Domácí wallbox jaký?
Moderátor: Josef
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Domácí wallbox jaký?
Já mám tento, co dávali k nové Koně. https://eshop.hyundaipraha.cz/kona-elec ... -lite.html
Za ty peníze, co se dá koupit, bych ho nebral. Vypadá pěkně, ale nic neumí. V Hyundai si ho cení na 25000 Kč. Dá se sehnat i za polovinu, ale i tak... Byl ale "zadarmo", takže už visí na zdi. Jediné nastavení je nabíjecí proud v krocích po 2A a jde měnit ukrytým tlačítkem uvnitř wallboxu. Maximální dobití baterie jde naštěstí nastavit v autě.
Kabel dodaný k autu a wallboxu stojí za starou bačkoru. Je krátký, tuhý a kroucený. Použití tak do 3 metrů. https://eshop.hyundaipraha.cz/kona-elec ... ctric.html
Řeším koupi celého nového kompletního kabelu, nebo výměnu jen drátů s tím, že bych využil koncovky, které jsou rozebíratelné.
Za ty peníze, co se dá koupit, bych ho nebral. Vypadá pěkně, ale nic neumí. V Hyundai si ho cení na 25000 Kč. Dá se sehnat i za polovinu, ale i tak... Byl ale "zadarmo", takže už visí na zdi. Jediné nastavení je nabíjecí proud v krocích po 2A a jde měnit ukrytým tlačítkem uvnitř wallboxu. Maximální dobití baterie jde naštěstí nastavit v autě.
Kabel dodaný k autu a wallboxu stojí za starou bačkoru. Je krátký, tuhý a kroucený. Použití tak do 3 metrů. https://eshop.hyundaipraha.cz/kona-elec ... ctric.html
Řeším koupi celého nového kompletního kabelu, nebo výměnu jen drátů s tím, že bych využil koncovky, které jsou rozebíratelné.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Domácí wallbox jaký?
Wallbox do 15 tis. je standard, dají se koupit i přímo BMW. Otázka je ovládání nabíjení, každý to má trochu jinak.
https://auto.bazos.cz/inzeraty/wallbox/
https://auto.bazos.cz/inzeraty/wallbox/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Domácí wallbox jaký?
cernymotyl píše:Já mám tento, co dávali k nové Koně. https://eshop.hyundaipraha.cz/kona-elec ... -lite.html
Za ty peníze, co se dá koupit, bych ho nebral. Vypadá pěkně, ale nic neumí. V Hyundai si ho cení na 25000 Kč. Dá se sehnat i za polovinu, ale i tak... Byl ale "zadarmo", takže už visí na zdi. Jediné nastavení je nabíjecí proud v krocích po 2A a jde měnit ukrytým tlačítkem uvnitř wallboxu. Maximální dobití baterie jde naštěstí nastavit v autě.
Kabel dodaný k autu a wallboxu stojí za starou bačkoru. Je krátký, tuhý a kroucený. Použití tak do 3 metrů. https://eshop.hyundaipraha.cz/kona-elec ... ctric.html
Řeším koupi celého nového kompletního kabelu, nebo výměnu jen drátů s tím, že bych využil koncovky, které jsou rozebíratelné.
Podle mě je nejlepší mít doma wall box s kabelem napevno a dát přesně tak dlouhý aby stačil k autu, ale necoural po zemi, třeba jen 2 metry dlouhý , napojený na rozebíratelnou koncovku, box co neumí nastavit proud zvenku, ani nastavit přerušení nabíjení je skoro nanic, když se k tomu ješte musí koupit pořádný kabel, tak je to danajský dar.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Domácí wallbox jaký?
cernymotyl: dá se na tom wallboxu alespoň sledovat spotřeba elektřiny a nebo to neumí vůbec nic navíc? U některých totiž píšou wifi a ethernet...Kolik má vůbec ta základní Kona palubní nabíječku - 3,5kw?
Re: Domácí wallbox jaký?
Detailněji - jde o platformu Home Assistant (kdo to nezná, jde o aplikaci, kterou lze provozovat v různých režimech, já například mám zprovozněno na raspberry PI 4). Je to open source řešení, o jeho vývoj se stará poměrně velká komunita, nové verze jsou vydávány týdně (!), takže není mít třeba obavy o neaktuálnost. Samotný systém nepotřebuje internet, neběží to nikde v cloudu, stačí tomu jen ten mikropočítač.
Umí ovládat obrovskou škálu zařízení pro chytrou domácnost, všech možných výrobců, díky tomu že běží na univerzálním mikropočítači, lze jej dovybavit o rozhraní ZigBee, Z-Wave, podporuje samozřejmě připojení přes WiFi.
Konkrétně BMW I3 má svou aplikaci a portál pro auto. Pokud je auto vybaveno službou, která je pro tohle připojení potřeba (myslím, že to ani u BMW není automatické, ale že to má poměrně hodně aut), pak v HomeAssistantovi zvolím, že chci přidat tzv. Integraci, vyberu BMW Connected, zadám potřebné jméno a heslo (k portálu BMW) a aplikace se připojí k portálu a začne s ním komunikovat.
pro představu, našel jsem informace o podporovaných dalších značkách aut:
https://www.home-assistant.io/integrations/nissan_leaf/
https://www.home-assistant.io/integrati ... ted_drive/
https://www.home-assistant.io/integrations/tesla/
tady lze vyhledávat, pro co všechno existují hotové "integrace", tedy možnost propojit daný výrobek s HomeAssistantem:
https://www.home-assistant.io/integrati ... arch/tesla
tady jsou všechna podporovaná auta na jednom místě:
https://www.home-assistant.io/integrations/#car
primárně je HomeAssistant k dispozici přes prohlížeč, nicméně má i mobilní aplikaci. Pro přístup z internetu to chce buďto použít placený portál, což je jednoduché řešení, a nebo šikovného ajťáka, co umí zpřístupnit bezpečně danou aplikaci do internetu na nějaké veřejné IP adrese.
Umí ovládat obrovskou škálu zařízení pro chytrou domácnost, všech možných výrobců, díky tomu že běží na univerzálním mikropočítači, lze jej dovybavit o rozhraní ZigBee, Z-Wave, podporuje samozřejmě připojení přes WiFi.
Konkrétně BMW I3 má svou aplikaci a portál pro auto. Pokud je auto vybaveno službou, která je pro tohle připojení potřeba (myslím, že to ani u BMW není automatické, ale že to má poměrně hodně aut), pak v HomeAssistantovi zvolím, že chci přidat tzv. Integraci, vyberu BMW Connected, zadám potřebné jméno a heslo (k portálu BMW) a aplikace se připojí k portálu a začne s ním komunikovat.
pro představu, našel jsem informace o podporovaných dalších značkách aut:
https://www.home-assistant.io/integrations/nissan_leaf/
https://www.home-assistant.io/integrati ... ted_drive/
https://www.home-assistant.io/integrations/tesla/
tady lze vyhledávat, pro co všechno existují hotové "integrace", tedy možnost propojit daný výrobek s HomeAssistantem:
https://www.home-assistant.io/integrati ... arch/tesla
tady jsou všechna podporovaná auta na jednom místě:
https://www.home-assistant.io/integrations/#car
primárně je HomeAssistant k dispozici přes prohlížeč, nicméně má i mobilní aplikaci. Pro přístup z internetu to chce buďto použít placený portál, což je jednoduché řešení, a nebo šikovného ajťáka, co umí zpřístupnit bezpečně danou aplikaci do internetu na nějaké veřejné IP adrese.
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Domácí wallbox jaký?
garmont: Ten wallbox neumí nic než nastavení nabíjecího proudu. Nemá displej, jen led kontrolku. Max. umí dávat 22kW. Kona ve verzi Premium a Smart s paketem Range využije 11 kW, Vaše myslím dobíjí jen jednofázově, takže cca 3,6 kW.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Domácí wallbox jaký?
Já osobně bych se na Wallbox pro auto s 27 kWh baterií vykašlal a řešil bych to přes nabíječku 3,5 kW a možná by se dalo použít tohle?
https://github.com/edent/BMW-i-Remote#g ... ging-times
https://github.com/edent/BMW-i-Remote#g ... ging-times
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí wallbox jaký?
cernymotyl píše:garmont: Ten wallbox neumí nic než nastavení nabíjecího proudu. Nemá displej, jen led kontrolku. Max. umí dávat 22kW. Kona ve verzi Premium a Smart s paketem Range využije 11 kW, Vaše myslím dobíjí jen jednofázově, takže cca 3,6 kW.
Sledoval jsem jen Konu_64, ale předpokládám, že to bude stejné i u Kony_39, tedy by to mělo umět 32A na jednu fázi, tedy 7,2 kW, případně jako IONIQ, 6,6 kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Domácí wallbox jaký?
Asi jsem se spletl. E-luky píše u nabízených Kon bez paketu Range rychlost nabíjení 6,6kW.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Domácí wallbox jaký?
cernymotyl píše:Asi jsem se spletl. E-luky píše u nabízených Kon bez paketu Range rychlost nabíjení 6,6kW.
Takže to bude stejná nabíječka jako u IONIQa, tedy 6,6kW.
Jinak ta vaše 11KW umí nabíjet i ze dvou fází, nebo i z jedné, ale pozor 2x16A, tedy 32A na jedné fázi, tedy 7,2kW. Nechá se také omezit i ta 3F nabíječka stažením na minimum celkem na 3,6kW a při použití MIN v menu obrazovky vozu pak celkem jen na 2kW (používám při nabíjení z FVE, teď když prší). Tu přenosnou můžete také nastavit tlačítkem vzadu na 12, 10 a 8A a v kombinaci s nastavením v autě můžete nabíjet už od 0,9kW (u Kony s 1F nabíječkou to půjde asi od 500W jako u IONIQa). Pokud chcete mít co nejmenší ztráty, nabíjejte naplno 11kW.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Domácí wallbox jaký?
Zdravím všechny, máme v plánu si domů koupit nový Renault ZOE ZE R135 52kWh a zjistil jsem, že nemá ve výbavě kabel na 230V, který je za příplatek 11500Kč. Přemýšlím jestli se nedá sehnat levněji, nebo rovnou pořídit na 400V popř. nějaký wallbox. Budeme nabíjet převážně doma. Co doporučujete? Díky.
Re: Domácí wallbox jaký?
Pokud vám stačí nabíjení denně na cca 100-150 km, pak stačí v pohodě levnější přenosná nabíječka, nabijete za 5-8 hodin. Nabíjím 4 roky doma a nikdy jsem wallbox nepotřeboval.
https://www.mall.cz/elektromobilita/aky ... 0041401471
https://www.mall.cz/elektromobilita/aky ... 0041401471
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí wallbox jaký?
Zoe má 3f AC 22kW ne?
To je hřích to krmit jen 1f kabelem, to si wallbox přímo zaslouží, pokud to teda dá hlavní jistič.
Taky jsem 3 roky fungoval jen s 1f origo kabelem, ale wallbox má smysl, už jen pro to pohodlí.
Ale hlavně čím pomalejší nabíjení, tím větší plánování. Když se ráno rozhodnete, že chcete jet výletovat a baterka je prázdná, tak můžete za hodinu, dvě vyrazit, s pomalým kabelem máte smůlu.
To je hřích to krmit jen 1f kabelem, to si wallbox přímo zaslouží, pokud to teda dá hlavní jistič.
Taky jsem 3 roky fungoval jen s 1f origo kabelem, ale wallbox má smysl, už jen pro to pohodlí.
Ale hlavně čím pomalejší nabíjení, tím větší plánování. Když se ráno rozhodnete, že chcete jet výletovat a baterka je prázdná, tak můžete za hodinu, dvě vyrazit, s pomalým kabelem máte smůlu.
Re: Domácí wallbox jaký?
Díky, jen jsem přemýšlel jestli nekoupit rovnou na 3x16A kdybych někdy potřeboval nabít rychleji a nebo využil nabíjení za nízký tarif. Kdyby byla nabíječka k autu, asi bych to neřešil a kdybych nemusel měnit v garáži rozvaděč který je provizorní, tak bych neuvažoval o wallboxu. Trochu mě překvapilo, že kabel na 230V k autu není.
Re: Domácí wallbox jaký?
Přece když každý den nabíjím na 80%, tak jak může být baterka ráno prázdná? A pokud najedu vyjímečně 250 km, tak holt to začne nabíjet hned večer a za 12 hodin nabije 40 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domácí wallbox jaký?
Ano 3F 22kW, to se mě taky docela na tom autě zamlouvá. Nějaké doporučení na ověřený wallbox? Hlavně bych rád nějak pohodlně nabíjel za nízký tarif.
Re: Domácí wallbox jaký?
Také často čtu, že při rychlejším nabíjení jsou menší ztráty.
Re: Domácí wallbox jaký?
Dobrý den,
pro nabíjení přes noc používám kabel co jsem měl k autu (citigo iv) 230V 16A 1F viz již příspěvek od Josefa (cca 6tis). Pokud ale k autu žádný kabel nemáte(krom mennekes), koupil bych kvalitní 3F 400V 16A (32A bych nekupoval pokud nemáte na místech kam jezdíte často "velký" 5ti kolik, na rodinných domech a garážích s jističi 3x25A je právě nejčastější jen 16A "malý" 5ti kolik, což bohatě stačí). Zde doporučuji české kvalitní produkty od inchanet např. https://inchanet.cz/produkt/spark-line- ... ee-3f-16a/
+ udělat / koupit přechodu z 400V 3F 16A na 230V 1F 16A (sucho16A ->CEE16A) např. https://inchanet.cz/produkt/adapter-cee/ )
a víc není potřeba nabijete na 99% míst .
-------------------------------------------
pokud by jste chtěl kabelovou výbavu zmenšit na minimum a nebude často nabíjet mimo domov je varianta udělat si doma "přenosný" wallbox z https://inchanet.cz/produkt/adapter-inc ... y-wallbox/ (doporučuji při objednávce napsat požadavek na delší kabel k vidlici cca 28cm, jinak je moc krátký) + mennekes co máte k autu
a tuto variantu můžete párkrát do roka vzít i na dovolenou sebou (kdyby bylo nutno nabíjet mimo domov)
pro nabíjení přes noc používám kabel co jsem měl k autu (citigo iv) 230V 16A 1F viz již příspěvek od Josefa (cca 6tis). Pokud ale k autu žádný kabel nemáte(krom mennekes), koupil bych kvalitní 3F 400V 16A (32A bych nekupoval pokud nemáte na místech kam jezdíte často "velký" 5ti kolik, na rodinných domech a garážích s jističi 3x25A je právě nejčastější jen 16A "malý" 5ti kolik, což bohatě stačí). Zde doporučuji české kvalitní produkty od inchanet např. https://inchanet.cz/produkt/spark-line- ... ee-3f-16a/
+ udělat / koupit přechodu z 400V 3F 16A na 230V 1F 16A (sucho16A ->CEE16A) např. https://inchanet.cz/produkt/adapter-cee/ )
a víc není potřeba nabijete na 99% míst .
-------------------------------------------
pokud by jste chtěl kabelovou výbavu zmenšit na minimum a nebude často nabíjet mimo domov je varianta udělat si doma "přenosný" wallbox z https://inchanet.cz/produkt/adapter-inc ... y-wallbox/ (doporučuji při objednávce napsat požadavek na delší kabel k vidlici cca 28cm, jinak je moc krátký) + mennekes co máte k autu
a tuto variantu můžete párkrát do roka vzít i na dovolenou sebou (kdyby bylo nutno nabíjet mimo domov)
Re: Domácí wallbox jaký?
Díky, to bude určitě lepší volba než za podobné peníze 1F kabel od Renaultu.
Re: Domácí wallbox jaký?
Já bych doporučoval domů si dát wallbox s kabelem a nastavený proud podle jističe na nabíjení.
Přijedeš vezmeš kabel a zapojíš do auta. Nic nevytahuješ a nic nesmotáváš.
V autě vozím 1f nabíječku od prodejce + kabel mennekes-menekes a přenosnou do AC zásuvky, jsou dvě výkonové řady do 11kW, 6A až max 16A nebo silnější 22kW 10A až 32A. Možnododat i redukci 16/32A. Výkon nebo proud co si nastavíš hned vidíš na LED indikaci.
Cena této nabíječky 13 tisíc včetně DPH.
Cena této nabíječky 14 tisíc včetně DPH.
Cena této nabíječky 13 tisíc včetně DPH.
Přijedeš vezmeš kabel a zapojíš do auta. Nic nevytahuješ a nic nesmotáváš.
V autě vozím 1f nabíječku od prodejce + kabel mennekes-menekes a přenosnou do AC zásuvky, jsou dvě výkonové řady do 11kW, 6A až max 16A nebo silnější 22kW 10A až 32A. Možnododat i redukci 16/32A. Výkon nebo proud co si nastavíš hned vidíš na LED indikaci.
Cena této nabíječky 13 tisíc včetně DPH.
Cena této nabíječky 14 tisíc včetně DPH.
Cena této nabíječky 13 tisíc včetně DPH.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz