Konektory na nabíjecích stanicích

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 60
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01
Bydliště: Praha

Konektory na nabíjecích stanicích

Příspěvekod marab » úte 11. pro 2018 10:25:44

Nemám tyhle typy stanic rád...nemají Mennekes zásuvku, ale mají rovnou kabel. Takže pro auta, co mají zásuvku Yazaki, je to další nabíjecí redukce do kufru...za bratru asi 3,5 tis Kč :x
To samé je i nová dobíjecí stanice PRE v Ikee na Černém mostě :|



ADMIN: Rozdělené téma z:
Globus Praha 9 - Čakovice Eon - viewtopic.php?f=17&t=387
Naposledy upravil(a) Jan Čapek dne sob 15. pro 2018 12:32:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: téma rozděleno
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod Radovan » úte 11. pro 2018 11:09:56

Bohužel, takhle sódruzi z Brusele rozhodli, Mennekes je standard EU. Asii a Americe to v penetraci EU trhů elektromobily v letech 2012-2017 stejně nezabránilo, spíše naopak, sdružení CHAdeMO tady montuje o106. Přizpůsobovat se začínají až nyní, kdy Leaf, Ioniq a nově i další jako Kia a Tesla začínají na Mennekes přecházet. Bohužel s Mennekes standardem jsou svázána i bezpečnostní pravidla, kdy do 22 kW výkonu lze dát zásuvku a každý si připojí svůj kabel, na 22 kW (což je případ EON a LIDL stojanů se 43 kW výkonu) už musí být kabel. No a tím pro nás se staršími auty další redukce. Ale bude použitelná i jinde, například Siemens prodává ve velkém wallboxy s kabely Mennekes, přestože jsou 22 kW. V Moravskoslezském kraji v projektu www.krajskenabijecky.cz jich máme dnes převážně v okresních městech 10, dalších 19 se bude montovat v roce 2019. Takže s Globus Eonem v Ostravě to už bude 31 míst v MS kraji, kde budu muset redukci použít. Jo a ještě jsem zapomněl na Tesla Destination Chargers (těch stříbrných/šedých pro všechna auta, červené umí jen Teslu), tam ji taky potřebuji. To je jen v Ostravě na dalších 3 místech a v MS kraji ještě na dalších 3, celkem tedy na konci 2019 minimálně 37 míst. Pokud jezdím dost po okolí, tak už se redukce vyplatí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 60
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01
Bydliště: Praha

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod marab » úte 11. pro 2018 11:39:33

Radovan píše:Bohužel, takhle sódruzi z Brusele rozhodli...

Jo chápu...sjednocení je určitě potřeba. O tom výkonu nad 22kW jsem to netušil a dává to určitě smysl. Je určitě lepší, když má nabíječka svůj kabel, aspoň ti ho nikdo neukradene ;-)
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod nokia9500 » úte 11. pro 2018 17:56:55

on je při nabíjení zamknuty, takže krádež teoreticky nehrozí
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 60
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01
Bydliště: Praha

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod marab » stř 12. pro 2018 9:17:21

nokia9500 píše:on je při nabíjení zamknuty, takže krádež teoreticky nehrozí


Asi jak kde a jak u čeho. Fiat kabel nezamyká a většina nabíjecích stanic ho "pustí" ve chvíli, kdy přerušíte nabíjení. Takže stačí vyndat kabel ze zásuvky v autě a nabíječka ho obvykle pustí taky. Alespoň ty velké rychlodobíjecí stanice to dělají nebo ty chytré lampy od PRE taky. Ideální jsou staré sloupky PRE, kde je to prostě zavřená dvířkama celá koncovka...nebo i ty staré sloupky od Čezu, kde je koncovka mechanicky držená tou kovovou záklopkou.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod petr.balas » stř 12. pro 2018 10:02:21

marab píše:
nokia9500 píše:on je při nabíjení zamknuty, takže krádež teoreticky nehrozí


Asi jak kde a jak u čeho. Fiat kabel nezamyká a většina nabíjecích stanic ho "pustí" ve chvíli, kdy přerušíte nabíjení. Takže stačí vyndat kabel ze zásuvky v autě a nabíječka ho obvykle pustí taky. Alespoň ty velké rychlodobíjecí stanice to dělají nebo ty chytré lampy od PRE taky. Ideální jsou staré sloupky PRE, kde je to prostě zavřená dvířkama celá koncovka...nebo i ty staré sloupky od Čezu, kde je koncovka mechanicky držená tou kovovou záklopkou.

A nejde zamknout kabel na straně auta? Alespoň u Leafa to jde - volitelně zda jen po dobu nabíjení nebo ho má nechat zamknutý i po ukončení nabíjení.

To, že odemkne nabíječka po ukončení nabíjení je dobře - když někdo donabíjí, tak mu jde vytáhnout kabel a připojit si svůj.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod nokia9500 » stř 12. pro 2018 14:48:22

u i3 když je zamčené auto, zůstává zamčený i kabel...netuším teda jak to funguje u jiných EV, myslel jsem že to mají všichni stejné
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod Josef » stř 12. pro 2018 17:42:36

Kabel Mennekes zůstává zamknutý, ale u CCS nebo Chademo by se měl kabel po nabití odemknout, aby se nabíječka neblokovala.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod nokia9500 » stř 12. pro 2018 22:15:48

myslel jsem Menekes, ten se dá teoreticky ukrást
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod Josef » čtv 13. pro 2018 8:41:37

Ten u všech aut zůstane zamčený.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod E-Ryc » čtv 13. pro 2018 10:24:03

Uplne obecne ne, u stareho Leafa to pokud vim bylo nastavitelne (mel jsem ho jen pujceny, nelaboroval jsem s tim)
Uživatelský avatar
marab
Příspěvky: 60
Registrován: stř 07. bře 2018 10:49:01
Bydliště: Praha

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod marab » čtv 13. pro 2018 11:04:35

U Fiata 500e se kabel nezamyká. A jakmile vytáhnu kabel z auta, tak většina novějších nabíječek pustí kabel i na druhé straně.
Honda e Advance
Fiat 500e 2013 (3.5 roku, 40t. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod Josef » pát 14. pro 2018 20:08:30

E-Ryc píše:Uplne obecne ne, u stareho Leafa to pokud vim bylo nastavitelne (mel jsem ho jen pujceny, nelaboroval jsem s tim)


Vím určitě, že tam byla volba po nabití odemknout kabel Chademo, ale šlo ho i nechat zamknutý. Mennekes pokud není zamykací, tak ho jednoduše někdo může odnést, celkem drahá záležitost.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Globus Praha 9 - Čakovice Eon

Příspěvekod petr.balas » pát 14. pro 2018 20:14:43

Josef píše:
E-Ryc píše:Uplne obecne ne, u stareho Leafa to pokud vim bylo nastavitelne (mel jsem ho jen pujceny, nelaboroval jsem s tim)


Vím určitě, že tam byla volba po nabití odemknout kabel Chademo, ale šlo ho i nechat zamknutý. Mennekes pokud není zamykací, tak ho jednoduše někdo může odnést, celkem drahá záležitost.

Jste si jistý? Chademo IMHO explicitně zamknout nejde, je zamknuté po dobu nabíjení a poté se odemkne. Yazaki (starý Leaf opravdu nemá Mennekes) má 3 možnosti - nezamykat, zamknout jen po dobu nabíjení, zamknout. Bavíme se o Leaf 24 kWh.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)