Stránka 1 z 1

Zdražení na nabíjecích stanicích

Napsal: stř 07. lis 2018 11:06:30
od Josef
Včera jsem nabíjel na Vystrkově, mám pocit, že EON něco změnil tak, aby více vydělal. Pokaždé v průběhu celého roku jsem nabíjel průměrně 21 minut výkonem kolem 43 kW, tedy 1kWh vycházela na cca 5 Kč. Nyní nabíječka nabíjela průměrně 33 kW a 1kWh vychází v průměru 7 Kč a nabíjel jsem 33 minut. Buď tedy snížili výkon, nebo začali účtovat nabíjení nad 21 minut a předtím to měli na tento čas omezené a dále to neúčtovali, alespoň tak mi to z vyúčtování vychází. Takto se tedy dostávám při nabíjení 20-90% na nějakých 1,30 Kč/km a bude hůře.


ADMIN: Příspěvky přesunuty z původního tématu:
D1 - Supercharger - viewtopic.php?f=17&t=17

Re: D1 - Supercharger

Napsal: stř 07. lis 2018 11:29:49
od Radovan
Že by se nám všichni dodavatelé, kteří si dali účtování v minutách, začali chovat jako svině? Protože co jiného než tohle je klamání zákazníka a okrádání. Fakturovat podle minut výkon 50 kW a poskytovat nižší, aby tam zákazník byl více minut a více jsme vydělali. To je tak zralé na kontrolu ČOI za dodané versus účtované množství.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: stř 07. lis 2018 21:05:39
od Josef
Myslím, že ty sazby skončí tak jako všude kolem nás, tedy 11 Kč/kWh a výše, tedy budeme jezdit za 1,60-2,00 Kč/km jako s benzínovým autem.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: stř 07. lis 2018 21:21:07
od Radovan
Jde pouze po organizaci. Tzn. nabídnout pomalejší nabíječky u svých domů CHAdeMO a CCS, nebo alespoň Monnekes či červené 5kolíky. Je nás přes 2 tisíce. Kdyby ji dal každý druhý, máme tisíc nabíjecích míst za cenu elektřiny plus pár korun navrch, ne násobky. Sdružit pod evmapu a není co řešit. Na elektromobilistech pak bude, aby si pro dálkové cesty pořizovali auta s většími bateriemi a silnými palubními nabíječkami. Pokud do toho půjdou obchodní centra, hotely a další a budou brát nabíjení jako službu zákazníkovi, tak dnešní jedenáctikorunáči nemají šanci a neustojí to.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 9:07:31
od Josef
Stát stejně časem přijde se zdaněním EV aut tak, aby nahradil výpadek příjmů z daní na benzínu. Nabíjecí stanice kolem hlavních silnic, které budou časem 150kW a výše nepůjdou nahradit domácími. Hlavně nový standard dojezd 400km a baterie 60kWh je už na opravdu silné nabíječky. Kamarád z Liberce měl půjčenou Teslu 85 a řekl, pěkný, ale opruz s nabíjením, když v okolí nikde není Supercharger. Jezdí denně cca 200-400km po celé ČR a prostě zvyk natankovat a za 10 minut pokračovat je velký. Firma nabíjení za 11 Kč vůbec řešit nebude, stejně tak jako neřeší paliva o 3-4 Kč dražší na dálnici. Proto jezdím už teď, když je to výhodné a užívám si ty různé úlevy, pak už to bude finančně stejné, jako jezdit spalovákem.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 11:51:22
od nokia9500
ten výkon klesá asi všude :roll:

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 11:57:46
od Josef
Koukám je to stejné, vychází mi to přesně 7,30 Kč/kWh , takže je to záměr postupně zdražit.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 12:20:32
od nokia9500
tady konkrétně to bylo 16,30 Kč/kWh za cele nabíjení včetně DPH, ovlivněné je to také tím že trvalo 1:20 min (80 vteřin) než se domluvilo auto se stojanem a to už běžel čas ale proud ne....za 2 min nabito 0,26 kWh a na počítadle už bylo 14,40 Kč... to je lumpárna !!!

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 12:47:56
od dracekvo
No pokud by šlo o mě, tak bych klidně veřejnou zásuvku v naší obci před barák dal. Polohu na to mám dobrou. Bydlím na náměstí.
Má to ale pár háčků.
1. Jistič mám pouze 3x25A tj. 17kW. Abych mohl nabídnout 22kW přípojku. Musel bych jistič změnit na 50A nebo 63A.
Vůbec nemám představu co by to obnášelo a zda by mi to ČEZ vůbec povolil.
2. Platba za jistič by se mi navýšila (skoro o 3 tis ročně) a rozhodně nejsem tak bohatej, abych to dotoval ze svého. Tudíž bych musel elektriku prodávat o chlup dráž než nakoupím. Jenže o kolik. Troufám si tvrdit, že by se klidně mohlo stát, že za celej měsíc se nestaví ani jeden člověk.
3. Stejně tak bych nemohl dodávat elektřinu jen tak bezplatně. Napojení na účtování třeba přes evmapa by bylo nezbytné. Jenže opět. Kolik by stálo pořízení nějakého zařízení co by se spojilo s evmapa?
4. Pokud bych prodával a účtoval peníze. Nepotřebuju živnosťák? Nebo ještě něco vyššího, protože budu obchodovat s elektřinou. Např. nějakou licenci?
5. Zásuvka bude veřejně přístupná. Tudíž nějaké zabezpečení proti úrazu nezbytné (3f proudový chánič).. Stejně tak jako pravidelné revize. Opět další náklady.

Pokud by někdo chtěl si jen tak přátelsky nabíjet za cenu dle aktuální sazby 1f 16A zásuvkou, tak klidně může. Jenže kde to zveřejnit. Veřejně se mi to vyvěsovat moc nechce. A nějaká interní mapa pouze pro ověřené majitele elektromobilů není.
Navíc 7km daleko jsou ČEZ stojany s rychlonabíjením. Takže si asi každej raději připlatí, ale bude mít nabito za 20 min.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 12:59:25
od E-Ryc
Pokud je kousek rychlonabijecka, tak bych se na jakekoliv vetsi investice vykaslal.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 13:02:52
od dracekvo
Což já na to kašlu. Spíš to byla taková obecná otázka, co vše by člověk kvůli zpřístupnění 22kW zásuvky musel podstoupit. Ve svém okolí neznám snad nikoho, kdo by měl doma jistič větší jak 32A. A pokud by si někdo přijel nabíjet, tak musíte mít dost velkou rezervu, aby vám ještě mohl normálně fungovat barák.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 13:07:40
od C-zero
Ohledně toho grafu nabíjení co zaslal nokia 9500.
Ten graf je v normálu.Nabíjecí proud řídí vaše auto v závislosti stavu vaší baterie..(teplota, stav vybití)
Zpočátku je u mého nabíjení proud 140A (cca40kw) po pár minutách klesne na 90A a po 20minutách kdy je nabito na 70% absorbuje proud pouze 20A.
Dle vašeho nabíjení jste zaplatil 12kč/kw, což je poměrně dost ale na cestách je člověk vděčný za každou nabíječku.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 13:15:59
od Josef
V této době má většina aut max. 7,4 kWh palubní nabíječku, pár aut má větší, ale je otázka, zda se někdo bude s autem za 2 mil zabývat úsporou 5 Kč za kWh a nabíjet několikrát pomaleji. Většina bude nabíjet doma např. za (zatím) 2,50 Kč/kWh a za občasné cestování holt zaplatí 4x více. Samozřejmě jako nouzovka je každá nabíječka dobrá a pokud bude mít přístup pouze na požádání, tedy neveřejná, nebude muset plnit tu celou řadu kritérií. Nedávno jsem byl v pensionu, kde měli 2x destination charger Tesla (psalo se o pensionu Zichovec i na Hybridu), ale obě nabíječky měly odpojené, důvod nikdo z přítomného personálu neznal, takže zatím to nebíjení mimo hlavní tahy je dost bída a nedá se na to vůbec spoléhat. Kdo jezdí občas na Šumavu, mohl by vyprávět.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 13:21:48
od Josef
C-zero píše:Ohledně toho grafu nabíjení co zaslal nokia 9500.
Ten graf je v normálu.Nabíjecí proud řídí vaše auto v závislosti stavu vaší baterie..(teplota, stav vybití)
Zpočátku je u mého nabíjení proud 140A (cca40kw) po pár minutách klesne na 90A a po 20minutách kdy je nabito na 70% absorbuje proud pouze 20A.
Dle vašeho nabíjení jste zaplatil 12kč/kw, což je poměrně dost ale na cestách je člověk vděčný za každou nabíječku.


Mě auto vždy a standardně nabíjí 20-70% 44-47 kW, pak postupně nabíjecí příkon klesá až na 28 kW, celkový průměr je 39-40 kW. Nicméně na Vystrkově se průměrný nabíjecí příkon dostal jen na 33 kW a také začali účtovat podstatě delší čas než za celý předešlý rok (účtovali maximálně 21 minut nabíjení), tedy nabíjení je ve skutečnosti o 40% dražší.

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 13:33:10
od C-zero
Tak u nabíječky kde se účtuje i čas, jsem ještě nebyl.Nejspíš vám to podražili...

Re: D1 - Supercharger

Napsal: čtv 08. lis 2018 18:48:31
od nokia9500
2 => C - zero: nabíjel jsem cca z 15 na 65% a tohle je jenom půlka grafu...tu druhou nemám vyfocenou ale už to neprelezlo 30 kW, třeba v Čestlicích to jede přes 40kW až do těch 75%