Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Moderátor: Josef
Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Dobry den tak mam doma tyden ioniq plug in hybrid a jsem z toho nabijeni trosku jelen
Myslela jsem si, ze budu nabijet v garazi z nabijecky do normalni 230 zasuvky. Ale precetla jsem si manual a tam pisou, ze tuhle nabijecku tzv. Pomale nabijeni muzu pouzit jen v nouzovovem pripade, ze neni na kazdodenni nabijeni. Proc?
Tak jsem zacala resit moznost wallboxu, ale to je dalsi investice a nechce se mi davat dalsi penize za nabijecku, kdyz jeste musim koupit zimni gumy
Dneska jsem objevila v garazi 380 zasuvku. Proste takovou tu stavebni. A tak se ptam jestli bych mohla dobijet z tehle zasuvky???
Docetla jsem se tady, ze to nejde na vsechny auta a nerada bych si neco znicila.. poradi nekdo.. dekuji
Myslela jsem si, ze budu nabijet v garazi z nabijecky do normalni 230 zasuvky. Ale precetla jsem si manual a tam pisou, ze tuhle nabijecku tzv. Pomale nabijeni muzu pouzit jen v nouzovovem pripade, ze neni na kazdodenni nabijeni. Proc?
Tak jsem zacala resit moznost wallboxu, ale to je dalsi investice a nechce se mi davat dalsi penize za nabijecku, kdyz jeste musim koupit zimni gumy
Dneska jsem objevila v garazi 380 zasuvku. Proste takovou tu stavebni. A tak se ptam jestli bych mohla dobijet z tehle zasuvky???
Docetla jsem se tady, ze to nejde na vsechny auta a nerada bych si neco znicila.. poradi nekdo.. dekuji
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Tak předně Vám měli vše vysvětlit v autosalonu, což předpokládám, že ta spalovací telata bohužel neumí. Protože je to samý petrolhead a elektro je pro ně sprosté slovo. I když bez elektřiny ten jejich spalovák nenahodí a bez baterky s alternátorem, skladujícím a vyrábějícím elektřinu, ani nejede.
Nabíjet ho můžete z běžné zásuvky i z toho červeného pětikolíku, nicméně na obojí potřebujete kabel. Ten z běžné zásuvky máte s autem a jen 10A. Dobíjení z běžné zásuvky trvá výkonem 2,3 kW přibližně 4,5 hodiny. Proože je v autě asi stejná palubní nabíječka jako v elektrice, tedy 7,2 kW výkon, tak kabelem s koncovkami Mennekes nebo na jedné straně s červeným pětikolíkem (ale dokupovat ho má smysl jen pokud fakt nutně potřebujete nabíjet rychleji) to bude ze zásuvky 400V 16A něco přes hodinu a půl (baterka má 8,9 kWh). Jinak hezký popis nabíjení je zde https://smartmania.cz/test-hyundai-ioni ... in-hybrid/ a trochu zde http://www.hybrid.cz/test-hyundai-ioniq ... ho-dobreho
A na závěr - dle návodu nenabíjet z běžné zásuvky přiloženým kabelem od výrobce je vyložená hovadina. To je buď chyba v překladu nebo to psal nějaký petrolhead.
Nabíjet ho můžete z běžné zásuvky i z toho červeného pětikolíku, nicméně na obojí potřebujete kabel. Ten z běžné zásuvky máte s autem a jen 10A. Dobíjení z běžné zásuvky trvá výkonem 2,3 kW přibližně 4,5 hodiny. Proože je v autě asi stejná palubní nabíječka jako v elektrice, tedy 7,2 kW výkon, tak kabelem s koncovkami Mennekes nebo na jedné straně s červeným pětikolíkem (ale dokupovat ho má smysl jen pokud fakt nutně potřebujete nabíjet rychleji) to bude ze zásuvky 400V 16A něco přes hodinu a půl (baterka má 8,9 kWh). Jinak hezký popis nabíjení je zde https://smartmania.cz/test-hyundai-ioni ... in-hybrid/ a trochu zde http://www.hybrid.cz/test-hyundai-ioniq ... ho-dobreho
A na závěr - dle návodu nenabíjet z běžné zásuvky přiloženým kabelem od výrobce je vyložená hovadina. To je buď chyba v překladu nebo to psal nějaký petrolhead.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Dobry den, mockrat diky za odpoved. Auto jsem koupila v bazaru. Je zanovni, najeto 5 tisic KM. Samozrejme, ze mi nevysvetlili nic
Mam za sebou prvnich par dnu jizdy a je to bomba! Jsem rada, ze jsem vymenila starou skodovku za toto.
Ode dneska nabijim z normalni zasuvky
Hezkou nedeli!
Mam za sebou prvnich par dnu jizdy a je to bomba! Jsem rada, ze jsem vymenila starou skodovku za toto.
Ode dneska nabijim z normalni zasuvky
Hezkou nedeli!
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
A jeste bych se zeptala proc si lidi porizuji wallbox. Docetla jsem se jen, ze je to bezpecnejsi nez normalni zasuvka. Asi to bude rychlejsi. Jsou tam jeste nejake dalsi duvody?
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Ano, je to rychlejší používat wallbox, protože ho mají připojený na onu červenou zásuvku, která jim tam dodává buď 11 nebo dokonce 22 kW výkonu. Takže auto nabíjejí maximem, co umí jeho palubní nabíječka. V případě Ioniqu by to mělo být 7,8 kW, jinými slovy 2x rychleji než z běžné zásuvky. Taky mívají wallboxy obvykle rovnou kabel se zástrčkou, takže jen dojedete do garáže a vrazíte kabel do auta. Při montáži wallboxu se obvykle prohlédne celé vedení, případně posílí, proto se říká, že je to bezpečnější. Nicméně my používáme běžnou zásuvku už 5,5 roku a nabíjíme co pár dní přes noc výkonem 2,3 kW a nic se neděje. Jsou i wallboxy, co automaticky reagují na noční sníženou sazbu za elektřinu a tak nabíjíte auto 2x levněji, než přes den. Obvykle je ten režim 22-6 hodin a pro celý dům, ale musíte oslovit svého dodavatele elektřiny a chtít tarif D27d Elektromobilita a prokázat vlastnictví PHEV, nejlépe velkým techničákem. Pak máte doma velký spotřebič elektřiny a tu sazbu dostanete. My díky ní máme 1/3 dne elektřinu pro celý dům za 1/2 ceny, takže platíme za elektřinu stejně nebo méně, než když jsme elektromobily neměli. Jezdíme tak vlastně úplně zadarmo, když nabíjíme auta přes noc.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Diky, o snizenou sazbu chci urcite pozadat
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Pokud domácí wallbox, tak rovnou kabel se zástrčkou, čistě z hlediska komfortu (zapojím jen do vozu). Důležité je (nové) přívodní vedení k budovanému wallboxu, jak píše Radovan, kde máte "vyšší jistotu", protože vedení na výkon patřičně nadimenzujete. S nabíječkou, kterou k vozu nyní máte, se Vám může stát, že z běžné zásuvky bude na stejném vedení jiný silný spotřebič. Může tak dojít ke spadnutí jističe vlivem přetížení. Při opakovaných výpadcích jističe Vás tento diskomfort bude nutit hledat cesty jak si zajistit nabíjení bez přerušování. Takže budete zvažovat wallbox.
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Anebo paní zjistí, co na té zásuvkové větvi má, a vypne to. Občas se logika projektanta a elektrikáře míjí se zdravým rozumem.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Pár poznámek:
plug-in hybrid má celkem malou baterii, takže ji přes noc nabijete i malým proudem. IMHO nemá smysl domů řešit nějakou rychlejší nabíječku. Navíc - pokud byste chtěla domů rychlejší nabíjení, pak je potřeba zkontrolovat hodnotu hlavního jističe na baráku (nabíječka nemůže brát více, než pustí hlavní jistič) a pak také přepojit zbytek baráku, aby byla pro nabíjení vyhrazena jedna fáze a zbytek baráku běžel na zbylých dvou. Při nabíjení pomocí 10A toto s vysokou pravděpodobností nebude nutno řešit, popř. bude řešení výrazně jednodušší (přepojit jen něco málo). To ale zjistíte nejsnáze expedimentálně - pokud nevypadne hlavní jistič, tak to funguje .
Naopak Mennekes na Mennekes kabel pro použití na veřejných nabíječkách je vhodné mít pro co nejrychlejší nabíjení - t.j. zde 1x 32A, netuším, zda byl dodán spolu s autem, pokud ne a budete dokupovat, tak si toto pohlídat.
Správně navržený nabíjecí kabel je stejně bezpečný jako wallbox. Bohužel u kabelu je šance koupit provedení, které je sice levné, ale kde byla vynechána např. proudová ochrana - kabel to sice zlevní ale za cenu možného ohrožení při problémech. Bál bych se hlavně podezřele levných kabelů někde na aukčních serverech, oficiálně prodávané kabely by měly být OK. Originální kabel dodaný s autem bude taky OK (a rozhodně bych se nebál jej používat pro každodenní nabíjení). U wallboxu je taky jistota, že bude OK, zde IMHO nemůžete sáhnout vedle.
Pokud budete řešit tarif pro nabíjení (D27d) pak rozhodně chcete zajistit, aby se auto nabíjelo z levného tarifu. Osvědčila se mi kombinace nabíjecího kabelu + 2 ks zásuvek - jedna napájená jen "nočním" proudem a druhá neustále, Kabel zapojený v té s nočním proudem a při občasné potřebě nabít i přes den jen přepojit kabel do té druhé a po nabití přepojit zpět. Pak si nechte z rozvaděče dovézt extra kabely na extra jističi jen k těmto zásuvkám - elektrikáři nahlaste trvalý odběr 16A, použije kabely s průřezem 2,5 mm2 a máte přesně to, co potřebujete, Hlásit, aby tyto byly zapojeny na jinou fázi než je případný bojler či jiné velké spotřebiče.
plug-in hybrid má celkem malou baterii, takže ji přes noc nabijete i malým proudem. IMHO nemá smysl domů řešit nějakou rychlejší nabíječku. Navíc - pokud byste chtěla domů rychlejší nabíjení, pak je potřeba zkontrolovat hodnotu hlavního jističe na baráku (nabíječka nemůže brát více, než pustí hlavní jistič) a pak také přepojit zbytek baráku, aby byla pro nabíjení vyhrazena jedna fáze a zbytek baráku běžel na zbylých dvou. Při nabíjení pomocí 10A toto s vysokou pravděpodobností nebude nutno řešit, popř. bude řešení výrazně jednodušší (přepojit jen něco málo). To ale zjistíte nejsnáze expedimentálně - pokud nevypadne hlavní jistič, tak to funguje .
Naopak Mennekes na Mennekes kabel pro použití na veřejných nabíječkách je vhodné mít pro co nejrychlejší nabíjení - t.j. zde 1x 32A, netuším, zda byl dodán spolu s autem, pokud ne a budete dokupovat, tak si toto pohlídat.
Správně navržený nabíjecí kabel je stejně bezpečný jako wallbox. Bohužel u kabelu je šance koupit provedení, které je sice levné, ale kde byla vynechána např. proudová ochrana - kabel to sice zlevní ale za cenu možného ohrožení při problémech. Bál bych se hlavně podezřele levných kabelů někde na aukčních serverech, oficiálně prodávané kabely by měly být OK. Originální kabel dodaný s autem bude taky OK (a rozhodně bych se nebál jej používat pro každodenní nabíjení). U wallboxu je taky jistota, že bude OK, zde IMHO nemůžete sáhnout vedle.
Pokud budete řešit tarif pro nabíjení (D27d) pak rozhodně chcete zajistit, aby se auto nabíjelo z levného tarifu. Osvědčila se mi kombinace nabíjecího kabelu + 2 ks zásuvek - jedna napájená jen "nočním" proudem a druhá neustále, Kabel zapojený v té s nočním proudem a při občasné potřebě nabít i přes den jen přepojit kabel do té druhé a po nabití přepojit zpět. Pak si nechte z rozvaděče dovézt extra kabely na extra jističi jen k těmto zásuvkám - elektrikáři nahlaste trvalý odběr 16A, použije kabely s průřezem 2,5 mm2 a máte přesně to, co potřebujete, Hlásit, aby tyto byly zapojeny na jinou fázi než je případný bojler či jiné velké spotřebiče.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Studuji tarify a vzhledem k tomu, ze mame tarif tepelne cerpadlo D56d tak se mi zda, ze je to levnejsi proud nez D27d. Je to 22 hodin v nizk tarifu a d27d ma jen 8 hodin v nizk tarifu.
Zasuvku, ze ktere nabijim uz mam vyzkousenou. Jistic nepada a zda se mi i ze ma vlastni jistic. Nabijecku mam od vyrobce. Vsechno zacina vypadat fajn
Zasuvku, ze ktere nabijim uz mam vyzkousenou. Jistic nepada a zda se mi i ze ma vlastni jistic. Nabijecku mam od vyrobce. Vsechno zacina vypadat fajn
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Pak nemusíte řešit nic. Jen jezděte a nabíjejte.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
Diky moc všem.. moc mi to pomohlo!
Re: Nabijeni Hyunday ioniq plug in hybrid z domaci 380 zasuvky 380
k Ionic PHEV je vůbec nesmysl pořizovat wallbox nebo kabel na červený 5ti kolik, protože to rychleji než 3.6 kW nenabije, stačí normální zásuvka a za 3h je nabito
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km