Domácí wallbox jaký?

Moderátor: Josef

Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Pisi69 » pon 21. zář 2020 23:26:38

Ahoj,
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod petr.balas » úte 22. zář 2020 8:32:50

K tomu kabelu potřebujete ještě řídící jednotku - něco a la
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... html?cur=2
+ relé/stykač + proudový chránič + nějakou bižuterii.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Radovan » úte 22. zář 2020 10:30:56

Nebo si to prostě kupte od lidí, co to dodají celé na klíč v jednom kabelu, třeba http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Mike » úte 22. zář 2020 10:55:33

Pisi69 píše:Ahoj,
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji

Nejak tomuto mysleni nerozumim. Koupite si auto za nekolik set tisic a premyslite jak usertrit par stovek na nabijecim kabelu a to i za cenu, ze vyhorite?
OMG
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Lama » úte 22. zář 2020 12:12:18

Pisi69 píše:Ahoj,
chci se zeptat zda existuje nějaké levnější řešení? v garáži mám již zásuvkovou rozvodnici s 400v 16A zásuvkou s proudových chrániče B. Nešlo by na to jen paralelně připojit jen nějaký typ-2 kabel+ "odpor", tak aby z toho šlo nabíjet 11kW . např https://eskutr.cz/type-2-mennekes/815-type-2-mennekes-iec62196-2-car-plug-in-4m-16a-.html. nebo co je minimálně nutné sestavit..
děkuji
Přílohy
IMG-20200423-WA0001.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Pisi69 » úte 22. zář 2020 13:37:19

Abych to lépe popsal. Jde mi o to, že nyní v zásuvkové rozvodnici mám veškeré chránící prvky v četně HDO spínání a proud chráníče typu B (detekce AC i DC). A z mého pohledu všechny kabely co jsem zatím viděl, jsou právě řešeny jako přenosné a obsahují výše uvedené jistící prvky. Co mi připadá jako zbytečné zdvojování (s přihlédnutím na auto již ztrojování) těchto prvků, které zbytečně prodražují takový to kabel.. (z pohledu mé instalace)

Ještě bych dodal, že nehledám řešení "udělej si sám", ale preferuji již hotové výrobky (tedy pokud existují, nevím možná mnou požadované odporuje nějaké legislativě..

Ano zatím se mi nejvíce libí řešení od inchanetu např. https://inchanet.cz/produkt/adapter-inchanet-cee-typ2-prenosny-wallbox/ případně "Spark Line 16"
jen jsem právě přemýšlel jestli není nějaké řešení pro pevnou instalaci s již hotovým jištěním. Kde by se cena mohla vejít do cca 5tis místo 12-13tis.
zatím nejvíce "podobné" je tomu toto http://evracing.cz/ev-cables-for-sale-in-stock-used-type1-type2-wallbox ale cena není o moc rozdílná od inchanetu s možností přenosnosti a garance kvality..

Lama píše:.. příloha..
- mohu poprosit o detaily řešení (co je uvnitř, výrobce, cenu). Děkuji
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Lama » úte 22. zář 2020 21:10:17

Pokud máte rozvodnou skříň v dosahu vozidla, pak do skříně dejte EVSE na DIN lištu a vyveďte kabel TYP2 a hotovo. Pokud chcete hlídání spotřeby, musíte přidat měřící cívky atd.
Počítáte-li s nabíjením pro kamarády co mají JAZAKI, pak udělejte místo kabelu zásuvku TYP2 a připojte tam kabel co máte k vozu, případně pořiďte druhý. Tak to mám já.
Požadované buď koupíte nebo si necháte udělat "na klíč". Když si to uděláte sám, pak to máte cca za polovinu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Apofis74 » sob 26. zář 2020 19:28:11

Takže jsem dospěl do fáze kdy mám patrně vše připravené k montáži a zapojení. zapojení asi zvládnu sám jen mi bude dělat problém zapojení elektroměru pro odečet spotřebované energie. Nakonec jsem koupil 1F wallbox a natáhl kabel 5x4. na doporučení elektrikáře v práci jsem ještě přitáhl jeden kabel z důvodu nočního proudu a přepnutí tohoto na elektroměru. Je někde na netu postup zapojení elektroměru? Děkuji
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod autodiag » ned 27. zář 2020 8:45:44

ja to mam pro inspiraci takhle (foto v ramci zastavby)
tohle jen nabijecka osazena merenim,stykac,EVSE s WiFi a jistic na zasuvky ktere slouzi take pro pripad nabijeni
3f jistic a chranic je v hlavnim rozvadeci 3m vedle
dimenzovane je to na 3x32A, ale prakticky je to na 3x20A
vyuziam kabel dodavany k CitiGo (3x20A),ale samozdejme lze pouzit libovolny


IMG_20200401_172443 (1).jpg

IMG_20200401_172433 (2).jpg
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod stejk » pon 22. úno 2021 7:07:10

autodiag píše:
stejk píše: Nevíte zda Číňan do stanice dal proudový chránič typu B a také přikládá papír o kusové zkoušce?


..uz jen pohledem na walbox je jasne ze zadny chranic nema ;) ..ten si prece nainstaluje uzivatel v rozvodne sktrini ,kdyz neni moznost tak vedle k privodu


Tak se mezitím Číňan zlepšil, nebo se pustil do techniky "papír snese všechno", a nyní ve specifikaci zde:
https://www.aliexpress.com/item/4000415502304.html?spm=2114.12010612.8148356.7.382358f2ENhTIb
uvádí:
Type B (Type A + 6mA) RCD
cutting off the current instantly within 6ms
Monitoring DC leakage > 30ms detected cut off within 6ms
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Josef » pon 22. úno 2021 8:17:40

To je jak Accelev, taky píší A + B a když to člověk objedná, tak dorazí odpověď "omlouváme se..." a zjistí, že jenom A :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod e-LUKY » pon 22. úno 2021 8:29:28

Tak jistě, číňan chce jen prodat a napíše cokoliv aby jsi koupil.
Potom se trap a kupuj další a další,...
Děkuji, nechci.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod autodiag » pon 22. úno 2021 8:45:30

varianta B ,presne jak jsi napsal..papir/monitor snese vse ;) ...cenu sice zvedli ,ale vnitrek je stejny a stal neumi 3F s wifi i kdyz to pisou ..:D ..
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod XaX » úte 18. kvě 2021 21:09:00

řešil/vyřešil jste někdo, jaký wallbox domů instalovat? Zatím si nejsem jistý, jestli je to opravdu nutné, mám v zásadě tyhle důvody (oproti využívání přenosné nabíječky):
1) spínání HDO - využívání nízkého tarifu
2) napájení ze 3 fází, místo z jedné (lepší rozložení zátěže)
3) samozřejmě větší nabíjecí výkon (byť dnes ho nezbytně nepotřebuji, auto má 33kw, takže se nabije i z 230V za noc)
4) možnost lepšího řízení nabíjení - I3 nemá možnost nastavit maximální úroveň nabití, wallbox by měl mít možnost nastavit třeba 80% nabití max

a ještě jedna věc - chtěl bych časem realizovat FVE, a ve spojení s wallboxem by to asi dávalo smysl
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod petr.balas » úte 18. kvě 2021 21:49:23

1) Spínal jsem pomocí HDO zásuvku, do které je připojena přenosná nabíječka. Fungovalo spolehlivě u Leafa, funguje spolehlivě u Kony. Dnes ji navíc spínám dle FVE ale zase jen zapnout / vypnout.
4) Jste si tím jistý? IMHO skrz klasický Mennekes nejde informace o procentu nabití auta, t.j. toto fungovat nebude.

Ad FVE - používám ale stejně jen spínám jednu 1f zásuvku omezenou na 13A - v nočním proudu popř. pokud je dostatečně nabita baterie v FVE systému. 1f protože měnič je jen 3x 16A a na zbylých fázích mám jiné spotřeby. A 13A zase abych se vešel do výkonu měniče.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod XaX » úte 18. kvě 2021 22:39:24

Teď jsem se dotazoval prodejce wallboxů, a můj omyl - AC to fakt neumí :-( Je to maximálně odhadem podle nastaveného času nabíjení.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Citigo e IV » úte 18. kvě 2021 23:05:11

Jde to, i kdyz samo domo, wall box si může vyčítat data z Auta přes diagnostickou zàstrčku. Ale dneska to asi nemá smysl hodnota dobiti vozu se da nastavit pres aplikaci.
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod XaX » stř 19. kvě 2021 7:33:42

Kdyby moje auto umělo nastavit limit dobití, tak bych to neřešil na wallboxu, bohužel to neumí. Ale asi to vyřeším pomocí smart home řešení.
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod XaX » čtv 27. kvě 2021 8:12:23

Mám tedy menší pokrok - protože auto (BMW I3) udržuje online spojení s portálem, se kterým se umí smarthome aplikace propojit (Home Assistant), a auto na sebe řekne krom jiného i to, na kolik je aktuálně nabito, vytvořil jsem v Home Assistentovi automatizaci, která jakmile dosáhne nabití baterie 80% a více, automaticky vypne zásuvku, do které je připojená přenosná nabíječka. Potud to funguje krásně. Potíž je, že auto to vyhodnotí jako chybu nabíjení (powergrid failed), tedy nevím nakolik to vadí, nikde jsem nenašel informaci, že by to vyloženě vadilo. Prostě v autě pak svítí informace, že nabíjení selhalo. Nicméně nabito je, a auto jezdí ;)

Rád bych to povýšil na Level2 - tedy sehnal Wallbox, co umí komunikovat po internetu a jsou podporovány v tom smart home řešení, tudíž - a to hlavně - lze jej tedy ovládat pomocí externí aplikace, nejen jejich vlastní.

Zatím jsem zjistil, že to umí wallboxy Keba, ovšem až ty vyšší řady, a zřejmě některé originál BMW. A znají hlavně instrukci pro vypnutí nabíjení (což je to, co potřebuji). Nabíjení pomocí přenosné autonabíječky není sice v zásadě problém, ale jednak mě vadí ta chyba, a hlavně - kabel nabíječky je díky umístění zásuvky vevnitř v garáži permanentně skřípnutý pod vraty.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domácí wallbox jaký?

Příspěvekod Lama » čtv 27. kvě 2021 9:45:27

XaX píše:Mám tedy menší pokrok - protože auto (BMW I3) udržuje online spojení s portálem, se kterým se umí smarthome aplikace propojit (Home Assistant), a auto na sebe řekne krom jiného i to, na kolik je aktuálně nabito, vytvořil jsem v Home Assistentovi automatizaci, která jakmile dosáhne nabití baterie 80% a více, automaticky vypne zásuvku, do které je připojená přenosná nabíječka.....

Šlo by to prosím více popsat? Tedy to propojení smarthome aplikace (konkrétně jaké?) s portálem auta? Předpokládám, že by stejné fungovalo i pro jiná EV...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)