Jsem začátečník. Pořídil jsem ojetý Leaf (2013) a teď přemýšlím, čím ho doma nabíjet. V manuálu píší, že nabíjet přibalenou 10A nabíječkou je jen nouzové řešení, což chápu. Chtěl bych nabíjet 16 A. Hledal jsem na internetu a v nabídce kabelů a nabíječek jsem se tak nějak ztratil.
Můžete mi prosím doporučit nějaký vhodný typ nabíječky?
Děkuji
Ruda
Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Moderátor: Josef
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
pokiaľ sa nabíja doma, ten pribalený kábel plne postačuje (od večera do rána), pokiaľ sa cestuje "za dojazd", treba cestu voliť podľa chademo (DC) nabíjačiek. nabíjanie striedavým prúdom je totiž "na ceste " pomalé.
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Je to tak , kabel je drahý.
Já za 3 měsíce co mám IONA, najel 12 000km a nabíjel na chademu 5x a z toho 2x abych to vyzkoušel. Do 100km (50+50). Leaf dá 130km.
Kabel TYPE 1 na 16/32A nový 5-6tisíc, nemám potřebu. Nabíjím také pomalou nabíječkou jen doma tuším že má jen 10ampér.
Já za 3 měsíce co mám IONA, najel 12 000km a nabíjel na chademu 5x a z toho 2x abych to vyzkoušel. Do 100km (50+50). Leaf dá 130km.
Kabel TYPE 1 na 16/32A nový 5-6tisíc, nemám potřebu. Nabíjím také pomalou nabíječkou jen doma tuším že má jen 10ampér.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 25 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Pokud cestujete málo a máte na cestách rychlonabíječky (50 kW výkon, kabel je jejich součástí, nabijí z 0 na 80% což je 19 kWh obvykle za 40 minut), je zbytečné kupovat jiný nabíjecí kabel. Pak stačí ten standardní 10A 230V k vozidlu od výrobce, který za hodinu nabije 2,3 kWh, tzn. celou 24 kWh baterku Leafu r.2013 z 0 na 100% za +-11 hodin.
Pokud cestujete hodně a často a potřebujete nabíjet skoro všude a z čehokoliv, bude to určitě tak do 10 tisíc Kč stát, možná o něco více. Záleží také na tom, zda máte v autě palubní nabíječku 3,6 kW (pak k ní pasuje kabel 230V 16A, který urychlí nabíjení z 0 na 100% z 11 na 7 hodin) nebo dokonce příplatkovou 6,6 kW (a tady je možné mít kabel domů do červeného pětikolíku 400V 16A nebo 32A, každá má ovšem jiný průměr), to pak nabijete z 0 na 100% za pouhé 4 hodiny. Totéž je kabel na veřejné pomalé nabíječky s koncovkou do černé zásuvky Mennekes. To je evropský standard, de facto náš pětikolík plus 2 piny pro komunikaci vozidla s nabíječkou, jeví se tedy jako sedmikolík.
A to se ještě nebavíme o redukcích na malý a velký 5kolík nebo dokonce na 4kolíky a karavanové 3kolíky, když chcete nabíjet v některých kempech, zejména v zahraničí. U nás totiž obvykle je obyčejná domácí zásuvka 230V 8-16A (podle jističe), zvaná podle německého standardu Schuco.
Já jezdím hodně a testuji auta, tak mám sám kabelů až zbytečně moc. Spíše, pokud jedete jen občas někam, si pořiďte kvalitní profi prodlužovačku 20 m co zvládne zatížení 230V 16A. Rády se zahřívají až hoří, když jsou ošizené. Vzhledem k hustotě rychlonabíječek totiž postačí na nouzové nabití pár kWh k dojezdu k rychlonabíječce. Nebo se hodí na nabíjení u známých po dobu návštěvy nebo přes noc, kdy si ji natáhnete od zásuvky k autu a nemusíte po cestě zpět řešit ryhclonabíječku.
Pokud cestujete hodně a často a potřebujete nabíjet skoro všude a z čehokoliv, bude to určitě tak do 10 tisíc Kč stát, možná o něco více. Záleží také na tom, zda máte v autě palubní nabíječku 3,6 kW (pak k ní pasuje kabel 230V 16A, který urychlí nabíjení z 0 na 100% z 11 na 7 hodin) nebo dokonce příplatkovou 6,6 kW (a tady je možné mít kabel domů do červeného pětikolíku 400V 16A nebo 32A, každá má ovšem jiný průměr), to pak nabijete z 0 na 100% za pouhé 4 hodiny. Totéž je kabel na veřejné pomalé nabíječky s koncovkou do černé zásuvky Mennekes. To je evropský standard, de facto náš pětikolík plus 2 piny pro komunikaci vozidla s nabíječkou, jeví se tedy jako sedmikolík.
A to se ještě nebavíme o redukcích na malý a velký 5kolík nebo dokonce na 4kolíky a karavanové 3kolíky, když chcete nabíjet v některých kempech, zejména v zahraničí. U nás totiž obvykle je obyčejná domácí zásuvka 230V 8-16A (podle jističe), zvaná podle německého standardu Schuco.
Já jezdím hodně a testuji auta, tak mám sám kabelů až zbytečně moc. Spíše, pokud jedete jen občas někam, si pořiďte kvalitní profi prodlužovačku 20 m co zvládne zatížení 230V 16A. Rády se zahřívají až hoří, když jsou ošizené. Vzhledem k hustotě rychlonabíječek totiž postačí na nouzové nabití pár kWh k dojezdu k rychlonabíječce. Nebo se hodí na nabíjení u známých po dobu návštěvy nebo přes noc, kdy si ji natáhnete od zásuvky k autu a nemusíte po cestě zpět řešit ryhclonabíječku.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Já osobně si myslím, že nabíjet auto doma je šetrnější pro baterie, jak využívání rychlonabíječek. A taky je to o dost levnější. I když ČEZ fungoval zadarmo, tak se mi nevyplatilo čekat u nabíječky. Efektivnější v mém případě bylo čas nabíjení strávit v práci a pak si dát nabít auto doma.
Ještě taky záleží jestli máte nízký tarif nebo ne. Pokud jo, tak je ve vašem zájmu nabít co nejvíce v době nízkého tarifu.
Dobrá je třeba nabíječka s regulací výkonu od 6 do 16A. To pak můžete nabíjet úplně všude. S 16A by se vám občas mohlo stát, že vyhodíte jištění.
6 tisíc si nemyslím, že je nějak hodně pokud to přepočítám na % z pořizovací ceny auta.
A kvalitní prodlužovák poznáte tak, že průměr žil je 2,5mm.
Ještě taky záleží jestli máte nízký tarif nebo ne. Pokud jo, tak je ve vašem zájmu nabít co nejvíce v době nízkého tarifu.
Dobrá je třeba nabíječka s regulací výkonu od 6 do 16A. To pak můžete nabíjet úplně všude. S 16A by se vám občas mohlo stát, že vyhodíte jištění.
6 tisíc si nemyslím, že je nějak hodně pokud to přepočítám na % z pořizovací ceny auta.
A kvalitní prodlužovák poznáte tak, že průměr žil je 2,5mm.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Děkuji za odpovědi. Cestovat asi moc nebudu. Mám tarif D25d. V létě, když se netopí, ohřívám vodu elektřinou, takže auto chci samozřejmě dobíjet v noci na nízký tarif. Ten je od 15:00 do 17:00 a pak od 0:00 do 6:00. Takže v noci mám jen 6 hodin na dobití. To je jeden důvod, proč uvažuji o silnější nabíječce. Druhý důvod je možnost předtopení auta. Údajně má topení odběr kolem 5 kw. Rozdíl mezi výkonem nabíječky a odběrem topení si pak auto bere z baterie, což není moc šikovné - auto je sice ráno vytopené ale baterii máte částečně vybitou. Není to úplné drama - topí se půl hodiny a pokud dobře počítám, tak bych se slabší nabílečkou přišel asi o 1,4 kWh. Se silnější ale jen o 0,7 kWh.
Třetím důvodem je, že nabíjení vyšším výkonem je efektivnější a dokonce výhodnější z hlediska životnosti baterie. Někde jsem na internetu viděl graf, který teď nemůžu najít. Pokud se v něčem pletu, opravte mě prosím.
Auto má i konektor pro rychlonabíjení, ale i v manuálu píší, že to není dobré s ohledem na životnost baterie.
Chtěl bych se ujistit, jestli se auto připojené na nabíječku 3,6 kW opravdu bude tímto výkonem nabíjet. Jestli tam není nějaké omezení. Včera jsem si pro nabíjení připravil venkovní zásuvku tak, aby byla na jiné fázi než je boiler a sušička (které taky v noci můžou sepnout), takže by měla bez problémů těch 16A dát.
Třetím důvodem je, že nabíjení vyšším výkonem je efektivnější a dokonce výhodnější z hlediska životnosti baterie. Někde jsem na internetu viděl graf, který teď nemůžu najít. Pokud se v něčem pletu, opravte mě prosím.
Auto má i konektor pro rychlonabíjení, ale i v manuálu píší, že to není dobré s ohledem na životnost baterie.
Chtěl bych se ujistit, jestli se auto připojené na nabíječku 3,6 kW opravdu bude tímto výkonem nabíjet. Jestli tam není nějaké omezení. Včera jsem si pro nabíjení připravil venkovní zásuvku tak, aby byla na jiné fázi než je boiler a sušička (které taky v noci můžou sepnout), takže by měla bez problémů těch 16A dát.
- Autonabijeni.cz
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Dobrý den,
pro Vaše potřeby doporučuji tuto přenosnou nabíječku:
Splňuje Váš požadavek na nabíjení Vašeho vozu proudem 16A.
Proud můžete také omezovat pomocí tlačítka. Nabíječka má proudový chránič Typ B. V případě zájmu můžeme udělat délku na přání.
Pěkný den.
Tým Autonabijeni.cz
pro Vaše potřeby doporučuji tuto přenosnou nabíječku:
Kód: Vybrat vše
https://www.autonabijeni.cz/podle-vozu/prenosna-nabijecka-typ-1--yazaki--6-16-a-max--3-7-kw/
Splňuje Váš požadavek na nabíjení Vašeho vozu proudem 16A.
Proud můžete také omezovat pomocí tlačítka. Nabíječka má proudový chránič Typ B. V případě zájmu můžeme udělat délku na přání.
Pěkný den.
Tým Autonabijeni.cz
Re: Nabíjení Nissan Leaf - co doporučíte?
Podívej se na stránky
www.dobijeci-stanice.com
fakt věděj o čem je řeč a dobíječka je převzatá od Tesly
www.dobijeci-stanice.com
fakt věděj o čem je řeč a dobíječka je převzatá od Tesly