Stránka 1 z 3

Rakousko elektromobilem

Napsal: úte 17. dub 2018 9:22:44
od petr75
Zdravím, chystám se svou Kia Soulem do Rakouska, máte prosím někdo nějaké praktické informace, co je potřeba pro nabíjení tam? Je nutné mít nějaký čip nebo stačí platební karta nebo je to hloupý nápad a mám vzít benziňáka? Díky za radu. Petr

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: čtv 19. dub 2018 19:46:49
od Radovan
Obvykle projít si místní poskytovatele. stačí klikat na souhrnné mapy a pak se doklikat k nim - např. https://www.plugshare.com/ a pak dojít k https://smatrics.com/ , nebo https://www.tanke-wienenergie.at/ . Záleží obvykle na tom, které karty elektromobilista má, některé už jsou v roamingu http://greenway.sk/roaming/. Některé roamingy slibují nabíjení všude, ale ne vždy to platí https://newmotion.com/en .

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: pon 03. pro 2018 10:03:02
od Martin TM3 LR
Takže máme za sebou první výlet mimo ČR a to do Vídně.
Trasa přes Brno - Mikulov nám trvala cca o 80 minut tam déle než fosilem - 3x nabíjení - CEZ Loket, EON Velká Bíteš,Lidl Misttelbach.
Vždy nabíjeno jen na cca 80 % aby se zase dojelo k dalšímu bodu.Co se týče i3 tak dojezd v -2 až - 4 stupních je někdo kolem 120-130 km ale na tempomat 130 po dálnici a topení 23stupňů.
Ve Vídni nabíjeno 1x na Lidlu který šel sakra pomalu a po té vzhledem k nefunkčnosti stanice nabíjeno na placené přes Smatrics-naprosto jednoduché a transparentní kolik a za kolik(minuta za 0,45 Euro + 1,- Euro paušál).
Cesta zpět opět přes Lidl v Misttelbachu kde mělo být podle Chargemap otevřeno ale po příjezdu se 6km dojezdu ouha-stanice nefunguje, naštěstí opět záchrana v podobě Smatrics cca 4 km od nás.
Po té nabíjení u Lidlu v Brně-díky za pokec s jinou i3 ale jen rychlovka při nákupu-pak nabíjení EON Měřín a poslední zastávka opět na Lokti včetně oběda.
Sumář- cesta do Vídně EV se dá-je to ale v zimě v mínusovejch teplotách alespoň u i3 dobrodružo.
Na jaře nebo v létě ale vyrazíme zase abychom měli srovnání.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: pon 03. pro 2018 23:41:05
od Josef
No je to opravdu dobrodružná cesta, určitě ne pro slabé povahy :) Já bych u verze 33 kWh (u 22 kWh verze ani nemluvím) dal přednost verzi s REX, je to prostě jistota. U verze 43 kWh už je to v pohodě.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: úte 04. pro 2018 7:19:12
od Martin TM3 LR
Rexe ani nahodou a tohle jsou narazovky s kteryma pocitam dopredu a pokud nebudu chtit dobrodruzo muzu vzit fosil a nebo
letet :-) Ale deti byli nadseny takze byla sranda.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: úte 04. pro 2018 8:14:59
od petr75
Zdravím a děkuji za publikování praktických zkušeností. Prosím ten Smatrics - je potřeba předtím nějaká registrace a čipová karta nebo se to dá platit třeba napřímo přes kreditku? Diky Petr

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: úte 04. pro 2018 9:06:26
od Martin TM3 LR
Nevim to presne jelikoz ja jsem se zaregistroval na jejich webu nez jsem jel a stahnul aplikaci do mobilu kde jsem si zaregistroval kartu platebni , pak jaem pripojil stojan a v aplikaci zmacknul start nabijeni.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 05. pro 2018 11:03:02
od nokia9500
doporučuji registraci předem...ta se aktivuje přes mail a není to na 2min

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 05. pro 2018 15:14:02
od Josef
petr75 píše:Zdravím a děkuji za publikování praktických zkušeností. Prosím ten Smatrics - je potřeba předtím nějaká registrace a čipová karta nebo se to dá platit třeba napřímo přes kreditku? Diky Petr


Chápu, taky se to takto dá brát. Já jsem jezdil tou verzí 22 kW, tam to bez Rex je v zimě o ničem. Jako přechod ze spalováku ale lepší než hybrid. Zlomový rok je 2020, kdy na trhu bude podstatně lepší výběr a i ceny se dostanou pod 700 tis. za nové BEV s dojezdem cca 400km.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 05. pro 2018 16:41:00
od Martin TM3 LR
Reknu to takhle, momentalne sem ve stadiu kdy me naprosto vyhovuje i3 33kW a to prave proto ze dojezd je +- 150-200 (nebavim se o zimnim provozu v -2 stupnich) a nabijeni trva 15-25 minut ( kdyz chci na 95% tak samozrejme dele).
Az budou vetsi baterie , budou auta tezsi , budou vic zrat a budou se dele nabijet.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 05. pro 2018 18:02:08
od Josef
Ta nejúspornější auta i když jsou těžší, tak žerou méně než i3 (Ioniq, Tesla 3, Kona apod.), tedy na váze úplně nezáleží. Velká baterie neznamená dlouhé nabíjení, stačí ji nabíjet na 50% kapacity, ovšem životnost má delší, protože nepotřebuje tolik cyklů nabíjení jako malá baterie. Tedy pojedu někam dál, můžu jet 140km po dálnici D1 bez problému 200 km se 60 kWh baterií a tedy i cesta bude časově výrazně kratší, než kdy pojedu Soulem 115 km/h a budu 25 minut nabíjet ve Vystrkově. Ano, dá se žít s cca 30 kWh baterií, zvláště když jsou dlouhé cesty vyjímkou, ale velká baterie je prostě výhodnější.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 05. pro 2018 19:55:08
od Martin TM3 LR
Takze ionig a kona at se nikdo neurazi jsou oskliva kacatka bez kouli a s akceleraci i3 se nedaji srovnat ani jedno .
Tesla 3 bude stat 1,5 mio takze tu bych vynechal.
Proto pisu ze momentalne je pro me i3 to nejlepsi.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 05. pro 2018 22:19:56
od Josef
Kona má 150 kW motor a je za mě bez urážky podstatně hezčí než i3, zrychlení je prakticky stejné, rozdíl 0.3s při 0-100 km/h ve prospěch i3.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: čtv 06. pro 2018 6:34:35
od Martin TM3 LR
To je v poradku kazdy ma jiny vkus a vyhovuje mu neco jineho.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: pát 07. pro 2018 18:40:48
od nokia9500
nevěřím že zrovna Kona bude mít spotřebu menší než i3, Ionic bude tak na stejno

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: pát 07. pro 2018 20:27:27
od Martin TM3 LR
Kazdy ma jiny vkus - spotreba Kony bude jak pises jinde a me se proste nelibi ani trochu stejne jako ionic ale budme za to radi ze je na vyber a ze kazdymu se libi neco jineho.
Ja chtel EV kvuli provoznim nakladum ale prave i kvuli zabave a tu me splnuje jen i3.( bavim se o cenove relaci niko Tesly.)

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: sob 08. pro 2018 9:41:55
od Josef
nokia9500 píše:nevěřím že zrovna Kona bude mít spotřebu menší než i3, Ionic bude tak na stejno


Jel jsem s i3 22 kWh Rex testovací jízdu Praha-Vystrkov a zpět a ta spotřeba byla rozhodně lepší než Soul, (i3 je podstatně lehčí, menší valivý odpor pneu a lepší CX), ale po cestě zpět jsem jel max tachometrových 125 km/h a spotřeba 17,4 kWh, pokud si dobře pamatuju bylo kolem 20°C. Do Vystrkova jsem jel o hodně pomaleji max tachometrových 105km/h a spotřeba 15,5 kWh. Jsem zvědav na spotřebu Kony, protože Ioniq ji má naprosto fantastickou.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 02. led 2019 16:30:02
od Red
Mam cca mesic Konu a ted v zimnich podminkach cesta po D1, tempomat 130km/h, topeni 23st. Spotreba je 21kw/h. Da se s tim zit :D . Na bezne silnici se da dostat i na 17kw/h. V lete to bude urcite lepsi, mam zimaky s dost velkym odporem. K tomu Rakousku, da se tam jeste nekde dobit zadarmo? Plugshare mi ukazuje dost nabijecek bez poplatku a rychlo, ale je otazka zda to tak opravdu je? Jinak pro jistotu jsem si vyridil registraci u Smatrics.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 02. led 2019 17:52:08
od Martin TM3 LR
Ano jde to zdarma na Lidlech krome nedele.

Re: Rakousko elektromobilem

Napsal: stř 02. led 2019 19:01:37
od Turbo
nokia9500 píše:nevěřím že zrovna Kona bude mít spotřebu menší než i3, Ionic bude tak na stejno


Ioniq umí jezdit o něco míň než i3.