Vytápění elektromobilu při nabíjení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 32
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Vytápění elektromobilu při nabíjení

Příspěvekod gomec » pát 01. led 2016 17:52:24

Měl bych na zdejší elektromobilisty jeden dotaz: mohu při nabíjení na nabíječkách ČEZ, rychlonabíječkách atd. vytápět nebo předchlazovat elektromobil i v době nabíjení na těchto veřejných stanicích? Bere to "šťávu" ze zdroje z kterého nabíjím nebo jak je to ošetřeno? Děkuji.

ADMIN: příspěvky o vytápení při nabíjení přesunuty do samostatného tématu
rob.brno
Příspěvky: 65
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod rob.brno » sob 02. led 2016 10:34:55

gomec píše:Měl bych na zdejší elektromobilisty jeden dotaz: mohu při nabíjení na nabíječkách ČEZ, rychlonabíječkách atd. vytápět nebo předchlazovat elektromobil i v době nabíjení na těchto veřejných stanicích? Bere to "šťávu" ze zdroje z kterého nabíjím nebo jak je to ošetřeno? Děkuji.

Teoreticky by to mělo být jedno, ale může se stát že poklesné výkon jakým se nabíjí aku o příkon potřebný pro topení.
damucz
Příspěvky: 43
Registrován: stř 16. pro 2015 0:00:54

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod damucz » sob 02. led 2016 15:07:14

Asi se to liší podle typu auta. V Leafu si normálně topím (nová verze to má umět na dálku), Tesla to umí taky. Ale potkal jsem na nabíječce kolegu se Smartem a ten prý topit při nabíjení nemůže. Hádám, že to auto prostě nejde během nabíjení vůbec "zapnout".

Nejspíš to něco málo z nabíjení odebírá, ale rychlonabíječka to v pohodě utáhne.
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 142
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnosti nabíjení elektromobilů - základní info

Příspěvekod Jan Čapek » sob 02. led 2016 21:08:34

Ano, většina vozů vytápět při nabíjení lze, ale najdou se i výjimky - jak zmínil damucz nademnou.

Energie se v těchto případech bere primárně z vnějšího zdroje. Proč primárně? Tesla Model S většinou při začátku vytápění interiéru v mrazech topí výkonem cca 6kW. Pakliže se tedy zároveň dobíjí z klasické schuko zásuvky (3,3kW), veškerá tato energie putuje na topení a zbytek se bere z baterie - dochází tedy i při nabíjení vozu k úbytku kapacity jeho baterie. Nutno říct, že dočasně, protože výkon topení v Tesle brzy klesá na cca 3kW pro udržení teploty.

Vozy s tepelným výměníkem jako např. současný Leaf nebo VW Golf vytápějí nižšími výkony, takže tam tato situace asi ani nenastává.
Zbyněk
Příspěvky: 5
Registrován: úte 15. pro 2015 16:23:46

Re: Vytápění elektromobilu při nabíjení

Příspěvekod Zbyněk » sob 09. led 2016 20:01:39

s Leafem to dělám následovně: pokud sedím v autě a nabíjím do 80%, tak normálně na Chademo topím - bere to z cca 40kW nabíjecího výkonu stanice tak 1 kW - tzn o to se zpomalí nabíjení, ale nepodstatně. Pokud nabíjím na 100% potom od cca 80% už topení vypnu, protože podstatně klesá nabíjecí proud nebo častěji při takovém nabíjení na těch cca 30-40min. jdu někam na kafe. Jinak Leaf umí spouštění topení/klima na dálku tzn jakmile dopiju to kafe, tak topení zapnu (přes mobil nebo PC) - pokud je aktivní nabíjení, potom jde proud pro topení z nabíječky, pokud již nabíjení bylo ukončeno, potom jde proud z aku. Upřesnění: proud pro vytápění u Leafu jde vždy z baterií, ale pokud je nabíjení aktivní, potom se baterie také rovnou dobíjí.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Vytápění elektromobilu při nabíjení

Příspěvekod Radovan » pát 22. led 2016 22:28:21

Malé a technologicky starší elektrovozy to obvykle neumí. Nebo umí, ale soudruzi rozhodli, že to nepotřebujete. U Smart ED starších typů to nejde, osobně vyzkoušeno. U francouzských Peugeotu Ion a Citroenu C Zero taky ne, přestože jejich trojče a původní auto, z něhož pocházejí, japonské Mitsubishi iMiev, to umí. Navíc má ještě malou krabičku s anténkou na klíčence, kterou se dá na displeji zkontrolovat aktuální úroveň nabízí auta, tepla uvnitř a spustit dálkově topení/klimu, když se auto nabíjí. To ale soudruzi z Francie rozhodli, že Evropan nevyužije. Stejně jako vyhřívání sedaček, takže ponechali jen u řidiče. Stejně jako navigaci s vestavěným rádiem a palubním počítačem s venkovním teploměrem, takže to vyhodili komplet a nechali na středovém panelu takovou zvláštní designovou mřížku s klavírním černým lakem. Rádio pak namontovali pod to. Všechny zmíněné věci mi v autě dnes citelně chybí.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000