Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Moderátor: Josef
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
K čemu jsou dobré záporné ceny, kdy někdo nabíjí ze své FVE?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Protože ne vždycky svítí současně slunce. Já měl teď 2 dny po sobě z 3,6 kWp jih z roku 2009 hezkých 22 a 20 kWh, dnes je opět sluníčko a frčí to 2587 W a 10,5A na 1F. Ale minulý týden s deštěm a bouřkami to bylo o ničem.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Josef píše:K čemu jsou dobré záporné ceny, kdy někdo nabíjí ze své FVE?
Pokud zapomene dát nabíjet auto a přeteče mu to do sítě, tak v případě záporné ceny to musí zaplatit, takže je třeba ty záporné ceny hlídat a dělat protiopatření
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Já už to doklepu s PRE, tohle by na mě nebylo
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Já mám odpozorováno (webdiagram.cez.cz), že mám zápornou cenu většinou každou sobotu, neděli a svátek (když nejedou fabriky) a pak jim za dodávku musím ještě platit, respektive mi to odečtou od toho co vydělám v týdnu.....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Tak to je paráda. Znamená to přizpůsobit chování a o víkendech napíchnout na FVE přes týden vycucaná auta
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Radovan píše:Tak to je paráda. Znamená to přizpůsobit chování a o víkendech napíchnout na FVE přes týden vycucaná auta
Ano, přesně tak to dělám a pokud to nestačí, zapnout přímotopy, které necháte stát i venku, pokud už nemáte co vytápět.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Tak to zase čez dělá nějaké pikle, protože cena elektřiny podle OTE je tedy vyšší.
Viz. https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2021-05-14
Viz. https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2021-05-14
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
ČEZ má svůj WebDiagram, podle kterého účtuje celá léta, ještě v dobách kdy OTE nebyl. Porovnání cen OTE s ČEZ (WebDiagram) jsem nedělal. Jinak mám nově vyměněn 4Q údajně zase za součtový..., což není pravda, je to už měření po fázích.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Tak pokud jsou dvoje ceny za stejnou elektřinu, tak není něco v pořádku. Klasika u čezu, aby nalákal zpět odešlé zákazníky.
Asi napíši na OTE, jak je to možné!
Ti co montují 4Q elektroměry, tak ani neví proč a aby se zabývali tím co a jak měří je jim u pr...
Namontuje vyzkouší komunikaci a jede na další.
Nabíjení ID.4 na mé solární nabíječce, už tam byla polovina značek a všem to fungovalo.
Nejdou mi přidat obrázky, asi jsem vyčerpal kvótu.
Asi napíši na OTE, jak je to možné!
Ti co montují 4Q elektroměry, tak ani neví proč a aby se zabývali tím co a jak měří je jim u pr...
Namontuje vyzkouší komunikaci a jede na další.
Nabíjení ID.4 na mé solární nabíječce, už tam byla polovina značek a všem to fungovalo.
Nejdou mi přidat obrázky, asi jsem vyčerpal kvótu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Dnes jsem zákazníkovi namontoval tu naši nabíječku co umí i nabíjení z FVE s ohledem na spotřebu domu.
Hned jsem ji na autě po zprovoznění vyzkoušel a funguje parádně, stejně jako ta co jsem to testoval na první.
Tak funguje stále a je možno na ní i nabíjet zdarma.
Hned jsem ji na autě po zprovoznění vyzkoušel a funguje parádně, stejně jako ta co jsem to testoval na první.
Tak funguje stále a je možno na ní i nabíjet zdarma.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
e-LUKY píše:Dnes jsem zákazníkovi namontoval tu naši nabíječku co umí i nabíjení z FVE s ohledem na spotřebu domu.
Koukám, zákazník s modrým IONIQem - blahopřeji tedy hned 2x (možná to byl ten můj)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Ano má Ionika už ale delší dobu.
To má sice 1f nabíjení ale už je objednáno nové EV a to bude mít už 3f jako já na zkoušce.
Má 9,5 kWp FVE a moje auto to nabíjelo 9 kW a cca 300W ještě přetok do sítě.
To má sice 1f nabíjení ale už je objednáno nové EV a to bude mít už 3f jako já na zkoušce.
Má 9,5 kWp FVE a moje auto to nabíjelo 9 kW a cca 300W ještě přetok do sítě.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Začínám přemýšlet že bych pořídil FVE - převážně na nabíjení aut (máme Iona a Konu - obě auta mají jednofázové nabíjení).. Dokázal by mi někdo poradit jaký systém by byl nejvhodnější aby to mělo alespoň nějakou návratnost? Díky...
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Přece samotné nabíjení aut nemůže mít žádnou návratnost při současných cenách elektřiny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Tak počítám že ceny elektřiny půjdou v budoucnu nahoru, a když se nebude zrovna nabíjet auto a FVE bude vyrábět, tak můžu ohřívat třeba vodu..
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
I s dotací to vyjde tak na 200 tis. Kč (panely + baterie) a bez dotace tak 350 tis. Kč, to mě stojí nabíjení jednoho auta cca za 20 let nebo bez dotace 35 let. Pokud by se udělal ostrovní dům, tak by ta návratnost byla lepší a navíc jistá nezávislost na vnějším zdroji energie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Tak mě stála elektrárna +- 300 po odečtení dotace (Solax 10KW, 10KW pole, 24KWh baterie LiOn).
Faktury za elektřinu byly před instalací v tarifu D57d 42.000 Kč/rok, tj. cca 3.500 měs. Nyní jsou cca 12.000/rok. "Úspora" tedy 30.000 Kč/rok. Záruka na měnič a baterie je 10 let... Zatím to vidím tedy šulnul při stávajících cenách, návratnost v bodu konce záruky...
Výkony jsou březen-říjen kolem 1.0-1.5MWh/měsíc
Nicméně mám výkup elektřiny podle aktuálních cen na burze a zatímco v dubnu byla průměrná cena za 1MWh 1300,- tak v červenci už 2200...
Je pravda, že v podstatě vše spotřebuji doma na provoz domu, bazénu, akvária + dobíjení EV, prodávat to CEZu je nesmysl. Hlavní motivace u mě byla "velká" UPS pro provoz celýho baráku když vypnou proud a částečně investice - snížení nákladů v důchodu.
JENŽE - dobíjení EV je třeba dost problém, neboť sluníčko svítí v době, kdy je EV na cestě a zbývá tedy dobíjet třeba od 16:00 kdy už zase sluníčko tolik nesvítí a kombinace dobíjení z baterek u elektrárny, kdy účinnost vzhledem k převodu panely (DC)- střídač (AC)- baterie u elektrárny (DC)- střídač (AC) - wallbox (AC) - baterie v autě (DC) asi nebude úplně 100% nehledě na opotřebování baterií u elektrárny.
Pokud solární elektrárnu jen na dobíjení EV s rozumnou návratností tak leda nějaký ostrovní systém, 30KWp v bazarových panelech a nějaký 3-4 vyřazený baterie třeba z i3 60Ah...
Faktury za elektřinu byly před instalací v tarifu D57d 42.000 Kč/rok, tj. cca 3.500 měs. Nyní jsou cca 12.000/rok. "Úspora" tedy 30.000 Kč/rok. Záruka na měnič a baterie je 10 let... Zatím to vidím tedy šulnul při stávajících cenách, návratnost v bodu konce záruky...
Výkony jsou březen-říjen kolem 1.0-1.5MWh/měsíc
Nicméně mám výkup elektřiny podle aktuálních cen na burze a zatímco v dubnu byla průměrná cena za 1MWh 1300,- tak v červenci už 2200...
Je pravda, že v podstatě vše spotřebuji doma na provoz domu, bazénu, akvária + dobíjení EV, prodávat to CEZu je nesmysl. Hlavní motivace u mě byla "velká" UPS pro provoz celýho baráku když vypnou proud a částečně investice - snížení nákladů v důchodu.
JENŽE - dobíjení EV je třeba dost problém, neboť sluníčko svítí v době, kdy je EV na cestě a zbývá tedy dobíjet třeba od 16:00 kdy už zase sluníčko tolik nesvítí a kombinace dobíjení z baterek u elektrárny, kdy účinnost vzhledem k převodu panely (DC)- střídač (AC)- baterie u elektrárny (DC)- střídač (AC) - wallbox (AC) - baterie v autě (DC) asi nebude úplně 100% nehledě na opotřebování baterií u elektrárny.
Pokud solární elektrárnu jen na dobíjení EV s rozumnou návratností tak leda nějaký ostrovní systém, 30KWp v bazarových panelech a nějaký 3-4 vyřazený baterie třeba z i3 60Ah...
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Josef píše:Přece samotné nabíjení aut nemůže mít žádnou návratnost při současných cenách elektřiny.
"garmont" už asi FVE má, včetně úložiště...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Nabíjí někdo EV z fotovoltaiky?
Podle toho níže asi nemá...
od garmont » stř 18. srp 2021 22:07:09
Začínám přemýšlet že bych pořídil FVE - převážně na nabíjení aut (máme Iona a Konu - obě auta mají jednofázové nabíjení).. Dokázal by mi někdo poradit jaký systém by byl nejvhodnější aby to mělo alespoň nějakou návratnost? Díky...
od garmont » stř 18. srp 2021 22:07:09
Začínám přemýšlet že bych pořídil FVE - převážně na nabíjení aut (máme Iona a Konu - obě auta mají jednofázové nabíjení).. Dokázal by mi někdo poradit jaký systém by byl nejvhodnější aby to mělo alespoň nějakou návratnost? Díky...
Audi Q4 Sportback e-tron 50