extrémně drahá ale někdy je prostě k nezaplacení.


Pokud mám jedno fázový systém a chci nabíjet z FVE tak budu mít i logicky 1F kabel, nebo wall box.

Pokud dáte 3F wall box k 1F sytému, tak Vám rozhodně nepůjde 6kW ze slunce a baterie, ale jen maximum palubní nabíječky do té jedné fáze. Tj. 1x3,6 se slunce a baterky a 2x3,7 ze sítě.

Udělal bych to přepínací tj. 3F wall box, když potřebuji nabít rychle 2/3a více beru vždy ze sítě, když chci nabíjet ze slunce, nebo mám čas přepnu to na 1F. Nedělal bych z toho vědu, když už investuji do baterky tak ji používám ve finále je jedno jestli na baterku svítím ,nebo nabíjím auto opotřebení baterky je stejné.