MKM píše:Zdravím e-Luky můžu poprosit o nabídku na nějaký wallbox? Případně mobilní řešení.
Určitě neplánuji navyšovat hlavní jistič 3x25A. Potřebuji nabít cca. 60km dojezdu ideálně za noční tarif.
K těm dalším otázkám.
Chápu výhody wallboxu s kabelem, ale kabel k autu dostanu a mohu ho klidně nechat v garáži. Stejně mě nenapadá žádné místo kde bych ho použil, pokud nepojedu někam kam běžně nejezdím. Když by mě to někdy v budoucnu obtěžovalo mohu koupit druhý kabel, ale pokud wallbox s kabelem stojí podobné peníze není co řešit. Kabel na 230V dokoupím později, uvažoval jsem taky o kabelech na Bazoši a pod. ale mám strach, že přijde a nebude fungovat. Také bych pak raději 16A, případně nastavitelný.
Jinak plně chápu lidi co chtějí ušetřit 7tis po té co si koupí EV u nás je to tak, že by jsme si nikdy tak drahé auto nepořídili, ale protože téhle technologii fandíme tak jsme něco našetřili, pár korun přítelkyni zadotovala teta kterou často někom vozí a ještě si na část půjčili, chápu, že to není moc rozumné, ale když přítelkyni dosluhuje staré auto a naskytla se příležitost, neodolali jsme.
Díky moc za trpělivost.
Také Zdravím,
jak tu i jiní znalí popisují, opravdu nejlepší je si domů pořídit napevno wallbox s kabelem a nastavit ho na těch 11kW, tedy 16A v každé fázi i když vaše EV zvládne víc ale hlavní jistič NE. K nabíječce stačí přivézt CYKY 5x2,5 nebo podle vzdálenosti raději CYKY 5x4. Tento kabel jistit16-20A a nejlépe přes stykač, který bude spínat v NT, případně přepínač, aby jste si ho mohl zapnout kdykoliv bude chtít nabít bez ohledu na NT.
Jako druhý kabel co budete vozit v EV, bych koupil ten přenosný (teď ale rozhodnutí jestli 11kW nebo 22kW, pro vaše EV by bylo lepší 22kW ale to není všude a tak budete nabíjet menším výkonem. Přesto bych ho ale asi vzal a k němu redukci z 16 na 32 A. Ten jednofázový bych už vůbec nekupoval a nechal si udělat redukci z vidlice 230V na 5kolík zásuvku 32A a můžete nabíjet z jakékoliv 1f zásuvky tím samým kabelem. Vždy si ale na kabelové nabíječce musíte nastavit maximální proud, to ale nebude problém, když vám tam ta dioda bude svítit na nastaveném proudu.
V podstatě vše vám můžu dodat i udělat (nevím tedy odkud jste?), jak to napojení tak i ty redukce.
Ten kabel (mennekes-mennekes) co máte si nechejte v EV a občas s ním můžete nabíjet z veřejné nabíječky co má zásuvku, třeba u ČEZu na Kauflandu jsou zdarma, ale musíte se u nich zaregistrovat. Nebo i některé jsou také zdarma.
Když tak mi osobně napište na níže uvedený email, tam se konkrétně můžeme domluvit.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz